Chemo
Active Member
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Willennium
erityisesti black metal biiseissä käytetään paljon samankaltaisia sointukuvioita kuin klassisessa.
Aika usein mä kuulen hevimiesten hakevan arvostusta musalleen viittailemalla yhtäläisyyksistä klasaripuoleen. Ihan vinkkinä: kuunnelkaa sitten mieluummin sitä klassista. Niin mä teen.
Ja - sori nyt vaan - noi samankaltaisuudet kuulostavat yleensä mauttomasti käytetyiltä. Noiden kahden musiikinlajin säveltäjien työskentelytapa on niin erilainen, että ei oo ihmekään että kuulostaa mauttomalta. Klassisten säveltäjien työskentelytapoja varmastikin tunnetkin, koska mainitsit omaavasi klasaritaustan.
Noi funtsailuthan voi vaikka aloittaa siitä, että sointukuvio sinänsä ei klasarissa oo samalla tavalla lähtökohta kuin joissain muissa musiikinlajeissa. Vaan pikemminkin niin päin, että tiettyä melodiaa soinnutetaan (tai luodaan teemalle taustaharmonioita, miten nyt milloinkin tehdään tai halutaan ilmaista asia). Monesta hevikappaleesta näkee läpi sen, että kitaristi on vemputellut soitintaan, päätynyt johonkin juttun ja sitten todennut muille, että "vetäkää tähän mun uuteen biisiin nyt sitten jotain päälle". Koskee myös laulua eli päämelodiaa. Tuommoisella musalla ei ole mulle paljoa arvoa.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Willennium
Lisäksi olen sanonut, että se joka ei metallista pidä, pelkää sitä.
Ei, vaan on täyttänyt kahdeksantoista vuotta.
Älä ota pahalla. Toi vika lauseesi vaan oli semmoinen provo, että mulle iski mieliteko vähän sohia.