Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mass Effect - BioWaren toimintarope

Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Noin 5 kertaa pelattu läpi(näistä tyttöystävä pelannut 2 ja muutama vajaita läpipeluita) ja jumiin peli ei ole jäänyt kertaakaan. Pari kertaa on ollut kyllä pientä jumittelua. Mutta jos pelaa 150-200h, niin mielestäni ei kovin kummoista. Samaan törmännyt jossain määrin melkeinpä kaikissa peleissä, jopa putkijuoksuissa, puhumattakaan sitten vapaammissa peleissä tyyliin Fallout 3.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Rapid Travel ei muistaakseni ole bugittanut mulla kertaakaan, mutta onhan sekin mahdollista.
On se. Vaikka ME:n autosave ei tallentanutkaan läheskään niin usein kuin olisi toivonut, jokaisen Rapid Travel -käytön jälkeen save sentään tehtiin. Niinpä Citadelissa ei hirveän paljon takapakkia tullut, koska edellisestä pikasiirtymästä oli yleensä vain 5-30 minuuttia.

Vaikka sydäntä riistää noin maallisista asioista nillitys Massan kaltaisen hengellisen kokemuksen tiimoilla, niin sentäs Massakaks lupaa sitten oikein hyvää, kun käytännössä kaikki parannukset (tai täysin uudelleen rakennukset) keskittyvät noille osa-alueille.
Tiedän oikein hyvin, kuinka karvaalta se voi tuntua, kun joku dissaa omaa suosikkia - olipa sitten peli, elokuva, urheilija, whatnot. Mutta tässä ei ole siitä kyse, että haluaisin tökkiä toisia ja osoitella jonkun lempipelistä vikoja. Olisi aivan mahtavaa, jos olisin itsekin päässyt samanlaiseen hurmokseen ME:n parissa. Se ei nyt valitettavasti toteutunut, vaikka hyvä peli olikin.

(Tämä siis selvennyksenä, jos joku on vaikka ehtinyt ajatella, että "siellä se Pleikkari-Tontsa dissaa Mass Effectiä ihan vaan siksi, ku se on X360-peli".)

Älä edes vitsaile. :)
Minusta Makon kutsuminen kuusipyöräiseksi fysiikkabugiksi on oikein osuva vitsi. :) (Siitä on meinaan aikaa, kun on viimeksi nähnyt pelin, jossa kamera kääntyy ylösalaisin. Makon kyydissä tuota tapahtui useammankin kerran.)
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Itse en muista yhtään kertaa että ME1 olisi bugannut niin pahasti, että olisi joutunut lataukseen turvautumaan. Minullakin peliaikaa on jo varmaan yli 100 tuntia. Uskomattoman huonoa tuuria kyllä jos noita gamestoppereita tulee jo yhden pelikerran aikana noin monta. ME2:ssa taas tuli jo ekan kerran aikana kaksi Gamestopperia, kun Sheppard alkoi jumittamaan pienellä alueella ilman mitään ilmeistä syytä.

BTW ottaa päähän ja pahasti tuo ally achi. Liara koko pelin mukana, mutta ei tullut achia. prkl prkl prkl.

Melkein tähän suosittelisin, että ei kannata lähteä Ilokselle jos ei ole jo haluamiaan ally acheja saanut. Ne on kuitenkin kaikki saatavissa selvästi ennen Ilos vaihetta, jopa Liara. Lisärit auttaa paljon, jos muuten tuntuu vaikealta.

E: Ja tosiaan juuri nuo Makon fysiikat ovat minullekkin suurin syy sen laitteen vihaamiseen.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Jos pelissä on selviä teknisiä puutteitä on vika silloin pelissä, ei pelaajan arvostelykyvyssä ;)

Samaan törmännyt jossain määrin melkeinpä kaikissa peleissä, jopa putkijuoksuissa, puhumattakaan sitten vapaammissa peleissä tyyliin Fallout 3.

Minä en taas ole vastaavaan bugisuuteen törmännyt missään muussa poksipelissä. Tosin olen aika ronkeli ostamaan pelejä eikä noita hirveitä määriä ole tullut pelattua. Asscreed 2:ssa jäin jumiin kolme kertaa siten, että jouduin lataamaan tilanteen. Muita ei tule edes mieleen, enkä Fallout 3:ssa muista törmänneeni yhteenkään bugiin.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Muita ei tule edes mieleen, enkä Fallout 3:ssa muista törmänneeni yhteenkään bugiin.

Jännästi nämä jakautuu, minulla taasen Fallout 3:ssa ainakin tusinan verran pelinpysäyttäjä-jumia ja toisen mokoman verran sekalaisia kaatumisia. :D
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Mitä arvostelijat tarkoittaa aina hitaalla tekstuurin latauksella me1:sen kohdalla. Itsellä ainut kerta kun tekstuurit latailivat hitaammin on, kun lataa uudelleen kuoleman jälkeen. Tämä sama on hyvinkin monessa pelissä. Vai tuleeko hidas lataaminen silloin, jos pelaa dvd:ltä? Itse pelasin kovolta. Luulin jo ennen peliä, että tekstuureja lataillaan pikkuhiljaa eteenpäin mentäessä :) Muutoinkaan en kyllä voi allekirjoittaa, että peli on täynnä teknisiä ongelmia. Vai onko classic versioon päivitetty peliä jotenkin? Kerran jäin shepardilla kiinni yhdessä tehtävässä, kun menin vähän liian kentän laitaan hortoilemaan. Siitäkin pääsi, kun ampui itseään jalkaan. Shepard hypähti takaisin kenttään :)

Mistäs muuten saa sen bring down the sky lisätehtävän? Pelasin pelin läpi ja huomasin, että enhän minä sitä ollut edes suorittanut. Tuli me1 vedettyä ekalla kerralla normal tasolla ja annoin tietokoneen lähinnä hoitaa apurit ja pelasin shooter periaatte itse. Nyt me2:ssa olen omaksunut toisten käskyttämisen huomattavasti paremmin ja veteraanilla mennään.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Mitä arvostelijat tarkoittaa aina hitaalla tekstuurin latauksella me1:sen kohdalla. Itsellä ainut kerta kun tekstuurit latailivat hitaammin on, kun lataa uudelleen kuoleman jälkeen. Tämä sama on hyvinkin monessa pelissä. Vai tuleeko hidas lataaminen silloin, jos pelaa dvd:ltä? Itse pelasin kovolta. Luulin jo ennen peliä, että tekstuureja lataillaan pikkuhiljaa eteenpäin mentäessä :) Muutoinkaan en kyllä voi allekirjoittaa, että peli on täynnä teknisiä ongelmia. Vai onko classic versioon päivitetty peliä jotenkin? Kerran jäin shepardilla kiinni yhdessä tehtävässä, kun menin vähän liian kentän laitaan hortoilemaan. Siitäkin pääsi, kun ampui itseään jalkaan. Shepard hypähti takaisin kenttään :)

Mistäs muuten saa sen bring down the sky lisätehtävän? Pelasin pelin läpi ja huomasin, että enhän minä sitä ollut edes suorittanut. Tuli me1 vedettyä ekalla kerralla normal tasolla ja annoin tietokoneen lähinnä hoitaa apurit ja pelasin shooter periaatte itse. Nyt me2:ssa olen omaksunut toisten käskyttämisen huomattavasti paremmin ja veteraanilla mennään.

No joo, ainakin DVD:ltä pelatessa tekstuurit latailevat esim silloin kun tulee Normandyllä Citadeliin. Ja tietty kun joku uusi alue latautuu. Eli yleensä silloin kun siirrytään johonkin uudelle alueelle.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Eilen sitten meni läpi. Ei tämä kyllä ole lähelläkään 5*. Ei jymmärrä mistä tämä aikoinaan sai kaikki tähtensä. Helvetin hyvä tarina, mutta sitten olikin lähes kaikes muussa puutteita. 3-4* peli sanoisin. Täytynee katsoa millo ME2 hommaa tuskin ainakaan täyshintasena tulee ostettua sitäkään.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Minä en taas ole vastaavaan bugisuuteen törmännyt missään muussa poksipelissä. Tosin olen aika ronkeli ostamaan pelejä eikä noita hirveitä määriä ole tullut pelattua. Asscreed 2:ssa jäin jumiin kolme kertaa siten, että jouduin lataamaan tilanteen. Muita ei tule edes mieleen, enkä Fallout 3:ssa muista törmänneeni yhteenkään bugiin.

Niin itse puhuin varsinkin noista "kavereiden" bugittamisista. Aika monessa tekoäly ja pelialue eivät aina ihan täysin kohtaa.

Fallout 3:ssakin ne kaverit "bugittavat" tai joskus jopa bugittavat(eli jäävät jumiin) siinä missä ME1:ssäkin omat kaverit. Tämän lisäksi toki Fallout3:ssa on se yksi "mukava" bugi mikä muuttaa grafiikan välillä täysin mössöksi ja kaataa koko pelin sitten. Tuollaisiin en ole oikeastaan törmännyt missään muussa pelissä, mutta toisaalta Bethesda onkin tunnettu näistä vastaavista "pikku bugeista". Muutenhan talo tekeekin erinomaisia pelejä.

Koko vastaukseni idea oli siis se, että pienenlaisia "bugituksia" kyllä riittänyt, mutta peli ei ole jäänyt jumiin tai kaatunut sen takia ME1:ssä kertaakaan. Ja kaikissa enemmän tai vähemmän vapaissa peleissä tuntuu olevan melko yleistä se että kaverit ainakin vähän jumittelevat seinissä/esteissä, jne.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Minä en taas ole vastaavaan bugisuuteen törmännyt missään muussa poksipelissä. Tosin olen aika ronkeli ostamaan pelejä eikä noita hirveitä määriä ole tullut pelattua. Asscreed 2:ssa jäin jumiin kolme kertaa siten, että jouduin lataamaan tilanteen. Muita ei tule edes mieleen, enkä Fallout 3:ssa muista törmänneeni yhteenkään bugiin.

Kumma juttu. Minulla Fallout 3 oli täynnä bugeja ja jäätyi vähän väliä. Mass Effectissä sen sijaan pahimmat bugit, joihin olen törmännyt, ovat olleet seinien sisään lentävät viholliset. Niitäkin vain pari kertaa. Kertaakaan en ole joutunut lataamaan aiemmasta savesta bugin takia.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Kolmas pelikerta takana ja arvostus BioWarea ja Mass Effectiä kohtaan senkuin kasvaa. Pelin julkaisussa pidin peliä täysin roskana. Vuosien kuluessa pelimaku on kuitenkin kypsynyt ja on oppinut ymmärtämään ja arvostamaan Mass Effectin eteen tehtyä työtä. Iso kiitos siitä kuulu teille, KFIN:n virallisille Mass Effect hypettäjille. :p Nyt on pari lähekkäistä pelikertaa takana ja olen täysin koukussa.

Makolla ajelu on edelleen kakkaa, kuten suurin osa sivutehtävistä. Nuo ja tekniikan köhimiset on osannut kuitenkin antaa anteeksi. Sivutehtäviä kun tekee pari kolme päätehtävien välissä niin ei pääse vatutus nousemaan liikaa. Vähän olen kurkkinut ME2-ketjun puolella ja odotan innolla sen kimppuun pääsemistä. Vielä pitää suorittaa Achi-horotus loppuun ykkösessä. ;)
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

^^Upeeta, mahtavaa. Juuri tällaisten postausten takia sitä itsekin jaksaa voorumilla painaa ja vääntää sitä hyperuuvia aina vain kireemmälle. Kysehän on pitkälti oman ilon jakamisesta ja vienosta toiveesta, että kun tarpeeksi jauhaa, niin sama ilo tarttuu myös muihin.

Uskon että tulet rakastamaan kakkosmassaa.

EDIT.

KFIN:n virallisille Mass Effect hypettäjille

Tää on muuten hyvä, vaikken myönnäkään tämän väitetyn poliittisen liikkeen olemassaoloa. Jos tällainen liike olisi, on virallisuus aina parempi kuin torellisuus.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

KVMEH on sellanen hämäräorganisaatio Shadow Brokerin tapaan, kukaan ei myönnä, mut kukaan ei kiellä. Tän kerhon eksistenssi on kuitenkin edelleen vaan legenda.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Luulin tietäväni noin puolentoistasadan pelitunnin jälkeen kaiken Mass Effectistä. Olin väärässä.

Eli siis Adept-luokkaa on tässä veivattu jo jonkin aikaa, ja onpas avautunut verrattoman hyvin. Ennen tosiaan pelkästään Soldierilla pientä biotic-kokeilua lukuunottamatta olen pelannut, enkä ymmärtänytkään, miten hienoja temppuja Element Zero-huurujen takana piilee. Voisin tietysti tässä mehutella kaikkia hienoja yhdistelmiä, mutta ne lienee jo kaikille tuttuja. :)

Vielä löytyy yksi kysymys: saanko esimerkiksi tech-taitojen käytöstä Achievement-laskuriin täyttöä, vaikka en käyttäisikään näitä omalla hahmolla, vaan esimerkiksi Talin kautta? Tarkoitus olisi vihdoin ja viimein hankkia jokainen achi Massasta, kun häpeällisesti en vielä näitä ole omannut.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Vielä löytyy yksi kysymys: saanko esimerkiksi tech-taitojen käytöstä Achievement-laskuriin täyttöä, vaikka en käyttäisikään näitä omalla hahmolla, vaan esimerkiksi Talin kautta?
Ejj saa. Tarttee omia kykyjä käyttää.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Kakkosessa tosin ei näin? Elikkä achin incineraten käytöstä saa esim Mordinilla?
Kakkosessa achievementtiä tulee jos käyttää ne kyvyt itse tiimiläisten kautta. Jos taas tiimiläinen päättää itse heittää jotaa warppia ni ei tuu achievementtiä. Eli helpoiten ottamalla automaattisen squad kykyjenkäytön pois päältä ja sitten itse laukomalla niitä tarvittaessa.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

No voi perkeles sentään, pitää tehdä vielä yks hahmo sitten tän jälkeen. Tämä kyllä jäänee pitkälle tulevaisuuteen.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

No voi perkeles sentään, pitää tehdä vielä yks hahmo sitten tän jälkeen. Tämä kyllä jäänee pitkälle tulevaisuuteen.

Oletko kellottanut samalla hahmolla nuo 150 tuntia? Minä ainakin tein systemaattisesti Soldierin, Adeptin ja Engineerin, joilla nuo saavutukset keräsin.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Oletko kellottanut samalla hahmolla nuo 150 tuntia? Minä ainakin tein systemaattisesti Soldierin, Adeptin ja Engineerin, joilla nuo saavutukset keräsin.

Pelasin kolme ja puoli läpipeluuta Soldierilla, plus sitten jonkin aikaa Adeptilla, mutta päädyin poistamaan tämän turhautuessani. Loput tunnit ovatkin sitten tulleet tämän uuden Adeptin kanssa. Kaksi läpipeluuta soltulla tarvitsin HC-läpäisy- ja 60-level-acheihin, ja sitten kolmannessa vielä pelasin Insanityn ja yhden ohi menneen Assigmentin, joka kuitenkin paljastui seurauksemattomaksi kakkosessa.

Melkoista hukkausta, mutta minkäs teet.
 
Ylös Bottom