Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua
En ole vielä peliä läpi ehtinyt vaan arvailisin olevani vähän yli puolenvälin. Positiivinen kuva on jäänyt pelistä toistaiseksi. Onhan tämä aivan huimasti kakkosta parempi, tämä peli saa oikeastaan minut vihaamaan kakkosmässyä vielä nykyistäkin enemmän. Osittain varmaan asennoitumiskysymys tämä toki on, ykkösen jälkeen odotukset kakkosta kohtaan olivat aivan massiiviset, kun taas heikon kakkososan jälkeen Kolmosta kohtaan olin aika skeptinen. Näin se tyhmentäminen olisi pitänyt tehdä jo kakkosen osalla.
Taistelu on hivenen kakkosta parempaa, ei parhautta, mutta menee mukavasti juonen mukana. Kentät on hyvin lyhyitä rykäisyjä ja taistelun annostelu on toistaiseksi ollut aika onnistunutta. Onko joku sankari muuten jo pelannut peliä insanityllä? Kakkosessahan insanity rikkoi pelimekaniikkaa aika rumasti onko tähän nähden parannusta? Itse pelailen normalilla, joka on aivan liian helppo, mutten ole viitsinyt ekalla kertaa alkaa kikkailemaan vielä vaikeustasoilla.
Para ja rene on tosiaan korjattu, mutta muuten keskusteluissa on hieman tullut takapakkia. Välillä mennään pitkiä matkoja ilman vaikuttamis mahdollisuutta, ja senkin jälkeen pääsee valitsemaan vain samankaltaisista para ja rene vaihtoehdoista. Normandyllä tapahtuvista autodialogeista ei varmaan tykkää kukaan. Olisi ollut hienoa olla mukana siinä Biowaren suunnittelupalaverissa missä tähän ratkaisuun päädyttiin; -"Hei jätkät muistatteko Zaeedin dialogin kakkosmässyssä?"
–”Ai sen paskan autodialogin mistä ei kukaan tykännyt?”
–”Joo just se, lisätään sitä kolmoseen, tehdään sillä vaikka kaikki Shepin ja miehistön väliset dialogit.”
Tuo on aivan käsittämättömän paskaa pelimekaniikkaa, juoksuta Shepardi hahmojen viereen joilla on keskustelu kesken ja pönötä siinä kunnes keskustelu loppuu. Sinänsä ihan semi mielenkiintoisia keskustelujahan nuo ovat, mutta aika monet jäävät kyllä kesken. Mun Shepardilla on galaksi pelastettavana, ei se ehdi salakuunnella mitä muut puhuu.
Romanssit vaikuttavat hivenen kakkosen lihatiskiä onnistuneemmilta (ok, on tässäkin pelissä monessa hahmossa sitä vikaa.). Illuusio aikaisempien pelien valintojen vaikutuksesta on paljon onnistuneempi kuin kakkosessa, olen tyytyväinen. Kuten Arbiterkin sanoi, journal on tosiaan ryssitty pahasti. Sivutehtävät ovat taas mielestäni ok.
En ole vielä peliä läpi ehtinyt vaan arvailisin olevani vähän yli puolenvälin. Positiivinen kuva on jäänyt pelistä toistaiseksi. Onhan tämä aivan huimasti kakkosta parempi, tämä peli saa oikeastaan minut vihaamaan kakkosmässyä vielä nykyistäkin enemmän. Osittain varmaan asennoitumiskysymys tämä toki on, ykkösen jälkeen odotukset kakkosta kohtaan olivat aivan massiiviset, kun taas heikon kakkososan jälkeen Kolmosta kohtaan olin aika skeptinen. Näin se tyhmentäminen olisi pitänyt tehdä jo kakkosen osalla.
Taistelu on hivenen kakkosta parempaa, ei parhautta, mutta menee mukavasti juonen mukana. Kentät on hyvin lyhyitä rykäisyjä ja taistelun annostelu on toistaiseksi ollut aika onnistunutta. Onko joku sankari muuten jo pelannut peliä insanityllä? Kakkosessahan insanity rikkoi pelimekaniikkaa aika rumasti onko tähän nähden parannusta? Itse pelailen normalilla, joka on aivan liian helppo, mutten ole viitsinyt ekalla kertaa alkaa kikkailemaan vielä vaikeustasoilla.
Para ja rene on tosiaan korjattu, mutta muuten keskusteluissa on hieman tullut takapakkia. Välillä mennään pitkiä matkoja ilman vaikuttamis mahdollisuutta, ja senkin jälkeen pääsee valitsemaan vain samankaltaisista para ja rene vaihtoehdoista. Normandyllä tapahtuvista autodialogeista ei varmaan tykkää kukaan. Olisi ollut hienoa olla mukana siinä Biowaren suunnittelupalaverissa missä tähän ratkaisuun päädyttiin; -"Hei jätkät muistatteko Zaeedin dialogin kakkosmässyssä?"
–”Ai sen paskan autodialogin mistä ei kukaan tykännyt?”
–”Joo just se, lisätään sitä kolmoseen, tehdään sillä vaikka kaikki Shepin ja miehistön väliset dialogit.”
Tuo on aivan käsittämättömän paskaa pelimekaniikkaa, juoksuta Shepardi hahmojen viereen joilla on keskustelu kesken ja pönötä siinä kunnes keskustelu loppuu. Sinänsä ihan semi mielenkiintoisia keskustelujahan nuo ovat, mutta aika monet jäävät kyllä kesken. Mun Shepardilla on galaksi pelastettavana, ei se ehdi salakuunnella mitä muut puhuu.
Romanssit vaikuttavat hivenen kakkosen lihatiskiä onnistuneemmilta (ok, on tässäkin pelissä monessa hahmossa sitä vikaa.). Illuusio aikaisempien pelien valintojen vaikutuksesta on paljon onnistuneempi kuin kakkosessa, olen tyytyväinen. Kuten Arbiterkin sanoi, journal on tosiaan ryssitty pahasti. Sivutehtävät ovat taas mielestäni ok.