Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metallimusiikki ja soittimet

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban
Hieman kaukaa haettu esimerkki, mutta jos kyseiset kurkut aiheuttaisivat oksennusreaktion, niin en taatusti söisi, ellei niitä saisi sieltä kiskottua irti (vaikka eipä tämä vissiin mulle ollutkaan osoitettu kysymys).

Musiikkimakuni on nirso, myönnettäköön, mutta en tosissaan voi sietää mokomaa örinää. Jättäisivät vaikka kokonaan laulamisen pois. Monet instrumentaaliset biisit ovat yksiä maailman parhaista.

Vaikka kysymys ei tullut meistä kummallekkaan, niin teenpä jotain niin harvinaista kuin yhdyn Shabanin mielipiteeseen aiheesta. Minua pännii örinävokaalit suunnattomasti. En kestä sitä kun hyvä biisi pilataan epämääräisellä möykällä joka on kuin loukkaus lahjakkaita vokalisteja kohtaan. En nyt sano ettei hyviä örinävokaaleja voi olla, en vain nyt ole sellaisia kuullut vielä koskaan.

Inhoan sipulia. En koskaan syö hampurilaista jossa on sipulia - jos menen pikaruokalaan niin pyydän aterian ilman sipulia. Ei mielestäni mitenkään omituista.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan -ari perkele-
Ja muusikoksi itseäsi kutsut?

Miten voi antaa pelkän laulutyylin pimentää tajunnan noin pahasti.

Vähän sama kuin että en voi syödä hampurilaista kun siinä on viihaamiani kurkkuja.

Mutta joo tarkenna toki jos et pidä muutenkaan rankemmasta musasta tms?

Muutetaan tämä vaan yleiseksi ihmettelyksi sitten jos et vaan kunnon kaahailusta tykkää.

Ja joo toinen tykkää porkkanasta ja toinen naapurin koirasta, näinhän se menee ja minkäs sille teet. Vapaa maa.

En kyllä mielestäni ole vielä itseäni muusikoksi kutsunu. :p Mutta kyllähän tätä musiikkia pitää ymmärtää kuten kaikkea musiikkia vai väitätkö vastaan?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Vaikka kysymys ei tullut meistä kummallekkaan, niin teenpä jotain niin harvinaista kuin yhdyn Shabanin mielipiteeseen aiheesta. Minua pännii örinävokaalit suunnattomasti. En kestä sitä kun hyvä biisi pilataan epämääräisellä möykällä joka on kuin loukkaus lahjakkaita vokalisteja kohtaan. En nyt sano ettei hyviä örinävokaaleja voi olla, en vain nyt ole sellaisia kuullut vielä koskaan.

Inhoan sipulia. En koskaan syö hampurilaista jossa on sipulia - jos menen pikaruokalaan niin pyydän aterian ilman sipulia. Ei mielestäni mitenkään omituista.

Kaikilla mausteilla:p
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Ladoin bändit jo aikaisemmin tähän threadiin ellet pistänyt merkille

Jo anteeksi vaan vähän innostuin, kun huomauttelit noista örinävokaaleista, siitä on vaan huomauteltu jo niin kauan, se oli pieni puolustautumisreaktio:rolleyes:
Milläs pelleillä tuo sinun rumpusttisi on varustettu?
Oletko merkkiuskollinen? zildijan, sabian vai kenties meinl, paiste...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Vaikka kysymys ei tullut meistä kummallekkaan, niin teenpä jotain niin harvinaista kuin yhdyn Shabanin mielipiteeseen aiheesta. Minua pännii örinävokaalit suunnattomasti. En kestä sitä kun hyvä biisi pilataan epämääräisellä möykällä joka on kuin loukkaus lahjakkaita vokalisteja kohtaan. En nyt sano ettei hyviä örinävokaaleja voi olla, en vain nyt ole sellaisia kuullut vielä koskaan.

Inhoan sipulia. En koskaan syö hampurilaista jossa on sipulia - jos menen pikaruokalaan niin pyydän aterian ilman sipulia. Ei mielestäni mitenkään omituista.

Jep you got the point and I got your point.

Mutta oletkos koskaan ajatellut siltä kannalta että hyvät örinä/huuto vocaalit on myös kovan reenaamisen takana.
Ja on monia hyviä huutajia jotka osaavat myös laulaa puhtaillakin hemmetin hyvin(esim Opethin laulaja).

Mutta kauneus on kuulijan korvassa eiköstä kookosta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Minua pännii örinävokaalit suunnattomasti. En kestä sitä kun hyvä biisi pilataan epämääräisellä möykällä joka on kuin loukkaus lahjakkaita vokalisteja kohtaan. En nyt sano ettei hyviä örinävokaaleja voi olla, en vain nyt ole sellaisia kuullut vielä koskaan.

Olen aina sanonut, että ajattele ne "örinävokaalit" efektinä. Älä ajattele lauluna.
Mielestäni huonosti puhtaasti laulava pilaa bändin huomattavasti pahemmin, kuin huonosti (heikosti) örisevä.

Shabanille:
Death/black -soittajat ovat rautaisen soittotaidon omaavia muusikoita. Nimenomaan soittamisen taito on kaikki kaikessa. Siihen ensisijaisesti panostetaan. Vokaalit on suurimmalla osalla bändeistä vain pakollinen lisä siihen päälle.
Useimmilla soittajilla on vielä klassisen musiikin tausta (kuten minulla), ja erityisesti black metal biiseissä käytetään paljon samankaltaisia sointukuvioita kuin klassisessa. Örinän ja puhtaan laulun vaihtelu tuo värikkyyttä biiseihin. Esimerkiksi nykyinen Dimmu Borgir, ja suomalaisista Moonsorrow käyttävät niin puhdasta kuin örinälaulua.
Harvasta musiikista olen saanut samanlaiset haikeat fiilikset kuin black metallista. Dimmujen muutaman vuoden takainen Puritanical Euphoric Misanthropia oli järkyttävän kaunis levy. Minä itkin kuunnellessani sitä. Heillähän oli levyllä mukana muistaakseni Göteborgin sinfoniaorkesteri. Tämäkin kertoo jotain klassisen ja black metallin yhtäläisyyksistä.
Carpathian Forestin uusin albumi eli Defending the Throne of Evil tuli tuossa jokin aika sitten ostettua. Niillähän on varsinkin ulkoisessa olemuksessa huumoria mukana, ukot lastattu täyteen luita, piikkejä, pentagrammeja yms ja ilmeetkin kertovat, että hieman tässä piikitellään yleistä käsitystä black metallista. Mutta musiikki, niin täyttä black metallia kuin onkin, omaa todella kauniita ja ammattitaitoisesti käytettyjä kuoroja ja jousia. Nämä kaiken "räminän" taustalla soittavat omaa suloista kuoleman säveltään. Kaunista, niin kaunista.

Lisäksi olen sanonut, että se joka ei metallista pidä, pelkää sitä. ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Willennium

Death/black -soittajat ovat rautaisen soittotaidon omaavia muusikoita. Nimenomaan soittamisen taito on kaikki kaikessa.

Ei minulle, näin musiikin kuuntelijana. Esimerkiksi Metallican äijiä on usein haukuttu vain kohtalaisista soittotaidoista, mutta silti pidän yhtyeen alkuajan (Ride The Lightning, Master of Puppets & ...And Justice For All) musiikkia about parhaana, mitä maailmasta löytyy. Dream Theaterin kitaristia ja rumpalia taas kuulee usein kehuttavan maailman parhaina. Silti mielestäni suurin osa yhtyeen biiseistä on vain perushyviä rokkaajia ja mukana on vain muutama todellinen helmi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban
Ei minulle, näin musiikin kuuntelijana. Esimerkiksi Metallican äijiä on usein haukuttu vain kohtalaisista soittotaidoista, mutta silti pidän yhtyeen alkuajan (Ride The Lightning, Master of Puppets & ...And Justice For All) musiikkia about parhaana, mitä maailmasta löytyy. Dream Theaterin kitaristia ja rumpalia taas kuulee usein kehuttavan maailman parhaina. Silti mielestäni suurin osa yhtyeen biiseistä on vain perushyviä rokkaajia ja mukana on vain muutama todellinen helmi.

Kyl se asia vaan niin on, että säveltämisen taito on kaikki kaikessa. Voi sitä ihminen olla vaikka kuinka 'tekninen' soittaja, mutta jos ei ymmärrä musiikkia niin tuskin kovin mahtavia biisjeä osaa tehä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban
Ei minulle, näin musiikin kuuntelijana.

Ääh, unohtui tuosta yksi pieni sana, joka muutti koko lauseen merkityksen.
Piti sanomani:
"Nimenomaan soittamisen taito on heille kaikki kaikessa."
Henkilökohtaisesti en pidä kovin teknisestä meiningistä.

Kuten Northerin Kristiankin tuossa yksi ilta baarissa minulle totesi:
"Se meininki on tärkein."
:)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan -ari perkele-
Jep you got the point and I got your point.

Mutta oletkos koskaan ajatellut siltä kannalta että hyvät örinä/huuto vocaalit on myös kovan reenaamisen takana.
Ja on monia hyviä huutajia jotka osaavat myös laulaa puhtaillakin hemmetin hyvin(esim Opethin laulaja).

Mutta kauneus on kuulijan korvassa eiköstä kookosta.

Minä taasen mainitsisin orkesterin nimeltä Emperor. Kuka ei ole ikinä kuullut? Bändin johtohahmo (ihsahn) tekee biiseihin sanotukset, koskettimet, lead ja rytmikitarat. siinä on minun mielestäni laulaja joka osaa laulaa melkein kaikkea. ja soittaa ihan pirun hyvin, eipä tässä kyllä mitään pointtia ollut, mutta kuka tunnustaa ettei ole bändiä kuullut!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan -ari perkele-
Jep you got the point and I got your point.

Mutta oletkos koskaan ajatellut siltä kannalta että hyvät örinä/huuto vocaalit on myös kovan reenaamisen takana.
Ja on monia hyviä huutajia jotka osaavat myös laulaa puhtaillakin hemmetin hyvin(esim Opethin laulaja).

Mutta kauneus on kuulijan korvassa eiköstä kookosta.

Muuten pitää ihan ylistää tuota Videota Dauntlessin kotisivuilta. Aikamoista mättöä ja jos levyn julkaisette niin tässä yksi ostaja. :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan AuDio
Muuten pitää ihan ylistää tuota Videota Dauntlessin kotisivuilta. Aikamoista mättöä ja jos levyn julkaisette niin tässä yksi ostaja. :D

Kiitoksia kehuista:D

Seuraileppa meidän sivuja ja saa minulta kysellä muutenkin privalla mikä on tilanne lätyn suhteen, käymme neuvotteluja parhaillaan.

Uutta videoo tulee Tuskan jälki clubilta tässä parin viikon sisään. Uusia promokuvia tulee ja 3 uutta haastatteluakin pitäisi olla kohta online.

Ainiin ja jos kiinnostaa noiden promojen osto niin privaa vaan.
4 euroo kpl.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Willennium
Esimerkiksi nykyinen Dimmu Borgir, ja suomalaisista Moonsorrow käyttävät niin puhdasta kuin örinälaulua.
Dimmujen muutaman vuoden takainen Puritanical Euphoric Misanthropia oli järkyttävän kaunis levy. Minä itkin kuunnellessani sitä. Heillähän oli levyllä mukana muistaakseni Göteborgin sinfoniaorkesteri. Tämäkin kertoo jotain klassisen ja black metallin yhtäläisyyksistä.

Borgirilla oli tuolla levyllä 15 henkinen sinfoniaorkesterimiehistö takanaan, uusimalla (Death Cult Armageddon) levyllä onkin sitten 50 henkinen.

Valitettavasti tuo uudempi tuotos ei yllä (imho) Puritanicalin (joka taitaa edustaa minulle melkeimpä parasta black/proge-metalli-levyä ikinä) tasolle yksinkertaisemman kappalerakenteensa ja muutenkin sovituksellisen heikkoutensa takia.
Älkää nyt kukaan vetäkö hernettä nenään; DB: DCA on mielestäni kuitenkin erinomainen levy, ei vain läheskään niin hyvä, mitä odotin puritanicalin jälkeisen levyn olevan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan -ari perkele-
Kiitoksia kehuista:D

Seuraileppa meidän sivuja ja saa minulta kysellä muutenkin privalla mikä on tilanne lätyn suhteen, käymme neuvotteluja parhaillaan.

Uutta videoo tulee Tuskan jälki clubilta tässä parin viikon sisään. Uusia promokuvia tulee ja 3 uutta haastatteluakin pitäisi olla kohta online.

Ainiin ja jos kiinnostaa noiden promojen osto niin privaa vaan.
4 euroo kpl.

No itseasiassa oon kiinnostunu siitä paidasta teidän sivuilla ja lähetin santerille mailia mutta nehän on loppu. Lähetin nyt sitten uudestaan mailia ja pyysin jos santeri vois painaa yhen paidan siellä tehtaalla niin voisin maksaa 15 euroa eli vähän normaalia kalliimpi mutta sen arvoinen. Jos voisit informoida santerille niin hyvä olisi. Kiitoksia jo etukäteen!
 
Juu, niinhän se on että muusikot itse arvostavat enemmän sitä, kuinka hyvin joku soittaa, kuin vaikka sitä, kuinka "nautittava" kappale on normaalille kuuntelijalle, joka ei tiedä mistään mitään;) Isoveljestäni sen olen huomannut. Tuo Incarnaten thrash on kyllä suoraan sanottuna perseestä. En ymmärrä kuka tuollaista jaksaa kuunnella. Jo yksi minuutti masentaa. Tässä vielä linkki hänen bändinsä sivuille, jotta ymmärtäisitte mistä puhun
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan paavi88
Juu, niinhän se on että muusikot itse arvostavat enemmän sitä, kuinka hyvin joku soittaa, kuin vaikka sitä, kuinka "nautittava" kappale on normaalille kuuntelijalle, joka ei tiedä mistään mitään;) Isoveljestäni sen olen huomannut. Tuo Incarnaten thrash on kyllä suoraan sanottuna perseestä. En ymmärrä kuka tuollaista jaksaa kuunnella. Jo yksi minuutti masentaa. Tässä vielä linkki hänen bändinsä sivuille, jotta ymmärtäisitte mistä puhun

Loistavaa rässiä, vähän niinkuin tuo dauntless, miksi näistä bändeistä ei kuulu eikä näy livenä?:confused: tuo keeper of the undeath on aivan loistokamaa, kerro veljellesi terveisiä.
 
tsekatkaa tämmöset bändit: Deliriums order, deathchain ja trollheimsgrott. kaikki aivan loistavia.

www.trollheimsgrott.cjb.net
www.deathchain.com
www.deliriumsorder.com

Kuopiosta ovat kaikki bändit, deliriums order on melodista death metallia, ja deathchain on kunnon rässiä trollheims on myöskin melodista metallia. suosittelen kaikkia kunnon rallien perään hamuavien henkilöiden imuroivan joitain mp3:sia jokaiselta sivulta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan paavi88
Juu, niinhän se on että muusikot itse arvostavat enemmän sitä, kuinka hyvin joku soittaa, kuin vaikka sitä, kuinka "nautittava" kappale on normaalille kuuntelijalle, joka ei tiedä mistään mitään;) Isoveljestäni sen olen huomannut. Tuo Incarnaten thrash on kyllä suoraan sanottuna perseestä. En ymmärrä kuka tuollaista jaksaa kuunnella. Jo yksi minuutti masentaa. Tässä vielä linkki hänen bändinsä sivuille, jotta ymmärtäisitte mistä puhun

Ihan osaavia muusikoitahan nuo pojjaat kuulostavat olevan. Karmaisevan mitäänsanomatonta ja huonoa musiikkia minun korvaani tosin. Tunnen tuskasi.
 
Ylös Bottom