Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metal Gear Solid 3 [Hype]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wiltsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Metal Gear Solid 3 demo varastettu 14.05.2004

Eilen keskellä kirkasta päivää E3-messuilla, kaksi mieshenkilöä onnistui varastamaan Sonyn ja Konamin Playstation 2 -standilta Metal Gear Solid 3: Snake Eaterin yksikenttäisen demon. He saivat demon haltuunsa nojaamalla yksikköön, samalla kun avasivat yksinkertaisesti PS2:n luukun ja nappasivat levyn. LAPD tutkii tapausta varkautena ja etsii kahta 19-20 vuotiasta miestä. Valitettavasti voi olla jo liian myöhäistä estää demon leviäminen nettiin.


Paha juttu, toivottavasti syylliset saadaan kiinni ja vedetään solmuun ja lopuksi jojoon linnassa.
 
Uutista voisi vähän korjata/tarkentaa. Koodin varastaminen tarkoittaa pikemminkin lähdekoodin varastamista, joka tietysti on vakavampaa. Tietysti, jos peli on lähellä valmista ja koko sisältö on tuolla levyllä, on tilanne tosi ikävä. Niin kai ei kuitenkaan ole, kun puhe oli yhden kentän demosta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Otsikko:
Metal Gear Solid 3 lähdekoodi varastettu....

Mihin tuo nyt perustuu?
Valmiinahan demossa oli vain yksi taso, mutta samalla lähdekoodillahan loputkin on tehty.
Vähän sama juttu, kun Half-Life 2:n koodi pöllittiin eli joistain tasoista oli demo-tyyppistä valmista kamaa, mutta ei siitä valmista peliä saa aikaiseksi.
Eli siis lähdekoodi (source code) sisältää pelin grafiikka-, fysiikka- sun muut moottorit, mutta varsinaista tasosuunnittelua ja sen semmoista ei (yleensä) mukana ole.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Oliver
Valmiinahan demossa oli vain yksi taso, mutta samalla lähdekoodillahan loputkin on tehty.
Vähän sama juttu, kun Half-Life 2:n koodi pöllittiin eli joistain tasoista oli demo-tyyppistä valmista kamaa, mutta ei siitä valmista peliä saa aikaiseksi.
Eli siis lähdekoodi (source code) sisältää pelin grafiikka-, fysiikka- sun muut moottorit, mutta varsinaista tasosuunnittelua ja sen semmoista ei (yleensä) mukana ole.
Lähdekoodi pitää kääntää ennen kuin sitä voi ajaa. Toisin päin homma taas ei toimi. Pelidemossa ei pyöri lähdekoodi eikä siitä sitä saa siis ulos. Ellei nyt sitten demolevy sisältäisi myös sorsaa, mutta sehän olisi hemmetin tyhmää ja sitä paitsi täysin turhaa.

Half-Life 2:sen tapaus oli ihan eri. Siinä oikeasti pöllittiin lähdekoodi.
 
Huono juttuhan tuo tuollainen on, mutta tuskinpa ne mulkerot siitä kovin paljoa hyötyvät.

Ja sanonpa vielä että juuri tälläiset asiat ovat minusta erittäin veemäisiä kun jotkut idiootit menevät varastamaan jotain peliin liittyvää ja sitten onnessaan laittavat niitä nettiin. Mutta minkäs teet, meitä on niin moneksi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Lähdekoodi pitää kääntää ennen kuin sitä voi ajaa. Toisin päin homma taas ei toimi. Pelidemossa ei pyöri lähdekoodi eikä siitä sitä saa siis ulos. Ellei nyt sitten demolevy sisältäisi myös sorsaa, mutta sehän olisi hemmetin tyhmää ja sitä paitsi täysin turhaa.
Juu, olinhan taas pahvi.
Tuskinpa ne siellä PS2-Tooleilla pelejä pyörittää ( kuva ).
 
"saivat demon haltuunsa nojaamalla yksikköön"

Vaikka yksityiskohtien tietämisellä asia ei miksikään muutu, mutta miten alkukantaiset systeemit siellä oikein on kun nojaamalla ja aukaisemalla kelkan voi viedä levyn kuka tahansa?

No, kohta saadaan varmaan kuulla ensimmäisiä kommentteja pelistä pelaajilta.
 
NewsFlash

MGS3:SE:n E3-traileri 15.05.2004

Otsikon koodikieli tarkoittaa tietenkin sitä, että Metal Gear Solid 3: Snake Eaterin E3-messuilla pyörinyt mittava traileri löytyy nyt kokonaisuudessaan pelin kotisivulta. Toistaiseksi tarjolla on vain hiukan pätkivä stream, mutta traileri tulee varmasti myöhemmin imuroitavaksi, kuten aikaisemmatkin videot.

Linkit uutisissa .
 
Traileri kyllä nostaa odotuksen toiseen potenssiin. Pelin ilmestyminen aiheuttaa kyllä ristiriitaisia tuntemuksia: toisaalta odotan peliä, toisaalta taas sen julkaiseminen taas masentaa, koska PS2 on rikki, ja jostain pitäisi kaapia rahat uuteen koneeseen, jota ei viitsisi parin PS2-yksinoikeuden takia tehdä (ja tuokin kuitenkin tulee muillekin koneille joskus). Älyttömästi kyllä spoilereita tuossa, jos tuo olisi ollut MGS2:sen traileri niin puolet juonesta olisi jo paljastunut.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan LMR
Traileri kyllä nostaa odotuksen toiseen potenssiin. Pelin ilmestyminen aiheuttaa kyllä ristiriitaisia tuntemuksia: toisaalta odotan peliä, toisaalta taas sen julkaiseminen taas masentaa, koska PS2 on rikki, ja jostain pitäisi kaapia rahat uuteen koneeseen, jota ei viitsisi parin PS2-yksinoikeuden takia tehdä (ja tuokin kuitenkin tulee muillekin koneille joskus). Älyttömästi kyllä spoilereita tuossa, jos tuo olisi ollut MGS2:sen traileri niin puolet juonesta olisi jo paljastunut.

Herra Kojiman tuntien tuossa ei ole spoilereita :D
 
Vähän niinkuin LMR:kin sanoi, riistiriitaisia fiiliksiä pelistä...

Tosin minua mietityttää vain tuo itse peli. Jotenkin näin ennakkotietojen perusteella ei vaan tuo stealth-teema innosta, eli keskitytään vain siihen, miten ollaan parhaiten piilossa viholliselta pusikossa. Lisäksi tuota traileria katsoessa tuli mieleen, että mitenköhän lyhyt peli sieltä tällä kertaa tulee... Jos pääosa pelistä vietetään piileskellen pusikossa ja muutamat hetket (selvästi pieni osa) sisätiloissa/rakennuksissa, niin ei kyllä kauheasti innosta.

Myöskään traileri ei sen suuremmin odotuksia nostattanut tarinan suhteen, olen toki kiinnostunut ja odotan kyllä sen selviämistä, mutta jos tuossa näkyi jo pääpaha, niin...:rolleyes:

Ja vaikka näitä juttuja mieleen tuleekin, odotan peliä silti innolla. (Half-Life 2:n ohessa tämän vuoden suurimmat odotukset...)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Fahrenheights
Vähän niinkuin LMR:kin sanoi, riistiriitaisia fiiliksiä pelistä...

Tosin minua mietityttää vain tuo itse peli. Jotenkin näin ennakkotietojen perusteella ei vaan tuo stealth-teema innosta, eli keskitytään vain siihen, miten ollaan parhaiten piilossa viholliselta pusikossa. Lisäksi tuota traileria katsoessa tuli mieleen, että mitenköhän lyhyt peli sieltä tällä kertaa tulee... Jos pääosa pelistä vietetään piileskellen pusikossa ja muutamat hetket (selvästi pieni osa) sisätiloissa/rakennuksissa, niin ei kyllä kauheasti innosta.
Itselläni on täysin päinvastaiset ajatukset. Sisällä hilluminen in MGS1&2 alko jo tympimään. Ja mitä tulee tulee stealth-meininkiin, sitähän MGS is all about.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom