Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mass Effect - BioWaren toimintarope

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hakkiz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Nuo Codekit tosin voi heittää hiiteen, ne ei minuakaan juuri kiinnostanut. Kyllä sieltä välillä tuli katseltua jonkinnäköistä pikkukivaa, mutta turhaan vain itseäsi tylsistytät niiden systemaattisella läpikäynnillä.

Meinasin siis sitä että ekalla läpipeluu kerralla nuo codekkien luku syvensi pelikokemusta huomattavasti. Taustatieto pelimaailmasta oli korvaamaton osa pelikokemusta ja todellakin kaikkea muuta kun turhaa ja tylsää.
Nyt toisella kerralla kun niitä ei enää kiinosta lukea, eikä ne kuitenkaan ole ulkomuistissa tallessa, ei pelikokemus ja pelin maailmaan uppoutuminen ole niin intensiivistä.

Näin minä asian koin.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Jos Tumz oikeasti haluat kokea Massa-ykkösen kaikessa loistossaan uudestaan, niin kannattaa lukea kirjat ennen läpipeluuta. Niiden jälkeen taas katsoo ME-universumia aivan uusin silmin ja entistä suuremmalla innolla. Cerberus-tehtävät saavat aivan uutta pontta ja ymmärtää rotuja paremmin.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Hemmetti sentään, ei tule opiskeluista tänään oikein mitään, kun karkaa ajatus koko ajan Lia...krhm! Mass Effectiin.:D
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Tuleva DLC ei tule punomaan tarinaa ME:n ja ME2:n välillä, toisin kuin aiemmin on luultu:

http://xbox360.ign.com/articles/101/1014425p2.html

IGN: Will any upcoming Mass Effect 1 downloadable add-ons bridge the gap between the two stories?

Casey Hudson: No. Our upcoming PRC for the original Mass Effect will be a standalone story, and after that we'll be focusing strictly on Mass Effect 2 content. The novel Mass Effect: Ascension introduces some of the key people and places in Mass Effect 2, and there will be a Dark Horse comic that leads directly into the beginning of Mass Effect 2's storyline.

Todella outoa ja myös pettymys. Tämän DLC:n on melkeimpä pakko olla jotain todella isoa ja ihmeellistä. Muutoin Bioware tekee itsensä täysin naurettavaksi ja olisi luultavasti peruuttanut koko DLC:n jo ajat sitten. En näe mitään järkeä julkaista jotain pikku-DLC:tä näin paljon edellisen jälkeen, jos se ei edes johdata Mass Effect 2:een. Jotain suurta sieltä on tulossa.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Tuleva DLC ei tule punomaan tarinaa ME:n ja ME2:n välillä, toisin kuin aiemmin on luultu:



Todella outoa ja myös pettymys. Tämän DLC:n on melkeimpä pakko olla jotain todella isoa ja ihmeellistä. Muutoin Bioware tekee itsensä täysin naurettavaksi ja olisi luultavasti peruuttanut koko DLC:n jo ajat sitten. En näe mitään järkeä julkaista jotain pikku-DLC:tä näin paljon edellisen jälkeen, jos se ei edes johdata Mass Effect 2:een. Jotain suurta sieltä on tulossa.

Eli alkuperäiseen Massaan on siis tulossa vielä uuttakin DLC:tä? Great news. Ehkäpä lisää dialogia/vaihtoehtoisia lopetuksia? Ei kun sittenhän se koskisi myös kakkosta.

Miten niin naurettavaksi? On mielestäni todella upeaa, että BioWare laskeutuu sieltä eeppisyyden pilvilinnasta tarjoamaan elämättömille faneille kuten minä lisää pelattavaa 2,5 vuotta vanhaan peliin. :D

EDIT: Meikäläisen kulmia kohottaa kyllä tuo BioWaren innokkuus syytää vähän kaikennäköistä kamaa markkinoille. Mass Effect 2:ssa olisi mielestäni jo enemmän kuin tarpeeksi töitä, mutta sitten siihen soppaan laitetaan vielä Dragon Age: Origins ja nyt vielä DLC:tä Mass Effectiin. Riittääkö varmasti resurssit?
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Eli alkuperäiseen Massaan on siis tulossa vielä uuttakin DLC:tä? Great news. Ehkäpä lisää dialogia/vaihtoehtoisia lopetuksia? Ei kun sittenhän se koskisi myös kakkosta.
Tätä uutta DLC:tä on kuvattu kasino/avaruusasema/taisteluareenana. Mitä tämä sitten tarkalleen tarkoittaa, ei tiedetä. Ei tiedetä onko tulossa vain taisteluareena, vai myös tarinaa. Casey Hudson on kuitenkin sanonut, että uusi DLC on "substantial".


Miten niin naurettavaksi? On mielestäni todella upeaa, että BioWare laskeutuu sieltä eeppisyyden pilvilinnasta tarjoamaan elämättömille faneille kuten minä lisää pelattavaa 2,5 vuotta vanhaan peliin. :D
Et ole seurannut Massan kehitystä, etkä DLC debattia. Alunperiin Massaan luvattiin paljon säännöllistä episodimaista DLC:tä, mutta tämä suunnitelma kuopattiin, eikä faneille kerrottu mitään. Bring Down the Skyn jälkeen fanit ovat odottaneet lääpällään pienintäkin infonpalasta uudesta DLC:stä, mutta mitään varmaa ei olla kuultu ja jos ollaan, niin Bioware on vaiennut siitä täysin omilla sivuillaan. DLC:stä ollaan lähinnä mainittu jossain haastattelussa sivuosassa, ei muuta. Bioware on pettänyt täysin fanien odotukset Mass Effectin DLC:tä kohtaan ja siksi he tekevät itsestänsä naurettavan, jos tämä on vain joku pieni lisäys. Nyt ollaan odotettu 1,5 vuotta ilman mitään virallista sanaa.

Meikäläisen kulmia kohottaa kyllä tuo BioWaren innokkuus syytää vähän kaikennäköistä kamaa markkinoille. Mass Effect 2:ssa olisi mielestäni jo enemmän kuin tarpeeksi töitä, mutta sitten siihen soppaan laitetaan vielä Dragon Age: Origins ja nyt vielä DLC:tä Mass Effectiin. Riittääkö varmasti resurssit?
Bioware on törkeän iso lafka, jolla on nyt studioita kolmessa eri kaupungissa ja kahdessa eri maassa. Heillä on erilliset tiimit DLC:lle, Mass Effect 2:lle ja Dragon Agelle. Itse mm. postailin erään BW:n työntekijän kanssa, niin ei hän ollut oikeastaan yhtään tietoinen DLC:stä, työskenteli vain Massa 2:n parissa.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

stammy sanoi:
Et ole seurannut Massan kehitystä, etkä DLC-debaattia.
Enpä tosiaan, tuohan on sitten eri keissi. Minulle henkilökohtaisesti tuo on kuitenkin aivan sama, DLC aina plussaa. Ei muuten sattunut tuo haastattelemasi heppu olemaan juuri Mikko Kinnunen?

Pahoittelen sotkeentunutta tekstia, ei toimi puhelimen enkoodaus.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Mass Effect Updated to 1200!

Tässä viellä uudet achievementit:

Undisputed 50
Complete Ahern's survival mission

New Sheriff in Town 50
Take first place in any combat scenario on Pinnacle Station

Best of the Best 50
Take first place in 12 combat scenarios on Pinnacle Station
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Mass Effect Updated to 1200!

Tässä viellä uudet achievementit:

Undisputed 50
Complete Ahern's survival mission

New Sheriff in Town 50
Take first place in any combat scenario on Pinnacle Station

Best of the Best 50
Take first place in 12 combat scenarios on Pinnacle Station

Eli noista saa jotain hajua tulevasta DLC:stä... Tosiaan kuten jo stammy mainitsikin, jonkinnäköistä taisteluskenaariota luvassa, kuin myös toivottavasti uusi järjestelmä/planeetta. (Ahern)
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Wo-hoo! Nyt vain odotellaan konkreettisia tietoja DLC:stä. Toivottavasti sieltä nyt tulee edes jotain tämän kaiken odotuksen arvoista.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Uusi DLC - nimeltänsä Pinnacle Station - on jo jostain syystä lipsahtanut myyntiin Saksassa, vaikkei koko DLC:tä olla Biowaren puolelta edes virallisesti julkistettu:

Xbox LIVE Marketplace | Mass Effect

DLC pähkinän kuoressa:

-tiedostokoko on suurin piirtein sama kuin Bring Down the Skyssa
-hinta 400mp
-peliaikaa luvataan 2-3 tuntia, BDtS lupasi peliaikaa muistaakseni n. 90min

Google Translate käännös sisällöstä:

Put your bravery on a remote, top-secret space station the alliance demonstrated. Can you use your position as the best of the best hold? This module contains a new space station, landed on the can, 13 exciting battle scenarios, and about 2-3 hours gameplay. Prerequisite: You must agree to the Specter-reach before you can accept this mission.

DLC toiminee siis samalla tapaa kuin BDtS, eli Shepardin täytyy olla Spectre, jotta hänellä on Normandy hallussaan.

EDIT. Niin joo, omaa mielipidettä. Hieman pettymyshän tietysti on, että DLC ei kokoluokaltaan ja mittakaavaltaan tunnu ylittävän lähinnä hyvältä sivutehtävältä tuntunutta BDtS:ta. Näin pitkän odotusajan jälkeen olisi ehkä toivonut jotain pelin pääplaneettojen tasoista ja kokoista tehtävää. Otan kuitenkin innolla contentin vastaan, sillä tähän on tyytyminen, kunnes Mass Effect 2 ensi vuonna laskeutuu keskuuteemme.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Ja tuo taitaa olla saksaksi joten ei hyödyttäne vielä laittaa lataukseen ellei kieli taivu bratwurstiin?
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Ja tuo taitaa olla saksaksi joten ei hyödyttäne vielä laittaa lataukseen ellei kieli taivu bratwurstiin?

Sitäpä hieman itsekin tässä tuumasin. Meikäläinen ei kyllä jaksa kuunnella Shepardin solkottavan saksaa, se on kyllä varma. :p
Mutta toisaalta eihän se ainakaan vielä pahemmin haittaa, kun tuo Bring Down The Sky odottelee pelaamista.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Kuten toisessa ketjussa jo vihjasin, otin lopultakin härkää sarvista, ja korkkasin Mass Effectin neitsyyden eilen. Ensimmäinen hellä sessio kesti reilut kolme tuntia, jonka aikana pääsin hädintuskin prologia pidemmälle. :) Eli ropeille varsin tyypilliseen tapaan aika kului lähinnä pisteestä toiseen juoksemisessa ja muutamien vihujen listimisessä. Tulitaisteluista en hirveästi lämmennyt, sillä se tuntui olevan pienen automaattitähtäyksenkin kanssa aikamoista sohimista. No, ehkä siihen tottuu.

Hiljalleen juonikin on alkanut lähteä käyntin, ja Citadelissa pyöriessä tuli puolivahingossa aloitettua useampikin sivutehtävä. Niin, ja tulihan ne galaksin tämän laidan hitaimmat hissitkin jo tutuiksi. Onhan noita hissejä ennenkin käytetty lataustaukojen peittelyyn, mutta olisivat edes voineet luoda vaikutelman nopeasta hissistä. Alkoi naurattaa, kun ensimmäiseen hissiin astellessa seurasin hissin liikkumista seinää tuijottamalla, ja menopeli liikkui hitaasti kuin jonkin käsivinssiin varassa.

Etukäteen olin nähnyt Mass Effectiä vain lyhkäisen demotuksen verran joskus pari vuotta sitten. Silloin peli näytti todella komealta videotykiltä katsottuna. Omasta 37-tuumaisesta tiirattuna ME oli edelleen varsin hyvännäköinen, mutta teknisiä murheita siinä oli enemmän kuin muistinkaan; ruutu repeili todella pahasti/usein kameraa käännellessä, kiintolevylle asennettunakin meno välillä töksähti täysin äkillisen lataustauon vuoksi, ja tarkennut tekstuurit tulivat monesti aika lailla myöhässä. Yksikään ongelmista ei ollut mikään peli-ilon tappaja, mutta sai kyllä toivomaan, että jatko-osa olisi noilta osin kuosissa.

Pelillisesti suurin "ongelma" on se, etten osaa roolipelata, vaan heittelen vastausvaihtoehtoja ihan silkalla mutulla. Jos ME:ssä on jotain tavoitteita liittyen tietyllä tavalla pelaamiseen, ne jäävät varmasti kyllä toteutumatta. Sama ongelma vaikuttaa myös hahmonkehitykseen. En jaksanut jäädä miettimään, mihin pisteitä käyttäisi, joten annoin pelin hoidella sen puolestani. Toivottavasti lopputuloksena ei ole tasapaksu käsi, joka ei osaa mitään hyvin.

PS. Manuaaliin en ole vielä kajonnut, joten pitää vielä selvittää, onko keskusteluissa aina vain Good/Neutral/Evil-vaihtoehdot - ja vieläpä samassa järjestyksessä - ja miten ne sitten asioihin vaikuttavat. Jokin Paragon/Renegade-mittarikin statseissa oli... Mutta ehkä ne liittyvät vain siihen, miten porukkaan yleisesti suhtautuu ja miten esim. sivutehtävät päätyy ratkaisemaan?
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Kuten toisessa ketjussa jo vihjasin, otin lopultakin härkää sarvista, ja korkkasin Mass Effectin neitsyyden eilen.

Citadel-osuus tosiaan repeilee ja pätkii melkoisesti, mutta kunhan peli oikeasti alkaa, eli kun saat aluksen allesi, tilanne helpottaa.

Näin ainakin muistelisin.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

onko keskusteluissa aina vain Good/Neutral/Evil-vaihtoehdot - ja vieläpä samassa järjestyksessä - ja miten ne sitten asioihin vaikuttavat. Jokin Paragon/Renegade-mittarikin statseissa oli... Mutta ehkä ne liittyvät vain siihen, miten porukkaan yleisesti suhtautuu ja miten esim. sivutehtävät päätyy ratkaisemaan?
Öö, no siis keskusteluissa on joskus useampiakin neutraaleita vaihtoehtoja, joista voi sitten valita sen itseään mieluisimman. Sitten jos on kehittänyt charm/intimidate skilliä, voi saada punaisia tai sinisiä keskusteluvaihtoehtoja, jotka ovat siis joko suostuttelua tai uhkailua. Lisäksi voi joskus olla ihan vaihtoehto [shoot], joka selittää itse itsensä. Manuaalissa muistaakseni mainitaan, että kyllä good/neutral/evil vaihtoehdot on usein aseteltu samalla tavalla (good ylös, neutral keskelle ja evil alas), mutta kyllä ne vaihtoehdot aika selkeästi itsensä selittävät.

Paragon/Renegade pojoja saa riippuen siitä miten keskusteluissa käyttäytyy ja joistakin tehtäväratkaisuista.

Talent-pojojen käytöstä en olisi huolissani. Toki niitä itse asettelemalla saa peliin lisää pontta, mutta useasti Mass Effectissä on vaikeustaso sen verta helppo, ettei hahmon mikromanagerointi ole pakollista.

En ihan tarkkaan tajunnut, miten sinä tuota keskustelusysteemiä "sähläät". Kyllä kai sopivan keskusteluvaihtoehdon valitseminen "tajunnanvirtatekniikallakin" ihan hyväksi on. Sittenpähän tulevat ne luonnolliset omat reaktiot valittua, eikä liikaa mieti pelaanko nyt hyvää vai pahaa Shepardia tms. Toki jotkut valitsevat jonkin roolin ja pidättäytyvät siinä, muttei tämä missään nimessä pakollista ole. Vinkkinä voisin antaa, että kannattaa tietysti valita ne replat, joilla uskoo saavansa mielenkiintoisimmat reaktiot vastapuolelta.

EDIT: Niin joo, ei tässä Mass Effectissä ole mitään pelillistä tavoitetta tietynlaiseen hahmoon pyrkimiseen. Saa siis rellestää ja tehdä ihan mitä haluaa. Mass Effect 2:sta markkinoidaan siten, että jokainen päätöksesi saattaa ratkaista oman ja ystäviesi kohtalon, mutta ykkösessä ei ole sellaista pelkoa. Tietenkään kaikki hahmot eivät selviä ykkösestäkään ja tähän voit päätöksillä vaikuttaa, mutta Mass Effect 2:ssa tämä on viety ilmeisesti huomattavasti pidemmälle.

EDIT. Juu, tuo saatavilla oleva Pinnacle Station DLC on saksankielinen.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Ja siihen Citadelin hissitouhuun vinkki: Käytä aina rapid transporttia (niitä pömpeleitä) niin pystyt välttämään hissit. ainut mihin hissiä on pakko käyttää on alukselle siirtyminen citadelistä ja toisinpäin.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Sitten jos on kehittänyt charm/intimidate skilliä, voi saada punaisia tai sinisiä keskusteluvaihtoehtoja, jotka ovat siis joko suostuttelua tai uhkailua.
Tuollaisia en ole vielä nähnytkään, joten oletettavasti skilliä ei ole (tarpeeksi). Tiedä sitten, miten se autolevelöinti edes noita kykyjä ottaa huomioon (tai millä logiikalla se ylipäätään toimii).

Talent-pojojen käytöstä en olisi huolissani. Toki niitä itse asettelemalla saa peliin lisää pontta, mutta useasti Mass Effectissä on vaikeustaso sen verta helppo, ettei hahmon mikromanagerointi ole pakollista.
Tähän asti henki on säilynyt ihan hyvin, kunhan on vaan osannut ajoissa käyttää ensiapulaukkua. Siitä pisteet ME:lle, että homma hoituu kätevästi yhtä ainoaa nappia painamalla ja samalla tulee parannettua koko porukka. Ei siis mitään potioineiden kanssa sähläämistä, kuten JRPG-puolella.

En ihan tarkkaan tajunnut, miten sinä tuota keskustelusysteemiä "sähläät". Kyllä kai sopivan keskusteluvaihtoehdon valitseminen "tajunnanvirtatekniikallakin" ihan hyväksi on.
Oikeastaan mietin sitä, onko pelillä esim. kolme erilaista loppua (Good/Neutral/Evil). Fiiliksen mukaan arpomalla todennäköisesti päätyy tuohon harmaaseen neutraaliin, koska vastausvaihtoehdot heittelevät melko tasaisesti laidasta laitaan. Toisaalta en tiedä, millaiseksi pelikokemus olisi muuttunut, jos olisi päättänyt heti alusta asti käyttää pelkästään esim. hyvisreagointia keskusteluissa. Uudelleenpeluun kannalta se selkeä roolin pelaaminen olisi kai parasta, koska silloin ei tod.näk. tulisi valittua samoja asioita ja nähtyä tapahtumia samassa valossa. Tosin aika perhanan hyväksi peliksi tuon pitää vielä muuttua, että toistamiseenkin jaksaisin läpi kaluta. Ehkäpä siis vaan murehdin turhia.

PS. Citadelissä pyörii paljon "statisteja", jotka eivät puhu mitään tai joille ei voi itsekään puhua. Saako niitä ampua? :) Vai ovatko ne kuolemattomia NPC-hahmoja? Entä käykö köpelösti, jos alkaa silmittömästi siviilejä räiskimään?
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

PS. Citadelissä pyörii paljon "statisteja", jotka eivät puhu mitään tai joille ei voi itsekään puhua. Saako niitä ampua? :) Vai ovatko ne kuolemattomia NPC-hahmoja? Entä käykö köpelösti, jos alkaa silmittömästi siviilejä räiskimään?

Sheppis taitaa tähdätessä laskea aseen piipun alas jos tähtäintä siirtää näiden kohdalle.
Eli ei voi lahdata porukkaa mielivaltaisesti.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Sheppis taitaa tähdätessä laskea aseen piipun alas jos tähtäintä siirtää näiden kohdalle. Eli ei voi lahdata porukkaa mielivaltaisesti.
Hyvä, kiitos tiedosta. Eipähän pitäisi tulla samoja ongelmia kuin esim. Oblivionissa, eli vähän huitaisee väärää tyyppiä, ja kohta on koko kansalliskaarti perässä.
 
Ylös Bottom