Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ULVI
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Kaikki pienet yksityskohdat on hiottu loppuun ja pelimoottori/pelattavuus on parasta mitä oon koskaan kokenu!
Heh.. Mites nämä ns. duct juustot. Eli kun löydät tuollaisen ilma/ihanmikävaan kanava, johon ryömiä. Todella hiottua tekoälyä. Itseasiassa siellä voit olla loputtomiin rauhassa ja listiä kaikki. Sama hienous on toki ollut aina mgs sarjassa ja itse sitä kovasti olen käyttänyt. No jokatapauksessa peli senkun paranee pelattaessa ja olen jopa jauhanut tiettyjä tehtäviä uudelleen saadakseni tiettyjä ukkoja. :) Ei todellakaan ole mennyt rahat hukkaan, vaikka siltä jonkin mielestä meikäläisen kommentit ovat saattaneet vaikuttaa. En tosiaankaan ole s-rank havittelija, mutta kyllä aina kun A napsahtaa, niin jo hymy tulee. :) Tosin on tullut paljon huonompaakin, enkä niitä nyt sen koommin ole murehtinut.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Kertokaa, mikä tässä on niin hyvää, kun kattoo pelisessioitq, niin aika kuraa näyttää olevan. Liikkuminen on, kuin nelikulmasta liikuis, graffat, ei erikoisen hyviä ja ääninäytteleminen menee keskikastiin. Subit joka hiton välissä?

Liikkuminen on omasta mielestä aika sujuvaa tässä. Ryömiessä pitää kameran kanssa välillä kikkailla kun ei vieläkään oo iskostunu että kääntyy sivulle ja jos kamera on väärässä paikassa niin se ryömii sitä kohti. En osaa välivideoista sanoa kun vastq pari nähy mutta itelle edelleen PS4 paras peli on The last of us remastered (ei ollu PS3 itellä). Varmaan parhaita pelejä mitä silti pelannu tämä. Omassa genressään ihan ykkönen. Ainoa joka edes lähellä mitä viime vuosina pelannu oli Deus Ex. Tämä on niin paljon sulavammin tehty että ilo pelata vaikka välillä sattuu hälytys.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Joo-o, en oikee tiie miksi oikee epäröin tämän pelin kanssa? Varmaa sitten ne ennakkoluulot ja sekava tarina jne, pelistä ei ollut oikeestaan mitään odotuksia. Mutta kuinkas kävikään, tämähän on pirun hyvä peli kaikinpuolin. Toki jos ei ole hiippailun ystävä niin en sit tiie, tehtäviä on niin hauskaa pelata. Katot kiikarilla, suunittelet, mietit, teet varmoja päätöksiä. Kuitenkin pieni virhe saattaa hälyttää koko armeijan paikalle ja homma kusee siihen.

Tänään eräässä tehtävässä kaikki meni kun elokuvissa.

Eräs tehtävä, oliko nyt kolmas jossa piti murhata eräs joku kovempi jätkä, siinä kiikareilla tarkkailin ympäristöä ja pistin mieleen kaiken. Siinä vaiheessa kun sain tyrmättyä kyseisen kovan jätkän, en sitä kuitenkaan murhannut vaan päätin ottaa sen tukikohtaan, mutta sotilaita joka puolella. Kunnes tuli sopivasti hiekkamyrsky, siinä vaiheessa päätin käyttää tilannetta hyväksi ja juoksin jätkä selässä myrskyn läpi kauemmas kenenkään huomaamatta, josta se sitten ilmapallolla lennätettiin tukikohtaan.

Tämmöstä improvisoitua touhua en ole ennen missään pelissä kokenut, jossa tilanteet voi muuttua siitä huolimatta vaikka kuinka niitä etukäteen suunittelisit. Streamia tässä pari päivää katsottuani, en nähnyt tässä mitään erikoista. Tämä pitää itse kokea, siinä samalla vielä nämä päätä pyöristyttävät päivitykset, aseet, lelut jne tulee viemään ikuisuuden, oppimista vielä paljon. 10h takana ja näytti vasta 2%. Luulin että deus ex oli paras hiippailupeli ja sitä se onkin, mutta tämä vie hiippailun ihan uudelle tasolle. Kaikkea hauskaa ja jännää tapahtui tänään josta en ala sen enempää tässä vaiheessa kirjoittelemaan, voi venyä teksti liian pitkäksi.

Alku Prologi tuotti kieltämättä näitä whaaaaat? elämyksiä, eteen lyötiin sitä sun tätä mutta pirun viihdyttävää se kaikesta huolimatta oli. Tämä open world mistä aikasemmin puhuin, se ei ole semmosta open worldia että ajelet ja meet mihii vaa tyylii mad max tai gta, mutta se antaa vapauden lähestyä tukikohtaa ihan mistä kulmasta tahansa, ihan niiku sinä itse sen parhaimmaksi näet.

Ehdottomasti kokeilemisen arvoinen, tai oikeestaa pakko hankinta sanotaan nyt vaikka näin. Varsinkin jos olet hiippailupelien ystävä ja tykkäät edetä rauhassa ja suunitella ennen iskua.

Loppuun vielä kysymys pelin alusta:

Kun siinä luotiin jotain hahmoa, oliko se vaa osaa outoa tarinaa? Vai onko kyseinen hahmo tarkoitettu sitten tulevalle MGS: Onlineen?
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Loppuun vielä kysymys pelin alusta:

Kun siinä luotiin jotain hahmoa, oliko se vaa osaa outoa tarinaa? Vai onko kyseinen hahmo tarkoitettu sitten tulevalle MGS: Onlineen?
Tällä hetkellä se on tarinaa varten, kun mgo ei ole vielä julkaistu niin se voi olla myös sinne.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Ehdottomasti kokeilemisen arvoinen, tai oikeestaa pakko hankinta sanotaan nyt vaikka näin. Varsinkin jos olet hiippailupelien ystävä ja tykkäät edetä rauhassa ja suunitella ennen iskua.

Toveri Remy!

Hyvä kun et enää epäröi, ja päädyit ainoaan ja oikeaan valintaan! :) ...lumiblindexexexexDD (terkkuja) jottai kans taas länkytti jossain välissä, mutta tuskin nyt päätökseen kuitenkaan vaikutti :D

Itseäni "pelissä" lähinnä ihan vaan vähän vituttaa: joku helvetin mulkku on keksinyt rahan ja työnteon, enkä prkl kerkeä millään vetämään KUNNON pelisessioita (pittää ny välillä ryypätäkki varovasti, eikä tää toimi niinku Turskat kännisä). Koita ny saatana jossain tunnissa kuunnella Hayt....eiku siis sen World of War- /Jack Bauer-miehen murahteluja.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Peliä pelattu about 30 tuntia ja Mission 31 takana.

Olen aika vakuuttunut, että tämä on sekä paras että huonoin MGS.

Parasta on ehdottomasti pelattavuus. MGS5 on paras stealth-action peli mitä olen pelannut. Myös pelin tekninen toteutus on ykkösluokkaa. Peli pyörii erittäin sulavasti, 60 fps ruudunpäivitys ei notkahtele vaikka ruudulla olisi kuinka paljon toimintaa. Grafiikat ei ehkä ole parasta mihin nykykonsoleilla pystytään, mutta peli on silti hyvin näyttävä.

Sen sijaan olen pettynyt tarinaan ja hahmoihin.

Kaikki hahmot ovat hyvin tylsiä ja persoonattomia. Siis aivan kaikki - mukaan lukien Snake. Joka on onneksi suurimmaksi osaksi hiljaa, sillä Kiefer Sutherland on aivan hukassa roolissaan. Kuulostaa, kuin miehellä olisi ollut järjettömän tylsää näytellessään roolia. Myös esimerkiksi Ocelot, joka on MGS1-4:ssä yksi lempihahmoista, tuntuu jäävän tässä pelissä lähes statistin rooliin (ja yleensä loistava Troy Baker on hänen äänenään varsin vaisu).

Kukaan hahmoista ei herätä minkäänlaisia tunteita. Tämä on suuri miinus, koska aiemmissa MGS-sarjan peleissä olen melkeinpä tykännyt juuri eniten hahmoista. (Joo, tiedän että myös sarjan muissa peleissä on huonoja hahmoja. Mutta myös paljon hyviä - joita ei tässä ole).

Tarina ei ehkä ole aivan niin onneton kuin Peace Walkerissa, mutta kauaksi siitä ei valitettavasti päästä. Toki juoni on vielä kesken, mutta ihmeitä saa tapahtua että tämä sekasotku muuttuisi jollain tasolla oikeasti kiinnostavaksi.

Mielipiteeni on siis hyvin kaksijakoinen. Pelattavuudeltaan sarjan paras, mutta juoneltaan ja varsinkin hahmoiltaan huonoin.

Hyvin koukuttava peli MGS5 kyllä on puutteistaan huolimatta, eli toki tämä loppuun asti tulee pelattua. En silti usko, että mielipiteeni enää muuttuu radikaalisti.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Nyt kyllä tipahti leuka lattiaan.

Konami Removes Metal Gear Solid V Phantom Pain Fanart on Twitter for Copyright
[video=youtube;P5QXpbCkL3I]https://www.youtube.com/watch?v=P5QXpbCkL3I[/video]

Tai jos ei halua jostain syystä kuunnella alphan jorinoita niin tässä on tekstinä:

Kojima retweets fan-made MGS 5 pic, Konami files copyright claim
http://ps4daily.com/2015/09/kojima-retweets-fan-made-mgs-5-pic-konami-files-copyright-claim/
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Nyt kyllä tipahti leuka lattiaan.

Mmm. Konamilla on nähtävästi edelleen haista paska -vaihde päällä. Ja tästä huolimatta edelleen löytyy hyväuskoisia hölmöjä jotka kuvittelevat, että MGS -sarja jatkuu vielä TPP jälkeen. Olisi äärettömän mielenkiintoista tietää kaikki likaiset yksityiskohdat miten tähän pisteeseen ollaan päästy. Activision / West & Zampella tapaus jää kevyesti kakkoseksi tämän rinnalla.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Hahhah no olipahan Prologi. Jos vedetään överiksi niin vedetään sitten kunnolla! Normaalisti olisin kiroillut että taas tällainen tunnin kestävä jakso missä pelaaja ryömii jossain loukkaantuneena ja ruudulle vyörytetään hyödyllistä tutoriaalia kuten "move R to look around" jne. mutta olihan tässä niin tekemisen meininki että hymy tuli väkisinkin naamalle. Kyllä tuosta totetuksesta ja ohjauksesta jotenkin näki että on oikeesti tehty pieteetillä ja suurella sydämellä verrattuna useimpiin muihin videopelien tylsiin CGI-välivideoihin. Ihan oikeesti tempaisi mukaansa ja oli jopa onnistuttu aika hyvin tuossa vaihtelussa gameplayn ja videon välillä. Graafisesti ei mun mielestä kovin kummoiselta näytä mutta tärkeämpää onkin se toteutus ja ohjaus kuin graafinen näyttävyys.

Ei voi olla ihan paska peli tällaisen alun jälkeen. Eka tehtävä jäi vielä pelaamatta, siitä jatkuu sitten.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Täällä mennään ensimmäisen viikon jälkeen prosenteissa 6. Hitaasti tullaan nopeimpia perässä. Mihin tässä on kiire kun jo sivutehtävät vievät mennessään. Viikolla episodi riittää hyvin illalle, tänään sunnuntaina meni sitten useampi. Hitaasti. Ei tällaisen nautinnon halua olevan nopeasti ohi. Ainoana peikkona taivaanrannassa pilkottaa The Taken King, joka oletettavasti vie kaiken peliajan muilta.

Joskus oli puhetta japanilaisen peliteollisuuden näivettymisestä läntisten tekijöiden rinnalla. Tämän vuoden Bloodborne ja sitten tämä kertovat jotain ihan toista tarinaa. Lännen putkipökkelöt kalpenevat vuorostaan.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Peliä pelattu about 30 tuntia ja Mission 31 takana.

Saman verran tarinatehtäviä takana, paitsi että minun kello näyttää lähes 40h. Huh huh että pelattavaa riittää! Ei pitäisi ainakaan loppua vähään aikaan tekeminen kesken.

Aika lailla oon samoilla linjoilla postauksesi kanssa; pelattavuus on täysi kymppi. En kertakaikkiaan keksi mitään miten tuosta parantaa kontrolleja. Vaikka kontrollit tuntuivat aluksi monimutkaisilta, alkaa nyt saada kaikesta kiinni. Pitää antaa tunnustusta myös PS3-versiolle; ei ole ollut mitään ongelmia ja ei minun pelikokemukseni ole kärsinyt mitenkään. Ainoa huomattava ero on tuossa ruudunpäivityksessä, mutta tuntuma on jotakuinkin sama kuin pelaisi MGS4. Säästinpä siis hyvillä mielin sen reilu 400e ettei tarvinnut ostaa PS4 tätä peliä varten. Ehkä sitten joskus myöhemmin...

Tarinaa en halua vielä tässä vaiheessa kommentoida, jotenkin tässä on vielä sellainen odottava fiilis että milloin tulee se iso paukku tarinan osalta.

Hahmoista olen eri mieltä. Minusta suurin osa hahmoista on karismaattisia, ehkä Ocelotia lukuunottamatta.(seuraava varmuudeksi spoiliin, lue jos olet pelannut MGS1 ja MGS3-pelit.)
Ocelotin koko olemus on huomattavan erilainen verrattuna MGS3 ja MGS1. Kaipaisin sitä tuttua velmuilua ja kliseisiä iskulauseita enemmän, nyt tuntuu että hahmo jää aivan statistiksi. Tietäen ocelotin tarinan niin en millään jaksa uskoa että tuo toveruus Snaken kanssa jatkuu samanlaisena. Ottaen huomioon MGS3 tapahtumat, vaikka siinä ocelot katsoi Snakea ylöspäin, en ymmärrä miten heistä on voinut tulla tovereita. Jotain sieltä vielä tulee, pakko tulla, muuten ocelotin hahmossa ei ole järkeä.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Sainkin asian selväksi mitä kysyin. Hyvä peli. Ainoa ärsyttävä asia on kun tää snake ei pysty kiipeämään pienintäkään kallion osaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Sainkin asian selväksi mitä kysyin. Hyvä peli. Ainoa ärsyttävä asia on kun tää snake ei pysty kiipeämään pienintäkään kallion osaa.

Jaa toki (spoiler-tageissa) ratkaisusi :) Spoilerit saa tässä viestieditorissa maalaamalla halutun tekstin ja painamalla "Spo:"-nappina merkkirivillä tai laittamalla "["-merkkien sisään sanan spoiler ja sille lopputagin /spoiler, joiden väliin tulee haluttu piilotettava teksti.

Mutta tuohon kiipeilyyn: aika rasittavaa tosiaan. Välillä oikein yllättyy, mistä kaikkialta Snake pystyykiin temppuilemaan (putket ja tietynkorkuiset seinät sekä kalliot). Sitten taas välillä ilmestyy vuorikiipeilijä-ikoni, mutta aika harvakseltaan noitakin näkee. Pahimpia esteitä ovat Afghanistanin kartalla olevat vuoriryppäät, joita ei aina kartalta hahmolta ja jotka pakottavat seuraamaan tien vierusta. Toki vuoristoista seutuahan tuo on tosielämässäkin... mutta aika pitkiä kiertoteitä joutuu pahimmillaan käyttämään. Tulee Dying Lightia ikävä.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Okei. Kokeillaan. Eli siis kysyin Mission 16 ongelmaan seuraavaa:

Miten saa cargo 2 varjo systeemin käyttöön kun itsellä puuttui R&D Teamistä ja support unit teamista (vai mikä oli nimeltään) kaksi leveliä, enkä ensin tajunnut millään miten noita leveleitä lisätään. Aikani (lue: pitkään) asian kanssa tapeltuani sain värvättyä oikeita ihmisiä tiimiin tuolta staff management kohdasta, että noiden levelit nousi. Kun tuo mission 16 pitää lennättää se kuorma-auto taivaan tuuliin lasteineen päivineen niin se ei onnistu jos ei ole tuota cargo 2 varjoa saatavilla.

Ai se spoileri oli noin helppo juttu :D Kaikki on helppoa, kun sen osaa, kiitos neuvosta. Vielä tuosta Snaken kiipeilyistä. On ihan pirun ärsyttävää lähteä kiertämään jotain kalliota kun ei tää pääse pienimmästäkään kohdasta yli. Sitten kuitenkin pystysuoraa putkea pystyy kiipeämään :rolleyes:

Miten ihmeessä jotkut on ehtiny tehtävään 31, 30 tunnin aikana... Itse on pelannu pääasiassa vain tarinaa, muutama sivutehtävä vain tehty ja takana nyt 17 tehtävää ja aikaa mennyt 31 tuntia.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Täällä myös menty rauhallisesti, kaikki niin sivu sekä päätehtävät mennyt rauhallisesti hiippailemalla hosumatta mihinkään. Eilen sit menikin varmaa pari tuntia kun huomasin että basen värejä voi kustamoida ja emblemiä muokata, siinä sitten pistin kasetteja pyörimään ja kuuntelin mölötyksiä ja väsäsin emblemiä. Tolkuton määrä tekemistä ja avattavaa tässä tuntuu olevan. Peli on koukuttavaa ja tehtäviä on todella hauskaa tehää. Pitää vaan jostain löytää myös aikaa Mad Maxille, noh ei nää pelit tästä mihinkään katoaa, välillä vaan tuntuu että tekis pelata molempia yhtäaikaa!
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Peliä pelattu about 30 tuntia ja Mission 31 takana.

Olen aika vakuuttunut, että tämä on sekä paras että huonoin MGS.


Sen sijaan olen pettynyt tarinaan ja hahmoihin.

Kaikki hahmot ovat hyvin tylsiä ja persoonattomia. Siis aivan kaikki - mukaan lukien Snake. Joka on onneksi suurimmaksi osaksi hiljaa, sillä Kiefer Sutherland on aivan hukassa roolissaan. Kuulostaa, kuin miehellä olisi ollut järjettömän tylsää näytellessään roolia. Myös esimerkiksi Ocelot, joka on MGS1-4:ssä yksi lempihahmoista, tuntuu jäävän tässä pelissä lähes statistin rooliin (ja yleensä loistava Troy Baker on hänen äänenään varsin vaisu).

Kukaan hahmoista ei herätä minkäänlaisia tunteita. Tämä on suuri miinus, koska aiemmissa MGS-sarjan peleissä olen melkeinpä tykännyt juuri eniten hahmoista. (Joo, tiedän että myös sarjan muissa peleissä on huonoja hahmoja. Mutta myös paljon hyviä - joita ei tässä ole).

Tarina ei ehkä ole aivan niin onneton kuin Peace Walkerissa, mutta kauaksi siitä ei valitettavasti päästä. Toki juoni on vielä kesken, mutta ihmeitä saa tapahtua että tämä sekasotku muuttuisi jollain tasolla oikeasti kiinnostavaksi.

Mielipiteeni on siis hyvin kaksijakoinen. Pelattavuudeltaan sarjan paras, mutta juoneltaan ja varsinkin hahmoiltaan huonoin.

Hyvin koukuttava peli MGS5 kyllä on puutteistaan huolimatta, eli toki tämä loppuun asti tulee pelattua. En silti usko, että mielipiteeni enää muuttuu radikaalisti.

Kuunteleppa Cassette Tapeja, siellä on se stoori ja Kieferin persoonallisuus.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Nyt kun olen pelannut tuota vähän matkaa niin tajuan miksi jotkut sanoo että wtf :D. Kyllä huomaa että olen ensikertalainen. Jotenki taktiikka vieläkin hakusessa.

Mutta oliko se niin että tämä on kokonaan viimeinen MGS vai Kojiman? Meinaan olisi minusta sääli, jos on viimeinen. 7 % vasta pelannut ja nyt voin sanoa että toivon että seuraava tulisi sitten joskus tulevaisuudessa
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Mutta oliko se niin että tämä on kokonaan viimeinen MGS vai Kojiman? Meinaan olisi minusta sääli, jos on viimeinen. 7 % vasta pelannut ja nyt voin sanoa että toivon että seuraava tulisi sitten joskus tulevaisuudessa
Kojiman viimeinen teos.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Jos ammun vihollista nukutusnuolella. Pysyykö se tainnuksissa niin kauan kunnes joku muu tulee herättään? Vai herääkö se itsekseen jossain vaiheessa?
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Jos ammun vihollista nukutusnuolella. Pysyykö se tainnuksissa niin kauan kunnes joku muu tulee herättään? Vai herääkö se itsekseen jossain vaiheessa?
Ei se taida loputtomiin nuku.
 
Ylös Bottom