Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mass Effect - BioWaren toimintarope

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hakkiz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Onko niin, että Shepardini ei välttämättä koskaan opi haulikon ja rynkyn käyttöä, eli onko se täysin hahmoluokasta kiinni?

Jaa, jos olet valinnut hahmoluokaksi Bioticin yms., niin silloin ei kiväärintaidot kartu. Mikä hahmoluokka sinulla on?

EDIT: Lännen nopein noose01. :)
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Jaa, jos olet valinnut hahmoluokaksi Bioticin yms., niin silloin ei kiväärintaidot kartu. Mikä hahmoluokka sinulla on?
Okei, eli pislarimiehiä ollaan ilmeisesti loppuun saakka, voi kökkö.

Hahmoluokkaani en suoraan sanottuna edes muista. Kuten selitin, en osaa roolipelata, joten otin vaan hahmon, jonka kuvaus tuntui sillä hetkellä parhaalta. Olisi varmaan pitänyt miettiä vähän pidempään, jotta olisi edes sen rynnäkkötykin saanut käyttöönsä.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Älä siitä huolehdi. Pistooli on melkeimpä pelin paras ase. Kannattaa käytellä niitä biotic- ja tech kykyjä myös ahkeraan ja opetella niiden tehokasta käyttöä. Pelin pysäyttämällä oliko se nyt sitten RB:tä tai LB:tä pohjassa painamalla voi ohjata myös ryhmäläisten näitä kykyjä.

Pelin vaikeustasoa voi myös muuttaa valikoista kesken läpipeluun. Tärkeintä mielestäni on, että taistelu ei turhauta jolloin pystyy parhaiten nauttimaan siitä tärkeimmästä, eli roolipelaamisesta.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Kannattaa käytellä niitä biotic- ja tech kykyjä myös ahkeraan ja opetella niiden tehokasta käyttöä.
Tähän mennessä olen havainnut oikeasti hyödylliseksi kyvyn herättää kaverit eloon vaikka kesken taistelun. Lisäksi kovimmissa yhteenotoissa Wrex ja Garrus saavat Overkillin tms.

(Olen nyt ottanut linjan, että kavereina on koko ajan tuo alieniparivaljakko. Jos rupean vaihtelemaan hahmoja vähän väliä, tulee kaikista tod.näk. tasapaksua pullaa, ja jää se yksi Achievement saamatta myös.)
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Onko niin, että Shepardini ei välttämättä koskaan opi haulikon ja rynkyn käyttöä, eli onko se täysin hahmoluokasta kiinni?
Minä vedin pelin käytännössä pelkällä snipulla. Hahmoluokkani taisi olla sitten sama kuin sinulla, koska pistoolin lisäksi ei noita muita asekykyjä karttunut.

Toki saatuani hahmoni levelin tarpeeksi ylös vedin pari tehtävää haulikolla ihan testimielessä.
Ei siinä rytäkässä puuttuvat asekyvyt paljoa haitanneet. :D
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Mulla oli aluksi samat mietteet taisteluista kuin TT-2k:lla. Vihua vaan puski päälle ja/tai muutamasta osumasta lähti shepardilta aina henki.
Mut nyt kuin on tottunut jo _tämän_ pelin taistelutyyliin, eli suojautumista, kyykistymistä ja bioticceja, niin taistelut on oikeasti nannaa.
Maalin maalaaminen muille tiimin jäsenille on erittäin hyödyllinen ominaisuus, esim. liftillä ilmaan, maalaus ja jatkaa itse seuraavan lähestyvän tappamista.

Myös ryhmässä on hyvä olla yksi sniputtaja, esim. ashley jonka jättää kytikselle snipu kädessä. Sille on helppo maalata vihuja ja katsoa vierestä ku mimmi napsii niitä kertalaakilla :)

Itse pelaan Vanguardilla. Pistoolin, haulikon ja Bioticcien hyvä sekoitus mielestäni.

Hassua oli että aikaisemmin inhosin ME:n taistelumoottoria, mut nyt kokoajan odottaa että pääsee vaan napsimaan ökkiäisiä.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Tuli vielä sellainen kysymys mieleeni, että voiko alun Citadelin kämmätä jotenkin niin ettei Shepardista tulekaan Spectreä? Ja vaikuttaako se jotenkin loppupelin tulokseen?

[edit] kiitos Paavi
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Tuli vielä sellainen kysymys mieleeni, että voiko alun Citadelin kämmätä jotenkin niin ettei Shepardista tulekaan Spectreä? Ja vaikuttaako se jotenkin loppupelin tulokseen?

Eipä tuota voi, kun ei Shepard saa alusta käyttöönsä ilman Spectre-statusta, eikä avaruusasemalta pääse puolestaan lähtemään ilman Normandya.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

(Olen nyt ottanut linjan, että kavereina on koko ajan tuo alieniparivaljakko. Jos rupean vaihtelemaan hahmoja vähän väliä, tulee kaikista tod.näk. tasapaksua pullaa, ja jää se yksi Achievement saamatta myös.)

Niin siis kaikki kaverit saa expaa ja leveleitä samaan tahtiin vaikka ne oliskin aluksella odottelemassa.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Niin siis kaikki kaverit saa expaa ja leveleitä samaan tahtiin vaikka ne oliskin aluksella odottelemassa.
Oho, sepäs onkin erikoista. No, joka tapauksessa lienee kätevintä pitää rinnallaan samoja tyyppejä loppuun saakka, niin ei jää siitä achievementistä paitsi.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Oho, sepäs onkin erikoista. No, joka tapauksessa lienee kätevintä pitää rinnallaan samoja tyyppejä loppuun saakka, niin ei jää siitä achievementistä paitsi.

Näin myös hahmoihin pääsee kiintymään paremmin. Jokaisella hahmolla on omat henkilökohtaiset tehtävänsä, repliikkejä juonikuvioihin liittyen sekä tietenkin hissikeskustelunsa. Kannattaa siis käydä tehtävien välissä jututtamassa porukkaa siellä Normandyn eri osissa. Näin pääsee nauttimaan muun muassa klassisesta "Wrex. Shepard."-dialogista.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Kannattaa siis käydä tehtävien välissä jututtamassa porukkaa siellä Normandyn eri osissa.
Tuo "juttele kaikille vähän väliä" on sen verran tuttua ropekauraa, että se sujuu ihan luonnostaankin. :) Ja näemmä siitä saa hetkittäin expaakin, kun joku kertoo jotain uutta Codexiin lisättävää kivaa.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Oho, sepäs onkin erikoista. No, joka tapauksessa lienee kätevintä pitää rinnallaan samoja tyyppejä loppuun saakka, niin ei jää siitä achievementistä paitsi.

Kyllä + ei tarvii vekslaa aseiden kanssa kun kaikilla on kokoajan up-to-date aseistus.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Näin myös hahmoihin pääsee kiintymään paremmin. Jokaisella hahmolla on omat henkilökohtaiset tehtävänsä, repliikkejä juonikuvioihin liittyen sekä tietenkin hissikeskustelunsa. Kannattaa siis käydä tehtävien välissä jututtamassa porukkaa siellä Normandyn eri osissa. Näin pääsee nauttimaan muun muassa klassisesta "Wrex. Shepard."-dialogista.
Jokaisella? Itse sain tehtäviä vain Wrexiltä ja Garrukselta, vaikka joka tehtävän välillä tein kierroksen jututtamassa kaikkia miehistön jäseniä.

Tosiaan noihin miehistön tehtäviin kannattaa ottaa itse tehtävän antaja tietysti aina mukaan, sillä siten niistä saa eniten irti, lähinnä dialogin muodossa.
stammy sanoi:
Pistooli on melkeimpä pelin paras ase.
No enpäs nyt ihan noinkaan sanoisi. :p Mielestäni kaikilla muilla aseilla tuntuu olevan joku tietty funktio, kun taas pislalla ei... en keksi mitään pistoolissa, jota AR ei tekisi paremmin.

Niin ja TT-2k: Jos et ole pelannut liian pitkälle, taistelut maistuvat hirvittävälle puulle eikä pieni ylimääräinen työ pelota, onhan aina mahdollisuus aloittaa alusta ja vaihtaa hahmoluokkaa.
Vaikka nämä l33t-Massanlevittäjät täällä kovasti eri mieltä ovatkin, mielestäni peli on ehdottomasti kivuttomin ihan Soldier-classilla. Nuo Biotic-ominaisuudet olisivat hauskoja, jos olisivat toteutettu kunnolla. Siihen tarvittaisiin sitten Force Unleashed-tasoinen toteutus.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Jokaisella? Itse sain tehtäviä vain Wrexiltä ja Garrukselta, vaikka joka tehtävän välillä tein kierroksen jututtamassa kaikkia miehistön jäseniä.

Tosiaan noihin miehistön tehtäviin kannattaa ottaa itse tehtävän antaja tietysti aina mukaan, sillä siten niistä saa eniten irti, lähinnä dialogin muodossa.

Noh, Liaran, Kaidanin ja Ashleyn kohdalla tehtäväksi voitaneen laskea ne petipuuhat. Ainoastaan Wrex ja Garrus taisivat antaa varsinaisen tehtävän, jota piti lähteä suorittamaan ties minne, mutta kyllä noiden muiden kanssa jutusteluistakin saa paljon irti.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Onkos Pilgrim-hässäkkä mahdollista missata?
Eli Geth-datan hankkiminen?
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Onkos Pilgrim-hässäkkä mahdollista missata?
Eli Geth-datan hankkiminen?

Kyllähän sen voi jättää tekemättä. En kovin tarkasti tuota toimeksiantoa muista, mutta pitikö siinä varta vasten mennä taistelemaan gethien kanssa vai saiko sen hoidettua puhtaasti perusseikkailemisen sivussa?
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Ainoastaan Wrex ja Garrus taisivat antaa varsinaisen tehtävän, jota piti lähteä suorittamaan ties minne, mutta kyllä noiden muiden kanssa jutusteluistakin saa paljon irti.

Milloin Garrus antoi tehtävän? Oon pelannut 5-6 kertaa läpi eikä sillä oo kertakaan ollut mitään erikoista sanottavaa, vaan se sama keskustelu joka kerta.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Muistaakseni piti hakkeroida joku Geth-terminal muun toiminnan ohessa jotta sai ko datat Talille. Eli kolme sivuhahmo tehtävää ainakin on.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Milloin Garrus antoi tehtävän? Oon pelannut 5-6 kertaa läpi eikä sillä oo kertakaan ollut mitään erikoista sanottavaa, vaan se sama keskustelu joka kerta.

Mass Effect Wikistä sanoi:
Repeatedly talk to Garrus while aboard the Normandy. Keep asking about his history in C-Sec. He'll eventually tell you a story about Dr. Saleon, and you'll get the assignment to track him down, along with the coordinates of Dr. Saleon's ship.

Sain ainakin vahingossa tuon kun kävin jutskailemaan tehtävien välissä G:n kanssa.
 
Ylös Bottom