Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope
On se vain niin, arvon ruttuturvat, että
Massiivi Efekti on aina
Massiivi Efekti, siitä ei pääse yli eikä ali!
Noin reilun vuoden tauon jälkeen tuntui kuin olisi palannut pitkältä matkalta kotiin. Kaikki ne proteiini mysteerit, lonkero romanssit ja scifi söpöily - täällä sielu lepää kuin keijun huulet hattaraa hyväillessään. Vaikka vuosien varrella on tullut käytyä vieraissa jos toisissakin on se vain niin että ykkönen on edelleen ykkönen. ME on edelleen tässä taloudessa se
the peli jonka muistan aina ilta rukouksissani. Kaikki ne sävärit jotka tuli koettua pelin julkkarina ovat edelleen tallella ja pelin nostalgia-arvo on lähes korvaamaton.
Mikä siis sen osuvampaa kuin lämmitellä vanha ori ennen messiaan toista tulemista. Erityisen ylpeä olen siitä että olen pystynyt pitämään jatko-osan hypen nollatoleranssissa. Muuta en jatko-osasasta tiedä kuin sen että siinä on aivan järkyttävä kansitaide ja mitä ensimmäisissä, puoli vuotta sitten näytetyissä trailereissa näytettiin. Tuolla virallisessa ME2-ketjussakaan en ole enään moneen, moneen kuukauteen uskaltanut käydä... Jos joku, niin se on ME joka pitää pitää loppuun saakka mediapimennossa. Nautinto on maksilmaalinen mitä vähemmän pelistä tietää, näin oli myös tämän ensimmäisen osan kohdalla
PS:
Nopea tekninen kysymys itse pelistä. ME:hän ei koskaan ollut mitenkään FPS ystävällinen tuttavuus mutta onko se kovinkin yleistä että pelin FPS laskee kovolle asennettuna lähes pelikelvottomiin lukemiin?
Artemis Tau-tehtävän lopputaistelussa FPS laski nimittäin aivan järkyttäväksi; kuva tökki siihen malliin että oli melkoinen taikatemppu että tuosta selvisin. Töksähtely jatkui tappelua seuranneseen välinäytökseen. En muista törmänneeni koskaan näin pahaan tökkimiseen kun peliä pelasin suoraan levyltä.