Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ULVI
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Mikäs tää 1.02 patch on Xbox Onelle, olisi just 29 tehtävä seuraavana eikä tahtoisi Quietiakaan menettää. Eikö Quietbugi korjaannu vasta 1.03 patchissä? Juuri tuon päivityksen latasin ja mietin että uskaltaako ottaa Quietin messiin..

Mulla ainakin tuli vielä pelin käynnistäessä se varoitus tuosta Quiet-bugista, vaikka uusin patch oli asennettu. Kannattaa siis olla tarkkana.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Mulla ainakin tuli vielä pelin käynnistäessä se varoitus tuosta Quiet-bugista, vaikka uusin patch oli asennettu. Kannattaa siis olla tarkkana.
Mielestäni Quiet bugi on vasta korjattu PS4, PS3 ja Steam versioista.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Mulla ainakin tuli vielä pelin käynnistäessä se varoitus tuosta Quiet-bugista, vaikka uusin patch oli asennettu. Kannattaa siis olla tarkkana.

Mielestäni Quiet bugi on vasta korjattu PS4, PS3 ja Steam versioista.

Tuota samaa varoittelee vielä Onellakin mutta tänään tuli päivitys ja tehtävä 30:een pystyi Quietin vielä mukaan nappaamaan. Game version 1.02 näkyy olevan menussa, joten ei mitään hajua oliko nyt Quietbugin ratkaiseva päivitys vai ei. Ilmeisesti oli.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

MGO

[video=youtube;20aMKCGVVMo]https://www.youtube.com/watch?v=20aMKCGVVMo&feature=youtu.be[/video]

Cool. Ei voi muuta sanoa. Ehdottomasti menee pelitykseen jahka saapuu 6. lokakuuta. Muutama "tavaraspoileri" tosin tuli itselle vastaan, kun en ole vielä yksinpelissä niitä haltuun saanut.
Esimerkiksi
- wormhole ja wormhole fulton
- fulton-punch

Onkohan noi matsit 8 vs. 8 kuten aiemmalla sukupolvella vaiko miten?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Tuli tämäkin läpäistyä viimeviikolla ja en todellakaan ymmärrä sitä, että pelille on annettu melkein joka paikassa täydet pisteet. Eli se ei nykyajan hampaattomia pelijournalisteja haittaa, että pelin prologi leikattiin omaksi pelikseen sekä se, että pääpeli jäi tarinan osalta kesken(tärkeä juoneen liittyvä avain elementti oli leikattu pois Konamin kusipäismäisyyden takia.) Todennäkisin syy noille täysille pisteille on ehkäpä se, etteivät MGS fanaatiikot rupea ulisemaan ja hylkäämään kokonaisia pelisivustoja.:D


Olihan peli alkupuolella ihan hemmetin hyvä, monipuolinen ja tarinakin eteni jotenkin, mutta sitten tuo tehtävien toisto alkoi maisumaan puulta. 65 tuntia tuli vietettuä pelin läpi pelaamiseen ja suurin osa tuosta ajasta meni mikro managerointiin ynnä muuhun turhaan. Aika ristiriitaset tuntemukset pelistä, kun osa noista uudistuksista toimii ja osa ei ja ovat vieläpä selvästi jääneet keskeneräisiksi: Mother Basen monet punaisella valolla lukitut ovet, joita ei missään vaiheessa peliä saa auki lisäksi pelissä on useampikin hienosti mallinettu maasto osio, mutta noita ei hyödynnetty yhdessäkään tehtävässä tai sivutehtävässä.


Ainiin, melkein unohdin. En ole pitkään aikaan turhautunut saati saanut verenpainetta nousemaan, mutta tuo eräs loppupuolen tehtävä...
jossa pitää suojella Quiettia tankeilta oli aivan hirveintä roskaa, jota MGS -sarjassa on koskaan ollut. Siis mitä ihmeen järkeä on siinä, että tehtävän alussa panssarivaunujen tykkien osumatarrkkuus on päin helvettiä, eli ampuvat sinne tänne eikä vaara kovin suuri ole. Sitten kun tulee chekpoint, niin kentälle tulee 100% osumatarkkuuden omaavia rynnäkkövaunuja ja tappavat kertalaakista. Tuohan ei riitä, että noita vaunuja tulee yksi, joka aiheutta jatkuvaa liikkeellä oloa ja tuuria ettei kuole kertalaakista, niin ei muuta kuin viholliskopteri ja kaksi muuta murhaajatankkia kentälle. Meinasin ihan itkeä, kun useista kymmenistä yrityksitä, air supporttia ja ilma iskuja käyttäen oli talous melkein menossa miinuksen puolelle. Ajattelin ,että voisi vaikka pitää tehtävstä taukoa ja yrittää myöhemmin uudellen ja vaikkapa kehittäisin singon tappiin asti, mutta kävi ilmi, että tehtävästä ei voinut poistua, vaan tilalla oli pelistä poistuminen ja tehtävän alusta aloittaminen.


Turhautuneena ja erittäin vihaisena pääsin tuurilla koko tehtävän läpi, sillä kun alkaa se osio kun kopteri ja ne kaksi tankkia tuli, tilasin air supportin, niin siinä kävi niin, että oma kopteri meni taas rikki, mutta rysähti tankkien päälle ja loppui se osio cutsceneen, oli aivan mahtava fiilis. :p

Eipä ole ollut aikaisemissa sarjan osissa noin HUONOA suunittelua.



Hankala sanoa, että minkä arvosanan pelistä antaisi, kun osittain tykkään ja toisaalta vihaan koko peliä?
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Tuli tämäkin läpäistyä viimeviikolla...

Mielenkiinnosta kysyn, että teitkö kaikki 50 tehtävää ja 157 sivutehtävää?

Itsellä meni 60 tuntia, että tuli tehtävä nro 50 näkyviin. Nyt olen tehny 50 sivutehtävää. Kyllähän tuo tarina osuus olisi voitu paremminkin tehdä. Siis noiden uusinta tehtävien takia. Fiilis laski kyllä kun tajus, että tulee sama tehtävä minkä oli jo tehnyt. Mutta kyllähän tässä edelleen tekemistä riittää. Tarinan tehtäviin vois kaikkiin pelata s-rankin ja sivutehtäviä tekemättä vielä paljon. Ehdottomasti isoin asia mikä pelissä ärsyttää on, kun snake ei pääse pienintäkään kiveä kiipeämään... Välillä joutuu kiertämään sitä pirun kallioo vaikka kuinka kaukaa, että pääsee ylemmäs.

Mutta loistava peli mielestäni on. Kyllä tähän vielä saa tunteja häviämään paljon:cool:
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Mielenkiinnosta kysyn, että teitkö kaikki 50 tehtävää ja 157 sivutehtävää? :cool:

En. Ei ole minkäänlaista motivaatiota tai kiinnostusta tehdä noita extreme- tason tehtäviä. Juonen eteenpäin viemisesksi tein kylläkin yhden extreme tehtävän ja loput aukaisin side opseja tekemällä. Noita sivutehtäviä olen suorittanut vähän yli puolet, mutta ei vain riitä motivaatio, kun niiden suorittaminen ei peliä sen paremmaksi muuta.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Kannattaako tässä tehdä vain tarinatehtäviä ja sivutehtäviä vai kannattaako myös tutkia eri paikkoja ennen sitä? Mietin vain että tuleeko nuo kaikki paikat kuitenkin käydyksi tarinan tai sivutehtävien myötä?
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Noniin.. Pelin pääjuoni läpi, eli käytännössä itselle läpi. 47% ja noita extreme, jne uudelleen tehtävien pelauksia en tehnyt. Loppu cut scenessä oli taas tuttua twistiä. Ihan jees peli kaikenkaikkiaan.
Voihan tämän pariin palata vaikka silloin, kun esim. destinyn serverit ovat alhaalla. :D
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Ei tarvitse. Peli loppuu tehtävään 46 ja itse tosiaan olen tuonkin pelannut läpi ja tein vain sen yhden extreme tehtävän ja side opseja niin kauan, että seuraava tarina tehtävä aukesi. Ja oikea loppuhan tästä on leikattu kokonaan pois. Ellet ole jo katsonut sitä tubesta niin kirjoita sinne "phantom pain mission 51". Tai ei tuo nyt varsinainen loppu ole, mutta tuon pitäisi tapahtua ennen sitä "the truth" tehtävää ja selventää asioita varsin kivasti koska nyt pelissä oli metal gearin mentävä aukko juonessa tuon pois leikkaamisen takia.
Noniin olen nyt siinä vaiheessa että The Truth niminen tehtävä näkyy listalla ja tällä hetkellä menossa Quietin pelastustehtävä (pleikkarilla tehtävä kesken valmiustilassa) ja huomenna jatkan tuon tehtävän loppuun. Elikkä ennen truthia kannattaa katsoa tuo mainitsemasi video?
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Cool. Ei voi muuta sanoa. Ehdottomasti menee pelitykseen jahka saapuu 6. lokakuuta. Muutama "tavaraspoileri" tosin tuli itselle vastaan, kun en ole vielä yksinpelissä niitä haltuun saanut.
Esimerkiksi
- wormhole ja wormhole fulton
- fulton-punch

Onkohan noi matsit 8 vs. 8 kuten aiemmalla sukupolvella vaiko miten?

Tavaraspoileri? Spoilerihan on enimmäkseen tarinaan liittyvä ja kun noita tavaroita on nähty useissa trailereissa.

Alemmalla sukupolvella kummastellaan max 6v6 matseja. Uusimmilla 8v8.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Noniin olen nyt siinä vaiheessa että The Truth niminen tehtävä näkyy listalla ja tällä hetkellä menossa Quietin pelastustehtävä (pleikkarilla tehtävä kesken valmiustilassa) ja huomenna jatkan tuon tehtävän loppuun. Elikkä ennen truthia kannattaa katsoa tuo mainitsemasi video?

Juu ei tuo video ainakaan mitään enää tuossa vaiheessa spoilaa ja ihan selkeästi siinä olevat tapahtumat pitäisi tapahtua ennen tuota viimeistä ( Mission 46 Truth - The Man Who Sold the World ) tehtävää.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Nyt on chapter 1 tarina läpi ja vähän mietteitä pelistä.

Ensinnäkin voin ymmärtää kyllä kaiken 10/10 hehkutuksen pelistä mutta en ole itse asiasta samaa mieltä. Tällä kertaa on gameplay puoleen panostettu todella paljon ja se näkyy, hiippaileminen on parasta mitä peleissä on ikinä nähty, niin paljon erillaisia mahdollisuuksia edetä tehtävissä ja vartijat eivät ole liian älykkäitä että se tekisi tehtävistä ärsyttäviä. Tehtävät tuntuvat välillä samanlaisilta ja tässä on ainakin ensimmäisen osan suurin ongelma minulle, liikaa täytetehtäviä ja liian vähän tarinaa. Kuten sanoin tämä on mahtava hiippailupeli mutta tarinaa on niin vähän että ei tämä tunnu sellaiselta MGS peliltä mitä odotin. Varmasti jos asennoituminen olisi että tehdään tehtäviä ja nautitaan hiippailemisesta niin nauttisin pelistä enemmän, mutta kun samalla odotan sitä henkeäsalpaavaa tarinaa joka on MGS peleissä tuttua ja kun ei sitä ole niin tuntuu vähän olo pettyneeltä. Katsotaan mitä pelin loppu osa tarjoaa mutta saa kyllä tahti muuttua jos tämä peli haluaa klassikoksi nousta muiden MGS pelien joukkoon.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Varmasti jos asennoituminen olisi että tehdään tehtäviä ja nautitaan hiippailemisesta niin nauttisin pelistä enemmän, mutta kun samalla odotan sitä henkeäsalpaavaa tarinaa joka on MGS peleissä tuttua ja kun ei sitä ole niin tuntuu vähän olo pettyneeltä. Katsotaan mitä pelin loppu osa tarjoaa mutta saa kyllä tahti muuttua jos tämä peli haluaa klassikoksi nousta muiden MGS pelien joukkoon.
Samaa mieltä. Hiippailu on huippua, mutta ei tämä tarina päässyt mielestäni samoihin atmosfääreihin aiempien pelien kanssa.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

" Varmasti jos asennoituminen olisi että tehdään tehtäviä ja nautitaan hiippailemisesta niin nauttisin pelistä enemmän, mutta kun samalla odotan sitä henkeäsalpaavaa tarinaa joka on MGS peleissä tuttua ja kun ei sitä ole niin tuntuu vähän olo pettyneeltä. Katsotaan mitä pelin loppu osa tarjoaa mutta saa kyllä tahti muuttua jos tämä peli haluaa klassikoksi nousta muiden MGS pelien joukkoon. "

Itse pitää väittää vastaan tässä, ehkä ihmisiä hämää liikaa erilainen tyyli millä peli on rakennettu. Meinaan lähinnä avointa maailmaa missä peli tapahtuu (olen tehtävässä 16). Tarina tapahtuu vain avoimessa maailmassa ja pelin "juttua" avaa kun tutkii niitä nurkkia ja löytää juttuja tai kuuntelee sotilaiden juttuja. Hideon kädenjälki näkyy vahvasti kaikessa ja kaikkialla pelissä ja mistäs sen tietää vaikka olis halunnutkin tehä jo guns of the patriotista avoimen maailman mut ihmiset olis ollut vielä sillon liikaa et WTF.

Aivan helvetin hyvä peli jokatapauksessa on ja tsiisuksen koukuttava pelisarjan ystäville, varsinkin ensimmäiset muutamat kymmenen tuntia :D Itse vetelin mittariin n.55h giveortake kun olin vetänyt melkein kaikki side-opsit ja 13 päätehtävää.
Kokoajan siinä tuntuu tulevan jotain uutta mikä on hyvä ratkaisu tuolle avoimelle maailmalle kun välillä samoja polkuja kuitenkin kulkee eri tehtävien välillä.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Tavaraspoileri? Spoilerihan on enimmäkseen tarinaan liittyvä ja kun noita tavaroita on nähty useissa trailereissa.

Enimmäkseen joo, toki. Yllätyin vain itse, kun en ollut noihin kyseisiin tavaroihin vielä törmännyt :)

Miksen ollut kuullut tästä MGSV: Phantom Pain companion appista aiemmin: https://play.google.com/store/apps/details?id=jp.konami.mgsvtppapp
Testiin välittömästi!
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Tehtävät tuntuvat välillä samanlaisilta ja tässä on ainakin ensimmäisen osan suurin ongelma minulle, liikaa täytetehtäviä ja liian vähän tarinaa. Kuten sanoin tämä on mahtava hiippailupeli mutta tarinaa on niin vähän että ei tämä tunnu sellaiselta MGS peliltä mitä odotin. Varmasti jos asennoituminen olisi että tehdään tehtäviä ja nautitaan hiippailemisesta niin nauttisin pelistä enemmän, mutta kun samalla odotan sitä henkeäsalpaavaa tarinaa joka on MGS peleissä tuttua.

Itsellä on takana 22 päätehtävää sekä reilut 30 sideopsia ja eilen iski jonkinasteinen ähky juurikin tehtävien rakenteen suhteen. Nämä kun noudattavat pitkälti samaa rakennetta. Lisäksi jo GZ läpipelaamisen myötä aloin epäillä löytyykö TPP:sta MGS -sarjalle tyypillisiä ikimuistoisia hetkiä avoimen pelimaailman takia ja ~50h pelanneena on todettava ettei vielä(kään) ole tullut eteen mieleenpainuvia kenttiä/pomotaisteluita/juonikäänteitä, mikä on itselle juurikin "se juttu" MGS peleissä.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Itse kuten olen jo sanonut, tämä MGSV on sitten uusin peli sitten jostain PS1 ajoilta joten sen takia ehkä iskee entistä enemmän kun MGS sarjan suurkuluttajille. Toki olen vielä suht alussa kun muitakin pelejä tässä välissä pelannut, mutta täytyy sanoo että perhanan hyvä hiippailupeli. Tuli tehtyä juuri tehtävä 10, siinä sai kyllä olla koko ajan tarkkana.

Kun piti pelastaa 4 panttivankia, josta vaan yksi oli pakollinen mutta kun siinä oli eräs jonka pelastamalla sai auki sen +Cargo 2 kuljetusilmapallon, siinä oli kyl tilanne päällä ja sai taas muutaman kerran yrittää, koska jos et toimi tarpeeksi nopeasti sotilaat alkaa tappaa panttivankeja.

Siinä sitten tein tiensulun, napsin siitä parit, sitten juuri kun yksi sotilas oli menossa talon yläkertaan tappamaan panttivankia, sain hänet ammuttua silutetulla snipulla ihan viimehetkellä. Koirasta oli tässä tehtävässä todella suurta apua kun se spottas viholliset. Tämä oli mulle ainaki tähään mennessä se mieleenpanuvin tehtävä, kun poikkesi siitä perinteisestä hiippailusta.

Parasta tästä tehtävästä teki vielä sen, että onnistuin sen suorittamaan ilman hälytystä. Mahtava peli, mutta olenkin nauttinut tätä pienin annoksin joten ehkä sen takia ei ole tullut vielä sitä ähkyä ja aion myös pitää tämän linjan. Tehtävät kun haluan tehdä niin hyvin kun mahdollista ilman mitään sen suurempia sohelluksia.

Muutenkin olen alkanut nyt käyttämään enemmän aseita ja leluja ja kokeilemaan erilaisia taktiikoita, ainoa mihin en alennu on se että ei saa tulla hälytystilaa. Muuten silutetut sniput ja kaikki muut maholliset lelut on vapaasti käytössä.

Sekä suosiolla unohtanut mitä aluks tein että koko kylä piti nukuttaa. Tehtävissä on just parasta se, että eteen lykätään joku kohde, avoinmaailma ja sinä päätät kuinka lähestyt. Ähky iskee minkä pelin kohdalla tahansa oli se sitten kuinka hyvä, tässä mun mielestä siihen ähkyyn voi jollain tapaa itse vaikuttaa, johon harva peli kykenee.
 
Vastaus: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Jyrkkä EI spoilereille!

Ähky iskee minkä pelin kohdalla tahansa oli se sitten kuinka hyvä
Toki. Harmillisesti MGSV:n kohdalla ähky ilmeni pelin ensimmäisellä puoliskolla (?) eikä tarinakaan ole edes ehtinyt kunnolla lähteä käyntiin. Kokemus eroaa melkoisesti aiempien osien suhteen. MGS4 tuli aikoinaan pelattua 7-8 kertaa läpi, kuten myös aiemmat osat (1-3). Myös itselle TPP oli erinomainen peli vielä 10 tehtävän paikkeilla ja hieman tästä yli. Seinä kuitenkin tuli vastaan eilen ja tämän päivän pelisessio olikin jo pelkkää puurtamisesta. Täytyy katsoa jaksanko grindata vai luenko suosiolla muiden käyttäjien spoiler viestit & katson välivideot Youtubesta.
 
Ylös Bottom