Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metallimusiikki ja soittimet

Ketään basisteja paikalla? Olisin tässä kesällä ostamssa ensimmäistä bassoani ja ajattelin samalla ostaa vehkeen mikä menee monta vuotta (ja näyttää hyvältä :)).
Ajattelin seuraavaa:


Mitä mieltä?KILLEr KB-IMPULSS Black Rose
 
Bongasin Anttilasta Best of Malevolent Creation-kiekon. Oon kuunnellu bändiä viimeks joskus 8-9 vuotta sitten ja olin aivan unohtanut kuinka loistava yhtye on kyseessä. Erityisesti kaks ekaa levyä on silkkaa murhaa. Loistavaa riffittelyä. Cannibal Corpsen ohella (niin niin ja deiciden kans) parasta deathia mitä löytyy.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nova
Ketään basisteja paikalla? Olisin tässä kesällä ostamssa ensimmäistä bassoani ja ajattelin samalla ostaa vehkeen mikä menee monta vuotta (ja näyttää hyvältä :)).
Ajattelin seuraavaa:


Mitä mieltä?KILLEr KB-IMPULSS Black Rose

No jos seisaaltasi meinasit soittaa, niin ihan hyvä valinta, mutta ei tuo ole hyvä valinta ensimmäiseksi bassoksi, tuolla ei soita pirukaan kovin helposti. On nimittäin kokemusta. Velipoika osti pari viikkoa sitten ESP:n kitaran malli flying v tai joku v.
mahdoton soittaa jos hihnaa ei ole laitettu niin tiukalle, että kitara on reilusti navan yli. seisaaltan soitto kyllä onnistuu.
Mutta jos monen tunnin treeniä vetää putkeen seisaaltaan joka päivä, niin kyllä hattua täytyy nostaa.:)
Katseleppas myös sellaisia merkkejä kun Ibanez tai Esp ltd. molempia voin varauksetta suositella aloittelijalle ja pidemmälle edenneille.
 
Kai ootte jo uuden Impnazin levyn hankkinu? Itsekin olen tykännyt tästä uudesta levystä, vaikka vanhempi ei ole yhtään iskenyt, mutta tää on jo kovaa! Kannattaa kokeille varsinkin jos ennen ei ole tykännyt.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Sarine
Kai ootte jo uuden Impnazin levyn hankkinu? Itsekin olen tykännyt tästä uudesta levystä, vaikka vanhempi ei ole yhtään iskenyt, mutta tää on jo kovaa! Kannattaa kokeille varsinkin jos ennen ei ole tykännyt.

Hetkinen, mikä on uuden levyn nimi?
 
Metallia kuuntelen aika paljon.
Näitä bändejä tulee enimmäkseen kuunneltua:

Metallica (paras)
Helloween
Masterplan
Paradise lost

Suomalaiset:

No Mans Band (en tiedä luokitellaanko metaliksi?)
Ruoska
Kotiteollisuus

Death/Black metal ei uppoa sitten millään minuunkaan.
Ja örinää en kuuntele ollenkaan. Pari kipaletta Cradle of Filthiä ja Northeria riitti. Mielummin kuuntelen vaikka Pikku G:tä kuin kyseisiä bändejä. (Tämä on vain minun mielipiteeni)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nova
Ketään basisteja paikalla? Olisin tässä kesällä ostamssa ensimmäistä bassoani ja ajattelin samalla ostaa vehkeen mikä menee monta vuotta (ja näyttää hyvältä :)).
Ajattelin seuraavaa:


Mitä mieltä?KILLEr KB-IMPULSS Black Rose

Sitä mieltä että näyttää aika paljon erään Taijin customilta kyseiseltä valmistajalta. Voin kertoa että kaukana aloittelijan soittimesta. Ja Killerin basson hommaaminen suomeen? Olisiko tuon hinta 2500 euroa vähintään.

Ei silti, jos on munaa tuolla soittaa ja rahaa taskussa niin siitä vaan :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Sitä mieltä että näyttää aika paljon erään Taijin customilta kyseiseltä valmistajalta. Voin kertoa että kaukana aloittelijan soittimesta. Ja Killerin basson hommaaminen suomeen? Olisiko tuon hinta 2500 euroa vähintään.

Ei silti, jos on munaa tuolla soittaa ja rahaa taskussa niin siitä vaan :)

Taijin customihan se onkin :) Luovuin kyllä jo ajatuksesta juuri tuon hinnan takia. Ainahan sitä voi haaveilla ;)
 
Onkos kukaan käynyt/tilannut sellaisilta sivuilta kuin www.massmusic.net

Minä katselin sieltä rumpusettejä ja löysin seuraavaa:

Pearl master series set $1790
Suomessa tämä samainen setti maksaa lähemmäs viisituhatta euroa!!!

Voiko tuo olla kusetusta, täällä maksan setistä 30 000 markkaa, ja jos tilaan tuolta saman setin saan sen alle kymppitonnillla?
Ja sama homma peltien kanssa, ostin paikallisesta musiikki kaupasta zildjian a-custom projektion riden 21" maksoin siitä 370 ja tuolla se on myynnissä hintaan $214.95
Joku kokeneempi voisi auttaa?:confused:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Zos kia cultus
Onkos kukaan käynyt/tilannut sellaisilta sivuilta kuin www.massmusic.net

Minä katselin sieltä rumpusettejä ja löysin seuraavaa:

Pearl master series set $1790
Suomessa tämä samainen setti maksaa lähemmäs viisituhatta euroa!!!

Voiko tuo olla kusetusta, täällä maksan setistä 30 000 markkaa, ja jos tilaan tuolta saman setin saan sen alle kymppitonnillla?
Ja sama homma peltien kanssa, ostin paikallisesta musiikki kaupasta zildjian a-custom projektion riden 21" maksoin siitä 370 ja tuolla se on myynnissä hintaan $214.95
Joku kokeneempi voisi auttaa?:confused:

Suomesta kun ostat mitä tahansa rumpuihin liittyvää kapuloista kalvoihin niin maksat siitä tuplahinnan. Tässä kun on nyt käynyt maassa jos toisessa ja aina poikennut katsomassa instrumenttejä niin on huomannut että tuollaiset hintaerot ovat varsin mahdollisia, melkeinpä jopa yleisiä. En itseasiassa ihmettele tuota 1790 dollarin hintaa niin paljon kun sitä että se maksaa suomessa 5000? Siis 5000 vitun euroa? Japanistakin sen saa helvetti soikoon puolella tuosta ja siellä pitäisi olla kalliimpaa kuin suomessa. Tsiisus.
 
No taidanpa minäkin sitten vastata tähän...

Elikkä sähkökitaraa olen nyt soitellut n. 1,5 kk.
Kitarana on Squier standard stratocaster.
Alkaa jo monet biisit sujumaan, esim. seek and destroykin menee jo, tosin ilman sooloa. Nyt olen jo harjoittelemassa Master of puppetsii. Helvetin hauskaa on kyllä tuo soittaminen.

Näitä bändejä kuuntelen:
Metallica (varmaan pystyitte jo päättelemään ;) )
Dream Theater ( Images & Words levy etenkin)
Ozzy
Sonata Arctica
Motley Crue (hard rockia, aivan hiton hyvää musaa! suosittelen ehdottomasti!)
ja onhan noita monia muitakin...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Badass!

Motley Crue (hard rockia, aivan hiton hyvää musaa! suosittelen ehdottomasti!)

En kuitenkaan suosittelisi kyseistä bändiä esikuvaksi ;P Harvoin pino niin kädettömiä muusikoita saa aikaan niin montaa hittibiisiä. Katselinpa tuossa pari päivää sitten niiden vuoden 2000 liven ja voi perkele se oli huono. Oikein alkoi itkettää kuinka Vince ei osannut laulaa edes helpoimpia biisejä enää ja Nikki oli selkeästi ainoa joka ei ollut bändistä kuollut vielä pystyyn :P Ehkä olisi ollut syytä lopettaa silloin dr. feelgoodin aikoihin eikä edes koittaa viedä bändiä 90-luvulle.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
En kuitenkaan suosittelisi kyseistä bändiä esikuvaksi ;P Harvoin pino niin kädettömiä muusikoita saa aikaan niin montaa hittibiisiä. Katselinpa tuossa pari päivää sitten niiden vuoden 2000 liven ja voi perkele se oli huono. Oikein alkoi itkettää kuinka Vince ei osannut laulaa edes helpoimpia biisejä enää ja Nikki oli selkeästi ainoa joka ei ollut bändistä kuollut vielä pystyyn :P Ehkä olisi ollut syytä lopettaa silloin dr. feelgoodin aikoihin eikä edes koittaa viedä bändiä 90-luvulle.

Puhut kyllä totta.
Todellinen Motley meininki kuoli Dr. Feelgoodin jälkeen. Uusista biiseistä erittäin harvat ovat hyviä.
Kannattaa muuten lukea kirja The Dirt, jossa bändin jäsenet (ja muutkin) kertovat bändin vaiheista.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Suomesta kun ostat mitä tahansa rumpuihin liittyvää kapuloista kalvoihin niin maksat siitä tuplahinnan. Tässä kun on nyt käynyt maassa jos toisessa ja aina poikennut katsomassa instrumenttejä niin on huomannut että tuollaiset hintaerot ovat varsin mahdollisia, melkeinpä jopa yleisiä. En itseasiassa ihmettele tuota 1790 dollarin hintaa niin paljon kun sitä että se maksaa suomessa 5000? Siis 5000 vitun euroa? Japanistakin sen saa helvetti soikoon puolella tuosta ja siellä pitäisi olla kalliimpaa kuin suomessa. Tsiisus.

Kiitoksia paljon vastauksesta. ja tuoltahan voi ilmeisesti tilata tuon setin tänne suomeen asti. paljonkohan mahtaa olla postituskulut? siellä sivulla sanottiin että kaikki yli 299 dollarin tilaukset ovat ilmaisia postikulujen kohdalta, ei taida päteä Suomeen vai? katselin että siellä listalla oli suomi, kun testasin paketin ostamista ja siellä piti valita maa ja suomi törötti siellä listassa, eikä mitään erikoismainintaa ollut postikulujen kohdalla?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Zos kia cultus
Kiitoksia paljon vastauksesta. ja tuoltahan voi ilmeisesti tilata tuon setin tänne suomeen asti. paljonkohan mahtaa olla postituskulut? siellä sivulla sanottiin että kaikki yli 299 dollarin tilaukset ovat ilmaisia postikulujen kohdalta, ei taida päteä Suomeen vai? katselin että siellä listalla oli suomi, kun testasin paketin ostamista ja siellä piti valita maa ja suomi törötti siellä listassa, eikä mitään erikoismainintaa ollut postikulujen kohdalla?

Lähetäppä sinne mailia. Pitäisi tuon kokoisen tilauksen tekijälle tulla aikamoisen tarkat selvitykset aiheesta ja pikaseen :) Tullinatsien kanssa muuten joudut tappelemaan siitä setistä kun se suomeen sitten saapuu, kannattaa tosiaan mailata myös niille ja kysyä paljonko joudut siitä kärsimään. Tullistakin muuten vastaavat todella pikaiseen ja tarkasti, ihme kyllä.
 
Jep kiitos keiulle vinkistä. Pistin Tulliin ja massmusic.net:lle sähköpostit menemään. Kun tavarat tulevat tulliin niin eikös minun ole maksettava myöskin alv 22%?
Perkele soikoon tämä suomi on !!#¤"¤%&!!!
Siis jos minun ostokset maksavat ensinnäkin 3000$
siitä 22% on yli 600$ !! Kohta tulee kyllä ruumiita, voi helv¤%#¤
kuustoista, voiko tätä jotenkin kiertää, esim sillä lailla että se tavara jotenkin merkittäisiin lahjatavaraksi tai jotain?:confused: :confused: :rolleyes:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Zos kia cultus
Jep kiitos keiulle vinkistä. Pistin Tulliin ja massmusic.net:lle sähköpostit menemään. Kun tavarat tulevat tulliin niin eikös minun ole maksettava myöskin alv 22%?
Perkele soikoon tämä suomi on !!#¤"¤%&!!!
Siis jos minun ostokset maksavat ensinnäkin 3000$
siitä 22% on yli 600$ !! Kohta tulee kyllä ruumiita, voi helv¤%#¤
kuustoista, voiko tätä jotenkin kiertää, esim sillä lailla että se tavara jotenkin merkittäisiin lahjatavaraksi tai jotain?:confused: :confused: :rolleyes:

Eikö kannattaisi ennemminkin olla tyytyväinen siitä, että saat tavarat halvemmalla kuin kotimaasta, kuin vauhkota verosta, jonka joudut maksamaan, kun jätät tukematta kotimaan taloutta (juurikin tilaamalla ulkomailta)?
Asioilla on aina toinenkin puoli...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Zos kia cultus
Jep kiitos keiulle vinkistä. Pistin Tulliin ja massmusic.net:lle sähköpostit menemään. Kun tavarat tulevat tulliin niin eikös minun ole maksettava myöskin alv 22%?
Perkele soikoon tämä suomi on !!#¤"¤%&!!!
Siis jos minun ostokset maksavat ensinnäkin 3000$
siitä 22% on yli 600$ !! Kohta tulee kyllä ruumiita, voi helv¤%#¤
kuustoista, voiko tätä jotenkin kiertää, esim sillä lailla että se tavara jotenkin merkittäisiin lahjatavaraksi tai jotain?:confused: :confused: :rolleyes:

Jos merkitytät sen lahjaksi niin siitähän vasta innostuvatkin ja aukovat päätään että yrität kusettaa niitä :P voin sanoa tuon ihan kokemuksesta, sillä aina kun joku on lähettänyt jotain oikeasti lahjaksi niin on käynyt näin. Saakelin idiootit. Mutta siitä alvista et pääse eroon muuta kuin tilaamalla EUn sisältä, katsastapa nuo saksalaiset nettikaupat - voi olla että pääset halvemmalla. Ikävä kyllä nyt ei ole kaivaa linkkejä kun bookmarkit ovat toisella koneella, mutta eiköhän löydy kun vähän etsii.
 
perkele helvetti saatana!
ensi kesänä jolloin on tuleman tuska nollaneljä niin minähän olen intissä! perrkele kun viis päivää menee ohi.

kiitos ja hei.
 
Ylös Bottom