Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mass Effect - BioWaren toimintarope

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hakkiz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Tuossahan se ongelma onkin, kun vaikka asiaa miten päin kääntelisi, niin Massan taistelu on nykivää keskinkertaista third-person räiskyttelyä, jota kyllä kestää muun juonen ja tekemisen välissä, muttei mitenkään omana tuotteenaan. Ei voida tehdä DLC:tä, joka keskittyy pelin huonoimpaan osa-alueeseen, eikä edes paranna sitä mitenkään, vaan päinvastoin korostaa tuon osa-alueen huonoutta.

Heh, noh tuossa olen kyllä aika pitkälti samaa mieltä, että räiskiminen on koko Mass Effectin "heikoin" osa-alue. Pahimmillaan siitä tuli mieleen joku keskinkertainen PS2-peli, myös graffojen osalta. Parhaimmillaankin se oli vain "perus-räiskintää" (ei huonoa, muttei kauhean hyvääkään). Monotonisuus nosti myös usein liikaa päätään. Eli siinä mielessä Pinnacle tosiaan edustaa pelin heikointa osa-aluetta.

Mutta itse tarinaan, maailmaan ja koko peliin "sulatettuna" räiskintä toimi kuitenkin ihan ok, kuten itsekin sanoit. Ja kaipa ME tavallaan todistaa, ettei pelin tarvitse olla "täydellinen" tai joka osa-alueeltaan onnistunut ansaitakseen 9-10/10 arvosanoja (se sitten toisaalta ihmetyttää, että miten osa peleistä saa heikot arvosanat vain yhden heikon osa-alueen takia tms - mutta "action-RPGt" pääsevät usein kuin koira veräjästä.. ;) ).

Mutta joo, sulla on selkeästi hieman erilainen kokemus (ja varsinkin odotukset aikoinaan) tuohon Pinnacleen, sillä itse veivasin sen heti BdtS:n perään ennen kuin jatkoin pääjuonta sille x-planeetalle (mistä ei ole sitten enää paluuta).. Eli se ikäänkuin meni siinä "sivussa". Ja tunnustan, että ilman achievementtejä en olisi varmaan jaksanut veivata koko settiä läpi.. Tavallaan ajattelin niin, että jos en NYT tuota pelaa, niin sitten en koskaan enää (kaikki hyvis-sivutehtävät olivat kuitenkin suoritettu yms). Eli veivasin sitten hampaat irvessä Pinnaclen myös.

Pointtini kuitenkin oli, että minusta "shit" on juuri sitä itseään (esim. "Leisure Suit Larry: Box Office Bust" on "shit"), eikä Pinnacle ollut minulle "shit". Mutta monen mielestä se oli varmaan "shit". :)
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Jaahas, taas on Pinnaklet pinnalla. :p

Mun ja Cobretin kannat DLC:stä varmaankin johtuvat tosiaan ihan siitä, että kyseinen lisäri nyt vain tuli ihan tuossa sivussa, eikä sitä ehditty hypettää tahi maalailla kauhuskenaarioita. Kiva pikku paukku tohon väliin, ja mukava Gamerscore-boostikin suhteellisen pienellä vaivalla. Tai no, itsehän ehdin sitä pienen hetken hypettää. kun alkusyksystä Massan pelasin. Ei silti mitään ihmeellisempää. Stammylle taas se merkitsi samaa, kuin jos itse joutuisin odottamaan DA:O:n Awakeningsia pari vuotta ja se paljastuisi samanlaiseksi kuin Pinnacle Station. Itkisin. Näinhän ei tietysti tule käymään, eihän?

Tässä on nyt Ilos meneillään, ja pientä hesitaatiota havaittavissa. Jaksanko oikeasti pelata vielä Insanityllä suoraan putkeen, ja vielä tehden täydellisen suorituksen mineraalien keruuta myöten? Toisaalta se on vähän pakko nyt, koska mm.
ammuin Wrexin, tuhosin Rachnin ynnä muuta kivaa Renegaden metsästyksessä.

Edit:
Cobretti sanoi:
Pahimmillaan siitä tuli mieleen joku keskinkertainen PS2-peli, myös graffojen osalta.
No tuo on kyllä jo ihan paskapuhetta. Varsinkin kun ME:n grafiikat varsinkin pintatekstuurien (jos hidasta latautuvuutta ei oteta huomioon) ihan huippuluokkaa. Joskus tuntuu melkein fotorealistisilta, mutta ei ihan.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Stammylle taas se merkitsi samaa, kuin jos itse joutuisin odottamaan DA:O:n Awakeningsia pari vuotta ja se paljastuisi samanlaiseksi kuin Pinnacle Station. Itkisin. Näinhän ei tietysti tule käymään, eihän?
Tiedostan kyllä, että mielipiteeni Pinnaklesta ei ole mitenkään subjektiivinen (menikö nyt oikein, aina menee subjektit ja objektit sekaisin?), vaan kovan odotuksen ja pettymyksen muodostama sekasoppa. En anna tämän kuitenkaan haitata itseäni, vaan bashaan Pinnaklea ihan sieluni pohjasta. Muiden on sitten osattava löytää se oma totuutensa sieltä kommenttieni välistä.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

No tuo on kyllä jo ihan paskapuhetta. Varsinkin kun ME:n grafiikat varsinkin pintatekstuurien (jos hidasta latautuvuutta ei oteta huomioon) ihan huippuluokkaa. Joskus tuntuu melkein fotorealistisilta, mutta ei ihan.

Näkökanta se on tämäkin. Nämä keskustelujen "lähikset" yms olivat mukavan "elokuvamaisia" ja osan silmään jopa "fotorealistisia", mutta ei minusta tarvitse kuitenkaan liioitella. Minusta graffat itse taistelun tuoksinnassa olivat parhaimmillaankin vain "hyvää" (erotan siis "cut-scenes/keskustelut" vs "itse pelaaminen/toiminta"). Mutta ei se pelaamista häirinnyt. ME:n suurin vahvuus on sen maailma/fiilis/hahmot/kokonaisuus - ei grafiikan ylivoimaisuus tms.

Sama pätee mielestäni useampaankin (action) rpg-peliin (ME, Fallout 3, raporttien mukaan DA:O..) eli graffoissa ei päästä ihan parhaalle tasolle (itse pelaamisessa). Mutta sehän ei pelaamisen nautintoa haittaa, kuten on nähty ME:n, F3:n, DA:n ym kanssa.

Mutta joo, ymmärrän kyllä, etteivät nämä isot rpg-henkiset pelit voi olla grafiikaltaan jonkin Uncharted 2:n tasolla. Ne yksinkertaisesti tehdään eri tavalla ja eri lähestymistapoja käyttäen. Ja peleinä ne ovat myös aika erilaisia..
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Nyt iski toi jonkun puhuma tylsä alku. Alko snadisti vituttamaan kun täyty juosta niissä Citadellin hisseis edes takas. Pari tuntia kun siel ravasin niin tuntu et haluun poies johonkin missä ei ole hissei :D

Edit: Niin piti vielä kysyä et osaako noi toverit käyttää noita niitten talentteja vai pitääkö aina itse RB pitämmäl pohjas käskeä niitä käyttämään jotain?
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Pssst. Rapid transport :D
Ainut hissi mitä on pakko käyttää, on se alukselta citadeliin ja takaisin.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Pssst. Rapid transport :D
Ainut hissi mitä on pakko käyttää, on se alukselta citadeliin ja takaisin.

Totta, mutta oli tarkotus ottaa kaikki mahdolliset tehtävät mukaan niin juttelin kaikille kelle pysty puhumaan. Näin minimoin sen että en missais ainakaan montaa tehtävää. Ja ylipäätänsä hortoilin joka mestas kattelemas ympärille.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Edit: Niin piti vielä kysyä et osaako noi toverit käyttää noita niitten talentteja vai pitääkö aina itse RB pitämmäl pohjas käskeä niitä käyttämään jotain?
Pelin asetuksissa on tästä kohta. Siellä voi asettaa käyttävätkö omat vapaasti kaikkia talenteja, vain puolustustalenteja vaiko ohjastaako pelaaja kaiken itse.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Näkökanta se on tämäkin. Nämä keskustelujen "lähikset" yms olivat mukavan "elokuvamaisia" ja osan silmään jopa "fotorealistisia", mutta ei minusta tarvitse kuitenkaan liioitella. Minusta graffat itse taistelun tuoksinnassa olivat parhaimmillaankin vain "hyvää" (erotan siis "cut-scenes/keskustelut" vs "itse pelaaminen/toiminta"). Mutta ei se pelaamista häirinnyt. ME:n suurin vahvuus on sen maailma/fiilis/hahmot/kokonaisuus - ei grafiikan ylivoimaisuus tms.

Sama pätee mielestäni useampaankin (action) rpg-peliin (ME, Fallout 3, raporttien mukaan DA:O..) eli graffoissa ei päästä ihan parhaalle tasolle (itse pelaamisessa). Mutta sehän ei pelaamisen nautintoa haittaa, kuten on nähty ME:n, F3:n, DA:n ym kanssa.

Mutta joo, ymmärrän kyllä, etteivät nämä isot rpg-henkiset pelit voi olla grafiikaltaan jonkin Uncharted 2:n tasolla. Ne yksinkertaisesti tehdään eri tavalla ja eri lähestymistapoja käyttäen. Ja peleinä ne ovat myös aika erilaisia..

Tuo on täysin validi teksti, mutta ei ME nyt ihan kuitenkaan mitään PS2-peliä muistuta. :)

On tosiaan totta, että tekninen toteutus on vaikea saada ihan tappiin, kun sisällön tuottamiseen käytetään niin paljon aikaa. Itsehän tietysti arvostan sisältöä yli kaiken, ja siksi olenkin noussut barrikadeille lujaa, kun kaiken maailman MW kakkoset myyvät kuin vesi Saharassa.

Tosin siitä olen eri mieltä, etteikö myös rope voisi olla teknisesti Uncharted 2:n tasolla. Ei tietenkään joka osa-alueella mitenkään (ME:n kasvoanimointi vs Unchartedin kasvoanimointi), mutta esimerkiksi tekstuurit ja polygonimallit näyttäisivät olevan Mass Effect 2:ssa ihan älyttömän korkealla.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Kirjoitin aikanani joku kaunis päivä Dragon Age: Origins-ketjuun(siis ME vs DA:O):
Joohanh sanoi:
Täytyy kyllä sanoa, että Dragon Age: Origins nappaa loppujen lopuksi pisteet himaan (sori vaan stammy!). Fereldenin maailma on hitusen monimutkaisempi niin poliittisesti, uskonnollisesti kuin yhteiskunnallisestikin.
Scratch that.

Aika ilmeisesti kuraa muistot, tai jotain. Nyt kun kyyneleet viereskelivät poskellani (ihme nössö mustakin on kuoriutunut BioWaren takia) Shepardin noustessa romukasan alta, ymmärsin, että en mitenkään voi laittaa näitä kahta mestariteosta järjestykseen.

Nyt on niin hieno ja herkkä fiilis, että Insanity-runi ei epäilytä enää ollenkaan.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Kai sisällytät Pinnaklen mukaan tuohon läpipeluuseen :D
Millä hahmoluokalla meinaat vetää?

Hahmoluokka ja hahmo on sama kuin kahdella edelliselläkin kerralla, Soldier. :D En ole jostain kumman syystä saavuttanut vieläkään sitä 60 leveliä, joten seuraavalla peluukerralla tulee sitten sekin. On tosin melko mielikuvituksetonta pelata peli läpi kolme kertaa samalla hahmolla, mutta muillakin olen kokeillut, enkä niistä niin pitänyt.

Pinnaclen kanssa toimin luultavasti kuten stammy: jätän sen ihan viimeiseksi mahdolliseksi tehtäväksi, juuri ennen Ilosta, ja tallennan sen eteen. Sitten pelaan pelin läpi Insanityllä ilman Pinnaclea, saaden Achievementin, jonka jälkeen palaan Pinnaclea edeltävään saveen, vaihdan Hardcorelle ja pelaan pelin läpi sisällyttäen Pinnaclen.

Insanityllä meinaan en kyllä edes aio yrittää. :)
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

jätän sen ihan viimeiseksi mahdolliseksi tehtäväksi, juuri ennen Ilosta, ja tallennan sen eteen. Sitten pelaan pelin läpi Insanityllä ilman Pinnaclea, saaden Achievementin, jonka jälkeen palaan Pinnaclea edeltävään saveen, vaihdan Hardcorelle ja pelaan pelin läpi sisällyttäen Pinnaclen.
Toivottavasti ei ihan fiilikset karise moisessa säädössä. Ei mulla oikeestaan karissut, mutta jätin sopivasti väliä siihen viimeiseen peluuseen. Toi tosiaan aiheuttaa mukavasti harmaita hiuksia, kun insanity-achi-runilla ei voi vaihtaa vaikeustasoa ja Pinnaklea ei voi käytännössä päästä läpi insanitylla-->täydellistä, Pinnaklen sisällyttävää läpipeluuta ei voi vetää insanity-achi-runilla.

Joohanh:ltä on vielä paljon Massasta kokematta. FemShepiä suosittelisin, muttei taida aika (tai varmaan tarmokaan) riittää ennen kakkosta.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Joohanh:ltä on vielä paljon Massasta kokematta. FemShepiä suosittelisin, muttei taida aika (tai varmaan tarmokaan) riittää ennen kakkosta.

Eikä ole varmasti paras tapa valmistautua kakkoseen loppuunpalaminen Massaan. Meitsillä olisi vielä tuo Quarian & Asari Ally -setti menossa ja kissanpentu kainalossa metsästän 60. levua, tällä hetkellä naispuolinen shepöödini taitaa olla 56-levuinen. Suapi nähä jaksaako, olisi tuo Dragon Agekin kesken ja ties mitä.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Eikä ole varmasti paras tapa valmistautua kakkoseen loppuunpalaminen Massaan.
Ihan hyvä pointti. :p Hyvä täällä kannustaa toisia x-määrään läpipeluita ja muita suoritteita, kun itse en ole peliin koskenut pariin kuukauteen, enkä enää aiokaan; edellä mainitusta syystä.

Paavin Sheppiksen nuttura on niin kireä ja äässi niin tiukka, että on ihme ettei noilla avuilla ole jo 60 levua herunut.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Olen tässä nyt paneutunut näin finaaliläpipeluun tunnelmissa oikein kunnolla noihin Codexeihin. Ja täytyy kyllä sanoa, että vaikka en niitä niinkään ennen tukenut, en myöskään ole niihin ennen vilkaisua lukuunottamatta paneutunutkaan. Oikein mielenkiintoista ja virikkeellistä informaatiota Mass Effectistä. Eikä noiden lukemisessakaan mikään ihmeellinen työ ole, kunhan lukee ne ihan alusta alkaen.
stammy sanoi:
Joohanh:ltä on vielä paljon Massasta kokematta. FemShepiä suosittelisin, muttei taida aika (tai varmaan tarmokaan) riittää ennen kakkosta.
FemShepiä itseasiassa vielä vakaasti olisikin tarkoitus kokeilla. Se on vaan noita tulevaisuuden juttuja, ennen Mass Effect 2:ta en ainakaan tuohon kerkiä. Ykkösosaan aion kuitenkin vielä kakkosen jälkeen palata, varmasti.
Paavi sanoi:
Eikä ole varmasti paras tapa valmistautua kakkoseen loppuunpalaminen Massaan.
Tuo on tämän kaksinkertaisen läpipeluun huolenaiheena allekirjoittaneella ollutkin. Hyvältä vaikuttaa tähän asti, mutta jos pahvi rupeaa maistumaan, niin luultavasti lopetan ihan suosiolla ja vedän sitten jollain aikaisemmalla läpipeluuprofiililla jatko-osaa.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Miten paljon tolla Makolla täytyy ajalle. Noitten planeettojen pinnalla ajelu on harvinaisen tylsää. Pitkään aikaan päässy ns. normaaliin taisteluun sen ryhmän kanssa :T
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Miten paljon tolla Makolla täytyy ajalle. Noitten planeettojen pinnalla ajelu on harvinaisen tylsää. Pitkään aikaan päässy ns. normaaliin taisteluun sen ryhmän kanssa :T

Paljon, jos haluaa kaikki tai melkein kaikki sivutehtävät suorittaa. Pakko ei kuitenkaan ole, paitsi hitusen verran joissain päätehtävissä.

Vaikka aikaisemmin siitä jaksoinkin naputtaa, itse olen tottunut Makoiluun jo oikein kivasti, ja pystyn ihan nauttimaankin siitä.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Ja jos ajelusta ei tykkää, niin ei varmaan kannata metsästää kaikkia malmeja ja pudonneita robeja yms. tauhkaa, vaan ajaa unchartedeilla suoraan sinne pääkohteeseen (yleensä huutomerkillä tms. merkattu). Pelin pääjuoni sisältää jonkin verran Mako-ajelua, muttei mitään ylitsepääsemätöntä määrää.

Itse olen aina lukeutunut Mako-ajelujen ystäviin. Monet planeetoista ovat karuudessaankin todella kauniin näköisiä ja siellä ajellessa saa sellaista mukavaa avaruusseikkailufiilistä taas ihan uudella tavalla. Lähinnä ärsytystä tuottavat sellaiset planeetat, jotka ovat liian jyrkkämaastoisia jopa Makolle, ja niillä on todella tuskallista ajaa.
 
Ylös Bottom