Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mass Effect - BioWaren toimintarope

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hakkiz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Jos et ole pelannut liian pitkälle, taistelut maistuvat hirvittävälle puulle eikä pieni ylimääräinen työ pelota, onhan aina mahdollisuus aloittaa alusta ja vaihtaa hahmoluokkaa.
Kyllä en aloita alusta. Takana on kuitenkin jo n. 12 pelituntia, ja se on meikäläisen mittapuulla aika, jossa normaali peli on melko lailla vedetty jo läpi. :) Tiesin kyllä, että ME:hen saa upottaa tunteja huomattavasti paljon enemmän, joten sitä suuremmalla syyllä en vähää vapaa-aikaani käytä aloittamalla pelin kesken kaiken alusta.

Jos ME vain parantaa loppuaan kohti ja nousee historiallisen hyväksi peliksi, sitten on pieni mahdollisuus, että joskus pelaan läpi uudemman kerran eri hahmoluokalla ja muutenkin eri remmillä.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Tänään pääsin toisen läpipeluukertani loppuun. Peli on edelleen täyttä timanttia.
Oikeastaan ainoa asia joka ärsytti oli tylsät sivutehtävät. Haluaisin aloittaa kolmannen läpipeluun heti, tylsää vain että achievementit on suunniteltu niin että suurin osa sivutehtävistäkin pitää tehdä(ally achit) :(

Edit: No perkules. Täytyy se varmaan vielä kolmannen kerran pelata jos vetäisisi vaikeimalla vaikeusasteella, mutta samalla hahmolla. En tätä ole aikaisemmin tehnyt jotain kaipailisin pientä neuvoa. Tiedän kyllä miten voin aloittaa samalla hahmolla uuden läpipeluun, mutta miten tuo vaikeusaste? Missä vaiheessa se muutetaan niin että saisin achievementin suorituksestani?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Tiedän kyllä miten voin aloittaa samalla hahmolla uuden läpipeluun, mutta miten tuo vaikeusaste? Missä vaiheessa se muutetaan niin että saisin achievementin suorituksestani?

Vaihda vaikeusastetta kun pääset ensimmäistä kertaa liikkumaan Normadyssä.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Nemesis958 sanoi:
Vaihda vaikeusastetta kun pääset ensimmäistä kertaa liikkumaan Normadyssä.

Noinhan se onnistuu, mutta silloin jää myös achit saamatta.

Niin no näin sen itsekin pähkäilin. Miten tuon achin sitten saisi tähän mukaan? Jos haluaa pelata vaikeimmalla niin onko pakko aloittaa uudella hahmolla? Ei kuullosta kauhean järkevältä systeemiltä...

Edit: Ahh, okei. Kiitokset stammylle. Nyt uskaltaa uuden kierroksen aloittaa hyvillä mielin.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Kyllä se on tuo Stammyn lausunto ainut ja oikea. On aivan sama millä vaikeusasteella pelaat Eden Primen kunhan ennen sen loppumista vaihdat insanitylle. Been there done that :D
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Sitten vain miettimään, kumpi on tykimpi peli jalkojen välissä pyöriessä; RC Warthog vai Mako. Pitäisikö ihan tuonne viedä se debaatti. :rolleyes:
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Tuli tehtyä vaikka mitä ja sitten juoksin Citadelissa "sillan" yli. Ukko jäi jumittamaan sillan kaiteeseen eikä suostu liikkumaan mihinkään. Savetus on ties missä asti, saako tuon tuosta mitenkään irti ?
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Jos ei muuten irtoa niin tee tallennus (eri slottiin kuin edelliset) jos vaikka lähtisi irti loadin jälkeen.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

No niin, tarkoitus vihdoin pelata tämä(kin) ennen jatko-osaa (ja iPhone-pelikin jo ladattu). Nopea kysymys: Miten kauan peli kestää noin suurin piirtein? Fallout 3:sen 40-90h lukemissa vai enemmän "normia"? Normal-vaikeustasolla mennään.

(Ja ei spoilereita, kiitos. ;) )
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

No niin, tarkoitus vihdoin pelata tämä(kin) ennen jatko-osaa (ja iPhone-pelikin jo ladattu). Nopea kysymys: Miten kauan peli kestää noin suurin piirtein? Fallout 3:sen 40-90h lukemissa vai enemmän "normia"? Normal-vaikeustasolla mennään.

(Ja ei spoilereita, kiitos. ;) )

Jos pelaa hätähousuna juonen pelkästään, niin siinä 10 tunnissa mennään. 20 tuntia meni seuraavaksi side-questeissä ja maailmojen tutkimisessa. Ei siis vedä vertoja Falloutille, mutta kyllä tästä paljon saa irti.

Mitäköhän kivaa tosta Iphonen pelistä saa? Jotainhan sen läpipelaamisesta pitäs ME2:saada. Dragon agesta saan jo yhden armorin, iphonesta toisen ja jos CE boxin ostan niin siitä tulee vielä pari lisää. Noh onneksi tiimiläisillekkin voi osan lahjoittaa :)

EDIT: Joonahs taisin olla liian nopea ekalla kerralla, noh mun kolmannella pelikerralla näytti 32 tuntia :)
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

No niin, tarkoitus vihdoin pelata tämä(kin) ennen jatko-osaa (ja iPhone-pelikin jo ladattu). Nopea kysymys: Miten kauan peli kestää noin suurin piirtein? Fallout 3:sen 40-90h lukemissa vai enemmän "normia"? Normal-vaikeustasolla mennään.

(Ja ei spoilereita, kiitos. ;) )

Ensiksi pitää ihan onnitella, että päädyit pelaamaan Mass Effectin. Minulle henkilökohtaisesti peli oli myös aluksi "pelataas nyt sitten tääkin läpi"-sorttia, mutta muttuikin yhdeksi parhaista peleistä joihin olen kuunaan koskenut. :)

Peli ei ole erityisen pitkä, mutta sitäkin ytimekkäämpi. Minulla läpäiseminen kesti hieman yli 28 tuntia, speedrunnaamalla menee alle 20 tunnin. Pitkään kompletiomaisesti pelaamalla kelloon kertynee yli 35 tuntia.

E: No kyllä siinä nyt pääjuontakin pelaamalla yli 15 tuntia menee, TaiZuuni! :)
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Kiitokset infosta.

Minulla läpäiseminen kesti hieman yli 28 tuntia, speedrunnaamalla menee alle 20 tunnin. Pitkään kompletiomaisesti pelaamalla kelloon kertynee yli 35 tuntia.

Nämä kuulostavat enemmän "mun lukemilta", joten varataan nyt ainakin se 30h. ;) Mitään nopeaa juoksua peleissä en pahemmin harrasta. Mietin vain juuri sitä, että onko piiiiiiitkää rpg-henkistä meininkiä luvassa - varsinkin kun MW2 yms on tulossa.. ;)

Mitäköhän kivaa tosta Iphonen pelistä saa? Jotainhan sen läpipelaamisesta pitäs ME2:saada.

En tiennytkään, että iPhone-pelistä voi saada jotain extraa.. Jollain koodilla kuitenkin homma toimii ainakin tämän mukaan:
Mass Effect Galaxy promises rewards on the console | Mass Effect Galaxy news | Pocket Gamer

iPhone spin-off "Mass Effect Galaxy" ei kai ole mikään kovin ihmeellinen tapaus, mutta täytynee pelata vielä ennen ME2:sta. Parit arvostelut:
Mass Effect Galaxy review | iPhone reviews | Pocket Gamer
IGN Advertisement
'Mass Effect Galaxy' First Impressions | Touch Arcade
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Niin ME:ssä kyllä parasta on se pääjuoni, sen kuljetus ja siihen liittyvät asiat. Se pitää hyvin sinut imussaan, samoin maailma, jne. Sivutehtävissäkin on joitain hyviä, mutta osa toistaa samoja vanhoja kaavoja ja aikamoista sontaa. Fallouttimaista kokemusta ei kannata siis odotella, koska Falloutissa taas se maailman elävyys, sivutehtävät, jne. olivat mielestäni parasta antia ja pääjuoni ainakin ajoittain välttämätön paha(sama koskee esim. keskustelua ajoittain).

ME on vähän kuin leegoilla leikki pienenä, eli siis sinulla on rajallinen määrä palikoita, tietyt asiat mitä voit tehdä ja samalla voit käyttää mielikuvitusta, mutta sinulla on hienot rakennukset/ympäristöt jo valmiina. Sitten taas Fallout on vähän kuin hiekkalaatikolla olisi leikkinyt, eli saa toteuttaa itseään hyvin vapaasti ja laatikosta löytyy kaikenlaista eriskummallistakin. Kuitenkin voit rakentaa hienoja linnojakin hiekasta.

Nojuu, vähän ontuva vertaus, mutta eiköhän se kuitenkin tule selville miten pelit toisistaan erottaa ja tästä syystä Falloutissa mielestäni peliaika on huomattavasti enemmän pelaajasta kiinni, kuin ME:ssä, jossa se myös toki on tietyssä mielessä rajoitettu. Fallout kuitenkin voi olla oikeastaan sellainen 10-70h peli, kun ME on 15-30h peli.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

No niin, nyt onkin sitten yli 35h peliä takana. Vielä on päätehtävää koluamatta ja vasta ekan kerran olen ollut/käynyt Citadelissakin. Eli kevyesti menee 40h rikki - kuten vähän arvelinkin (oma pelityyli lähes aina + muiden lukemiin). Normal on vaikeustaso ja pelaan pelin vain kerran läpi.

On tullut koluttua aika hyvin kaikki (sivu)planeetat ja niiden tehtävät, ja mineraaleja yms ei ole niitäkään kovin montaa jäljellä.

En ole käytännössä ostanut mitään, joten "1 milj. achievement" tipahti syliin. Pitää kai jotain nyt ostaakin, mutta "ongelma" vähän siinä, että taistelut ovat jo nyt osin "liian helppoja" (level on muistaakseni jotain 40+). Olisiko joku "vinkki" mitä kannattaa ostaa ja saakohan jotain "mukaan" jopa jatko-osaan (ei kuitenkaan spoilereita, pyydän)?

Huippupeli tosiaan kyseessä, josta varsinkin tuo tarina ja "maailma" on hienosti toteutettu. Planeetat, outpostit, yms kyllä hieman (ainakin sivutehtävissä) toistavat itseään ja "copy&paste" hyppii visuaalisessa ilmeessä silmille. Mutta toisaalta homma on oikealla tavalla koukuttavaa. En ole mikään Star Wars-friikki tms, mutta tämä peli tippuu varmaan sci-fin ystäville todella lujaa (jos se mullekin kolahti näin hyvin).

Toiminta on ihan ok, mutta eipä se mitenkään pääse parhaiden, varsinaisten toimintapelilen tasolle (peli kuitenkin osin rpg, osin toimintaa, osin sci-fiä, etc). Joskus tulee mieleen jopa joku vanhempi PS2-peli tms graafisesti. ;) (vaikka sitten välipätkien henkilöanimointi on usein aika korkealla tasolla).

Itse olen käyttänyt koko pelissä (tähän mennessä) pääosin "vain" haulikkoa, assault riflelia ja kranuja, ja jäänyt nuo special taidot aika pitkälti käyttämättä (ei taida muun "possen" käyttämät taidot mennä "omaan piikkiin", jos achievementeja ajatellaan?)... Minkäs teet, kun old school toiminta-peluri olen.. ;)

Ajoneuvo-kohdat ovat olleet mun makuun vähän liiankin "Halomaisia", mutta sinänsä ihan ok nekin kun pääsi makuun. Se on hyvä, että planeettojen pinnalla voi painaa melkein missä vain, eikä tarvitse pelätä vaurioita.

Hyvä juttu on myös se, että voi savettaa (lähes) koko ajan. Tullut sitten savetettua jatkuvasti ja eri paikoille välillä myös. Tuosta tyylistä (voi savettaa melkein milloin haluaa) pidän itse paljon, varsinkin näissä laajemmissa peleissä. Keskustelut olivat myös hyvällä tasolla, joskin aika monta kertaa tuntui sama tulos tulevan lopulta monella eri tavalla. Eli kyse on myös osin "illuusiosta" noissa valinnoissa (tosin kun monta kertaa jututti eri ihmisiä, niin sai sitten lisätietoa/tehtäviä/ym).

Muutamat bugit ovat tulleet vastaan (taisi kerran heppu jäädä jopa kiinni niin, että piti buutata), mutta ei kuitenkaan mennä missään "Fallout 3" bugi-lukemissa. Lagia on myös välillä pelatessa, joka sinänsä vähän yllättävää..

Eli sellasta. 9/10 tulee multa tälle. Ei kuitenkaan mikään "Bioshockiin" verrattava kokemus itselle.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

No niin, nyt onkin sitten yli 35h peliä takana. Vielä on päätehtävää koluamatta ja vasta ekan kerran olen ollut/käynyt Citadelissakin. Eli kevyesti menee 40h rikki - kuten vähän arvelinkin (oma pelityyli lähes aina + muiden lukemiin). Normal on vaikeustaso ja pelaan pelin vain kerran läpi.

On tullut koluttua aika hyvin kaikki (sivu)planeetat ja niiden tehtävät, ja mineraaleja yms ei ole niitäkään kovin montaa jäljellä.

En ole käytännössä ostanut mitään, joten "1 milj. achievement" tipahti syliin. Pitää kai jotain nyt ostaakin, mutta "ongelma" vähän siinä, että taistelut ovat jo nyt osin "liian helppoja" (level on muistaakseni jotain 40+). Olisiko joku "vinkki" mitä kannattaa ostaa ja saakohan jotain "mukaan" jopa jatko-osaan (ei kuitenkaan spoilereita, pyydän)?

Huippupeli tosiaan kyseessä, josta varsinkin tuo tarina ja "maailma" on hienosti toteutettu. Planeetat, outpostit, yms kyllä hieman (ainakin sivutehtävissä) toistavat itseään ja "copy&paste" hyppii visuaalisessa ilmeessä silmille. Mutta toisaalta homma on oikealla tavalla koukuttavaa. En ole mikään Star Wars-friikki tms, mutta tämä peli tippuu varmaan sci-fin ystäville todella lujaa (jos se mullekin kolahti näin hyvin).

Toiminta on ihan ok, mutta eipä se mitenkään pääse parhaiden, varsinaisten toimintapelilen tasolle (peli kuitenkin osin rpg, osin toimintaa, osin sci-fiä, etc). Joskus tulee mieleen jopa joku vanhempi PS2-peli tms graafisesti. ;) (vaikka sitten välipätkien henkilöanimointi on usein aika korkealla tasolla).

Itse olen käyttänyt koko pelissä (tähän mennessä) pääosin "vain" haulikkoa, assault riflelia ja kranuja, ja jäänyt nuo special taidot aika pitkälti käyttämättä (ei taida muun "possen" käyttämät taidot mennä "omaan piikkiin", jos achievementeja ajatellaan?)... Minkäs teet, kun old school toiminta-peluri olen.. ;)

Ajoneuvo-kohdat ovat olleet mun makuun vähän liiankin "Halomaisia", mutta sinänsä ihan ok nekin kun pääsi makuun. Se on hyvä, että planeettojen pinnalla voi painaa melkein missä vain, eikä tarvitse pelätä vaurioita.

Hyvä juttu on myös se, että voi savettaa (lähes) koko ajan. Tullut sitten savetettua jatkuvasti ja eri paikoille välillä myös. Tuosta tyylistä (voi savettaa melkein milloin haluaa) pidän itse paljon, varsinkin näissä laajemmissa peleissä. Keskustelut olivat myös hyvällä tasolla, joskin aika monta kertaa tuntui sama tulos tulevan lopulta monella eri tavalla. Eli kyse on myös osin "illuusiosta" noissa valinnoissa (tosin kun monta kertaa jututti eri ihmisiä, niin sai sitten lisätietoa/tehtäviä/ym).

Muutamat bugit ovat tulleet vastaan (taisi kerran heppu jäädä jopa kiinni niin, että piti buutata), mutta ei kuitenkaan mennä missään "Fallout 3" bugi-lukemissa. Lagia on myös välillä pelatessa, joka sinänsä vähän yllättävää..

Eli sellasta. 9/10 tulee multa tälle. Ei kuitenkaan mikään "Bioshockiin" verrattava kokemus itselle.
Pistin spoilereihin pituuden takia.

Noniin, hyvä juttu että edes sää pidit, kun TT-2k jätti ainakin melko kylmälle vastaanotolle. Nurisi teknisistä ongelmista, mokomakin... :) Odotahan loppuhuipennusta, siinä se eeppisyyden mittari vasta rikki paukahtaakin.

En sitten tiedä, saako mitään kamaa jatko-osaan (osiin) mukaan, mutta ostahan ihmeessä loppupaukutteluja varten ainakin SPECTRE-aseet valmiiksi. Niillä on kiva räimiä menemään, kun ei tarvitse ylikuumenemisesta huolehtia.

Grafiikat ovat tosiaan hieman epätasaisia laadultaan, mutta välipätkissä ja keskusteluissa yms. ne taas saavat ihan älyttömän hienon leffafiiliksen aikaan. Kasvomallinnus on nykypäivän mittarillakin huippuluokkaa. Räiskintä menee, mutta ei tosiaan pääse yhtä lähelle 3rd personissa kuten esimerkiksi genren lippulaiva (IMO) Gears of War.

Kaiken kaikkiaan kuulostaa siltä, että ainoa kunnon nurinan aihe on itseään toistavat tehtävät. Sama oli myös minulla, ja vaivaan on myös lääke: jos Mass Effect maittaa, niin Dragon Age: Origins on melkoista mannapuuroa. Siinä on tuhottomasti sivutehtäviä myös, mutta sellaisenaan todella monipuolisia ja eheän kokonaisuuden muodostavia.
Keskustelut ovat taattua BioWare-laatua, vaikka onkin Originsissa toteutettu hieman eri tavalla. Päähenkilö ei tällä kertaa puhu, ja vastausvaihtoehdot ovat vain numeroituna päällekkäin. Kuitenkin keskustelut ovat huomattavastikin syvempiä kuin Mass Effectissä, eikä valitut vastausvaihtoehdot johda melkein koskaan samoihin tuloksiin. Siis sisällöllisesti parempi, vaikkakin teknisesti heikompi.

Jos lisäcontenttia halajat, niin voin suositella varauksetta Bring Down The Sky DLC- pakettia. Siinä on hinta ja laatu erittäin kohdillaan, ja pääsee tekemään todella maittavaa päätöksentekoa. Pinnacle Stationia taas monet suosittelevat välttämään kuin ruttoa. Itse en kyseistä pakettia nyt ihan niin paljoa vihaa, mutta ei kyseessä kyllä mikään ostamisen arvoinenkaan kökkö ole.

Muuten kyllä ihan jees, että pelasit pelin noinkin läpikotaisin, nyt teikäläisen ei sitten tarvitse pelata uutta kertaa kakkosta varten, ellet sitten väkisin halua. :)
 
Ylös Bottom