Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metallimusiikki ja soittimet

Vastaus: Metallimusiikki ja soittimet

Oksennus sanoi:
Eiköhän tuossa edellisessä viitattu Soundi nimiseen lehteen :D
Olihan siinä iso alkukirjainkin.

Itse en ole tuohon uusimpaan DT:n levyyn tutustunut, Ravishing Grimness oli jotenkin niin puuduttava levy, ettei ole tullut kunnolla kuunneltua sen jälkeisiä levyjä. Total Death levyyn asti täyttä rautaa!

Helvetin asiallista tekstiä sinulla.
 
Vastaus: Metallimusiikki ja soittimet

Zos kia cultus sanoi:
Minä tääs ohimennen kuulin jossain poppi/tai jotain vastaavaa kappaleessa, ihan selvän Emperorin riffin :mad:

Joo, nykyään noita riffejä löytyy ihan mistä tahansa, kuten Vlad Tepesin Wladimir's Marchin riffi löytyy "Pikku-Matin autosta on kumi puhjennut" kappaleesta ja Hornan Sword of Darkness riffi kuulostaa joltain Satumaa-tangon melodialta jne. Joskus taas jotain samaa riffiä kierrätetään jatkuvasti eri bändeillä, vaikka kyseessä olisi kuuluisa sellainen (Bathory - Necromansyn riffi löytyy mm. biiseistä: Root - Pisen Pro Satana, Burzum - War ja Vlad Tepes - In Holocaust to the Natural Darkness, vaikkakin kyseessä voi tässä tapauksessa olla enemmänkin kunnianosoitus Bathorylle tms.). Ehkä tämä voi joskus häiritäkkin kuuntelua ja latistaa tunnelmaa, mutta harvemmin sitä tapahtuu, jos biisi on muuten loistava.

Oksennus sanoi:
Itse en ole tuohon uusimpaan DT:n levyyn tutustunut, Ravishing Grimness oli jotenkin niin puuduttava levy, ettei ole tullut kunnolla kuunneltua sen jälkeisiä levyjä. Total Death levyyn asti täyttä rautaa!

Hate Themillä Darkthrone ryhdistäytyi, musiikiin saatiin jälleen jonkinlaista kylmyyttä ja synkkyyttä mitä alkuaikoina esiintyi ja biisit olivat jäkeviä, vaikkakaan taso ei ihan trilogian ja Panzerfaustin tasolle yltänyt. Sardonic Wrathilla jatketaan hieman samaa tyyliä, mutta silti eräänlainen tasapaksuuden tunne alkaa jo ilmetä, silti loistavaa musiikkia.
 
Vastaus: Metallimusiikki ja soittimet

Onhan se aika vaikeaa keksiä mitään "uutta" riippuen tietysti henkilöstä. Ex Emperorin ja Nykyisen "projektin" Peccatumin "Johtaja" Ihsahn on kyllä aika mieletön tyyppi tekemään musiikkia, todella omaperäistä musiikkia valmistava mies joka on luonut oman tyylisuunnan, Majesteettinen Blackmetal. Kertoo aika paljon tai aika vähän miehestä. Mutta todella tutustumisen arvoisia orkestereita molemmat. Metallimies joka tunnustaa että ei tiedä Emperoria, saa miettiä mitä on oikein elämällään tehnyt.
 
Vastaus: Metallimusiikki ja soittimet

Manowarin "uutta" Warriors of the Worldia aloin kuuntelemaan ja kyllähän tuo pändi vielä näemmä potkii perseille about kaikkia muita hevipändejä maskuliinisella uhollaan. :)
 
Vastaus: Metallimusiikki ja soittimet

Ainahan Manowar potkii muita persiille, kansikuvissa rasvattut kehot, eläimen talja päällä. Vähän kuuntelee sanoituksia niin tietää että he ylistävät itseään jä fanejaan. Whimps&Posers
 
Vastaus: Metallimusiikki ja soittimet

Zos kia cultus sanoi:
Onhan se aika vaikeaa keksiä mitään "uutta" riippuen tietysti henkilöstä. Ex Emperorin ja Nykyisen "projektin" Peccatumin "Johtaja" Ihsahn on kyllä aika mieletön tyyppi tekemään musiikkia, todella omaperäistä musiikkia valmistava mies joka on luonut oman tyylisuunnan, Majesteettinen Blackmetal. Kertoo aika paljon tai aika vähän miehestä. Mutta todella tutustumisen arvoisia orkestereita molemmat. Metallimies joka tunnustaa että ei tiedä Emperoria, saa miettiä mitä on oikein elämällään tehnyt.

Unohtamatta Samothia, kun hän oli mukana tekemässä Emperorille biisejä ne olivat paljon parempia, kuin ne jotka olivat kokonaan Ihsahnin käsialaa (Prometheus). Wrath of the Tyrant, Emperor ja In the Nightside Eclipse levyt varsinkin. Mutta makuasioita.
 
Vastaus: Metallimusiikki ja soittimet

No onhan ne molemmat tehnyt loistavaa jälkeä. Ihmeellistä, kuinka saatoin unohtaa samothin. Behemothiltakin tulee kohta uusi levy: Demigod
Tarkkaa ilmestymispäivää en muista, mutta kaippa se tämän vuoden puolella pitäisi tulla. Sampleja löytyy bändin kotisivulta, ja varsinkin Conquer all niminen biisi on todellinen timantti. Taattua behemoth laatua.
Huomattavasti on keskustelu vähentynyt tässäkin aihepiirissä.
 
Vastaus: Metallimusiikki ja soittimet

Zos kia cultus sanoi:
Huomattavasti on keskustelu vähentynyt tässäkin aihepiirissä.

Varmaankin foorumin käyttäjistä vain harva on kiinnostunut aihepiiristä tai sitten ei viitsi kommentoida mitenkään tähän keskusteluun.

Muuten tiedätkö ILDJARNin? Kyseessä on yhden miehen bändi, josta vastaa Vidar Vaaer niminen heppu, joka on myös aikanaan Emperorissa bassoa soittanut. Myös Ihsahn on tehnyt Ildjarnissa sessionvokaalit yhdelle demolle ja Samoth on ollut yhdellä demolla soittamassa kitaraa, muutenkin Emperor ja Ildjarn ovat toimineet aika tiiviisti yhteistyössä alkuaikoinaan. Jostain syystä Ildjarn on kuitenkin jäänyt täysin pimentoon, vaikka luulisi että se olisi tullut tunnetuksi Emperorin suuren suosion takia. Mutta itse musiikki Ildjarnilla on aika erilaista jos Emperoriin vertaa, se on hyvin rujoa ja raakaa, ja instrumentteja on käytetty aika vähän, myös musiikin laatu on aika huonoa paikoittain (käytetty neliraituria). Kuitenkin nuo elementit yhdistettynä ja vielä hyvin nihilistiset ja agressiiviset vokaalit lisättynä, musiikki toimii loistavasti (tietyillä levyillä), joskus kyllä musiikki menee liian raa'aksi ja rujoksi, että sitä pystyy kunnolla nauttien kuunnella. Mutta niistä joita itse kuuntelen mielelläni voisi mainita "Ildjarn - Det Frysende Nordariket" ja "Ildjarn - Ildjarn-Nidhogg" levyt.
 
Vastaus: Metallimusiikki ja soittimet

Oliko kukaan Slipknotin & Slayerin keikalla sunnuntaina?

Itse olin, joten pientä analyysia.

Mastodon (lämppäri): Aivan ponnetonta kuraa, ei saanut mitään kontrollia yleisöön, suurin osa vain naureskeli ja katseli ympärilleen odottaen keikan loppua.

Slipknot: Näillä vaan keikat paranee vaikka laulaja on kipeänä, sämpleri jossain sairaalassa leikkauksessa. Keikka oli huomattavasti parempi kuin vertaa vuoden 2002 vastaavaan. Kesän keikasta en tiedä kun en paikalla ollut. Setti oli hyvä, yhtäkään biisiä en olisi halunnut vaihtaa, joten siis hyvät biisi valinnat, varsinkin uudet biisit olivat loistavia.

Slayer: Toinen aivan loistava keikka, laulaja Tom vaan naureskeli yleisölle ja kiitti kaikesta suunnilleen joka biisin välissä. Keikka alkoi loistavasti, koko yleisön huudellessa 'God hates us all', huuto kuului varmaan pitkälle. Itse kun en ole suuri Slayer fani, niin en suurimpaa osaa biiseistä edes tunnistanu, mutta ei se meininkiä haitannut, 4-5 moshpittiä piti asiasta huolen. Biisit olivat sopivaa junttausta/tilutusta vaikkakin tilutukset rupesivat vain ottamaan päähän loppuvaiheessa. Bändi soitti n.20min lyhyemmän keikan kuin Slipknot joka minulle passasi erittäin hyvin ;)

Kyllä siis kannatti maksaa 40 euroa että lipun sai käteensä, sen verran loistavat setit olivat molemmilla. Jotenkin bändit täydensivät toisiansa.

Aika kummasti kummatkin laulajat ihmettelivät/katselivat katsomoa kun olivat niin ylös pukkautuneet, Coreyhän sanoi että 'Oh fuck, they are up in the ceiling' tai jotenkin noin :) Tähän on hyvä lopettaa.
 
Vastaus: Metallimusiikki ja soittimet

Yleisön pyynnöstä ja omasta tahdostani laitan infoa Metal Festeistä.

Perjantai:
Klo 21 Deathchain
Klo 22 Machine Men
Klo 23 Turisas
Klo 00.30 Diablo

Ovet auki klo 20

Lauantai:
Klo 20 Helion
Klo 21 Machete
Klo 22 Blake
Klo 23 Maj Karma
Klo 00.30 Peer Gunt

Ovet auki klo 18

Hinnat:
Perjantai: 12e
Lauantai: 15e
Molemmat: 25e

Ovelta +2e

Lippuja pitäisi saada ihan lippupalvelusta.

Kotisivut
 
Vastaus: Metallimusiikki ja soittimet

Kyllä olen metallimies henkeen ja vereen, eikä mua tästä saa muuksikaan muutettua. No fucking way.
Metallica on aina ollut tärkein bändi mulle, enkä mä sen sijaa ykköseltä ala enää vaihtamaan, kun on se päälle kahdeksan vuotta ollut lempibändinä erittäin tiukasti ja puuduttamattomasti. Tässä nyt enempää ala todistelemaan, kuinka tiiviisti olen bändiin kiintynyt, koska sehän ei ketään kummoisesti kiinnosta.
Sitten tässä tulee monta erilaista ja erittäin kovaa metallibändiä, lähinnä siellä thrash-suunnalla liikutaan välillä ehkä pienellä death-vivahteella. Eli tähän on hyvä listata näitä muita lempibändejä:

Slayer
Kreator
Dew-Scented
Testament
Lamb of God
Sadus
Entombed
Killswitch Engage

Slayerilta mä tykkään eniten South of Heavenista, mutta hyvin helposti pari muutakin bändin levyä pääsee listoille. Kreator on aivan uskomattoman hienoa thrashia, joka jaksoi yllättää erittäin positiivisesti vielä Violent Revolutionellakin.
Dew-Scented lupaa Saksasta päin erittäin hyvää mm. Impact-levyllään. Vähän jo rankempaa thrashia, mutta kun kovasti potkii, niin eihän siinä perkele housuissa enää ole pysymistä. Siinä Kreatorin kanssa hienosti kulkee Testament, joka myöskin on koko uransa aikana hyvissä levyissä pysynyt ilman mitään St. Anger Jr the 2nd -tyylisiä levyjä.
Jos jollekin sitten Lamb of God ei ole tuttu, niin tutustukaa heti vaikka As te Palaces Burniin, joka aikanaan oli vuoden yksi kovimmista julkaisuista, ja sitten tämän vuoden Ashes of the Wakeen; ehdottomasti tämän vuoden kärkikastia. Aiemmat bändit levyt kannattaa myös tarkistaa.
Sadus on vähän tuntemattomampi bändi, mutta ollu kovassa kuuntelussa viimeaikoina. Semmosta hienoa thrashia, mistä sen enempää jaksa puhua. Hyvä bändi kuitenkin, muttei vielä niin pitkäaikainen tuttavuus. Entombed nyt pistää niskanikamat tiiliseinän muurattujen sisäseinämien tutkimattomien onkaloiden sisäjuuristoon kiinni mm. Left and Path -levyllä. Tällainen levy on just sulle sopiva, jos et helposti jostain Cannibal Corpsesta säikährä.
Killswitch Engage oli kyllä hyvä uudella levyllään, mutta henkilökohtaisesti mä pidin enemmän, ja edelleen pidän, Alive... Or Just Breathing? -levystä. Tässä uudellahan on kaikenmaailman melomättöbändeistäkin vaikutteita, kun Jenkeissä In Flamesit sun muut on vasta nyt tullu tutuks massoille. Tottahan toki mulle sellainenkin sopii, mutta Breathing aiheutti mulle vähän kiitettävämpiä tukehtumiskramppeja.

Pitäähän tässä vielä mainita Quo Vadis, joka thrashimaisella ja erittäin progressiivisella, välillä brutaalimaisella death-otteella pistää kassit niin pahasti nippuun, ettei siitä solmusta irti toivois pääsevän. Vierailkaa ihmeessä tämän kanadabändin sivuilla (http://www.quovadis.qc.co) ja sieltä ottakaa biisejä uudelta, ensi kuussa julkaistavalta huippulevyltä.
Heh, vielä löytyy nyt yksi bändi. Tai ainahan näitä vaikka kymmenen löytyy, mutta ihan tässä on pakko vielä mainita Invocator (mieleen tulee vahvasti Pantera), Exhorder (Slaughter of the Vatican yksi parhaista thrash-levyistä ikinä, pienellä groovemaisella otteella) ja Carcass, jonka Heartwork on aika kovanluokan teos. Tietty vielä Deathin levyjä pitää suositella, mutta nämähän nyt varmaan on metallipiireissä jo enemmänkin kuin tuttuja asioita.

Kiitosta vain.
 
Vastaus: Metallimusiikki ja soittimet

Decrepify sanoi:
Aivan loistavaa tuo Quo Vadis. Osoitteessa oli typo, tämän pitäisi mennä: http://www.quovadis.qc.ca
No hyvä että korjasit, ja kiva että joku muukin täällä on kyseiseen bändiin törmännyt. Todella taitavaa, tyylikästä ja semmosta virkistävää musiikkia. Vokalistikin hoitaa homman tosi ansiokkaasti.

Tässä nyt tuli mieleen, että Stone on myös hyvä bändi. Teki aikoinaan pirun hienoa thrashia, vaikkei laulu pääsekään sinne Slayerin tasolle. Eikö tätä voisi kevyemmäksi Slayeriksi kutsua, vähän rauhallisemmaksi? Sen lisäksi kannattaa tuota Deströyeria kuunnella. Deströyer 666:lla on helvetin kova levy nimeltään Phoenix Rising. Sellasta bläkkiä, joka voi iskeä hyvin vaikka deathin tai thrashinkin ystäville.

Tuota Wintersuniakin pitää himoita. Mitään muuta kuullut kuin pelkkää hyvää.
 
Vastaus: Metallimusiikki ja soittimet

Joo no norjan "kolmoset" "Reatori", "resruksöni", ja sodomi on pirun tiukkoja bändejä. Mutta tuosta Wintersunista parilla sanalla, että hirviän melodista on ja todella tarkkaan soitettua omaperäistä metalliahan tuo on, varsinkin Kai Hahdon tyylinäyte on taassiinsa paikallaan. Kyllä Suomipoijjaat ossaa hevijä tehhä.
 
Vastaus: Metallimusiikki ja soittimet

Zos kia cultus sanoi:
Joo no norjan "kolmoset" "Reatori", "resruksöni", ja sodomi on pirun tiukkoja bändejä.
Miten mulla on semmonen käsitys että kaikki ovat saksalaisia :rolleyes: Saatan olla väärässäkin kun en noita kovin aktiivisesti kuuntele.
 
Vastaus: Metallimusiikki ja soittimet

Zos kia cultus sanoi:
Joo no norjan "kolmoset...

:rolleyes: Koithahan nyt vähän skarpata, Norjan kolmoset... Lieneekö kyseessä jonkin sortin aivopieru, vai onko faktat hukassa? :D

Mutta tuosta kovasta kolmikosta Destruction on suosikkini, SoD ja Infernal Overkill sekä Eternal Devastation ovat kaikki perkeleen kovia lättyjä, rok rok!

Toki Kreatorin Endless Pain sekä Pleasure To Kill sekä Sodomin Persecution Mania ja Agent Orange tappavat talossa ja puutarhassa myös.
 
Ylös Bottom