Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mass Effect 3 - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Mites, toimiiko Kinectin äänikomennot tuossa suoraan vai pitääkö kikkailla maamääritysten kanssa? Onko porukka pelannut Kinectilla vai ilman?

Minulla lähtivät ainakin suoraan toimimaan, en tosin ole varma, onko minulla pistetty maaksi jokin muu kuin Suomi konsolin asetuksista. Välissä olen Kinectillä hoilannut noita vuorosanavalintoja, kun olen vaikkapa tietokoneelle samalla kirjoitellut tai hakenut jääkaapilta jugurttia. En millään kyennyt olemaan "eläytymättä", vaikka eiväthän nuo vaihtoehdot itsessään varsinaisia vuorosanoja olekaan.
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Tärkeämpää on kuitenkin se että Kakkosen täysin typerä Paragon / Renegade systeemi on korjattu. Kakkosessa oli pakko olla jompi kumpi jos halusi pelata pelin parhaalla mahdollisella tavalla loppuun. Nyt voidaan olla ykkösentapaan kumpaakin aina tilanteen mukaan. Tämä on järkälemäinen parannus.

Totaalinen yksinkertaistaminen on järkälemäinen parannus? Nyt pelissä on liki mahdoton pelata Paragonin tai Renegaden sekoitusta, sillä pelin useat auto-dialog hetket (jopa importatulla RPG hahmolla) menevät juuri sen mukaan, montako kertaa on valinnut ylä- tai ala-vaihtoehdon keskusteluissa. Entä pelin typerä päätös vähentää urakalla noita para/rene hetkiä, joissa vaikutetaan välianimaatioon liipasimen painalluksella? Nyt tuntuu siltä, kuin peli väkisin vääntäisi tuota mekanismia pakolla, verrattuna taas kakkoseen jossa se oli toimiva ja olennainen osa roolipelaamista.
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

senverta jotta
varaudu pettymykseen tuon para/rene kanssa, itsellä oli 1/10-osa renegadea ja vaikutti samalla tavalla kuin kakkosessa

Älä pelottele, melkein aloin jo hakkaamaan päätäni seinään. Linkki Ignin Mass 3 Reputation sivulle.
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Älä pelottele, melkein aloin jo hakkaamaan päätäni seinään. Linkki Ignin Mass 3 Reputation sivulle.

hmm...
jostain syystä vain itselle kävi niin että pelin aikana näytti para/renevaihtoehdot harmaana ja loppupuolen eräässä kohtauksessa myös. Vähän niinkuin kakkosessa mirandan ja jackin kissatappelussa oli para/rene -valinta lähestulkoon mahdoton jos oli jompaakumpaa joukossa vähänkin

e: yleisenä kysymyksenä olisikohan jo syytä avata oma lirsakelärsäke "Me3 ohi, miltä nyt tuntuu" tai vastaava ketju... Tässäkin tietenkin voisi mutta niitten peli-iloa joilla peli on vaiheessa, ei viitsisi tuhota vahingossakaan.
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Totaalinen yksinkertaistaminen on järkälemäinen parannus? Nyt pelissä on liki mahdoton pelata Paragonin tai Renegaden sekoitusta, sillä pelin useat auto-dialog hetket (jopa importatulla RPG hahmolla) menevät juuri sen mukaan, montako kertaa on valinnut ylä- tai ala-vaihtoehdon keskusteluissa. Entä pelin typerä päätös vähentää urakalla noita para/rene hetkiä, joissa vaikutetaan välianimaatioon liipasimen painalluksella? Nyt tuntuu siltä, kuin peli väkisin vääntäisi tuota mekanismia pakolla, verrattuna taas kakkoseen jossa se oli toimiva ja olennainen osa roolipelaamista.

Minä olen eri mieltä tuosta liipasintoimintojen olennaisuudesta. En ole missään vaiheessa ollut toiminnon suuri fani. Jos haluaa maksimoida renegadea tai paragonia on liipasinta periaatteessa pakko nykiä ja kytätä että koska sellainen ruudun reunaan välähtää. Joissain tapauksissa tuo toki toimi ihan kivasti kun tilanteesta voi arvata mitä erityisesti renegadella tapahtuu. Mitä yksinkertaistamiseen tulee, hyvin yksinkertainenhan se kakkosenkin versio asiasta oli eikä tehnyt sekoituksen pelaamisesta kovin palkitsevaa.

Mutta yksi tykkää tyttärestä ja toinen mass effect kakkosesta.
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Olin tilaamassa peliä tässä juuri kunnes tajusin ettei koneellani ole enää ensimmäisen ja toisen osan tallennuksia. Tokassa olin aika lopussa jo ja uudelleen en ole pelaamassa että eipähän tarvi tälläkään sitten päätä enää vaivata.
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Olin tilaamassa peliä tässä juuri kunnes tajusin ettei koneellani ole enää ensimmäisen ja toisen osan tallennuksia. Tokassa olin aika lopussa jo ja uudelleen en ole pelaamassa että eipähän tarvi tälläkään sitten päätä enää vaivata.

Jos olit aika lopussa, niin miksi et sitten vain pelaa peliä loppuun? Itse aloitin kakkosen ihan alusta (uudelleen) lähinnä sen takia, että haluan save-tiedon Pleikalle ennen kolmosta. Kyllähän pelin mielellään uudestaan pelaa nyt kun aikaa on kulunut pelikertojen välissä.

Sekin on sanottava, että vaikka tuo save-tietojen kierrätys pelisarjassa on ehdottomasti kiva ja jopa suositeltava juttu, niin onhan se asteen paisutettu juttu myös. Ilman save-kikkailuakin pärjää vallan mainiosti.
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Jos olit aika lopussa, niin miksi et sitten vain pelaa peliä loppuun?

Heh, ehkä siksi että tallennustietoja ei enään ollut. Mutta sain sen käsityksen, että pelit oli pelattu PC:llä, jolloin netistä kyllä saa helposti sellaisen tallennuksen kuin haluaa.
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Heh, ehkä siksi että tallennustietoja ei enään ollut.

Niin, noh sitten. Itsellä on vanhat savet vielä varmaan kaikista PS1 ja PS2-peleistäkin. Ainakin jos muistikortit vielä toimii. Save on pyhä! ;)
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Mulla on replay custom shepillä nyt menossa ja ME 2 loppusuoralla. Vituttaa jo valmiiksi, että tuo naamajuttu ei tulee toimiin, kun en muokannut sitä tähän kakkoseen yhtään. Eli nyt mun pitäiski sitte vissii importata toi hahmo uusiksi, ja alottaa kakkonen alusta, tai sit tyytyä johki kompromissipaskaan. Veikkauksia, että kauanko saadaan odotella fixiä tohon bugiin?
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Mulla on replay custom shepillä nyt menossa ja ME 2 loppusuoralla. Vituttaa jo valmiiksi, että tuo naamajuttu ei tulee toimiin, kun en muokannut sitä tähän kakkoseen yhtään. Eli nyt mun pitäiski sitte vissii importata toi hahmo uusiksi, ja alottaa kakkonen alusta, tai sit tyytyä johki kompromissipaskaan. Veikkauksia, että kauanko saadaan odotella fixiä tohon bugiin?
Näillä tuossa ensimmäisessä viestissä kerrotuilla ohjeilla sain ainakin itse hyvän lopputuloksen. Ainoa vaatimus on vähintään gigan muistitikun ja tietokoneen omistaminen. Tuolla saatua tulosta voi sitten vielä vähän hienosäätää hahmonluonnissa, jos tulos ei miellytä.
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Heh, ehkä siksi että tallennustietoja ei enään ollut. Mutta sain sen käsityksen, että pelit oli pelattu PC:llä, jolloin netistä kyllä saa helposti sellaisen tallennuksen kuin haluaa.

Ei ole edes vain PC-pelaajien iloa, vaan myös 360-saveja löytyy mun käsittääkseni netistä vaikka millä mitalla. PS3-pelaajat jää näistä saveista ilman, koska ne on ilmeisesti jotenkin lukittu tai jotain vastaavaa. Eri asia sitten, onko siinä mitään iloa, tosin itsekin mietin jos mies-Shepardin aloittaisin jollain tommoisella savella ja renegadena, nyt kun pelasin 1 -> 2 -> 3 femshepardilla paragonina putkella. Liekkö sitten jaksaa aloittaa uutta peliä edes heti, kun nyt on jo 60+ tuntia tullut vain hakattua ME:tä, ja vielä ainakin 10-15 tuntia kolmosta jäljellä. Voisi ehkä pelata jotain muuta vaihteeksi :)
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

40h yksinpeliä, 6h moninpeliä, koko trilogiaan käytetty noin ~200h + kirjat. Nyt se on tullut päätökseen. Hieno loppu oli ja kiitos biowarelle. Eipä tässä oikein voi muuta sanoa...
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Bioware ja Ea sais kyl haistaa pitkän ***** ton import hässäkän vuoksi. Tässä on viikko mennyt ja mitään infoa ei olla saatu, muutaku että ongelmaa tutkitaan. Mä en jaksa alkaa mitään säätämään, koska silloinkaa se lopputulos ei ole 100%. Miten noin ison kämmin voi oikeesti edes tehdä?
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Lopuista:
Aika surkeeta, että pitäs nettipeliä vääntää, että saa parhaan lopun. Ilman nettipeliä ei saa shephardia jäämään eloon. Typerää laittaa tuollainen vaatimus täysin yksinpelivetoiseen peliin. Endings - Mass Effect 3 Wiki Guide - IGN tuossa vielä linkki mahdollisiin loppuihin.
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Lopuista:
Aika surkeeta, että pitäs nettipeliä vääntää, että saa parhaan lopun. Ilman nettipeliä ei saa shephardia jäämään eloon. Typerää laittaa tuollainen vaatimus täysin yksinpelivetoiseen peliin. Endings - Mass Effect 3 Wiki Guide - IGN tuossa vielä linkki mahdollisiin loppuihin.

Ihmettelen edelleen.. halutaan pelata siten että "tekemisillä on vaikutusta" mutta sitten halutaan kuitenkin se "paras loppu" keinotekoisesti??? Miksi ette pelaa sitten kuin haluatte, ei väkisin minkään osion suoritusta ja hyväksytte sen lopun mitä tekemisenne tuottavat, ei enempää, ei vähempää?
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Ihmettelen edelleen.. halutaan pelata siten että "tekemisillä on vaikutusta" mutta sitten halutaan kuitenkin se "paras loppu" keinotekoisesti??? Miksi ette pelaa sitten kuin haluatte, ei väkisin minkään osion suoritusta ja hyväksytte sen lopun mitä tekemisenne tuottavat, ei enempää, ei vähempää?
En kyllä ymmärrä tuota keinotekoisesti saamista, miten se liittyy tekstiini mitenkään? Mielestäni on todella hyvä, että tekemiset vaikuttavat loppuun, mutta ei yksinpeliin pitäisi sotkea nettipeliä noin paljon. On typerää, että vaikka olisit tehnyt joka hemmetin tehtävän ja kaikki täydellisesti, parilla tunnilla nettipeliä onki sitten loppuun todella suuri vaikutus.
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

En kyllä ymmärrä tuota keinotekoisesti saamista, miten se liittyy tekstiini mitenkään? Mielestäni on todella hyvä, että tekemiset vaikuttavat loppuun, mutta ei yksinpeliin pitäisi sotkea nettipeliä noin paljon. On typerää, että vaikka olisit tehnyt joka hemmetin tehtävän ja kaikki täydellisesti, parilla tunnilla nettipeliä onki sitten loppuun todella suuri vaikutus.

Tarkoitin yksinkertaisesti sitä että kun olet pelannut tuolleen kuin olet pelannut niin miksi et tyydy siihen loppuun mikä tulee, sinun pelilläsi tulee tuollainen sille pelillesi sopiva loppu ja PISTE.
Kummaa kun peliin annetaan vaikutuksen mahdollisuutta niin sitten nillitetään kun ei saada "sopivaa loppua"!?
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Ihmettelen edelleen.. halutaan pelata siten että "tekemisillä on vaikutusta" mutta sitten halutaan kuitenkin se "paras loppu" keinotekoisesti??? Miksi ette pelaa sitten kuin haluatte, ei väkisin minkään osion suoritusta ja hyväksytte sen lopun mitä tekemisenne tuottavat, ei enempää, ei vähempää?

Pelin kolmella lopulla ei ole mitään tekemistä pelaajan päätösten kanssa.

Tästä on netissä jo enemmän kuin tarpeeksi keskustelua ja puhetta, jopa siihen pisteeseen että Bioware on alkanut vähitellen ottaa kantaa asiaan.

Pallomies:

Pelissä ei ole pakko pelata multiplayeria että saa parhaimman lopun. IGN:än wiki pelistä on täynnä virheitä ja väärää tietoa.
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Outoa.

Mä kun pelasin peliä, niin mun tekemisillä oli lopun kanssa tekemistä. Onkohan mulla joku erikoinen version ME3sta, tai onko loppu vaan niin outo, että porukka tai minä ei/en ymmärrä sitä? Koko pelisarja on ollut täynnä pohdintaa siitä, mikä ero synteettisellä ja orgaanisella elämällä on. Nyt ollaan päästy kulminaatioon.
 
Ylös Bottom