Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mass Effect - BioWaren toimintarope

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hakkiz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

On se sitten hyvä tai huono juttu, niin Mass Effectissä aiemmat teot eivät määrittele millaiseksi loppu muodostuu. Sen suuremmin loppua spoilaamatta, ihan loppuun asti saat vapaasti valita mitä valitset. Eli hyväkin hahmo voi lopussa yht'äkkiä napsahtaa ja valita pahasti tai toisin päin. Toisaalta mielestäni Mass Effectin valintoja ei pitäisi ajatella hyvänä tai pahana, vaan vain erilaisina vaihtoehtoina. Shepard on se Galaksin Jack Bauer ja joskus rapatessa roiskuu, tai sitten ei.

Eli älä murehdi turhia, vaan heittäydy avaruusoopperan syövereihin.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

On se sitten hyvä tai huono juttu, niin Mass Effectissä aiemmat teot eivät määrittele millaiseksi loppu muodostuu.
Ah, olin siinä käsityksessä, että pelissä olisi jopa tietyt achievementit tuota varten. Mutta eipä näemmä olekaan. Tosin squad-kavereista pitäisi näemmä osata valita omat suosikit, koska liian tasaisesti käyttämällä ei saa yhtään saavutusta noihin liittyen.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Hyvä, että TT-2k:kin tarttuu yhteen parhaimmista peleistä Xbox 360:llä. Itsekään en ollut mokomaan koskenut, mutta pieni hetki sitten suoritetun läpipeluun tuloksena oli yksi lempipeleistäni. Alussa kurtistelin myös hieman kulmiani, mutta kuten stammy jo sanoikin, ajan myötä altistuin avaruusoopperalle enkä Massalasieni takaa enää nähnyt pienintäkään virhettä pelissä.

Loppu ei vaihtele, mutta itse loppuhuipennuksen aikana tulee kyllä tehtyä muutama hyvinkin konkreettinen päätös, joka vaikuttaa varmasti ME2:teen sekä myös dialogiin pelin lopussa. En mene spoilaamaan tosin.

Tuo siviilien lahtaamisen estäminen on ihan hyvä juttu, mutta mua ainakin ärsyttää se, että voi riehua ihan rauhassa vaikka suurlähetystössä rynnäkkökivääri kädessä eikä kukaan piittaa siitä pennin pyörylääkään. Toivottavasti on korjattu ME2:ssa, taas kerran.

Ja stammy kiteyttikin aivan nerokkaasti tuon Shepardin ytimen, eli avaruuden Jack Bauer. Homma hoidetaan, tavalla tai toisella, eikä se välttämättä ole väärin vaikka ei Council tykkääkkään. Jaskasta tuli muuten mieleen, että 7. tuotantokausi alkaa tänään. :D
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Ah, olin siinä käsityksessä, että pelissä olisi jopa tietyt achievementit tuota varten. Mutta eipä näemmä olekaan.

Paragon ja Renegade saavutukset on.
Moista varten täytyy kerätä 75% koko määrästä jommalle kummalle puolelle.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Ah, olin siinä käsityksessä, että pelissä olisi jopa tietyt achievementit tuota varten. Mutta eipä näemmä olekaan. Tosin squad-kavereista pitäisi näemmä osata valita omat suosikit, koska liian tasaisesti käyttämällä ei saa yhtään saavutusta noihin liittyen.
Achievementit tosiaan jaetaan jos kerää 75% renegadea tai paragonia, eli tosiaan jos pelaa paljon "hyviksenä" tai paljon "pahiksena". Loppuratkaisuun tämä ei kuitenkaan suoranaisesti vaikutta, mutta ainakin yksi pelin tehtävä on ekskluviivi joko "hyvälle" tai "pahalle" hahmolle ja pelissä saa muutaman lisäpointin joko charmiin tai intimidateen, jos pelaa hyvää tai pahaa. MUTTA tämä sekoittaa vaan liikaa, eikä näitä oikeasti kannata sen kummemmin miettiä, sillä kyse ei ole merkittävistä jutuista. Jos acheja haluaa, niin sitten ehkä kannattaa pelata tietoisesti joko hyvää tai pahaa.

Nuo squadmate achit ovat melko kinkkisiä, sillä yhtä ja tiettyä squadmatea täytyy tosiaankin pitää mukanaan koko pelin ajan, jos haluaa edes unelmoida achista.

Toisaalta acheista ei kannata välittää, jos ei peli muutoin iske kuin miljoona volttia, sillä kaikkien achien haalimiseen menisi muutoinkin useita läpipeluukertoja.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Suosittelen pelaamaan siten kuin parhaalta tuntuu ja jättämään sivuun yhden extratallennuksen kun olet saapunut Noveria planeetalle. Siellä pystyy hankkimaan kerralla vaikka kummatkin jos niitä ei ole valinnoista johtuen saanut millään niistä useista läpipeluukerroista :D
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Toisaalta acheista ei kannata välittää, jos ei peli muutoin iske kuin miljoona volttia, sillä kaikkien achien haalimiseen menisi muutoinkin useita läpipeluukertoja.
Nopeasti laskettun ainakin kolme läpipeluutusta pitäisi tehdä, että saisi likimain kaikki. Mutta koska äärimmäisen todennäköisesti pelaan ME:tä vain kerran, pitää yrittää optimoida suoritus siten, että saisi edes sillä kertaa mahd. paljon saavutuksia. (Tässä taas tulee esiin. Achievement/Trophy-järjestelmän nurja puoli. Niihin sen verran on tullut jäätyä koukkuun, että vaikka täydellistä suoritusta ei pystykään tekemään, täytyy ottaa yhdestä läpipeluukerrasta kaikki ilo irti myös v-penistelyn kannalta.)
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Saattaapi TT-2k:n mieli muuttua vielä hyvinkin dramaattisesti tuosta toisesta peluukerrasta...noh, jää nähtäväksi.

Squad-achievementteja saa tyylillä kun pidät koko ajan Liaran ja Ashleyn takana kuin herrasmies konsanaan. :p
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

En suosittelisi ME.n pelaamista ensimmäisellä kerralla saavutusten keräyksen takia. Siinä vaiheessa kun pääjuoni tempaisee mukaansa, puisevia sivutehtäviä ei jaksa määräänsä enempää tahkota. Vielä hölmömpää on painottaa keskusteluja liikaa paragon/renegade mielessä, sehän tekee hahmoon samaistumisen mahdottomaksi. Huimasti paremman pelikokemuksen saa kun pelaa vain oman mielensä mukaan liikoja ennakkoon suunnittelematta.

On toki niitäkin, jotka haluavat tällaisissa peleissä nuohota joka ikisen kolkan ja optimoida kaiken mahdollisen, eikä se toki kiellettyä ole. Minusta se vain tappaa pelaamisen hauskuuden totaalisesti.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

On toki niitäkin, jotka haluavat tällaisissa peleissä nuohota joka ikisen kolkan ja optimoida kaiken mahdollisen, eikä se toki kiellettyä ole. Minusta se vain tappaa pelaamisen hauskuuden totaalisesti.

Allekirjoitan täysin; itse lähdin vetämään peliä läpi tyylillä mitään ei saa missata - tämä tekin pelaamisesta lähinnä työntekoa muistuttavaa pakkopullaa, ja peli jäikin kesken pitkäksi aikaa.

Onneksi otin itseäni niskasta kiinni ja aloin pelaamaan juonen vuoksi!
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Allekirjoitan täysin; itse lähdin vetämään peliä läpi tyylillä mitään ei saa missata - tämä tekin pelaamisesta lähinnä työntekoa muistuttavaa pakkopullaa, ja peli jäikin kesken pitkäksi aikaa.

Onneksi otin itseäni niskasta kiinni ja aloin pelaamaan juonen vuoksi!

Jooh. Vaikka osa sivutehtävistä on hauskoja ja vähän yllätyksellisiä, niin silti niiden ympäristön rajoittuneisuuden takia ovat varsinkin heikkoja.

Vertailematta muuten muihin peleihin, niin totean että Fallout 3 on minulle peli missä on pääjuoni olemassa, mutta se menee siinä sivussa kun tutkii outoa, yllätyksellistä ja monipuolista maailmaa. Mass Effect:ssä taas on mukaansa tempaava juoni, jonka maailma on mielenkiintoinen, mutta sen tutkimisen takia peliä ei todellakaan tulisi pelattua(sen kliinisyyden ja toistuvuuden takia). Eli ME:stä pelaa juonen&käsikirjoituksen&kanssakäymisten takia, kun taas Fallout3:sta niistä huolimatta kun maailma on niin monipuolinen.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Minulla Mass Effectin pelailu loppui siihen, kun en päässyt oikein siihen maailmaan sisälle ja viimeisen naulan arkkuun löi se järkyttävä taistelu siellä lumiplaneetalla sitä naikkosta vastaan. Muutama ärräpääkin tuli päästettyä kun kahdennettakymmenettä kertaa yritin päästä sitä läpi. Siinä vaiheessa meni hermot ja myin koko roskan. Nyt mietin, että olinko liian julma. BioWaren peli kuitenkin on kyseessä...
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Minulla Mass Effectin pelailu loppui siihen, kun en päässyt oikein siihen maailmaan sisälle ja viimeisen naulan arkkuun löi se järkyttävä taistelu siellä lumiplaneetalla sitä naikkosta vastaan. Muutama ärräpääkin tuli päästettyä kun kahdennettakymmenettä kertaa yritin päästä sitä läpi. Siinä vaiheessa meni hermot ja myin koko roskan. Nyt mietin, että olinko liian julma. BioWaren peli kuitenkin on kyseessä...

Kyllä. Benezia-taistelu on vattumainen, mutta siitä selviää strategisella kikkailulla. Ja sen jälkeen fiilis on muikea.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Minulla Mass Effectin pelailu loppui siihen, kun en päässyt oikein siihen maailmaan sisälle ja viimeisen naulan arkkuun löi se järkyttävä taistelu siellä lumiplaneetalla sitä naikkosta vastaan. Muutama ärräpääkin tuli päästettyä kun kahdennettakymmenettä kertaa yritin päästä sitä läpi. Siinä vaiheessa meni hermot ja myin koko roskan. Nyt mietin, että olinko liian julma. BioWaren peli kuitenkin on kyseessä...

Hahah, juuri tänään kävin itse saman tunnetilan läpi.. :D Sai vähintään yhtä agressiiviseksi kuin COD 4 läpipeluu veteranilla. Samalla huomasin että on muuten todella kettumainen tuo musiikki kun kuolee.

Mutta tulihan tuo taisto voitettua, nyt taas pelaaminen maistuu. :) Toistaiseksi...
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Kyllä Bioware on vähän hypeä ajatellut nyt Mass Effectin ympärille, mutta harmi vain ettei julkaisut tapahdu ihan oikein.

Nyt siis on julkaistu:

Pinnacle Station premium -teema [240ps]
N7 "Onyx" Armor avatarille [320ps]
uusi patchi PC-versioon

Tähän sitten vielä uusi DLC, niin fanit olisivat kusseet hunajaa. Nyt tämä DLC:n julkaisu tahriintui ihmeellisellä sähläämisellä ja samalla teemat ja avatar-vaatteet jäävät vähän tämän DLC-hämmennyksen varjoon.

Mutta kyllä se siitä, kunhan saavat DLC:n ulos. Itse ainakin odotan innolla uutta contentia ja läpipeluukin on sopivasti kesken.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Hahah, juuri tänään kävin itse saman tunnetilan läpi.. :D Sai vähintään yhtä agressiiviseksi kuin COD 4 läpipeluu veteranilla. Samalla huomasin että on muuten todella kettumainen tuo musiikki kun kuolee.

Mutta tulihan tuo taisto voitettua, nyt taas pelaaminen maistuu. :) Toistaiseksi...

Minulla loppui myös COD 4 pelaaminen siihen kun yritin viidettäkymmenettä kertaa pitää viholliset loitolla ghost townista ennen kuin omat tulevat ;). Taisi olla juuri tuo veteran taso. Hermot siinä meni niin ettei mittee järkee. Tuota en ole vielä kuitenkaan myynyt pois joten ehkä se täytyy jossain vaiheessa mennä läpi.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Tähän sitten vielä uusi DLC, niin fanit olisivat kusseet hunajaa. Nyt tämä DLC:n julkaisu tahriintui ihmeellisellä sähläämisellä ja samalla teemat ja avatar-vaatteet jäävät vähän tämän DLC-hämmennyksen varjoon.

Tuolla sähläyksellä tosin ei ole välttämättä mitään tekemistä Biowaren kanssa. Koska kyseessä on saksan kielinen versio ja DLC, niin nuohan joutuu lähettämään Mikkisoftalle(ja tässä tapauksessa varmaan johonkin saksankieliseen paikkaan) tarkastettavaksi huomattavasti ennen julkaisua. Siellä on sitten voitu hyvin munia tämä ja laittaa se jo jakoon, vaikka olisi ollut tarkoitus pistää se vasta jakoon viikkoa myöhemmin tms. Vähän samoin kun F3:n DLC:ssä oli onnistuttu laittamaan korruptoitunut versio jakoon.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Minulla Mass Effectin pelailu loppui siihen, kun en päässyt oikein siihen maailmaan sisälle ja viimeisen naulan arkkuun löi se järkyttävä taistelu siellä lumiplaneetalla sitä naikkosta vastaan. Muutama ärräpääkin tuli päästettyä kun kahdennettakymmenettä kertaa yritin päästä sitä läpi. Siinä vaiheessa meni hermot ja myin koko roskan. Nyt mietin, että olinko liian julma. BioWaren peli kuitenkin on kyseessä...

Tämä oli tosiaan pirun vaikea kohta ensimmäisellä pelikerralla ja "väärillä" tiimikavereilla (Ashley ja Tali). Aikansa hinkkaamalla pääsin läpi, mutta esim. Liara + Wrex yhistelmällä ois ollu huomattavasti helpompi.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Tämä oli tosiaan pirun vaikea kohta ensimmäisellä pelikerralla ja "väärillä" tiimikavereilla (Ashley ja Tali). Aikansa hinkkaamalla pääsin läpi, mutta esim. Liara + Wrex yhistelmällä ois ollu huomattavasti helpompi.

Wrexin kanssa kaikki on helppoa :cool:
 
Ylös Bottom