Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mass Effect 3 - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Peliä en vielä omista, koska koko sarja on edelleen pelaamatta (ykkönen odottaa PC:llä ja kakkonen PS3:lla), mutta kysyn jo etukäteen: kuulin, että moninpeli vaikuttaa yksinpelin tapahtumiin tai jotain, mistä nyt sitten tietää, missä kohti sitä moninpeliä kannattaa pelata vai onko se ihan sama? Loogisesti ajatellen se ei ole ihan sama, jos aloitat moninpelin vasta yksinpelin loppuvaiheessa, jolloin mihinkään mennesiin tapahtumiin ei kerkeä enää vaikuttamaan...

Tässä Biowaren lausunto asiaan:

A note about multiplayer in relation to the endings

...eli ei ole pakko pelata moninpeliä lainkaan päästäkseen samaan lopputulokseen. Moninpeli näyttäisi helpottavan päämääriin pääsyä, mutta se ei tämän mukaan sisällä mitään mitä ei voisi saavuttaa pelkällä yksinpelillä.

Itselläni on pelikellossa parisen tuntia ja täytyy jo tässä vaiheessa sanoa, että onpahan taas taattua ME-kamaa. Tarina otti ensimmäisen kahden minuutin jälkeen otteeseensa ja ja kylmiä väreitä piisaa, sen verran messevää audio-visuaalista tykitystä tämä on :p

Ainoa harmi on tuo mun "lievä" BF3-addiktio; miten sitä osaa iltaisin valita lipastaako M4A1:n vai lähteekö pelastamaan galakseja :confused:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Mistäköhän tämä "huhu" on muuten lähtöisin?

Olen pelissä nimittäin sellaisessa kohdassa missä viimeistään luulisi joidenkin alkupään tehtävien umpeutuvan. Siellä ne edelleen odottavat suorittamista. Merkillistä. Joko olen suorittanut nämä "aikarajalliset" tehtävät ajallaan tai sitten ne ovat oikeasti todella harvassa. Tai sitten niitä ei ole olemassakaan...

Jos teet juoni tehtävät ensiksi niin nuo sivu tehtävät voivat mennä pois vähän kuin mass 2 oli sama juttu
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Execta, moninpeli ei vaikuta millään tavalla yksinpelikampanjan tapahtumiin, niinkuin mainittu niin se vain nostaa sun kerrointa joilla sitä sotakalustoa keertyy yksinpelissä. Normaalisti se galactic readyness on 50%, joten jos yksinpelissä löydät vaikka jonkun laivaston mikä olisi 200 pisteen arvoinen, niin tuon readyness 50% ansiosta saatkin siitä 200 pisteestä vain 100 pistettä käyttöön.

Eli jos pelaat multiplayeriä ja nostat tuon readyness prosentin 100:n niin silloin saat täyden hyödyn irti sotakalustosta, joka puolestaan tarkoittaa että sun ei tarvi niin paljoa skannailla planeettoja sun muuta, tehdä sivutehtäviä yms, pärjäät ns. vähemmällä kalustolla. Mutta on silti täysin mahdollista ja jopa helppoakin kerätä täysi kalusto ilman moninpeliä, joten kukaan ei menetä mitään, pelaa multia tai ei

Iha hyvää settiä on ollut tähän asti, meinas tosin hermo mennä Grissom Academyssä :

Siellä ne isot aukeat hallit, Cerberusta pukkaa päälle hirveää tahtia eikä missään oikein ole kunnon suojaa. jauhoin yhtä kohtaa varmaan tunnin kunnes pääsin eteenpäin ja sitten jumahdin seuraavaan huoneeseen puoleksi tunniksi kun kokoajan Cerbin teknikot pääsi laittamaan turretteja koko kentän täyteen. Ihmettelin et miksi on niin vaikeaa varsinkin tuossa toisessa huoneessa niin eikö Garrus ja Javik ollu ottanu kunnon asemat edellisen käytävän varrelta 50m päästä taistelusta.. facepalm

Yks asia kyllä ärsyttää, tai oikeestaa kaks. Eka on se että toi avaruuden tutkiminen on jotain niin hemmetin tylsää, ja kun bensa rajoittaa tutkimista niin saa olla jatkuvasti tankkaamassa toisella puolen galaksia, ja se johtaa aina siihen että pitää kattoo se animaatio läpi kun menet relaysta. Sitten se hirvee työ palkitaan sillä että löydät 250 yksikköä bensaa joka kuluu paluumatkaan :D Argh! Bensa on vielä käytännössä ilmaista niin miksi se on laitettu rajoittamaan ja hankaloittamaan tilannetta.

Toinen juttu on toi levyjen vaihto, joka toisessa tehtävässä saan vaihtaa levyä, pieni juttu mutta kyllä se ärsyttää.

Ja en kyllä tiedä mistä se tehtävien aikaraja lopulta on peräisin, ite luin siitä biowaren foorumeilla ja monet pelaajat vahvisti sen. Mutta olisiko kyse ollut vain bugista?
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Itsekin korkkasin Massa 3:n eilen. Valitettavan vähän ehti pelaamaan, mutta nopeilla huomioilla käsissä on selkeästi paranneltu versio kakkososasta. Asiat on käsitelty tässä ketjussa jo monta kertaa, mutta räiskinnän sulavuus, eeppinen meininki ja erinomainen rytmitys lämmittävät Massa-fanin sydäntä. Planeettojen skannailu on edelleen tylsää, mutta onneksi ei niin aikaa vievää kuin kakkosessa. Aseiden muokattavuus ja "vanhanaikainen" kokemuspisteiden kerääminen muistuttavat loistavan ensimmäisen osan roolipelijuurista. Hienoa!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Toinen juttu on toi levyjen vaihto, joka toisessa tehtävässä saan vaihtaa levyä, pieni juttu mutta kyllä se ärsyttää.

Äsken lopettelin pelaamisen ja jotenkin tuntuu, että aina, kun alan tekemään sivutehtävää niin pitää laittaa levy 2 koneeseen ja juonitehtävien kodalla taas levy 1 :confused:

Onkos kukaan muu kiinnittänyt tohon huomiota?
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Saako tuon aseen jotenkin pois kädestä kuten ME1 & 2 niin ei olisi tuo kuvaruutu niin lähelle zoomattuna kokoajan? Hitto että häiritsee tuo ps3:n alhainen fps :(

Eikös tässä pitänyt olla sama moottori kuin ME2 ps3-versiossa? Siinä ei kyllä näin jäinen tämä Fps tosiaan ollut
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Äsken lopettelin pelaamisen ja jotenkin tuntuu, että aina, kun alan tekemään sivutehtävää niin pitää laittaa levy 2 koneeseen ja juonitehtävien kodalla taas levy 1 :confused:

Onkos kukaan muu kiinnittänyt tohon huomiota?

Näin tuntuu olevan. Harvinaisen ärsyttävää, kun noita pitää melkein järjestään tehdä vuoron perään ainakin alussa.
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Iha hyvää settiä on ollut tähän asti, meinas tosin hermo mennä Grissom Academyssä :

Siellä ne isot aukeat hallit, Cerberusta pukkaa päälle hirveää tahtia eikä missään oikein ole kunnon suojaa. jauhoin yhtä kohtaa varmaan tunnin kunnes pääsin eteenpäin ja sitten jumahdin seuraavaan huoneeseen puoleksi tunniksi kun kokoajan Cerbin teknikot pääsi laittamaan turretteja koko kentän täyteen. Ihmettelin et miksi on niin vaikeaa varsinkin tuossa toisessa huoneessa niin eikö Garrus ja Javik ollu ottanu kunnon asemat edellisen käytävän varrelta 50m päästä taistelusta.. facepalm

Aivan sama oli itselläkin.

Kerran luulin löytäneeni turvallisen sopen josta räiskiä. Noh, yhtäkkiä Sheppardin päälle ilmestyi varjo ja eikös takana ollut kaksi vihua suojakilpineen. Eivät vaan viitsineet ampua ennen kuin piippu kosketti takaraivoa... :D.

Toisaalta, koska kyse on ollut vain omasta osaamattomuudesta, ei peli aiheuta vitutusta vaan saa yrittämään uudestaan. Tänäänkin tuli vedettyä aamulla tuommoinen kevyt 7 tunnin sessio. Piti pelata vain pari...
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Näin tuntuu olevan. Harvinaisen ärsyttävää, kun noita pitää melkein järjestään tehdä vuoron perään ainakin alussa.

itse kanssa koen vitutuksen sekaista huvitusta tämän levynvaihtosirkuksen kanssa, olis luullu että siitä olisi jo kakkosessa päästy eroon, mutta ei, hullummaks mennyt :mad:

ja tuo hahmon importtauksen epäonnistuminen kyllä yksi kuningasmoka kyllä :mad:
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Minkä laitteen versiossa tuota hahmon importtausongelmaa on esiintynyt? Minulla ainakin ykkösestä asti ollut Shepard siirtyi ongelmitta kolmoseenkin, kasvoineen päivineen. Julkaisupäivänä ainakin boxi-versioon oli tullut jo päivityskin, kun pelin ensimmäistä kertaa käynnistin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Minkä laitteen versiossa tuota hahmon importtausongelmaa on esiintynyt? Minulla ainakin ykkösestä asti ollut Shepard siirtyi ongelmitta kolmoseenkin, kasvoineen päivineen. Julkaisupäivänä ainakin boxi-versioon oli tullut jo päivityskin, kun pelin ensimmäistä kertaa käynnistin.

Ainakin minulla PS3:lla oli naamaongelmia. ME3 tarjosi importtauksen yhteydessä kaveria, joka muistutti enemmän mongolialaisen moottoripyöräkerhon jäsentä kuin Shepardia jolla pelasin ME2:ssa. Onneksi ME2-Shepardini naamavärkki oli kuitenkin lähes-default joten kovin suurta haittaa/ahdistusta ei tuosta aiheutunut (valitsin siis turkmenistanilaisen helvetin enkelin sijaan defaultin).

...ja pätsi imautui PS3-versiollekin heti kättelyssä.
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Niin tosiaan saako sen aseen jostain pois käytöstä ME1/ME2 tyyliin? Suorastaan tyhmä rajoitus tullut peliin, mikäli näin on.
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Niin tosiaan saako sen aseen jostain pois käytöstä ME1/ME2 tyyliin? Suorastaan tyhmä rajoitus tullut peliin, mikäli näin on.

Ei saa, virallinen ilmoitus asiasta oli se että konsoleiden muisti ei riittänyt kyseisen toiminnon animaatioon :rolleyes: Siis toi on iha virallinen kanta, en huijaa :D
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Minkä laitteen versiossa tuota hahmon importtausongelmaa on esiintynyt? Minulla ainakin ykkösestä asti ollut Shepard siirtyi ongelmitta kolmoseenkin, kasvoineen päivineen. Julkaisupäivänä ainakin boxi-versioon oli tullut jo päivityskin, kun pelin ensimmäistä kertaa käynnistin.
Ainakin boxilla on edelleen se bugi, että peli ei ollenkaan tunnista suoraan ilman muutoksia ME 1:stä ME 2:een importattuja Shepardin kasvoja.

Eilen tuli ensimmäiset kuutisen tuntia pelattua, ja mitään valittamista ei ole, paitsi että tokihan sitä mieluummin olisi vaihtamatta levyä aina välillä. Todella mielenkiintoista ja hauskaa pelattavaa on kolmonen ollut kaikilta osin. Vuoden alussa arvelin, että FFXIII-2 tulisi olemaan vuoden oma suosikkipelini, ja vaikka se loistava teos olikin, niin eihän sillä kyllä näillä näkymin ole oikein mitään sanottavaa tätä vastaan.
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Bugaakohan mulla tuo yksi Citadelin tehtävä? Arialta saatu tehtävä...

Jossa pitää se yksi asari vapauttaa sieltä vankilasta. Pitää mennä puhumaan Baileyn avustajan kanssa, jonka jälkeen pääsee puhumaan kyseisellä asarille. En nyt muista enää mitä siinä tarkalleen puhuttiin, mutta valitsin paragon vaihtoehdon. (Sehän ei sillä sitä nyt yrittänyt vapauttaa sitä vaan jotain muuta pitäisi tehdä?) Kuitenkin nyt en pysty puhumaan sille avustajalle enää ja Bailey käskee taas mennä puhumaan sille :), joten jääköhän nuo Arian tehtävät nyt tekemättä vai onko tähän nyt joku toinen vaihtoehto jota en ole hoksannut.

Ja edellisistä tallennuksista ei ole iloa.

Ei saa, virallinen ilmoitus asiasta oli se että konsoleiden muisti ei riittänyt kyseisen toiminnon animaatioon :rolleyes: Siis toi on iha virallinen kanta, en huijaa :D

Kakkosessahan se laittoi selectistä aseen holsteriin, niin nyt siihen selectiin on tarvinnut änkeä joku täysin turha quick save!!

Edit. Kiitän avusta.
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Minulla ei ollut ainakaan mitään ongelmia ME1:stä saakka mukana raahaamani FemSheppiksen kanssa. Mun oma punapää evil bitch näyttää nyt jopa kauniimmalta kuin aiemmin. Tein kakkosen alussa kasvoihin aivan pieniä kosmeettisia muutoksia, joten silläkään ei ollut minun kohdallani merkitystä.
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Bugaakohan mulla tuo yksi Citadelin tehtävä? Arialta saatu tehtävä...

Jossa pitää se yksi asari vapauttaa sieltä vankilasta. Pitää mennä puhumaan Baileyn avustajan kanssa, jonka jälkeen pääsee puhumaan kyseisellä asarille. En nyt muista enää mitä siinä tarkalleen puhuttiin, mutta valitsin paragon vaihtoehdon. (Sehän ei sillä sitä nyt yrittänyt vapauttaa sitä vaan jotain muuta pitäisi tehdä?) Kuitenkin nyt en pysty puhumaan sille avustajalle enää ja Bailey käskee taas mennä puhumaan sille :), joten jääköhän nuo Arian tehtävät nyt tekemättä vai onko tähän nyt joku toinen vaihtoehto jota en ole hoksannut.

Routa:

Jos päätit jättää sen eukon vankilaan, niin yhdessä vaiheessa sitä videopuhelua se mainitsee sen Eclipsen varajohtajan nimeltä. Sä löydät sen hepun sieltä Dock: Holdin areasta Garruksen läheltä. Harmi ku tän kolmosen journali ei enää päivity tehtävien etenimisen mukaan oikeestaan lainkaan, tekee tehtävien tekemisestä aika hankalaa.

Mut oon huomannu että Normandyssa ja Citadelissa jos painat tattia se avaa kartan jossa näkee ihmiset jotka liittyy tehtäviin jollain tapaa. Voit selata kaikki kartat läpi vaikka seisoisit laiturialueella. Se helpottaa niiden löytämistä, varsinkin Normandyssa kun ne hahmot saattaa vaeltaa paikasta toiseen.

Tosi hankalaa välillä tehä noita tehtäviä, Esim Benning nimisessä paikassa:

Citadelin lähetystösä saa ihmisdiplomaatilta tehtävän etsiä tämän kadonnut poika Benning nimisestä ihmiskoloniasta. Noh nuohon sen koko asutuksen läpi mutta en löytänyt kyseisestä pojasta mitään tietoa saatikka jäänteitä. Kun Benningistä lähtee pois sinne ei enää pääse, mutta journali ei päivity vaan sanoo että etsi Benningistä tietoa.. facepalm..

Paras kohta tuli siinä että missään ei mainittu mitään, mutta sattumalta Spectre-konsolista lähetystössä voi ostaa infon että poika on kuollut. Sitten kun Sheppis menee kertomaan uutiset niin hän sanoo että löysi pojan ruumiin Benningistä.. Epäselvä juonikuvio on epäselvä..
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Citadelissa tuli vastaan kiva glitchi. Jos yrität hissillä Docks: Holding Areaan (sinne missä Normandy ei ole), niin kone jämähtää heti latausruudun jälkeen. Onko muilla tullut vastaan ja miten olette siitä päässeet yli?
 
Vastaus: Mass Effect 3 [PS3/X360] - Biowaren avaruusseppojen mehustelua

Citadelissa tuli vastaan kiva glitchi. Jos yrität hissillä Docks: Holding Areaan (sinne missä Normandy ei ole), niin kone jämähtää heti latausruudun jälkeen. Onko muilla tullut vastaan ja miten olette siitä päässeet yli?
Biowaren forumeilla selviää, että melkeinpä jokaisella(?) on sama bugi. Kuulemma tallennus vähän ennen hissiä saattaa auttaa. Itse tekisi mieli ostaa tämä peli, mutta ps3 versio on Biowaren foorumin mukaan täysi susi. Osaako joku, jolla on kokemuksia kertoa enemmän?
 
Ylös Bottom