Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mass Effect - BioWaren toimintarope

Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Aika perusvinkki on se, että menee Ferokselle ennen Noveriaa ja ehkä tekee jotain sivutehtäviä myös ensin. Noveria on aika paha täysin tuoreelle hahmolle, mutta levelöinnin myötä helpottuu.

Harmillisesti olen jo siellä, kun en muistanut kummassa se oli.

Olen nyt siinä vaiheessa kun se yksi Asari ottaa minuun yhteyttä ja haluaa minun suostuttelevan sen Turianin antamaan todistuksen siitä korruptoituneesta ukosta, mutta en ole vielä saanut suostuteltua, koska charm ja intimidate skillit ovat liian alhaiset. Talletin siihen paikkaan, koska haluaisin saada sen tehtävän tehtyä. Olisiko siis mahdollista vielä tässä vaiheessa käydä Feroksella ja palata sitten takaisin suostuttelemaan Turiania?
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Kyllä mä uskoisin, että on mahdollista, mutta itse en ole muistaakseni moista kokeillut. Kokeile kävellä sinne hangaariin ja katso pääseekö Normandylla poes.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Aika perusvinkki on se, että menee Ferokselle ennen Noveriaa ja ehkä tekee jotain sivutehtäviä myös ensin. Noveria on aika paha täysin tuoreelle hahmolle, mutta levelöinnin myötä helpottuu.

Benezia taistelu on myös helposti hoidettavissa:
Kun menee heti taistelun alussa edessä näkyviin portaisiin siten että joku palkki jää Shepardin ja Benezian väliin, sitten vaan roiskii vihut yksi kerrallaan kumoon tiimiläisten käskytyksen avulla. Noin minä siitä taistelusta selvisin vaikeimmilla vaikeustasoilla.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Kyllä mä uskoisin, että on mahdollista, mutta itse en ole muistaakseni moista kokeillut. Kokeile kävellä sinne hangaariin ja katso pääseekö Normandylla poes.

Juu tuo onnistui. Johan pelaaminen taas maistuu kun periaatteessa ensimmäistä kertaa entuudestaan tuntemattomia alueita ja tehtäviä tulee vastaan.

Benezia taistelu on myös helposti hoidettavissa:
Kun menee heti taistelun alussa edessä näkyviin portaisiin siten että joku palkki jää Shepardin ja Benezian väliin, sitten vaan roiskii vihut yksi kerrallaan kumoon tiimiläisten käskytyksen avulla. Noin minä siitä taistelusta selvisin vaikeimmilla vaikeustasoilla.

Täytyypi tuota kokeilla kunnes sinne päästään, kiitos vain!

Onko hyötyä tutkia noita tehtäviin liittymättömiä planeettoja?
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Onko hyötyä tutkia noita tehtäviin liittymättömiä planeettoja?
Pelissä on hyvin paljon sivutehtäviä, jotka sijoittuvat noille uncharted-planeetoille. Joka planeetalla ei kuitenkaan ole tehtävää. Näistä tehtävistä voidaan ottaa yhteyttä ennakkoon tai sitten löydät ne vasta perillä.

Noilla planeetoilla on aika paljon ajelua, mikä on monista kovin tylsää. Kannattaa kuitenkin itse kokeilla, sillä ainakin itse pidin planeettojen tutkimisesta.

Oma vinkkini on, että kannattaa annostella sopivasti uncharted-meininkiä pääjuonen väliin. Niitä (UNC-planeettoja) on ihan sopiva määrä, kun tekee aina tietyn määrän jokaisen juoniplaneetan jälkeen. Näin pelin pacing pysyy hyvänä, eikä mihinkään ehdi kyllästymään.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Olen juurikin noin tehny, mutta nyt 41lvl alkaa tulla seinä vastaan noitten sivutehtävien kanssa. Ei vaan kiinnosta liian samanlaisia ja ehkä pahimpana se että 90% sivutehtävistä tapahtuu identtisissä varastoissa. Sain eilen noi ally achit niin kelasin et jos vaihtais squadiin uudet jätkät jos piristäis vähän. Ja miten sattukaan just sopivasti helvetin rasittava sivutehtävä jossa makol vaan ammutaan gethei ja pitkäkin vielä :D
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Ja miten sattukaan just sopivasti helvetin rasittava sivutehtävä jossa makol vaan ammutaan gethei ja pitkäkin vielä :D

Pelimies hyppää ulos makosta ja käy jalan tappamassa kaiken! Kun se Armature tai Colossus kaatuu pistooliin niin helppohan siinä on hymyillä.. ja expoahan saa myös enemmän kun jalkaisin populat tiputtaa :)
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Pelimies hyppää ulos makosta ja käy jalan tappamassa kaiken! Kun se Armature tai Colossus kaatuu pistooliin niin helppohan siinä on hymyillä.. ja expoahan saa myös enemmän kun jalkaisin populat tiputtaa :)

Sivuhuomiona meni kyllä pirun rasittavaksi rivi vihujen tappo makolla insanity tasolla. Viholliset kestivät morkulaa tuhottoman määrän ja sitten ne vielä lentelivät pitkin planeettaa osumien voimasta. Välillä sai ajaa makon kanssa törkeitä matkoja vihollista kurmottaessa.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Sivuhuomiona meni kyllä pirun rasittavaksi rivi vihujen tappo makolla insanity tasolla. Viholliset kestivät morkulaa tuhottoman määrän ja sitten ne vielä lentelivät pitkin planeettaa osumien voimasta. Välillä sai ajaa makon kanssa törkeitä matkoja vihollista kurmottaessa.
Komppaan. :p Lopuksi alkoi huvittamaan, kun katseli Immunitylla suojattujen rivisolttujen lentelevän huimaa vauhtia ottaen vain nimellistä vahinkoa.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Sivuhuomiona meni kyllä pirun rasittavaksi rivi vihujen tappo makolla insanity tasolla. Viholliset kestivät morkulaa tuhottoman määrän ja sitten ne vielä lentelivät pitkin planeettaa osumien voimasta. Välillä sai ajaa makon kanssa törkeitä matkoja vihollista kurmottaessa.

Onneksi tuo syvimässä manalassa taottu vempele on poistettu Massi kakkosesta... :p

Ärsyttävää miten pienen nyppylä aiheuttama kallistuma aiheuttaa sen että saattaa ammus liitää avaruuteen. Joo realistista ja en vaan osaa... Mutta olisi ollut kiva jos ajoneuvo joka on tarkoitettu muhkulaisessa maastossa ajamiseen, olisi saanut jonkun toisen ratkaisun kun asetta siihen kehitettiin.

Fox News ja Fox ovat ihan eri kanavia, vaikka samaan konserniin kuuluvatkin. Tuleehan Foxilta mm. Simpsonit ja 24, joten hyvin sinne sekaan yksi Mass Effect -mainoskin mahtuu. EA on muutenkin kiinteästi sitoutunut NFL:n, joten kanavavalinta on ihan looginen menneistä huolimatta.

Raha ei haise. Siksi 24 ja Simpsonit on sielä. Kanavien omistajahan on aika aktiivinen Republikaani.

;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Läpi meni ja en kyllä toista kertaa tule pelaamaan. En tiedä onko minulla joku maanantaiversio vai puuttuuko minulta bioware-lasit, mutta eikö tämä muilla bugaa? En laskenut kertoja kun shepardi jumittaa tai mako leijuu ilmassa, eikä tilanteesta ole muuta poispääsyä kuin tallennuksen lataus. Tai taistelu ei pääty koska yksi vihollisista on jäänyt seinän sisään eikä sitä pysty tappamaan. Ja kun tollo tallentaa milloin muistaa ja autosavet on sijoiteltu miten sattuu, niin välillä joutuu pelaamaan pitkiä pätkiä uudestaan. Tiimikavereiden jumitus ja seinän ampuminen vihollisen sijaan ei niin häirinnyt, mutta ei sekään nyt peliä ainakaan parantanut. Huvittavaa myös että peli ratkesi pääpahan jäätyä jumittamaan maassa olevaan esteeseen. Laadunvalvonta haloo.

Onneksi kakkososa tuntuu ainakin parin tunnin perusteella huomattavasti paremmalta, vaikkakin liikaa tyhmennetyltä.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

No sulla on kyllä käynyt luokattoman huonoa tuuria.
Itselläni taisi tulla vain yksi game-stopper seitsemän läpipeluun aikana :rolleyes:
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

En tiedä onko minulla joku maanantaiversio vai puuttuuko minulta bioware-lasit, mutta eikö tämä muilla bugaa?
Arviolta viitisen kertaa sen noin 37 tuntia kestäneen läpipeluun aikana peli joko jäätyi täysin tai bugasi muuten vaan niin pahasti, että oli pakko aloittaa edellisestä savesta. Sen lisäksi oli noita satunnaisia fysiikka- ja grafiikkasekoiluja.

Hauskin bugi oli kuitenkin, kun eräälle hahmolle juttelemaan mennessä se venyikin monta metriä pitkäksi. Erikoiseksi tilanteen teki se, että Shepardin katse myös sitten sojotti taivaisiin, eli pelissä selvästikin on jonkinlainen järjestelmä, joka ottaa hahmojen pituudet huomioon.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Parhaillaan toinen läpipeluu loppusuoralla.

Yli 70 h taitaa olla takana tällä hetkellä ja kertaakaan ei ole kaatunut. Tekstuurit buganneet pariin kertaan, mutta ei mitään kummempaa.

BTW ottaa päähän ja pahasti tuo ally achi. Liara koko pelin mukana, mutta ei tullut achia. prkl prkl prkl.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Olisikohan kiintolevyasennuksella merkitystä noissa bugien esiintymisissä?
Itsehän pelasin muistaakseni pelkästään levyltä.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Minä pelasin levyltä. Kyse ei varmaankaan ole siitä että kuu olisi ollut jotenkin huonossa asennossa pelisessioni aikana, koska olen koittanut tätä pelata aikaisemminkin ja sama homma - minulta meni hermot bugeihin ja peli jäi kesken. Nyt tämä oli "pakko" puskea läpi kakkososaa varten.

Mihinkään grafiikkabugeihin en taas muista törmänneeni kertaakaan. Vaan kaikki on ollut lähinnä tuota objekti A jumittaa objekti B:ssä, tai jumittaa ihan muuten vaan.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Ei kyllä kuulosta TT:n bugit ollenkaan tältä planeetalta (tai galaksilta) olevan. Mulla on tullut kaksi gamestopperia, toisessa jäi pause-screeni päälle vaikka peli jatkui, toisessa eivät ovet auenneet taistelun jälkeen.

Surullista, että joillain on näin käynyt, varmasti vaikuttanut arvostelukykyyn pelin kohdalla.

EDIT: Itellä yli 130h-Massagameplayta takana.
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Ei kyllä kuulosta TT:n bugit ollenkaan tältä planeetalta (tai galaksilta) olevan.
Citadelin pikamatkustusjärjestelmää käytettäessä kolme tai neljä kertaa peli jäi lataamaan loputtomiin. Siihen ei tepsinyt muu kuin paluu Dashboardiin. Kerran Mako jäi jumiin "kaiteen" päälle, ja eräässä sivutehtävässä rikollispomon ruumis haihtui olemattomiin ennen kuin sitä ehdin tutkia (eli tehtävää ei voinut päästä läpi).

(Tehtäviin liittyi myös sellainen "kosmeettinen" bugi, että eräs pääjuonen tehtävistä näkyi suorittamattomana Ilokselle asti. Sekin oli tunnettu ongelma, muttei onneksi vaikuttanut juoneen tai muuhunkaan mitenkään.)

Surullista, että joillain on näin käynyt, varmasti vaikuttanut arvostelukykyyn pelin kohdalla.
Omalta kohdaltani voin sanoa, että nuo pelin uudelleenkäynnistyksen (tai saven lataamisen) vaatineet bugit eivät kokonaisarvosanaan vaikuttaneet. Edelleenkin ne isoimmat miinukset tuli geneerisistä sivutehtävistä ja ruudunpäivitysongelmista (jotka puolestaan johtivat omiin ongelmiinsa taistelukohtauksissa). Ja Mako-ajelujen takia voisi yhden tähden napsaista pois ihan kiusallaan. ;)
 
Vastaus: Mass Effect - BioWaren toimintarope

Citadelin pikamatkustusjärjestelmää käytettäessä kolme tai neljä kertaa peli jäi lataamaan loputtomiin. Siihen ei tepsinyt muu kuin paluu Dashboardiin. Kerran Mako jäi jumiin "kaiteen" päälle, ja eräässä sivutehtävässä rikollispomon ruumis haihtui olemattomiin ennen kuin sitä ehdin tutkia (eli tehtävää ei voinut päästä läpi).
Rapid Travel ei muistaakseni ole bugittanut mulla kertaakaan, mutta onhan sekin mahdollista.
Edelleenkin ne isoimmat miinukset tuli geneerisistä sivutehtävistä ja ruudunpäivitysongelmista (jotka puolestaan johtivat omiin ongelmiinsa taistelukohtauksissa).
Vaikka sydäntä riistää noin maallisista asioista nillitys Massan kaltaisen hengellisen kokemuksen tiimoilla, niin sentäs Massakaks lupaa sitten oikein hyvää, kun käytännössä kaikki parannukset (tai täysin uudelleen rakennukset) keskittyvät noille osa-alueille. Vois olla vaikka viis tähteä, et tierä ennenkuin kokeilet. ;)
Ja Mako-ajelujen takia voisi yhden tähden napsaista pois ihan kiusallaan. ;)
Älä edes vitsaile. :)
 
Ylös Bottom