Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mass Effect - BioWaren toimintarope

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hakkiz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Eniten niistä on hyötyä, jos komennat kummatkin seisoskelemaan paikallaan esim. ovensuussa, ja jos ja kun tulee kuumat paikat, pääsee helposti livahtamaan tiimikavereiden selän taakse huoahtamaan, heidän ottaessa lyijyn. (Kylmää, tiedän :))
Tämäkään ei aivan onnistunut, koska kyseisessä paikassa oli avautuvat ovet - jotka tietystikin reagoivat vain Shepardiin. Jos siis vähänkään peruutti, ovet menivät kiinni ja tulitaistelu oli mahdotonta. Kaiken huipuksi yhdellä yrittämällä toinen AI-kaveri hienosti bugasi ja leijui ilmassa. Paha sellaisen taakse oli mennä piiloon. 8)

Asetuksista kannattaa myöskin käydä laittamassa Squad power usage tjsp asetukset sellaiseksi kuin haluat. Itsellä tuo nyt on järestään Activella, niin ei tarvi niin hirveästi pelätä omien puolesta kun osaavat käyttää niitä erikoistaitojaan automäägisesti.
Tämä olikin hyvä vinkki. Ehkä tässä oikeasti joutuu avaamaan manuskankin ja katsomaan, mitä kaikkia hippeleitä pelistä löytyykään.

Lisäksi kannattaa katsoa, mihin D-Padilla komennat kavereitasi juoksemaan, tai pikemminki käsketkö niitä vain juoksemaan, vai suojautumaan jonnekkin tiettyyn paikkaan.
Tuota kyllä yritin, mutta tulokset olivat vähintäänkin ... sekavia. Tulin siihen tulokseen, että kun kavereiden kohdalle tuli sellainen käsi-ikoni, kaverit ovat täysiä käsiä, eivätkä tajua maailmanmenosta senkään vertaa. :D

Mutta nyt onkin paha paikka, PS3:n Batman saapui tänään. En oikein osaa keskittyä kahteen peliin kerrallaan, joten ME täytyy hakata läpi ennen kuin uskallan päästää itseni Kepakkomiehen kimppuun.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Tuota kyllä yritin, mutta tulokset olivat vähintäänkin ... sekavia. Tulin siihen tulokseen, että kun kavereiden kohdalle tuli sellainen käsi-ikoni, kaverit ovat täysiä käsiä, eivätkä tajua maailmanmenosta senkään vertaa. :D


Noo, tässäpä nyt kuitenkin nuot komennot eri suunnille.

Press UP to send the squad to the targeted location.
Press DOWN to order the squad to stop moving.
Press RIGHT to order the squad to attack a specific enemy.
Press LEFT to order the squad to rally to the player's position, then follow the player.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Itselläni meni muuten ensimmäisen parin läpipeluun aikana savetus-raja täyteen, eli peli ei enää suostunut tallentamaan, kun saven numero olisi ollut 1000. Tuostahan sitten selviää poistamalla kaikki savet (pelin ollessa käynnissä) ja tallentamalla, jolloin numeroksi saa taas 1. En kyllä ymmärrä miten noin paljon olen onnistunut tallentamaan, sillä toisella tupla-läpipeluulla on saveja kertynyt vain ~550, enkä ole kyllä tälläkään kertaa saveissa säästellyt.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Noo, tässäpä nyt kuitenkin nuot komennot eri suunnille.
Kiitos. Olin järkeillyt kyllä tuota RIGHTiä lukuun ottamatta kaikki ihan oikein (ja ylös/alas taidettiin itse asiassa jossain tutoriaalissa jopa mainitakin). Mutta kuten todettua, tulokset olivat silti aika lailla vaihtelevia.

En kyllä ymmärrä miten noin paljon olen onnistunut tallentamaan, sillä toisella tupla-läpipeluulla on saveja kertynyt vain ~550, enkä ole kyllä tälläkään kertaa saveissa säästellyt.
No huh! Eilinen sessio päättyi savetukseen numero 4, ja jos tämä sellainen n. 50 tunnin peli on, niin nopealla matemaattisella toimituksella voisin kuvitella käyttäväni max. 50 savea.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

No huh! Eilinen sessio päättyi savetukseen numero 4, ja jos tämä sellainen n. 50 tunnin peli on, niin nopealla matemaattisella toimituksella voisin kuvitella käyttäväni max. 50 savea.
Älä, meikäläiselläkin meni abouttiarallaa 30 savea. Eipä ainakaan tainnut stammylla alusta jatkamisen kanssa ongelmia olla. :)

TT-2k sanoi:
Tuota kyllä yritin, mutta tulokset olivat vähintäänkin ... sekavia. Tulin siihen tulokseen, että kun kavereiden kohdalle tuli sellainen käsi-ikoni, kaverit ovat täysiä käsiä, eivätkä tajua maailmanmenosta senkään vertaa.
Loistavasti päätelty :D On kyllä tosiaan melkoisia tolloja nuo kaverit, enemmän kuin liian usein huomaan heidän seisoskelevan itsepintaisesti tulituksen alla ikäänkuin halutakseen kuritusta, eikä mikään "move to"-komento auta. Sillon tosiaan tuo "olen käsi"-ikoni onkin näkyvissä. :D
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Kyllähän noita saveja kertyy. :D Tulee jo niin selkärangasta se savetus, että se tapahtuu ihan vahingossakin.

Otetaan vaikka esimerkiksi joku landattava planeetta:

1. autosave
2. ajan malmille, save
3. ajan debrisille, save
4. lähestyn vihollisbasea, save
5. viholliset tapettu ulkoa, save
6. basessa sisällä, ennen yhteenottoa, save jos pystyy
7. viholliset tapettu isosta huoneesta, save
8. takahuoneessa tehtävä päättyy, joku kohtaaminen siellä, basen ulkona sitten save
9. ajan malmille, save
10. ajan vaikka turian ensignialle, back to Normandy jossa autosave

Eli 8 savea tulisi yhdellä tuontyyppisellä uncharted planeetalla. Sanomattakin on selvää, etten hirveästi tykkää peleissä latailla itseäni pitkien matkojen päästä. Ennen kohtaamisia myös pyrin aina savettamaan, että halutessani pääsen nopeasti kertaamaan keskustelun ja ehkä valitsemaan eri vaihtoehdot. Savejen määrää myös nostaa siis se, että kaikilla läpipeluukerroillani olen myös tehnyt lähes kaikki sivutehtävät.

EDIT. Jottei tule TT-2k:lle yllätyksenä:

Mass Effect kestää kaikkine sivutehtävineen ehkä 30-35h. Jos pelkkiä tarinatehtäviä vetää, niin pituutta ei hirveästi tule. Tietysti paljon riippuu omasta tahdista ja siitä paljonko käy keskusteluja jne. 50h peliä ei kannata missään nimessä odottaa.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Minulle tuli melko runsaastikin sivutehtäviä suorittelemalla noin 23h. Olisihan tällainen eeppisyys saanut pitempäänkin kestää, mutta en voi sanoa että olisi suoranaisesti harmittanut. Pidempi kesto olisi tehnyt varmastikin kompromisseja juonen osalta.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Mass Effect kestää kaikkine sivutehtävineen ehkä 30-35h. Jos pelkkiä tarinatehtäviä vetää, niin pituutta ei hirveästi tule. Tietysti paljon riippuu omasta tahdista ja siitä paljonko käy keskusteluja jne. 50h peliä ei kannata missään nimessä odottaa.
Oho! Joko pelaan todella hitaasti, tai sitten pääjuoni onkin ihmeellisen nysä. Olen kyllä tähän asti tehnyt kaikki sivutehtävät, jotka olen vaan voinut. (Citadelissa tosin on yksi Keeper edelleen löytämättä, mutta eiköhän se jotain FAQia lunttaamalla löydy, kunhan Citadeliin joskus jaksan palata.)

Tässä nyt pitää kuitenkin jo henkisesti varautua vähän pidempään ME-taukoon, koska tämä ilta menee uusia kaiuttimia ja Snow Leopardia asennellessa. Lisäksi loppuviikon illat ovat täyteen bookattuja, eli aikaisintaan sunnuntaina on taas mahdollisuus astua Shepardin avaruussaappaisiin.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Niille jotka peliä eivät ole alottaneet tai aikovat uudestaan vetää vinkki tuohon keeperien skannaukseen:
Kun saavut citadeliin ÄLÄ puhu Avinan kanssa ennen kuin saat skannerin. Täten voit skannerin saatuasi skannata myös citadelin hissin oven lähellä avinan vieressä olevan keeperin jolloin ei tarvitse jokaista etsiä.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Niille jotka peliä eivät ole alottaneet tai aikovat uudestaan vetää vinkki tuohon keeperien skannaukseen:
Kun saavut citadeliin ÄLÄ puhu Avinan kanssa ennen kuin saat skannerin. Täten voit skannerin saatuasi skannata myös citadelin hissin oven lähellä avinan vieressä olevan keeperin jolloin ei tarvitse jokaista etsiä.
Voi perhana!
<edelleen Keeper-asiaa>
Mites nyt, kun nimenomaan puhuin Avinalle ensin? Mielessä kävi, että sen vierestä löytyvä Keeper on se yksi puuttuva, mutta sitä ei saa skannattua, koska Avina alkaa urputtaa. Vai onko niitä Keepereitä oikeasti yhteensä 22?
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Keeper:
Niitä on tarvittava määrä + avinan vieressä yksi. Eli normaalisti se yksi kuuluukin jäädä skannaamatta.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Jätkät pitää jotain Keepereiden lukumäärä -keskustelua spoilertageissa. :D Onhan se tietty hyvä ettei vahingossakaan pilaa muilta peli-iloa huimilla spoilereilla.

Heitetään vielä jotain intopickia. Älkää välttämättä ostako tuota Pinnacle Stationia. Alkutunnelmiani on jo voinut lukea, mutta niistäkin on oikeastaan menty vain huonompaan suuntaan. Ihmeellisen sieluton ja laaduttoman oloinen, tylsä tekele. Demiurgen "osaamista" oikein ja minä menin Bioware-lampaana ansaan. :/
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Pinnaclesta:
Ihan hauskaa toimintaa hetkeksi aikaa mutta kun taistelut eivät alkujaankaan olleet ME:n parasta antia niin olisi mieluummin nähnyt paketissa jotain muuta. Tuli ladattua, tuli pelattua ja hieman petyttyä kun suhteuttaa aiempaan ja omiin odotuksiin. Mutta mä nyt olisin hankkinut lisärin oli se mitä tahansa :D :o
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Mä latasin tuon Pinnaclen taas ikäänkuin itsestäänselvyytenä. En kyllä ole vielä kertaakaan kumpaankaan lataamaani lisäriin koskenut, kun tuo kuuluisa inspiraatio katosi kroganin kanssa rähinöityä.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Niinno. Tykkää sitten Pinnaclesta tai ei (ei sitä kokeilematta kannata tuomita, kyllä siitä joku tykännytkin on), niin onhan siitä lataamisesta tietysti se hyöty, että EA:lle menee singnaalia, että Mass Effectiin kannattaa DLC:tä kustantaa. Toivotaan, että kakkoseen saisivat vähän parempaa tavaraa ladattavaksi.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Nyt kyrsii pahasti. Erittäin pahasti.

Aloitin eilen pelaamaan Massaa taas alusta (tällä kertaa ihan kursailematta vanhalla hahmolla, Spectre-aseet <3), ja vaikka positiivista löytyisi vaikka koko yön jauhannaksi, yksi juttu vie melkein järjen raivostuttavuudellaan. Nimittäin juuri löytämäni bugi, joka saa aseet sekä ylikuumenemaan ilman syytä, että pysymään siinä tilassa ilman jäähtymistä.

On kuulkaas vähän helvetin raivostuttavaa, kun esimerkiksi tuossa Pinnacle Stationin "Hunt" tai Time Trial"-muodoissa ase jumittaa, ja joutuu melkeinpä aloittamaan suoraan alusta. En huijaa, noissa se on ihan sekunneista kiinni.

Päästyäni kaikki 12 haastetta läpi hampaat todella kovalla paineella yhteen puristettuina, olikin sitten tuon erikoishaasteen vuoro.

Pieni romantisoitu sotanovelli:
Shepard käveli rauhallisesti taistelukentälle ja katsoi vihollisiaan. Turianeita. Edessä tulisi olemaan melkoinen taistelu.
Hän antoi käskyn kahdelle aseveljelleen, ja lähti heidän kanssaan urheasti hyökkäykseen. Tehokkaalla työskentelyllä he teilasivat helposti tielleen joutuvat raukat, ja savun hälvettyä itse päällikkö, Shepard, latasi Data Bankin tiedostot joita varten verenvuodatus oli suoritettu.
Yhtäkkiä idän suunnasta kuului ääntä. Hirvittävä pataljoona lisävahvistuksia saapui paikalle. Shepard tiesi, mitä olisi tehtävä. Nyt taisteltaisiin tai kuoltaisiin.

Hän viritti salamannopeasti kaksi automatisoitua tykkiä tuekseen, ja vetäytyi tovereineen sen ainoan suojan taakse, joka oli heille tätä mahdotonta taistoa varten suotu.
Kuin itse Herran tahdosta kolme sankaria kuitenkin pitivät pintansa, Shepardin napsiessa jokaisen liian lähelle uskaltautuvan turjakkeen taivaisille metsästysmaille haulikollaan.
Enää 17 sekuntia, ja evakuontialus saapuisi paikalle noutamaan kiveäkin kovemmat sotilaamme. Tehtävä ei voi enää epäonnistua.
%¤*@!*+&$£, se s**tanan haulikko jumisi taas! "Critical Mission Failure" ja kivat syntikkamusat.

Pahoittelen edellistä surkeaa ironisoinnin yritystä, väsyttää ihan saamaristi eikä näin ollen minulta voi järkevää teksitä odottaakaan..
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Aloitin eilen pelaamaan Massaa taas alusta (tällä kertaa ihan kursailematta vanhalla hahmolla, Spectre-aseet <3), ja vaikka positiivista löytyisi vaikka koko yön jauhannaksi, yksi juttu vie melkein järjen raivostuttavuudellaan. Nimittäin juuri löytämäni bugi, joka saa aseet sekä ylikuumenemaan ilman syytä, että pysymään siinä tilassa ilman jäähtymistä.

Enpä tiedä bugista, sillä vihujen bioticit taitavat käyttää overloadia (muistaakseni), joka kuormittaa hetkessä aseet.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Ja explosives roundsit aiheuttavat täsmälleen samaa.
Kikka ylikuumenemiseen:
Jos ase ylikuumenee (syystä tai toisesta) niin vaihda ase äkkiä toiseen, se skulaa aivan normaalisti. Muistaakseni heti tämän jälkeen voit myös vaihtaa takaisin alkuperäiseen aseeseen ja se on taas iskussa.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Niin tai engineerit vissiin. Kyllä tuota "normi"pelissäkin tapahtuu, mutta silloin se ei tietenkään hirmuisesti haittaa, kun vaihtaa vaan asetta ja vähän ajan päästä takaisin. Noissa aikapohjaisissa scheisseissa se tietysti pilaa koko homman.

Minulla on sisäpiiritietoa asiasta, ja voin luvata että Mass Effect 2 DLC:ltä voi odottaa paljon parempaa kuin kakalta Pinnacle Stationilta aikarajoineen.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Joo, aamulla suoritettu huomattavasti objektiivisempi tarkastelu toikin ilmi, että kyse ei ole bugista. Eilisen illan/yön sepustukset tuntuvat huvittavan noloilta, mutta en niitä nyt poistakaan. :D
Keksin kyllä kaikki konstit ylikuumenemisen kiertämiseen, lähinnä erikoisominaisuuden (Overkill, Rampage yms.) päälle kytkeminen ja aseen vaihto. Homma kuitenkin on melko epätoivoista, kun pitää vaihtaa ase samalla kun naaman edessä on se 7-8 Turiania, ja kun se ase kuitenkin hyvin todennäköisesti jumittuu samalla tavalla parin sekunnin päästä...

Noista DLC:stä sen verran, että:

Bring Down The Sky on mielestäni aivan loistava hankinta juuri tuohon 400:n pisteen hintaan, toimintaa sekä kivoja juonikuvioita riitti, uusi rotu (Batarianit) sekä pari tiukkaa ratkaisua ja keskustelutilannetta.
Myöskin oli jollain pimeällä tavalla nautinnollista kurittaa tuon hankkeen takana ollutta pirulaista lopussa (edelleen huono nimimuisti), tuli jotenkin 24 mieleen: "Warning Shot"->"2nd Warning Shot"->"Wound"->"Kill". Tuli kyllä hyvä mieli, en voi kieltää. Tosin tuo hirvittävä jytkäys Renegadea vankien uhraamisesta oli aika epämiellyttävä yllätys, kun Paragoniin pyrin.

Pinnacle Station oli sekä ihan hauska rykelmä pelejä, että todella ärsyttävä sontakasa. Hauskaa oli kyllä kurittaa Gethejä sekä Survival oli ihan jees, mutta juurikin Hunt tai Time Trial olivat todella turhauttavia. Tuli kyllä Hordea ikävä, piekseehän se tämän selkeästi 100-0. Ahern's Mission oli jotakuinkin siedettävä, mutta näki kyllä miten laiskasti sekin oli rakennettu. Pieni miljöö ja helvetisti vihollisia, vaatiiko paljonkin ohjelmointia?
Sama pätee kyllä ihan yleisestikin Pinnacleen, ei kyllä kauheasti töitä ole sen eteen väsätty. Ei minua nyt tietysti ollenkaan sen hankinta harmita, mutta en kyllä voi varauksetta suositellakaan.
 
Ylös Bottom