Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mass Effect - BioWaren toimintarope

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hakkiz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Toiset kiroaa täällä DLC:n vaikeutta, ja minä kiroan kun en edes pääse DLC:hen asti.

Eiliselle hampaidenkiristelylle tuli nolo loppu, kun kolmattakymmenettä kertaa kohdan (siis kohta, jossa nouset Liaran kanssa hissin ylös ja vastaan tulee grogan ja muutama geth), turhaannuin erittäin pahasti ja punaisen sumean raivon vallassa poistin kaikki female-adept-Shepardini savet. Ja nyt ketuttaa. Mutta on kyllä säälittävä hahmo tuo yllämainittu, itse suosittelen kaikille ihan selkeästi soldieria. Ei joudu peli-ilo lekan alle.

Ei minua niinkään epäonnistuminen ärsytä (Trials HD), mutta kun pitäisi johonkin edetäkin.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Eiliselle hampaidenkiristelylle tuli nolo loppu, kun kolmattakymmenettä kertaa kohdan (siis kohta, jossa nouset Liaran kanssa hissin ylös ja vastaan tulee grogan ja muutama geth), turhaannuin erittäin pahasti ja punaisen sumean raivon vallassa poistin kaikki female-adept-Shepardini savet. Ja nyt ketuttaa. Mutta on kyllä säälittävä hahmo tuo yllämainittu, itse suosittelen kaikille ihan selkeästi soldieria. Ei joudu peli-ilo lekan alle.

Samaa mieltä, itse tein Vanguardin joka on kyllä heikkoa tekoa, suosittelen Soldieria myös.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Ekat läpipeluut vedin soldierilla mutta viimeisin on juurikin female-adept jolla lähdin tavoittelemaan asari-ally achia ja seuraavalla läpipeluulla insanityä. Mielestäni adept-hahmo on pelin parasta antia kun voi heitellä porukkaa seinille jne :D

Soldierilla peli on mielestäni tylsempi, ainakin taisteluiden osalta.

Tuosta pääsi helpoiten niin että koitti heittää groganin stasikseen/leijumaan ja sitten pikkunilkkien kimppuun, kun ne on hengiltä niin throw/leijunta groganiin ja lyijyä niin pirusti perään. Käytithän myös aseita joita hahmo osaa käyttää, ettei untrained tykillä räiski?
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Ekat läpipeluut vedin soldierilla mutta viimeisin on juurikin female-adept jolla lähdin tavoittelemaan asari-ally achia ja seuraavalla läpipeluulla insanityä. Mielestäni adept-hahmo on pelin parasta antia kun voi heitellä porukkaa seinille jne :D

Soldierilla peli on mielestäni tylsempi, ainakin taisteluiden osalta.

Tuosta pääsi helpoiten niin että koitti heittää groganin stasikseen/leijumaan ja sitten pikkunilkkien kimppuun, kun ne on hengiltä niin throw/leijunta groganiin ja lyijyä niin pirusti perään. Käytithän myös aseita joita hahmo osaa käyttää, ettei untrained tykillä räiski?

Usko pois, kaikki mahdollisuudet on abauttia käyty läpi. Melkein rupesin paperille jo sotastrategioita suunnittelemaan.:) Mutta joo, olisinhan minä pidemmällä pinnalla sen päässyt läpi, ja senpä takia tuo äärimmäisen äkkipikainen ja typerä temppu harmittaa.

Mutta siis: Taistelun alkaessa grogan juoksee sinusta katsottuna vasemmalle yhden shock trooperin kanssa, jolloin yksi shock trooper juoksee oikealle jättäen alkupaikkaan rocket trooperin ja sniperin. Itse aloituspaikalle jääneet teilasin mahdollisimman nopeasti (muuten vetävät one-shot killit), jonka jälkeen spurttasin nopeasti oikelle juosseen trooperin perään, heitin throwin ja ammuin sekä pieksin hengiltä. Sitten groganin kämppipaikasta juoksee toinen shock trooper, joka on varsin helppo hoitaa kaikkien squad-jäsenien keskitetyllä tulella.
Mutta sitten:
Se kirotun grogan juoksee piilostaan, ja ampuu kaiken maailman stasiksia sun muita vippaskonsteja. Hahmoni kehittymättömyyden takia minulla ei ole kuin warp, throw ja lift, joten käytän liftin. Ampumisella ja kranaateilla kroganin (taisi muuten olla K:lla) HP putoaakin lupaavasti, mutta perkele, ei riitä. Kun saan elkut nolliin löytää tämä viekas epeli jostain syystä vielä lisäelkkuja ja kehittää itselleen helvetin vahvat shieldit. Sitten se piru listii kiveäkin hölmömmät team-mateni muutamalla haulikon töräyksellä, pistää minun huvenneille elkuille rasitteeksi vielä drainin ja viimeistelee tyylikkäästi juoksemalla päin. Fun. Lets do it again.

Tuossa siis ongelma/syy hermostumiseeni, tietysti olisin päässyt läpi jos olisin pikku hetken vielä tahkonut. Harmittaa. Ja typerin temppu ikinä oli vielä poistaa savetkin ja lällättää mielessään: "See ya!"

Semipitkä vuodatus muuten...

EDIT: Niin juu, ja untrained-aseet eivät ole käytössä, AR ja pistooli vain.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Mikä vaikeustaso sulla oli tuossa? Ja ne tiimikaverit?
Insanityllä meni ekalla yrittämällä (toki sen olin jo useampaan kertaan vetänyt muilla läpipeluilla joten meni jo rutiinilla) mutta hahmo oli jo silloin melko rautainen. Jos sulla on insanity niin sitä ei kyllä kannata pelata jollain puolivillaisella ukolla, menee vain hermot :D
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Mikä vaikeustaso sulla oli tuossa? Ja ne tiimikaverit?
Insanityllä meni ekalla yrittämällä (toki sen olin jo useampaan kertaan vetänyt muilla läpipeluilla joten meni jo rutiinilla) mutta hahmo oli jo silloin melko rautainen. Jos sulla on insanity niin sitä ei kyllä kannata pelata jollain puolivillaisella ukolla, menee vain hermot :D

Vastaan Joohanhin puolesta (Joohanh is offline): Pelasi Hardcorella, tiimikavereista en tiedä ja aloitti uuden pelin female-adeptilla.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Toiset kiroaa täällä DLC:n vaikeutta, ja minä kiroan kun en edes pääse DLC:hen asti.

Eiliselle hampaidenkiristelylle tuli nolo loppu, kun kolmattakymmenettä kertaa kohdan (siis kohta, jossa nouset Liaran kanssa hissin ylös ja vastaan tulee grogan ja muutama geth), turhaannuin erittäin pahasti ja punaisen sumean raivon vallassa poistin kaikki female-adept-Shepardini savet. Ja nyt ketuttaa. Mutta on kyllä säälittävä hahmo tuo yllämainittu, itse suosittelen kaikille ihan selkeästi soldieria. Ei joudu peli-ilo lekan alle.

Ei minua niinkään epäonnistuminen ärsytä (Trials HD), mutta kun pitäisi johonkin edetäkin.

Öö, mulla on joka pelikerralla vaikeustasosta huolimatta kestänyt max 5 minuuttia kyseisen taistelukohtauksen kanssa, aina ekalla tempasulla läpi. Täytyy kyllä tehä jotain todella maagista et onnistuu sen kusemaan :D
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

No niin, speedrunnasin aamulla itelleni insanity-achin, niin nyt pääsee rauhassa tykittelemään DLC:tä helpommalla vaikeusasteella ja viimeistelemään läpipeluun. :)

Kyllä se tästä taas.

BTW DLC:tä ei ole tehnyt Bioware, vaan "keikkapelintekijä" Demiurge, jonka repertuaariin kuuluu mm. Mass Effectin PC-käännös, Medal of Honor Airborne ja Brothers in Armsin joku käsikonsolikäännös. Uusimpana tuotoksenaan mainostavat Rock Bandin Country Track Packia (tietävätköhän Harmonix-fanit, ettei studio kaikkea Rock Band contentia teekään). Kyllähän tuosta DLC:stä on vähän havaittavissa sellainen sieluttomuus ja rakkaudenpuute tuotteeseen, mitä selittää tämä ulkoistettu kehitystyö. Toisaalta, mitä taas valitan, kun en ole tuota edes loppuun asti pelannut.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

noose01 sanoi:
Mikä vaikeustaso sulla oli tuossa? Ja ne tiimikaverit?
Kuten Nemesis958 sanoikin, Hardcore oli taso ja tiimissä Ashley ja Garrus.

Otterly sanoi:
Öö, mulla on joka pelikerralla vaikeustasosta huolimatta kestänyt max 5 minuuttia kyseisen taistelukohtauksen kanssa, aina ekalla tempasulla läpi. Täytyy kyllä tehä jotain todella maagista et onnistuu sen kusemaan
Nyt rupesi semisti vituttamaan. Totta ***vetissä pääset joka kerta läpi jokaisella vaikeustasolla jos vedät sillä samalla hahmolla joka kerta, jonka olet varmastikin vielä mennyt soldieriksi valitsemaan. Teehän sinäkin jotain maagista ja suksi ihan jonnekin muualle täältä egoamasta, kun et näköjään tunnu Mass Effectin päälle tajuavan.

Tosiaan tuo minun hahmo oli täydellisen kehittymätön, sillä ensi töikseni kun Citadelista lähdin suuntasin tuolle Liara-planeetalle. (nimeä en spoilaa.) Kaikki Talentit olin käyttänyt ylimieliseen tapaani Charmiin ja Intimidiateen, joten taistelutehokkuutta ei löytynyt pätkääkään. Varusteetkin olivat nollaluokkaa, perus-N7-Armor, Lancer I ja Kessler I. Leveliä oli muutenkin tuollaiset kivat muistaakseni 3 (sivutehtäviä en tehnyt Citadelissa pätkääkään.)

Että siitä pohjaa, joku neropatti voi vetää samoilla setupeilla tuon kohdan ja tulla sen jälkeen tänne aukomaan päätään.

Nyt menen syömään, kun selkeästi on hermo todella kireällä.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Eilen alko itselläni hieman peli ketuttaa kun DLC:n latasin, mutta piti vetää se Liaran äitiä vastaan tappelu eka. FPS pomppii alle 20:ssä, gethit saattaa respata perseen taakse jne. Hahmoni on Vanguard eli ei helpoin, mutta mielestäni mukavin.

Mitä nyt 10 min tuota dlc:tä kokeilin niin aika köykäseltä vaikutti, mutta eipä se 400 pojon hinta nyt pahakaan ollut.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Tulipas tehtyä kulttuuriteko ja noin vuoden tauon jälkeen ostin tämän pelin taas itselleni (!), vaikka kerran sen jo myin. Se saakelin rahantarve on ainainen demoni jota vastaan opiskelijan täytyy taistella, näemmä. Ja nyt kun ME rupesi himottamaan uudelleen sietämättömällä tavalla niin en voinut muuta kuin antautua.

Peli toivon mukaan maistuu taas erinomaiselta kun pitkä tauko siitä takana. Jatko-osankin kannalta ajateltuna tämä on kai hyvä homma, ME:tä kun en ole edes täysin... noh, läpipelannut aiemmin. Tai siis, pääjuoni on jäänyt läpäisemättä. "Työnsarkaa" siis riittää. :D
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Kuten Nemesis958 sanoikin, Hardcore oli taso ja tiimissä Ashley ja Garrus.


Nyt rupesi semisti vituttamaan. Totta ***vetissä pääset joka kerta läpi jokaisella vaikeustasolla jos vedät sillä samalla hahmolla joka kerta, jonka olet varmastikin vielä mennyt soldieriksi valitsemaan. Teehän sinäkin jotain maagista ja suksi ihan jonnekin muualle täältä egoamasta, kun et näköjään tunnu Mass Effectin päälle tajuavan.

Tosiaan tuo minun hahmo oli täydellisen kehittymätön, sillä ensi töikseni kun Citadelista lähdin suuntasin tuolle Liara-planeetalle. (nimeä en spoilaa.) Kaikki Talentit olin käyttänyt ylimieliseen tapaani Charmiin ja Intimidiateen, joten taistelutehokkuutta ei löytynyt pätkääkään. Varusteetkin olivat nollaluokkaa, perus-N7-Armor, Lancer I ja Kessler I. Leveliä oli muutenkin tuollaiset kivat muistaakseni 3 (sivutehtäviä en tehnyt Citadelissa pätkääkään.)

Että siitä pohjaa, joku neropatti voi vetää samoilla setupeilla tuon kohdan ja tulla sen jälkeen tänne aukomaan päätään.

Nyt menen syömään, kun selkeästi on hermo todella kireällä.

Itse en ole pelannut peliä millään muulla "luokalla" kuin sillä, joka taitaa haulikot ja vähän bioticciä (soldieriä vältin sen "ylivoimaisuuden" takia), eikä kyllä mitään ongelmia tullut koko pelissä vastaan millään vaikeustasolla. Ne heittelyvoimat helpottavat kummasti "ahtaita" tilanteita, sitten vaan halexilla kimppuun. Tosin ihan alkumetreillä oli hankaluuksia, juuri sen takia, että voimat eivät latautuneet nopeaan ja taistelumekaniikka oli outo, mutta mekaniikkaan kun pääsi sisään, niin helposti heiteltiin vihut kasaan sen jälkeen.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Itse en ole pelannut peliä millään muulla "luokalla" kuin sillä, joka taitaa haulikot ja vähän bioticciä (soldieriä vältin sen "ylivoimaisuuden" takia), eikä kyllä mitään ongelmia tullut koko pelissä vastaan millään vaikeustasolla. Ne heittelyvoimat helpottavat kummasti "ahtaita" tilanteita, sitten vaan halexilla kimppuun. Tosin ihan alkumetreillä oli hankaluuksia, juuri sen takia, että voimat eivät latautuneet nopeaan ja taistelumekaniikka oli outo, mutta mekaniikkaan kun pääsi sisään, niin helposti heiteltiin vihut kasaan sen jälkeen.

No entä tuo mainitsemani kohta? Et voi väittää, että olisit hoitanut ihan vasurilla. :D
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

No entä tuo mainitsemani kohta? Et voi väittää, että olisit hoitanut ihan vasurilla. :D

Eipä tuo nyt hirmusen paha ollut, pahempana pidin sitä Ghet-kommando hommaa, tosin eipä sekään paha ollut. Itsellä ei ollut mitään ongelmaa pelin kanssa kun pääsi sisälle pelimekaniikkaan.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Eipä tuo nyt hirmusen paha ollut, pahempana pidin sitä Ghet-kommando hommaa, tosin eipä sekään paha ollut. Itsellä ei ollut mitään ongelmaa pelin kanssa kun pääsi sisälle pelimekaniikkaan.

No selvähän se sitten on. En vain osaa.
Tosin jos tarkoitit sitä kohtaa, jossa kimppuusi hyökkää kourallinen Geth-Stalkereita sekä Snipereitä plus Armature, niin sen taas hoidin ensimmäisellä. Kunnon laatikon takana kämppimisellä hoitui. :)
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Eipä noita kaikkia pelin vaikeuksia voi hirveästi vertailla. Kaikki riippuu siitä millä tasolla hahmo on, mitä varusteita löytyy, keitä squad-mateja on mukana jne. Jos huono tuuri käy, niin joku kohta saattaa tuntua ylitsepääsemättömän vaikealta. Minulla ei ole koskaan ollut ongelmia ks. Krogan -kohdan kanssa, mutta yksi kaverini on siihen jäänyt myös jumiin.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Eilen tuli kantapään kautta opittua, että Mass Effectin autosaveen ei kannata sokeasti luottaa. Jotenkin ajattelin sen tallentavan esim. suoritetun tehtävän jälkeen, mutta niin ei näemmä ollutkaan. Kun ensimmäisen kerran pelissä kuolin, tulikin takapakkia sitten kerralla toista tuntia. Ei hymyilyttänyt.

Ensimmäinen Mako-reissukin päättyi nolosti - ilmeisesti pelin bugin vuoksi. Yhtä aikaa sattunut hyppy ja vihollisen raketti-isku lennätti Makon "kaiteen" päälle, ja siinähän se sitten jökötti kuin se kuuluisa istuva ankka. Vaikka kuinka hyppi ja yritti ohjata, Mako oli jumissa (ja vihollistulituksen armoilla). Ja taas meni ainakin puoli tuntia peliajassa hukkaan, kun edelleen luotin automaattitallennuksen voimaan liikaa...

Muutenkin pelitilanteen jatkaminen savesta tuli turhan tutuksi eräässä taistelukohtauksessa, joka vaati kymmenisen yritystä. Ehken vielä osaa komentaa kavereitani tarpeeksi hyvin, mutta ne pässit syöksyivät suoraan vihollistulitukseen kerta toisensa jälkeen, ja jo muutaman sekunnin jälkeen olin taas aivan yksin. Eikä asiaa helpottanut se, etten oikein osaa hyödyntää RB-napin takaa tulevia erityiskykyjä.

Noista ärsytyksistä huolimatta pelikello näytti iltapäivän session jälkeen tasan yhdeksää tuntia, ja juonihan tuntuu edelleen olevan vasta aivan alkutekijöissään. Hyvä peli, mutta ei ihan niin hyvä kuin monien hehkutuksesta oletin. Vaan vielähän voi tapahtua vaikka mitä. :)

PS. Vaikka Paolo muisteli repeilyn helpottavan Citadelin jälkeen, niin täytyy valitettavasti todeta muistinsa pettäneen. Feros oli eka planeettani, jonne suuntasin, ja ainakin vielä siellä samat tekniset murheet jatkuivat.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

PS. Vaikka Paolo muisteli repeilyn helpottavan Citadelin jälkeen, niin täytyy valitettavasti todeta muistinsa pettäneen. Feros oli eka planeettani, jonne suuntasin, ja ainakin vielä siellä samat tekniset murheet jatkuivat.

Kannattaa tosiaan tallennella käsipelillä usein, autosave kun tulee melko harvakseltaan.

Repeilystä ei taida päästä eroon ollenkaan, siihen vaan ei kiinnitä myöhemmin enää laisinkaan huomiota jos jää pelin maailmaan nalkkiin niin kuin eräät :D
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Autosaveen ylipäätään luottaminen Mass Effectissä on sama kuin polkisit peli-iloa katukiveykseen. Aivan kuin Max Payneissa, huh mitä hampaiden kiristelyä jos joskus oli jäänyt savet laittamatta. Vaatii kummasti totuttelua, että muistaa sitä käyttää. Konsolipelaamisen kiroja...

Älä vieläkään muuten huoli, TT-2k, Feros on Massan epäeeppisin paikka. Koko mesta oli mielestäni jopa tylsä, siis jos verrataan muihin mainiohin planeettoihin.

Kaverit muuten pääsevät hengestään myös minullakin heti ensimmäisillä sekunneilla. Eniten niistä on hyötyä, jos komennat kummatkin seisoskelemaan paikallaan esim. ovensuussa, ja jos ja kun tulee kuumat paikat, pääsee helposti livahtamaan tiimikavereiden selän taakse huoahtamaan, heidän ottaessa lyijyn. (Kylmää, tiedän :))
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Muutenkin pelitilanteen jatkaminen savesta tuli turhan tutuksi eräässä taistelukohtauksessa, joka vaati kymmenisen yritystä. Ehken vielä osaa komentaa kavereitani tarpeeksi hyvin, mutta ne pässit syöksyivät suoraan vihollistulitukseen kerta toisensa jälkeen, ja jo muutaman sekunnin jälkeen olin taas aivan yksin. Eikä asiaa helpottanut se, etten oikein osaa hyödyntää RB-napin takaa tulevia erityiskykyjä.

Noista ärsytyksistä huolimatta pelikello näytti iltapäivän session jälkeen tasan yhdeksää tuntia, ja juonihan tuntuu edelleen olevan vasta aivan alkutekijöissään. Hyvä peli, mutta ei ihan niin hyvä kuin monien hehkutuksesta oletin. Vaan vielähän voi tapahtua vaikka mitä. :)

Kannattaa todellakin tutustua siihen RB-nappiin ja mitä sieltä takaa löytyykään. Kun Squadista löytyy esimerkiksi satavuotinen lortto Liara on RB-napin käytöllä melko suuri taktinen etu, esimerkkinä voisi mainita päälle rynnivän Kroganin, jonka voi paiskata takaisin lähtöpisteeseensä Throwia käyttämällä. Asetuksista kannattaa myöskin käydä laittamassa Squad power usage tjsp asetukset sellaiseksi kuin haluat. Itsellä tuo nyt on järestään Activella, niin ei tarvi niin hirveästi pelätä omien puolesta kun osaavat käyttää niitä erikoistaitojaan automäägisesti. Lisäksi kannattaa katsoa, mihin D-Padilla komennat kavereitasi juoksemaan, tai pikemminki käsketkö niitä vain juoksemaan, vai suojautumaan jonnekkin tiettyyn paikkaan. RB-napilla pausettamallakin pystyt komentamaan kavereitasi esimerkiksi käymään jonkun tietyn vihollisen kimppuun.

Juonesta nyt vielä sen verran, että tarinan eeppisyyskerroin nousee huikeisiin lukemiin loppua kohden, ainakin omasta mielestäni. :)
 
Ylös Bottom