Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mass Effect - BioWaren toimintarope

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hakkiz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Nuo Makon ominaisuudet voi hyvinkin jättää huomaamatta, itsellä on toimivaksi todettu tapa nakata manuaali olan yli vilkaisemattakaan sitä, eikä sitä välttämättä tule nappejen kanssa säädettyä ensi töikseen kun uuteen ajoneuvoon astuu. Itse muuten totuin sillä ajelemiseen kuten toivoinkin, ei se loppujen lopuksi niin vaikeaa ole.

Itse petyin jonkun verran tuohon maailman näennäiseen laajuuteen. Planeettoja löytyy linnunradalta vaikka muille jakaa, mutta en voi varsinaisesti käydä kuin muutamassa. Suurin interaktio mitä voin noiden sivuplaneettojen kanssa tehdä, on painaa Galaxy Mapissa A:ta jolloin saan ilmoituksen jonkun tutkimusryhmän löydöstä. Kylläpäs on mielikuvituksellista.

Peli on yllättävän vaikea, jopa Normal-vaikeustasolla. Yhteenotot joidenkin Asarien kanssa ovat yhtä helvettiä, kun sinulta ammutaan HP:ta nopeaan tahtiin pois Shepardin köllötellessä maassa stunnaantuneena. Pakko myöntää, että noissa kohdissa lensi useampikin ärräpää.

Tänään muuten yritin leikkiä mahdollisimman paljon "pahista", että saisi tuota Renegadea nostettua. Tulos= 1 sukupuuttoon tuhottu eliölaji! :D
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Jokaisessa järjestelmässä on aina 1 landattava planeetta tai avaruusalus. Muistaakseni tästä ei poiketa.

Kaikesta päätellen olet juuri selvinnyt yhdestä pelin vaikeimmista taisteluista (ehkä jopa vaikein?), joten kyllä se siitä. Eipä noita Asari Commandoja hirveästi enää tule vastaan.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Jokaisessa järjestelmässä on aina 1 landattava planeetta tai avaruusalus. Muistaakseni tästä ei poiketa.

Kaikesta päätellen olet juuri selvinnyt yhdestä pelin vaikeimmista taisteluista (ehkä jopa vaikein?), joten kyllä se siitä. Eipä noita Asari Commandoja hirveästi enää tule vastaan.

Jeps, asia selvisi (taas kerran) tutkimalla. Ihan hauskaahan se on rällästää Makolla noilla pikkuplaneetoilla.

Kyseessähän oli tosiaan Nowh...Noveria, ja Benezian kohtaaminen. Varsinkin taistelun viimeinen osio tuotti harmaita hiuksia, kun pitäisi se mokomakin matriarkka taltuttaa samalla kun Asari Commandot rynnivät selustaan. Avain onneen oli Squad-jäsenille pysähtymiskäsky (täten Benezia keskittää tulensa heihin, ja pääset pienen hetken tulittamaan rauhassa), ja Overkillit koko Squadille. Sen jälkeen vain pumpataan akka täyteen Chemical Roundseja. :D
Loput Asarit sain listittyä nopeasti juoksemalla "hotspotista" karkuun samalla kun Asarit onnekseni keskittyivät riehumaan Squad-jäsenien kanssa. Oli kohtuullisen helppo napsia ne selustasta yksi kerrallaan.

EDIT: Oli muuten hauskaa sanoa Benezialle: "You don't look so smug with a hole in your face." :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Tärkein kysymys tuoreelle Massa-noviisillehan on tietysti kenen pesään hänen Sheppiksensä tähtää?
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Tärkein kysymys tuoreelle Massa-noviisillehan on tietysti kenen pesään hänen Sheppiksensä tähtää?
Kysymys on kieltämättä pyörinyt mielessä. :D Tällä hetkellä tilanne on vielä avoin...

------------------

Mutta itse asiaan. Silläkin riskillä, että saatan itseni täysin naurunalaiseksi:

MASS EFFECTIN JUONI ON EEPPISIN, FANTASTISIN, ULTIMAALISIN, ASTRONOMINAALISIN, MAANISKVANTTIDEPRESSIIVIFYSIKAALISIN(:D) IKINÄ!

Tiedän, olen helppo, mutta voi hyvä Jumala sentään millaista menoa. Eeppisyyden yliannostuksen jäljiltä pumppu käy vieläkin ylikierroksilla...
Eli siis tuli käytyä tuolla (*ei edes muista, käy katsomassa*) Virmiressä, ja se vakuutti lopullisesti että levyasemassa on jotain muuta kuin peli.

Homma iski välittömästi: Rynnäkkö Sarenin tukikohtaan. Valitettavasti joudut lähettämään joko Williamsin tai Alenkon toisen ryhmän mukaan. Valitsin Alenkon, ehkäpä tuosta stammyn jo mainitsemasta syystä, mutta enemmänkin sen takia, että Ashley on ainakin minulla tehokkaampi sotilas noista kahdesta.
Homma ei tietenkään mene niinkuin pitää, vaan saat selville Reaperien aseman ja tavoitteet. Tämä hiljensi minut: kenelläkään ei ole mahdollisuuksia? Siinä tapauksessa pistetään ainakin kunnon vastarinta! Lopun kohtaaminen Sarenin kanssa jatkoi eeppisyyden linjalla. Myöskin tuli tunne, että Saren on oikeassa. Jos Reaperit ovat kerran pysäyttämättömiä, onko parempi yrittää säilyä hengissä niiden alaisuudessaan? Kuvio oli hieman samanlainen kuin Far Cry 2:ssa, jossa Jackal paljastuu myös "hyväksi". Tietysti Kroganien kasvun estämiseksi asetettu pommi tuotti myös hankaluuksia. Sydäntä kirpaisi, mutta valitsin Ashleyn jälleen, sillä hän oli mielestäni lähempänä. Alenko tietysti kuoli räjähdyksessä.

Jessus sentään, ja meikä kun kuvitteli Halon juonta siksi ehdottoman eeppisyyden kunkuksi.
ME2 lähti ennakkoon nyt, koskahan se muuten julkaistaan?

Pahoittelen ylläolevaa, mutta en ole muutenkaan viimeiseen neljään päivään vapaa-ajallani muuta tehnyt kuin pelannut Mass Effectiä. Vielä on kuitenkin saavutettavaa, Feros ahoy!
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

*pitkä hehkutus ja*
ME2 lähti ennakkoon nyt, koskahan se muuten julkaistaan?
Ei kai tässä voi kuin :p

Massa kakkosen pitäisi tulla "early 2010", mutta lisää BioWare-herkkua on tulossa jo marraskuussa Dragon Age Originsin muodossa. Tosin tähän ei voi suoralta kädeltä vetää Mass Effectin hehkutuksia, sillä scifi muuttuu fantasiaksi ja 3rd person räiskintä point & clickiksi.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Ei kai tässä voi kuin :p

Massa kakkosen pitäisi tulla "early 2010", mutta lisää BioWare-herkkua on tulossa jo marraskuussa Dragon Age Originsin muodossa. Tosin tähän ei voi suoralta kädeltä vetää Mass Effectin hehkutuksia, sillä scifi muuttuu fantasiaksi ja 3rd person räiskintä point & clickiksi.

Kyllä taidan silti pistää tuon Dragon Agen myös ennakkoon. Jos juonenkuljetus on samaa tasoa, niin huh. Tämähän on parempi kuin kirjat, elokuvista puhumattakaan.

Nyt muuten taisi käydä näin, että tuon Liara T'Sonin pöksyihiinhän tässä luultavasti hypätään. Ashley on alkanut jo murjottaa. :D
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Kyllä taidan silti pistää tuon Dragon Agen myös ennakkoon. Jos juonenkuljetus on samaa tasoa, niin huh.
Tästä pitäisi jatkaa ehkä pelin omassa ketjussa, mutta itseäni Dragon Agessa ärsyttää jo ennakkoon päähenkilön puhumattomuus, sillä tämä on Mass Effectissä yksi suurimpia tunnelmanluojia. Ymmärrän kyllä syyn; Mass Effectissä on kaksi mahdollista päähenkilöä, kun taas Dragon Agessa kuusi (ja ehkä vielä näille eri sukupuolet?). Toisena syynä ja ehkä korvaavana seikkana on Origin-tarinat, jotka tuntuvat olevan pidemmälle viety versio Mass Effectin warhero/earthborn/colonist/ruthless jne. valinnoista.

Nyt muuten taisi käydä näin, että tuon Liara T'Sonin pöksyihiinhän tässä luultavasti hypätään.
Hyvä maku Sheppikselläs. :rolleyes:
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Nyt muuten taisi käydä näin, että tuon Liara T'Sonin pöksyihiinhän tässä luultavasti hypätään. Ashley on alkanut jo murjottaa. :D


Kinky :D Itelläni meni Ashley.

Tosta DA:O'sta, ei mua ainakaan haittaa jos päähahmo ei puhu, lohdutuksena se huutaa kuitenkin niitä taisteluhuutoja. Toi on aika samanlainen tilanne kuin BG2:ssa ja Kotoreissa.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Joohanhin Mass Effect - päivä-/hehkutuskirja: Osa: ties kuinka mones.

Aijai, kutkuttavaa eeppisyyttä ilmassa.
Feroksella riehumisen jälkeen Council pyytää lakki kourassa meikäläisen palaamaan Citadelille, jossa Udina sitten päättää puukottaa selkään asettamalla sinut ja Normandyn arestiin. Idiootit, valmistavat laivuetta Citadelin puolustukseen. En säästellyt sanoissani, kuten arvata saattaa. :)
Kapteeni Andersonin kanssa sovittu karkumatka oli menestys. Teki mieli seistä ja taputtaa, kun Herr Kapitain paukautti Udinaa turpiin, Normandyn lähtiessä sulavasti satamasta karkuun. Kaiken lisäksi tuntuu tuo Sheppis jo kovasti hakeutuvan T'Soniin. :D

Loppu ei varmasti tule pettämään.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Kuulostaa tuo Mass Effectin pelaaminen melko tutulta tarinalta. Jotenkin sitä vaan antaa tosi nopeasti anteeksi tuon pelin pienet puutteet. Juoni on kyllä tuossa jotain aivan mahtavaa, kun vertaa suurimpaan osaan siitä jöötistä, joka nykyisin pääsee kauppojen hyllyille asti. Juuri kun luulee, että peli on näyttänyt kaiken mahdollisen iskee se uskomattoman eeppisyyspykälän päälle ja vetäsee hiukset pystyyn. On se... tekisi melkein mieli aloittaa uusiksi pelaaminen, naishahmolla tällä erää. Kaikki muut Sheppikset kun ovat olleet miehiä.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Mutta itse asiaan. Silläkin riskillä, että saatan itseni täysin naurunalaiseksi:

MASS EFFECTIN JUONI ON EEPPISIN, FANTASTISIN, ULTIMAALISIN, ASTRONOMINAALISIN, MAANISKVANTTIDEPRESSIIVIFYSIKAALISIN(:D) IKINÄ!

Tiedän, olen helppo, mutta voi hyvä Jumala sentään millaista menoa. Eeppisyyden yliannostuksen jäljiltä pumppu käy vieläkin ylikierroksilla...
Eli siis tuli käytyä tuolla (*ei edes muista, käy katsomassa*) Virmiressä, ja se vakuutti lopullisesti että levyasemassa on jotain muuta kuin peli.

Homma iski välittömästi: Rynnäkkö Sarenin tukikohtaan. Valitettavasti joudut lähettämään joko Williamsin tai Alenkon toisen ryhmän mukaan. Valitsin Alenkon, ehkäpä tuosta stammyn jo mainitsemasta syystä, mutta enemmänkin sen takia, että Ashley on ainakin minulla tehokkaampi sotilas noista kahdesta.
Homma ei tietenkään mene niinkuin pitää, vaan saat selville Reaperien aseman ja tavoitteet. Tämä hiljensi minut: kenelläkään ei ole mahdollisuuksia? Siinä tapauksessa pistetään ainakin kunnon vastarinta! Lopun kohtaaminen Sarenin kanssa jatkoi eeppisyyden linjalla. Myöskin tuli tunne, että Saren on oikeassa. Jos Reaperit ovat kerran pysäyttämättömiä, onko parempi yrittää säilyä hengissä niiden alaisuudessaan? Kuvio oli hieman samanlainen kuin Far Cry 2:ssa, jossa Jackal paljastuu myös "hyväksi". Tietysti Kroganien kasvun estämiseksi asetettu pommi tuotti myös hankaluuksia. Sydäntä kirpaisi, mutta valitsin Ashleyn jälleen, sillä hän oli mielestäni lähempänä. Alenko tietysti kuoli räjähdyksessä.

Jessus sentään, ja meikä kun kuvitteli Halon juonta siksi ehdottoman eeppisyyden kunkuksi.
ME2 lähti ennakkoon nyt, koskahan se muuten julkaistaan?

Pahoittelen ylläolevaa, mutta en ole muutenkaan viimeiseen neljään päivään vapaa-ajallani muuta tehnyt kuin pelannut Mass Effectiä. Vielä on kuitenkin saavutettavaa, Feros ahoy!

^x10

En tiedä mistä aloittaa. Eeppinenkin tuntuu rikollisen väheksyvältä. Lopputekstitkin tuli vain istuttua hiljaa ja ihmeteltyä, että mikäköhän nyt iski, halkoko?
Tiedättekös, aina kun kokee edes jotain neljännesosaksikaan näin uskomatonta, tulee haikea fiilis siitä, että se on ohi. Mutta nyt tulossa on vielä ME2!

Lämpimät kiitokset Paaville, kun meni ja pelotteli minut Mass Effectin pariin.:D
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Massan loppu kyllä määrittää sanan epiikka ja kruunaa hienon pelikokemuksen. Hienoa että Joohanh:kin pääsi kokemaan tämän pelihistorian merkkipaalun, jonka oli aiemmin missannut.

Jos se myös lohduttaa, niin Mass Effect kyllä kestää läpipeluuja. Jos et tiennyt niin uuden pelin voi aloittaa samalla hahmolla (statsit ja varusteet säilyvät), jolloin itse gameplay sujuu ehkä soljuvammin. Toinen suositeltava vaihtoehto on tehdä söpö paragon femShep ja lähteä sillä lämmittelemään Liaraa, kun ilmeisesti ekalla läpipeluulla pelasit karskia renegade maleShepiä. Jos pelasit soldierina, niin ehdottoman suositeltavaa on kokeilla biotic-hahmoa, sillä vihollisten heittely ympäri huonetta on yllättävän kivaa verrattuna pelkkään ampumiseen. Jos pisteitä polttelee tilillä, niin Bring Down the Sky on ihan näppärä ~1,5h DLC, jossa pääsee näkemään uuden rodun ja kohtaamaan muutamia tiukkoja päätöksiä. Ei mikään ihmeellinen DLC, mutta 400 pisteen arvoinen.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Massan loppu kyllä määrittää sanan epiikka ja kruunaa hienon pelikokemuksen. Hienoa että Joohanh:kin pääsi kokemaan tämän pelihistorian merkkipaalun, jonka oli aiemmin missannut.

Jos se myös lohduttaa, niin Mass Effect kyllä kestää läpipeluuja. Jos et tiennyt niin uuden pelin voi aloittaa samalla hahmolla (statsit ja varusteet säilyvät), jolloin itse gameplay sujuu ehkä soljuvammin. Toinen suositeltava vaihtoehto on tehdä söpö paragon femShep ja lähteä sillä lämmittelemään Liaraa, kun ilmeisesti ekalla läpipeluulla pelasit karskia renegade maleShepiä. Jos pelasit soldierina, niin ehdottoman suositeltavaa on kokeilla biotic-hahmoa, sillä vihollisten heittely ympäri huonetta on yllättävän kivaa verrattuna pelkkään ampumiseen. Jos pisteitä polttelee tilillä, niin Bring Down the Sky on ihan näppärä ~1,5h DLC, jossa pääsee näkemään uuden rodun ja kohtaamaan muutamia tiukkoja päätöksiä. Ei mikään ihmeellinen DLC, mutta 400 pisteen arvoinen.

Jees, ajattelinkin aloittaa melko pian alusta. Kunhan nyt tuosta viime peluukerrastakin toipuisi. :D

Tosiaan noin puoleen väliin paragon oli hallitseva, mutta sitten nousi luultavasti Spectrellä hieman keltainen päähän ja alkoi renegade viemään voiton. Renegadea kehittyi yleensä minulla näissä hieman vähemmän tärkeissä keskusteluissa, joissa oli vastassa ärsyttäviä henkilöitä. Esimerkiksi Conrad Verner... noh, eipähän tule uudestaan vaivaamaan. :) Sama homma tuon kettumaisen upseerin(?) kanssa, kuka halusi tarkastaa laivani.
En nyt kuitenkaan ryhmän jäseniä ruvennut tappamaan saatika toimittajia lyömään! ... paitsi että tuhosin kyllä sen eliölajin. What have I done! :)

Tuo Liara-kohtaus oli lopuksi varsin dramaattinen. Itse olin lähinnä aikaisemmin naureskellut tuollaiselle sivuhuballe, mutta melko asiallisesti oli BioWare tämänkin toteuttanut. Rispektit.

Jos aloitan pelin alusta naispuolisella Shepardilla, voinko silti jatkaa ME2:ta äsken pelaamallani? On meinaan tuo Shepardin ääni jo assosioitunut noihin itse luomiini kasvoihin, ja olisikin varsin ikävä hylätä ne. Itse muuten inhoan tuota oletus-Shepardia, melkoisen osmon näköinen.

Ja vuodatus päättyy. On muuten melkeinpä liian hyvää ollakseen totta, että tämä on kuitenkin trilogia... yleensä tällaiset pelit ovat yksittäisiä mestariteoksia, mutta niitä tulee vielä kaksi lisää!
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

On muuten melkeinpä liian hyvää ollakseen totta, että tämä on kuitenkin trilogia... yleensä tällaiset pelit ovat yksittäisiä mestariteoksia, mutta niitä tulee vielä kaksi lisää!

Ei voi kuin toivoa, että jatko-osat pääsevät samalle tasolle ekan osan kanssa.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Itsellä meneillään nyt toinen pelikerta.

Viime syksyllä Boxin hankittuani Mass Effect oli toinen peli jonka hankin. Tuolloin peli oli jotain yhtä uskomatonta kuin tästä viestiketjusta on saanut parin viimeisen sivun ajan lukea.

Ekalla läpipeluulla luin ja kuuntelin kaikki codecin merkinnät, ihastelin maisemia ja uppouduin useiksi kymmeniksi yö-tunneiksi pelin maailmaan.

Sen jälkeen olen vannonut täysin Mass Effectin nimeen, enkä ole allekirjoittanut esim netistä lukemiani narinoita pelin puutteista.

Hankin nyt sit pari viikkoa sitten pelin Collectors Editionin ja kiikutin normiversion Gamestoppiin. Komean CE:n ja horisontissa häämöttävän kakkos osan ilmestymisen kunniaksi ajattelin polkaista uuden läpipeluun käyntiin.

Kokemukset pelin laadusta tässä uudella alkutaipaleella on olleet yllättävän erilaiset mitä ensimmäisellä kerralla.
Kertaalleen luettut codekit ei enää kiinosta, juonen käänteet on tuttuja, tuntuu että hohto on poissa. Aikaisemmin muitten esiintuomat pelin huonoudet hyppää silmään. Lataustauot tuntuu pitkiltä. Kovalevyllä asentaminen tuntuu vaan hidastavan peliä.
Musiikit sentään potkii yhtä kovaa kuin ennenkin.
Tuntuu siltä että tokko tätä jaksaa pelata enää läpi. Bring Down the Skyn menin hankkimaan, niin sen nyt pelaan ainakin läpi, mutta sit en tiiä. Ehkä tämä vaatii pidemmän tauon ennen uusinta peluuta omalla kohdallani. Nyt ei vaan nappaa.

ME2:hta silti kovasti odottelen.

edit.
Toisaalta, syy tähän että peliin ei tunnu pääsevän sisään niin hyvin kuin viimeksi, voi olla tällä kerralla pakotetulla renegade-asenteella pelaaminen.
Ekalla kerralla pelasin juuri niin kuin olisin itse ikäänkuin toiminut pelin vastaavissa tilanteissa. Lopputuloksena oli paragon-mittari tapissa ja renegadessa noin neljäs osa.
Nyt tokalla kerralla ajattelin pelata peliä siten että nään ne jutut mitä viimeksi ei nähnyt. Keskusteluissa tulee automaattisesti valittua renegade-mittaria ruokkivia vaihtoehtoja, eikä valintoja yhtään mieti. Seuralaisina roikottaa mukana niitä vähiten kiinostavia hahmoja achien toivossa ja Vrex senkun homehtuu Normandyn ruumassa :(. Pelaan peliä siis "väärin", enkä anna itseni imeytyä pelin mukaan.

Fallout 3 kesti itsellä hyvin kaksi päinvastaista pelikertaa, tosin Vault Dwelleriin samaistuminen ei missään vaiheessa ollutkaan niin kiinteää kuin mitä se oli Shepardiin ME:n ensimmäisellä pelikerralla.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

"With a combined sentence of 752 years, ding ding ding! It's round 2!" -Jokeri, Arkham Asylum

Eli tulipas sitten aloitettua uudestaan. Tämä on jo historiallista, sillä en ole eläissäni pelannut kuin pari kampanjaa uudestaan läpi, enkä ikinä vielä samana päivänä!
Tein female-Shepardin, jolle laitoin mahdollisimman pehmeän taustan, tukien päättämääni Paragon-asennetta. Käytin jopa hieman yli kymmenen minuuttia kasvojen luonnissa, nyt on töröhuulet sun muut. :)
Hahmoluokaksi otin Adeptin stammyn kehotuksesta. Homma oli huvittavan vaikeaa, sillä Gethit joita pelin lopputaisteluissa niitetään Spectre-aseilla kuin kauraa, muuttuivatkin taas hengenvaarallisiksi vihollisiksi. Suojassa sai kykkiä minkä kerkesi, kuin myös Resume-nappia painella.
Meininki ei ole haalistunut yhtään, tuo ensimmäinen kenttä tuntuu tällä kertaa jopa huomattavasti paremmalta kuin ensimmäisellä pelikerralla. Tulee myös tehtyä jo unohtuneita huomioita, kuten tuo Sovereign taivaalla.

Tumz sanoi:
Kokemukset pelin laadusta tässä uudella alkutaipaleella on olleet yllättävän erilaiset mitä ensimmäisellä kerralla.
Kertaalleen luettut codekit ei enää kiinosta, juonen käänteet on tuttuja, tuntuu että hohto on poissa. Aikaisemmin muitten esiintuomat pelin huonoudet hyppää silmään. Lataustauot tuntuu pitkiltä. Kovalevyllä asentaminen tuntuu vaan hidastavan peliä.
Musiikit sentään potkii yhtä kovaa kuin ennenkin.
Tuntuu siltä että tokko tätä jaksaa pelata enää läpi. Bring Down the Skyn menin hankkimaan, niin sen nyt pelaan ainakin läpi, mutta sit en tiiä. Ehkä tämä vaatii pidemmän tauon ennen uusinta peluuta omalla kohdallani. Nyt ei vaan nappaa.

Olen vahvasti eri mieltä. Peli on täyttä timanttia kyllä tälläkin kerralla, enkä huomannut näitä pikkuvikoja edes niin hyvin kuin ensimmäisellä pelikerralla. Nuo Codekit tosin voi heittää hiiteen, ne ei minuakaan juuri kiinnostanut. Kyllä sieltä välillä tuli katseltua jonkinnäköistä pikkukivaa, mutta turhaan vain itseäsi tylsistytät niiden systemaattisella läpikäynnillä.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Codecit on lähinnä niille, jotka todella haluavat uppoutua Mass Effect -universumiin ja tietää maailmasta ja sen rakenteesta kaiken mahdollisen. Tällaisille henkilöille on sitten tarjolla vielä kirjat ja muut.

Siinä mielessä ymmärrän ME:n kritiikin, että neljännellä läpipeluukerralla ja kaksi vuotta julkaisun jälkeen huomaa kyllä selvästi puutteet (huono ruudunpäivitys, hitaasti lataavat tekstuurit ja inventaario mm.), kun ei leuka vältämättä ole enää lattiassa kaikesta muusta hienosta. Ei se minua kuitenkaan haittaa, sillä puutteet eivät ole pelikokemusta pilaavia, vaikka mielessään tiedostaakin, että paremminkin voisi olla. Toisaalta toivon, että Mass Effect 2:ssa puututaan myös näihin ongelmiin, samalla tietysti pitäen pelin tason muutoin yhtä korkealla. Peleistä pitää osata nähdä se hyvä, ja sietää sitä huonoa, jos haluaa nauttia niistä täysin rinnoin. Pätee Massan kohdalla ja pätee pelaamisessa ylipäätään.
 
Ylös Bottom