Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mass Effect - BioWaren toimintarope

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hakkiz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Toden totta. Tulikin noita sivutehtäviä kasattua siihen tapaan, että kaikki tehtävät, jotka lopetettiin Citadelissa, oli tehtyinä miltein loppuun (seuraavana kohtana siis Citadelissa jotain) ennenkuin sinne Citadeliin menin :D
Pikanäppäintä valikosta olisin arvostanut suuresti.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Aloitin toisen läpipeluun samalla hahmolla D:
Jos sitä repis kaiken mahdollisen ennen kakkosen tuloa, ei tässä muutakaan pelattavaa ole. Lvl60 nyt pitää ainakin saavuttaa, ja lisärin tehtävät pelata.

Toivottavasti sivutehtävät ei liiemmin vaikuta ME2:een, saattaa nimittäin osa jäädä pelaamatta tässä toisella kerralla. Ainakin ne perhanan keräilytehtävät -_-
Viimeksi Paragon, jos nyt sitten Renegade.

E: oho, tuplat. en tajunnukkaa xd
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Pulssi koholla, kylmät väreet selkäpiissä, suu ammollaan ja silmät seisovat päässä. Olenko kokenut tämän joskus ennenkin?

Thank God for Mass Effect!
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Tuossa jokunen päivä sitten meni ME neljännen kerran läpi likimain kaikki sivutehtävät mukaan lukien. Alussa oli hankaluuksia samaistua nais-Shepardiin (3 edellistä läpipeluuta mieshahmolla), mutta sivutehtäviä ja Bring down the sky -lisäosaa vetäessä sekin ongelma poistui ja pelin lopussa tuli yhtä huikeita kylmien väreiden sarjoja kuin ensimmäisellä läpipeluukerralla. Lopussa tein valinnan eri tavalla kuin aikaisemmilla pelikerroilla, joka toi hieman uutta loppukahinoihin. Nyt kelpaa odotella Massa 2:sta. Uskomaton peli. :)
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Onko kukaan hommannut tuota toista lisäosaa tuohon?
Joo. Näppäile ketjuhakuun vaikka "Pinnacle Station", niin pitäis juttua löytyä. Vai tarkotatko Bring down the Skyta?

Lyhyt versio:

Pinnacle on pahinta shittiä sitten ripulin.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Tänään tuli aloitettua tuo ascension kirja ja siinä puhutaan jatkuvasti cerberus nimisestä ryhmästä eikä oikein muista että törmättiinkö tuohon porukkaan jossain sivutehtävässä vai oliko ne jopa hiukan suuremmassa roolissa pelin aikana?
On kyllä loistava kirja ja ensimmäinen kirja joka tuli kerralla luettua melkein loppuun.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Tänään tuli aloitettua tuo ascension kirja ja siinä puhutaan jatkuvasti cerberus nimisestä ryhmästä eikä oikein muista että törmättiinkö tuohon porukkaan jossain sivutehtävässä vai oliko ne jopa hiukan suuremmassa roolissa pelin aikana?
On kyllä loistava kirja ja ensimmäinen kirja joka tuli kerralla luettua melkein loppuun.
CERBERUS on itseasiassa varsin suurehkossa roolissa ME:ssa. Käytännössä kyseessä on tällainen hämäräorganisaatio Shadow Brokerin tapaan. CERBERUS suorittaa tutkimuksia ja kokeita, jotka eivät juuri kestä päivänvaloa. Organisaatiosta saadaan tosin tietoa vain tylsähköjen sivutehtävien kautta.

Mass Effect 2:ssa lienee lisää sisältöä tähän liittyen.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Lyhyt versio:

Pinnacle on pahinta shittiä sitten ripulin.

Hiipu: Kannattaa selata ketjua taaksepäin, niin saat jopa muutaman perustellun kommentin... Pinnacle on ihan ok, JOS tykkää challenge-tyyppisistä tehtävistä, EIKÄ pelaa peliä vaikeimmalla tasolla (meinaan jo "normal" on ihan haastava muutaman tehtävän kohdalla). Pinnacle sisältää siis sarjan lyhyitä tehtäviä kelloa yms vastaan. Ei siis ole kunnon "sivutehtävä" tms (kuten BdtS-lisäri).. Ei todellakaan maistu yhtä hyvältä kuin normipeli tai edes BdtS-lisäri, mutta ei Pinnacle mikään surkea ole.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

mutta ei Pinnacle mikään surkea ole.
No harvat ovat pitäneet Pinnaclea "ok":na. Itse en todellakaan ole mielipiteeni kanssa yksin, sillä Pinnaclen Metacritic-keskiarvokin on 48. Ei tuohon kannata rahaa tuhlata, ellei sitten halua ehdoin tahdoin tukea EA:ta/Biowarea tai haluaa lisää achievementteja. Ei se gameplay ole oikeasti mistään kotoisin. Parhaimmillaankin siedettävää.

Cerberuksesta:

Cerberus tosiaan oli muutamissa sivutehtävissä, enkä itsekään heitä ekan pelikerran jälkeen muistanut. Cerberus on kuitenkin helppo muistaa siitä, että he olivat sekaantuneet tähän Rachni-jupakkaan. Eli heillä oli Sarenin lisäksi näppinsä pelissä Noverialla tehdyissä Rachni-kokeissa, koska he yrittivät tehdä Rachnista jotain superarmeijaa itselleen. Cerberus on siis pro-humanity ryhmittymä ja tekee juuri kaikkensa (hämäriä juttuja), jotta ihmiskunta pääsisi etulyöntiasemaan. Joku muistanee myös amiraali Kahokun, jonka miehet olivat joutuneet Tresher Mawin väijyttämäksi ja kaikki olivat kuolleet (Shepardin tausta lone survivor liittyy myös tähän). Tuo Tresher Maw isku oli myös Cerberusin järjestämä, sillä he halusivat testata miten Tresher Mawin myrkky vaikuttaa ihmiseen. Tämä yksi korpraali oli sitten selvinnyt tuosta iskusta, niin Cerberuksen tiedemiehet tekivät hänellä ishmiskokeita jne.

Täällä lisää juttua:
Cerberus - Mass Effect Wiki - Mass Effect, Mass Effect 2, walkthroughs and more
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Pelasin tämän läpi ja nyt tajusin että tuolla bonuslevyllä on lisäosa mukana. Mutta miten helvetissä sitä pääsee pelaamaan? Viimeisin save on siinä pelin lopputaistelussa, ja mikään save ei ole sellaisesta kohdasta että pääsisin suoraan alukseen ja sieltä "kartan" kautta tekemään tuota lisäriä. Pitääkö aloittaa uusi peli ja tahkota niin kauan että olen spectre? :confused:
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Juuri noin täytyy tehdä ellei tallennusta ole olemassa ennen Ilos planeetalle menoa.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Eilen sain pelin ja tänään tossa äsken lopettelin. Pari tuntia ehdin pelata ja ei toi alku musta tylsä ollu tai muuta vastaavaa. Tulee varmasti vielä pelattua. Ei taida olla toi omien tekoäly mitään päätä huimaavaa. Pari kertaa kaveri kuoli vaikka kuinka hakkasin nuolta alas et ne ottais suojaa, mutta kun katon taakseni niin kaveri seisoo keskel käytävää ammuttava :T
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Liikkumiskäskyllä voi saada enemmän aikaiseksi, eli osoittaa suojaisaa paikkaa ja painaa nuolta ylös. Aika heikkoa toi omien tekoäly tosiaan on, kunhan mukana kulkevat. Omista saa selkeästi eniten irti, kun välillä pysäyttelee taistelua ja määrää itse omia tekemään jonkun biotic-voiman tai muun.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Liikkumiskäskyllä voi saada enemmän aikaiseksi, eli osoittaa suojaisaa paikkaa ja painaa nuolta ylös. Aika heikkoa toi omien tekoäly tosiaan on, kunhan mukana kulkevat. Omista saa selkeästi eniten irti, kun välillä pysäyttelee taistelua ja määrää itse omia tekemään jonkun biotic-voiman tai muun.

En muista että itselläni olisi ollut mitään ongelmia omien tekoälyn kanssa. Toisaalta taktiikkanani oli lähes aina määrätä omat hyökkäämään itseni kanssa samaan kohteeseen.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

No harvat ovat pitäneet Pinnaclea "ok":na.

Noh tässä tapaat yhden. ;) Niin, Pinnaclehan on aika perus "challange"-tyyppinen paketti. Eli aikaa vastaan täytyy tehdä/ampua sitä-ja-tätä ja sitten vaikeustaso hiljalleen nousee (=saa "tahkota" uudelleen ja uudelleen, mikä ei aina hauskaa).

En näe tässä mitään sen enempää "shittiä" kun jossain toisessa vastaavassa. Toteutus on ehkä hieman köykäisempi kuin jollain toisella, eikä kauheasti ole vaihtelua. Itse tahkosin aikoinaan PSP:n Killzonen kaikki challenget myös ja aika samaa henkeä nekin olevat. Kyse tavallaan on vain siitä, että jaksaako noita ylipäänsä pelata (yleensä en kyllä itsekään jaksa).

Se, että Pinnacle on maksullinen lisäpaketti on tietysti vähän eri kysymys ja se varmaan korpeaa porukkaa. Totta nimittäin on se, että Pinnacle sopisi paremmin ihan suoraan levyllä olevaksi "extraksi"..

Mutta turha tästä sinänsä on väitellä. Särähtää vain tuo "Pinnacle on shit" -kampanja vähän korvaan, varsinkin kun se taitaa maksaa 400 pojoa. Tuohon hintaan siinä on minusta kuitenkin pelattavaa (JOS tuo challenge-meininki iskee). Mutta joo, mulla on jo kaikki Pinnaclen achievementit plakkarissa ja seuraava ME-kokemus tulee olemaan ME2.. ;)

Ei taida olla toi omien tekoäly mitään päätä huimaavaa. Pari kertaa kaveri kuoli vaikka kuinka hakkasin nuolta alas et ne ottais suojaa, mutta kun katon taakseni niin kaveri seisoo keskel käytävää ammuttava :T

Pelihän on tavallaan "vaikeampi" alussa (samoin kuin esim. Bioshock), koska hahmojen kyvyt eivät ole vielä kauhesti kehittyneet. Eli vaikka vastukset kovenevat pelin edetessä, niin myös oma hahmo ja kaverit kehittyvät (yleensä suhteessa "enemmän").

Se voisi olla yksi neuvo, että käy tosiaan sivutehtäviä läpi (ja taso hiljalleen nousee) ennenkuin etenee kauhean pitkälle päätehtävässä. Kaveri ainakin meni tavallaan liian nopeasti eteenpäin ja sillä oli jotain ongelmia tiettyjen bossien kanssa tms. Tai näin ainakin ymmärsin..

Mulla ei myöskään isoja ongelmia tekoälyn kanssa, mutta mullakin taktiikkanani oli aina määrätä omat hyökkäämään itseni kanssa samaan kohteeseen. Nehän teki sen sit automaattisesti. Välillä sitten vetäytymistä koko porukalla taaksepäin yms. Pelissä ei aina kannata sutena juosta tapahtumien keskelle..
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Pinnaclehan on aika perus "challange"-tyyppinen paketti. Eli aikaa vastaan täytyy tehdä/ampua sitä-ja-tätä ja sitten vaikeustaso hiljalleen nousee (=saa "tahkota" uudelleen ja uudelleen, mikä ei aina hauskaa).
Tuossahan se ongelma onkin, kun vaikka asiaa miten päin kääntelisi, niin Massan taistelu on nykivää keskinkertaista third-person räiskyttelyä, jota kyllä kestää muun juonen ja tekemisen välissä, muttei mitenkään omana tuotteenaan. Ei voida tehdä DLC:tä, joka keskittyy pelin huonoimpaan osa-alueeseen, eikä edes paranna sitä mitenkään, vaan päinvastoin korostaa tuon osa-alueen huonoutta. Samaan miinaan astui ilmeisesti Borderlands, jonka areena-DLC:n Giant Bomb ehti jo julistaa vuoden 2010 huonoimmaksi DLC:ksi.

Mutta olen todella iloinen, että joku sai edes jotain tyydytystä Pinnaclesta. Ei mennyt sekään roska täysin hukkaan.

Itse odotin tuota DLC:tä liki puolitoista vuotta. Imin jokaisen tiedonmurun mitä siitä sai irti, luin tekijöiden kommentteja ja vihjauksia, fantasioin foorumilla muiden fanien kanssa, mutta myös pelkäsin. Kun ensimmäiset tiedot "areena"-tyyppisestä DLC:stä tulivat, kaikki olivat aivan kauhuissaan, että ei kai. Ei voi olla. Pakkohan siinä nyt on jotain juontakin olla välissä ja jotain mikä tuo lisää ME-kokemukseen kaiken sen odotuksen jälkeen. Sitten DLC iski Marketplacelle ilman mitään ilmoitusta ja pelot kävivät toteen. Ei siinä ollut mitään muuta kuin se areena ja sekin oli surkeasti toteutettu, buginen ja höyryävä kasa kakkaa vailla mitään sielua. DLC:n julkaisun jälkeen selvisi, ettei se ollut edes Biowaren tekemä ja hiljaisuudessa BW:n devit pesivät kätensä koko DLC:stä. Virallisesti DLC:stä ei puhuttu ja foorumilla lukuisissa hate-threadeissa fanit saivat rauhassa purkaa ahdistustaan, vailla yhtään devi-kommenttia. Tuhansien negatiivisten kommenttien jälkeen kohu rauhoittui ja kaikki siirtyivät eteenpäin.

Minä en kuitenkaan unohda ja jatkan kyllä "kampanjointia" Pinnaclea vastaan aina jos siihen on mahdollisuus. Käytin 1,5 vuotta elämästäni tuon DLC:n odottamiseen ja se osoittautui peliurani ehkä suurimmaksi pettymykseksi. Koko ME:n DLC-supportti oli peliurani suurin pettymys ja tuo kakkiainen oli kaiken sen pettymyksen kruunu ja huippu.

Tämän pitkähkön postin päätteeksi aikainen arvioni Pinnaclesta sen läpäistyäni. Mukana myös muutama konkreettinen moite siinä missä tämä postaus on keskittynyt lähinnä sentimentaaliseen paatokseen:

http://www.konsolifin.net/bbs/yleis...fect-biowaren-toimintarope-39.html#post947921

Nyt pelasin viimein lävitse Pinnacle Stationin, sillä viimeksi jäin insanitylla puolivälissä jumiin (nyt siis hardcorella mentiin), joten voin antaa rehellisen mielipiteeni paketista.

VAROITUS! Luvassa on pettyneen fanin suht kovaa ja äärimmäisen katkeraa tilitystä.

Mielestäni Pinnacle Station on kasa höyryävää kakkaa, joka valitettavasti omassa mielessäni jopa laskee koko Mass Effect -pelin arvoa. Vaikka tiedänkin DLC:n taustoista asioita joita kaikki eivät tiedä, ja vaikka tiedän ettei tällaista myöhäistä DLC:tä pitäisi ajatuksissaan sekoittaa alkuperäiseen mestariteokseen, en mahda ajatukselle mitään. Ensimmäisen kerran tunsin suurta mielipahaa ja ärsytystä, vaikka levykelkassa pyörii Mass Effect, yksi koko peliurani suurimpia kruunuja. Pinnacle Station vain oli niin uskomattoman huono kokemus kaikkiin odotuksiin nähden.

-Köyhin ikinä näkemäni juonen kyhäelmä
-Surkea integraatio muuhun peliin, ei minkäänlaista cinemaattista johdatusta miten Shepard asemalle saapuu
-Dialogi aivan arsesta ja lähes mikään lause ei sovi Shepardin suuhun, jonka minä tunnen
-Kaikki pienet yksityiskohdat sukkaavat: harvalle sivulliselle voi sanoa mitään, he vain nököttävät paikallaan
-Kaamea toteutus: kamerakulmat, se miten tehtävät valitaan, Ahernin ja Ochrenin typerät kommentit suoritusta ennen ja jälkeen
-Ahernin koko ajan kuuluvat itseääntoistavat kommentit tehtävien aikana
-Toistoa naurettavuuksiin asti, Massan taistelusysteemi ei ole niin mahtava, että sitä kannattaa tällä lailla raiskata
-vaikeustaso pomppii enemmän kuin laki sallii: onko tätä edes testattu ollenkaan?
-pahin kaikista: TUO ESIIN PELIN KAIKKI HEIKKOUDET, eikä käytä mitään sen vahvuuksista -->masentaa koko Massa-kokemusta

+loppubonukset
+näkymät asemalla ja loppubonuksessa
+Saipahan helpot pisteet (tosin achitkin oli surkeasti suunniteltu, ei mitään luovuutta)

*/*****

Lopputulos:
Jos Bring Down the Skyn jälkeen oltaisiin ilmoitettu ettei DLC:tä tule, eikä Pinnacle Stationina oltaisi koskaan tehty, olisin ollut paljon paljon iloisempi kuin nyt. Vahinko kuitenkin tapahtui ja nyt Pinnacle Stationin nimi on ikuisesti tahraamassa Mass Effect -franchisea.

Kiitos että sain taas purkautua. Nyt on jälleen parempi mieli.

Fun fact:

Pelatessani Pinnacle toista kertaa (kyllä!), alkoivat Ahernin jatkuvasti toistuvat kommentit (joita on varmaan 3 erilaista) ihan oikeasti oksettaa. Jouduin laittamaan musiikkia päälle, jotta pystyin vaivoin vääntämään tuota kauheutta eteenpäin. Ja eihän sitä läpi pystynyt enää vetämään.

No pain, no gain!
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Niin vielä noista DLC:stä ja varmasti useesti täälläkin kysytty, mutta kysyn kumminkin uudestaan. Eli jos vai main questeist menee jonkun tietyn kohdan yli niin ei pääse enään tälle DLC:n planeetalle jos olen oikein käsittäny. Niin mikä tämä kohta on mitä pitää varoa kumminkin ois (ainakin vielä) tarkotus pelata jos ei molempia niin ainakin tämä Bring Down the Sky lisäri läpitte? Ja päteekö tää sama tähän pinacle stationiin myös? Yritin katella tuolta mass effect wikistä mutta sielä mitään sanottu ja en viitti kaikkea lähtee lukemaan jos tulee jotain spoileria vastaan.

Ja vielä sellasta et onko mahdollisuutta nollata noita talentteja jossain välissä peliä?

Edit: Aah ainakin tonne pinacleen saa kutsun jossain vaiheessa peliä? Eli se on hankalempi missata.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Point of no return:
Ilos planeetalle menon jälkeen ei enää onnaa oman pään mukaan liikkuminen.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Edit: Aah ainakin tonne pinacleen saa kutsun jossain vaiheessa peliä? Eli se on hankalempi missata.
Ei tule mitään kutsua, vaikka "tarina" niin kertookin. Molemmat DLC:t ilmestyvät Galaxy Mapille ja ne on merkattu samalla tapaa kuin pääplaneetat on merkattu. Kyllä ne löytää.

noose tuossa ilmoitteli tuon kohdan, jonka jälkeen ei enää pääse käsiksi Galaxy Mapiin. Ei siinä mitään spoileria ole, vain planeetan nimi.
 
Ylös Bottom