Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Tuollaisia en ole vielä nähnytkään, joten oletettavasti skilliä ei ole (tarpeeksi). Tiedä sitten, miten se autolevelöinti edes noita kykyjä ottaa huomioon (tai millä logiikalla se ylipäätään toimii).Sitten jos on kehittänyt charm/intimidate skilliä, voi saada punaisia tai sinisiä keskusteluvaihtoehtoja, jotka ovat siis joko suostuttelua tai uhkailua.
Tähän asti henki on säilynyt ihan hyvin, kunhan on vaan osannut ajoissa käyttää ensiapulaukkua. Siitä pisteet ME:lle, että homma hoituu kätevästi yhtä ainoaa nappia painamalla ja samalla tulee parannettua koko porukka. Ei siis mitään potioineiden kanssa sähläämistä, kuten JRPG-puolella.Talent-pojojen käytöstä en olisi huolissani. Toki niitä itse asettelemalla saa peliin lisää pontta, mutta useasti Mass Effectissä on vaikeustaso sen verta helppo, ettei hahmon mikromanagerointi ole pakollista.
Oikeastaan mietin sitä, onko pelillä esim. kolme erilaista loppua (Good/Neutral/Evil). Fiiliksen mukaan arpomalla todennäköisesti päätyy tuohon harmaaseen neutraaliin, koska vastausvaihtoehdot heittelevät melko tasaisesti laidasta laitaan. Toisaalta en tiedä, millaiseksi pelikokemus olisi muuttunut, jos olisi päättänyt heti alusta asti käyttää pelkästään esim. hyvisreagointia keskusteluissa. Uudelleenpeluun kannalta se selkeä roolin pelaaminen olisi kai parasta, koska silloin ei tod.näk. tulisi valittua samoja asioita ja nähtyä tapahtumia samassa valossa. Tosin aika perhanan hyväksi peliksi tuon pitää vielä muuttua, että toistamiseenkin jaksaisin läpi kaluta. Ehkäpä siis vaan murehdin turhia.En ihan tarkkaan tajunnut, miten sinä tuota keskustelusysteemiä "sähläät". Kyllä kai sopivan keskusteluvaihtoehdon valitseminen "tajunnanvirtatekniikallakin" ihan hyväksi on.
PS. Citadelissä pyörii paljon "statisteja", jotka eivät puhu mitään tai joille ei voi itsekään puhua. Saako niitä ampua?Vai ovatko ne kuolemattomia NPC-hahmoja? Entä käykö köpelösti, jos alkaa silmittömästi siviilejä räiskimään?
Hyvä, kiitos tiedosta. Eipähän pitäisi tulla samoja ongelmia kuin esim. Oblivionissa, eli vähän huitaisee väärää tyyppiä, ja kohta on koko kansalliskaarti perässä.Sheppis taitaa tähdätessä laskea aseen piipun alas jos tähtäintä siirtää näiden kohdalle. Eli ei voi lahdata porukkaa mielivaltaisesti.
Ah, olin siinä käsityksessä, että pelissä olisi jopa tietyt achievementit tuota varten. Mutta eipä näemmä olekaan. Tosin squad-kavereista pitäisi näemmä osata valita omat suosikit, koska liian tasaisesti käyttämällä ei saa yhtään saavutusta noihin liittyen.On se sitten hyvä tai huono juttu, niin Mass Effectissä aiemmat teot eivät määrittele millaiseksi loppu muodostuu.
Ah, olin siinä käsityksessä, että pelissä olisi jopa tietyt achievementit tuota varten. Mutta eipä näemmä olekaan.
Achievementit tosiaan jaetaan jos kerää 75% renegadea tai paragonia, eli tosiaan jos pelaa paljon "hyviksenä" tai paljon "pahiksena". Loppuratkaisuun tämä ei kuitenkaan suoranaisesti vaikutta, mutta ainakin yksi pelin tehtävä on ekskluviivi joko "hyvälle" tai "pahalle" hahmolle ja pelissä saa muutaman lisäpointin joko charmiin tai intimidateen, jos pelaa hyvää tai pahaa. MUTTA tämä sekoittaa vaan liikaa, eikä näitä oikeasti kannata sen kummemmin miettiä, sillä kyse ei ole merkittävistä jutuista. Jos acheja haluaa, niin sitten ehkä kannattaa pelata tietoisesti joko hyvää tai pahaa.Ah, olin siinä käsityksessä, että pelissä olisi jopa tietyt achievementit tuota varten. Mutta eipä näemmä olekaan. Tosin squad-kavereista pitäisi näemmä osata valita omat suosikit, koska liian tasaisesti käyttämällä ei saa yhtään saavutusta noihin liittyen.
Nopeasti laskettun ainakin kolme läpipeluutusta pitäisi tehdä, että saisi likimain kaikki. Mutta koska äärimmäisen todennäköisesti pelaan ME:tä vain kerran, pitää yrittää optimoida suoritus siten, että saisi edes sillä kertaa mahd. paljon saavutuksia. (Tässä taas tulee esiin. Achievement/Trophy-järjestelmän nurja puoli. Niihin sen verran on tullut jäätyä koukkuun, että vaikka täydellistä suoritusta ei pystykään tekemään, täytyy ottaa yhdestä läpipeluukerrasta kaikki ilo irti myös v-penistelyn kannalta.)Toisaalta acheista ei kannata välittää, jos ei peli muutoin iske kuin miljoona volttia, sillä kaikkien achien haalimiseen menisi muutoinkin useita läpipeluukertoja.
On toki niitäkin, jotka haluavat tällaisissa peleissä nuohota joka ikisen kolkan ja optimoida kaiken mahdollisen, eikä se toki kiellettyä ole. Minusta se vain tappaa pelaamisen hauskuuden totaalisesti.
Allekirjoitan täysin; itse lähdin vetämään peliä läpi tyylillä mitään ei saa missata - tämä tekin pelaamisesta lähinnä työntekoa muistuttavaa pakkopullaa, ja peli jäikin kesken pitkäksi aikaa.
Onneksi otin itseäni niskasta kiinni ja aloin pelaamaan juonen vuoksi!
Minulla Mass Effectin pelailu loppui siihen, kun en päässyt oikein siihen maailmaan sisälle ja viimeisen naulan arkkuun löi se järkyttävä taistelu siellä lumiplaneetalla sitä naikkosta vastaan. Muutama ärräpääkin tuli päästettyä kun kahdennettakymmenettä kertaa yritin päästä sitä läpi. Siinä vaiheessa meni hermot ja myin koko roskan. Nyt mietin, että olinko liian julma. BioWaren peli kuitenkin on kyseessä...
Hahah, juuri tänään kävin itse saman tunnetilan läpi..Sai vähintään yhtä agressiiviseksi kuin COD 4 läpipeluu veteranilla. Samalla huomasin että on muuten todella kettumainen tuo musiikki kun kuolee.
Mutta tulihan tuo taisto voitettua, nyt taas pelaaminen maistuu.Toistaiseksi...
Tähän sitten vielä uusi DLC, niin fanit olisivat kusseet hunajaa. Nyt tämä DLC:n julkaisu tahriintui ihmeellisellä sähläämisellä ja samalla teemat ja avatar-vaatteet jäävät vähän tämän DLC-hämmennyksen varjoon.
Minulla Mass Effectin pelailu loppui siihen, kun en päässyt oikein siihen maailmaan sisälle ja viimeisen naulan arkkuun löi se järkyttävä taistelu siellä lumiplaneetalla sitä naikkosta vastaan. Muutama ärräpääkin tuli päästettyä kun kahdennettakymmenettä kertaa yritin päästä sitä läpi. Siinä vaiheessa meni hermot ja myin koko roskan. Nyt mietin, että olinko liian julma. BioWaren peli kuitenkin on kyseessä...