Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mass Effect - BioWaren toimintarope

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hakkiz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Eikö se lisäsisältö bring down the sky ton classic version mukana? Aatellu et ehkä tämänkin vois ostaa jos ei pelattavaks niin vähintään hyllyyn pölyttymään :D

Tässä on ainakin BDtS mukana:
Play.com (UK) : Mass Effect (with Bonus Disc) (Classics) : Xbox 360 - Free Delivery

..mutta katso viesti 1036 tästä ketjusta jos tulee ongelmia..

Paavi: Joo, harvoin jää noinkin pitkäksi aikaa fiilistelemään jonkin pelin lopputekstejä ja vain kuuntelemaan musaa. :)
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Aika epic posti. :p

Ilokselle menon jälkeen se o menoa sit ja sivutehtävät jää sikseen.

Hah, selkeästi parhautta... ei pitäisi kaljahuuruissa käydä näppäilemässä mitään :o

Ilokselle siis! Kun päivä muutenkin jo meni ohitse, niin loput tästä on hyvä sijoittaa Mass Effectin pariin.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Loistavuutta.

Mua himottaa toi Paavin Sheppiksen "kiree ponihäntä" -look, mutta ajatus Kaidanin saastuttamasta kehosta etoo mua. Misä Liara o?

Hyvää sunnuntaita vaan kaikille taas.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

On se vain niin, arvon ruttuturvat, että Massiivi Efekti on aina Massiivi Efekti, siitä ei pääse yli eikä ali!

Noin reilun vuoden tauon jälkeen tuntui kuin olisi palannut pitkältä matkalta kotiin. Kaikki ne proteiini mysteerit, lonkero romanssit ja scifi söpöily - täällä sielu lepää kuin keijun huulet hattaraa hyväillessään. Vaikka vuosien varrella on tullut käytyä vieraissa jos toisissakin on se vain niin että ykkönen on edelleen ykkönen. ME on edelleen tässä taloudessa se the peli jonka muistan aina ilta rukouksissani. Kaikki ne sävärit jotka tuli koettua pelin julkkarina ovat edelleen tallella ja pelin nostalgia-arvo on lähes korvaamaton.

Mikä siis sen osuvampaa kuin lämmitellä vanha ori ennen messiaan toista tulemista. Erityisen ylpeä olen siitä että olen pystynyt pitämään jatko-osan hypen nollatoleranssissa. Muuta en jatko-osasasta tiedä kuin sen että siinä on aivan järkyttävä kansitaide ja mitä ensimmäisissä, puoli vuotta sitten näytetyissä trailereissa näytettiin. Tuolla virallisessa ME2-ketjussakaan en ole enään moneen, moneen kuukauteen uskaltanut käydä... Jos joku, niin se on ME joka pitää pitää loppuun saakka mediapimennossa. Nautinto on maksilmaalinen mitä vähemmän pelistä tietää, näin oli myös tämän ensimmäisen osan kohdalla :)

PS:
Nopea tekninen kysymys itse pelistä. ME:hän ei koskaan ollut mitenkään FPS ystävällinen tuttavuus mutta onko se kovinkin yleistä että pelin FPS laskee kovolle asennettuna lähes pelikelvottomiin lukemiin? Artemis Tau-tehtävän lopputaistelussa FPS laski nimittäin aivan järkyttäväksi; kuva tökki siihen malliin että oli melkoinen taikatemppu että tuosta selvisin. Töksähtely jatkui tappelua seuranneseen välinäytökseen. En muista törmänneeni koskaan näin pahaan tökkimiseen kun peliä pelasin suoraan levyltä.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

@Foeman:

Jeesh, kyllähän tuo ruudunpäivitys takkuilee aika hemmetisti, tosin pelikelvottomaksi ei ole itselläni ainakaan mennyt.:confused:
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Jeesh, kyllähän tuo ruudunpäivitys takkuilee aika hemmetisti, tosin pelikelvottomaksi ei ole itselläni ainakaan mennyt.:confused:
Kyllähän minäkin tuon kyseisen kohtauksen potkin lävitse mutta melko rajoilla meni koska tuo tökkiminen oli sen verran häijyn oloista. Liikkeet tapahtui melkein viiden sekunnin viiveellä ja kuva hyppi paikoitellen monen sekunnin viiveellä. Pitää vielä testata samaista taistelua vaikka cachen tyhjentämisen avittamana. En tosiaan muista törmänneeni tällaiseen koskaan aikaisemmin pelin kohdalla...
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Kyllä Massa on tökkinyt minullakin eniten kaikista pelaamistani (tämän sukupolven) peleistä. Diashowksihan se monesti menee.

Kakkoseen ovat lupailleet smoothia 30FPS ruudunpäivitystä kautta linjan. :p

EDIT. En tosiaan tiedä lisääntyykö se tökkiminen mitä enemmän on läpipeluita tai jotain (voisi cachen tyhjennys auttaa), sillä en minäkään ensimmäiseltä peluulta muista kuin hitaasti latautuvat tekstuurit. Nyt jälkeenpäin on törmätty tuohon naurettavan huonoon ruudunpäivitykseen, mikä ei kyllä sinänsä haittaa pelissä etenemistä. Jos samat ongelmat olivat jo ensimmäisellä läpipeluulla, niin melkoisessa transsissa sitä on pelailtu, kun ei ongelmista ole mitään muistikuvaa.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Kumma kyllä, minulla ei todellakaan ole ollut noita teknisiä ongelmia Mass Effectissä mitä esimerksiksi Foeman kertoi. Totta kai ruudunpäivitys välillä tippuu, ja tekstuurit latautuvat hitaasti (UE3), mutta ei missään tapauksessa mitään peli-iloa häiritsevää.

Pahimmillaan FPS on laskenut jonnekin kahteenkymmeneen. GTAIV:n tökkiminenkin on ollut pahempaa. Jopa lopputaistelussa tuli ihan tarpeeksi freimejä pelatakseni sujuvasti, vaikka vedin sen ihan järkyttävällä tykityksellä, kuten kuuluukin.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Kumma kyllä, minulla ei todellakaan ole ollut noita teknisiä ongelmia Mass Effectissä mitä esimerksiksi Foeman kertoi. Totta kai ruudunpäivitys välillä tippuu, ja tekstuurit latautuvat hitaasti (UE3), mutta ei missään tapauksessa mitään peli-iloa häiritsevää.
Ensimmäinen kerta tämä minullakin oli pelin kohdalla kun alkoi oikein kunnolla yskimään. En ole koskaan törmännyt, itseasiassa missään pelissä noin pahaan tökkimiseen ja siksi säikähdin melkoisesti kun tuollaista alkoi puskemaan. Enkä edelleenkään puhu pienestä FPS hyppelystä vaan aivan sairaanmoisesta tökkimisestä, karmeaa katsottavaa kun mahti peli yski yskimistään... Vähän kuin olisi katsonut rakkaan ihmisen viimeisiä hengen vetoja.

Mutta tiedä häntä, latasin tallennuksen uudestaan juuri ennen lopputaistelua ja silloin peli rullasi taasen normaalisti. Cachea en ehtinyt edes tyhjentämään joten liekkö kyseessä jonkilainen bugi tai vastaava. Mutta hyvä näin, sain mielenrauhan ja seikkailu sai jatkua totuttuun tapaan. Mutta ihan yleisestihän tuo FPS taitaa heitellä pahiten tuolla Citadellissa missä se pistää kyllä ikävästi silmään, mutta komppaan Joohania, ei tuo ole peli iloa syömään. Saisivat julkaista pelejä useammalla levyllä. Etenkin nyt kun tuo kovolle instalointi on mahdollista - kummankin levyn instalointi sille ja tunnistus yhdeltä levyltä, helppoa ja yksinkertaista.

---

Mutta back to basics. On muuten aatteet ja mieltymykset muuttuneen vuoden varrella. Ennen olin niin sulaa vahaa tuon Liaran edessä ettei mitään rajaa, hän oli sydän minun kylmälle sielulleni. Mutta nyt, nyt Ashley lämmittää minua enemmän? Siinä on vain jotain kun nainen pitää plasmakivääriä oikea oppisesti kädessä :rolleyes:
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Reilu tunti tullut tässä pelattua ja vaikuttaa kyllä pirun hyvältä. Pari kysymystä vaan;

Kannattaako charmiin ja intimidationiin käyttää pointseja? Eli ennemmin, kuinka usein näitä vaihtoehtoisia mahdollisuuksia tulee vastaan.

Ja toisekseen, spawnaako vihut missään uudelleen, eli onnistuuko ns grindaaminen millään tavalla, vai pitääkö sitä yksinkertasesti jyskyttää jokaikinen vastaantuleva sivutehtävä läpi expan toivossa?
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Reilu tunti tullut tässä pelattua ja vaikuttaa kyllä pirun hyvältä. Pari kysymystä vaan;

Kannattaako charmiin ja intimidationiin käyttää pointseja? Eli ennemmin, kuinka usein näitä vaihtoehtoisia mahdollisuuksia tulee vastaan.

Ja toisekseen, spawnaako vihut missään uudelleen, eli onnistuuko ns grindaaminen millään tavalla, vai pitääkö sitä yksinkertasesti jyskyttää jokaikinen vastaantuleva sivutehtävä läpi expan toivossa?
Vähän vaikeustasosta ja hahmoluokasta riippuen peli on suhteellisen helppo, joten itse panostaisin charmiin ja intimidiateen ihan laajenneiden roolipelielämysten takia. Tietty kaikki kyvyt kannattaa avata jne., jotta peli olisi mahdollisimman monipuolista, muttei ole mikään pakko "maxata" taitoja, jos nyt ei ihan vaikeammilla tasoilla pelaa. Tällöin voi panostella noihin "puhe"talentteihinkin. Kyllä noita vaihtoehtoisia keskustelupolkuja tulee suht usein vastaan, muttei ne mitenkään pakollisia ole.

Vihut ei spawnaa. Jos haluaa maksimimäärän expaa, niin kannattaa yrittää hoitaa Mako-taistelut tai ainakin se tappava luoti jalan. Makolla ampuminen vähentää taposta saatavaa expaa. Tosin; eipä pelissä expan maksimointi mitenkään tärkeää ole. Täydet 60 leveliä vaati muutenkin vähintään kaksi läpipeluuta samalla hahmolla, vaikka keräisi kaiken mahdollisen expan.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Vihut ei spawnaa. Jos haluaa maksimimäärän expaa, niin kannattaa yrittää hoitaa Mako-taistelut tai ainakin se tappava luoti jalan. Makolla ampuminen vähentää taposta saatavaa expaa. Tosin; eipä pelissä expan maksimointi mitenkään tärkeää ole. Täydet 60 leveliä vaati muutenkin vähintään kaksi läpipeluuta samalla hahmolla, vaikka keräisi kaiken mahdollisen expan.

Mulla ainakin tuli 50 leveliä täyteen (vaikeustaso normal/Spectre) ihan siitä, kun tein kaikki mahd. sivutehtävät/planeetat ja listin pahikset. Kunhan vain kaiken tekee, niin kyllä levelit loppuvaiheessa pitäisi tulla "maksimiin" (siis 50, tosiaan 60 vaatii toisen pelikerran väkisin).

Itse valitsin niin, että pointsit tulee ns. automaattisesti. Eli ei tarvinnut manuaalisesti lisätä mitään. Pelasin hyvistä ja sain sitten myös "hyvis achievementin" ja "rakkaus achievementin". Palkintoja tuli lopulta aika hyvin (mulle, yksi pelikerta meinaan riittää).
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Mille levelille mennessä muuten apaut saa maxattua kaikki talentit?
Tuli sitten kehitettyä ronskisti charm ja intimidate täyteen saman tien, jostain syystä tykkään kovasti jos keskusteluissa voi selvästi valita hyvän tai pahan linjan, vaikka ne suht mustavalkoisia olisivatkin.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Mille levelille mennessä muuten apaut saa maxattua kaikki talentit?
Tuli sitten kehitettyä ronskisti charm ja intimidate täyteen saman tien, jostain syystä tykkään kovasti jos keskusteluissa voi selvästi valita hyvän tai pahan linjan, vaikka ne suht mustavalkoisia olisivatkin.

Kaikkia talentteja et saa maxattua, vaikka miten pelaisit. Kannattaa siis jo alkuun päättää, mihin talentteihein keskityt. Osa talenteista siis avautuu vasta, kun saat toisen talentin tiettyyn tasoon kehitettyä. Esimerkkinä tästä Soldierin Assault Rifle- taito, jota tiettyyn tasoon kehitettyäsi avaat Sniper Rifles-taidon jne.

Ja nuista Charm/Intimate - taidoista. Ne lisäävät keskusteluihin aina yhden uuden vastausvaihtoehdon, jotka näkyvät sinisellä ja punaisella. Mutta jos Sinulla ei ole tarpeeksi Charm/Intimidate-taitoa, nämä vastausvaihtoehdot näkyvät mustattuina.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Pikkuvinkki Massan joulukääreistä löytäneille (=uusille pelaajille):

Kannattaa käydä Kuussa aika aikaisessa vaiheessa peliä.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Eli pitää siis oikeasti keskittyä siihen pisteiden jakoon.. =)
Kiitos vinkeistä kuomaset.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Heitin tuossa nyt ton jonkun classic lootan play.comista tilaukseen kun halvalla sai. Kattoo mitän tää nappaa et ostaako kakkosen jopa julkkarina vai ostaako ollenkaan :)
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Jahas. Olen vältellyt Mass Effect 2:n videoita ja infoja kuin ruttoa, mutta kuumotuksen ollessa paha päätin aloittaa ensimmäisen Massan jälleen kerran. Vuorossa 4. läpipeluu ja tällä kertaa Adept-naishahmolla. Vedän samalla kaavalla kuin ensimmäisellä kerralla, jolloin kovimmat sävärit sai. Eli kuuntelen kaikki Codex-jorinat, juttelen ihan kaikkien kanssa ja pyrin tekemään jokaisen sivumission. Ensimmäisellä kerralla pelasin yltiöhyvistä ja tässäkin mennään samalla kaavalla, sillä se on muutenkin luonnollisin alue minulle. :)

Tämä on ainoa peli ensimmäisen Metal Gear Solidin kanssa, jonka pariin näin monesti on tullut palattua...
 
Ylös Bottom