Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metro: Last Light

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Foeman
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Metro: Last Light [Hype]

Häh? Ainakin PC-versiossa kyllä saa puheen venäjäksi. Onko muka niin, että konsoleilla ei? Todella outoa jos näin on.

En oo gagosesta kattonu mut ekassa osassa oli kans Pcllä venäjä ääninäyttely ja kokeilin sitä josko olis saanu autenttisen tunnelman mut eihän siitä mitään tullu kun kokoajan piti tuijottaa niitä subeja et tajus jotain.

Kyllä venäjän saa puhekieleksi myös konsoliversiossa (PS3:lla testissä). Päävalikossa options -> game options -> voice language

Kyllä venäjän saa puhekieleksi myös konsoliversiossa (PS3:lla testissä). Päävalikossa options -> game options -> voice language

En sitten tiedä missä vika vai kuinka sokea olen, mutta boksiversiossa ei ole kuin text language tuolla game optionsseissa.

edit. no olinpas toope, siis ei saa kieltä vaihettua in-game optionsseista vaan alkuvalikosta siis.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Metro: Last Light

Onko mulla vaan huono tuuri vai onko tää peli oikeasti näin epävakaa muillakin? Noin 10 kaatumista ennen (luultavasti) viimeistä kenttää ja nyt saman verran loppumähinöissä. Boksiversio alla.

Onko mulla vaan huono tuuri vai onko tää peli oikeasti näin epävakaa muillakin? Noin 10 kaatumista ennen (luultavasti) viimeistä kenttää ja nyt saman verran loppumähinöissä. Boksiversio alla.

Jossain podcastissa muistelisin kuulleeni bugeista puhuttavan, mutta omalle kohdalle ei sattunut mitään suurempia ongelmia (ps3). Äänet taisivat pätkäistä pari kertaa Sonyn langattomilla kuulokkeilla pelattaessa mutta siinä se.

Täällä boksiversiossa tapahtui kaatuilua, jopa niin paljon että viimeisessä checkpointissa joutui käynnistämään koko boksin about seitsemän kertaa ennekuin pääsi pelaamaan, enkä halunnut palata tehtävän alkuun. Oli kyllä aika antikliimaksi loppu kun oli jo hermotkin riekaleina ja peli kestä enään ehkä kaksi minuuttia sitten lopulta
kun pääsin pelaamaan, iso miinus siitä.

Ei kyllä noussut ihan ensimmäisen osan tasolle meikäläisen kirjoissa, vaikka olikin nätimpi, osin toimivampi ja sisälsi mielenkiintoisia kohtia. Liian perus fps-pelikerronta ja Artyom menetti tajuntansa ainakin kymmenen kertaa, ellei useamminkin. Eiköhän sen siirtymisen tehtävien välillä voi jo nykyään hoitaa tyylikkäämminkin. Mutta tosiaan tunnelma ja rauhallinen tahti oli suurta plussaa. Jos vielä vetäisi läpi tappamatta ketään (paitsi pakon edessä) ja ranger modessa.

Komppaan. Harmi että 4A oli virtaviivaistanut toimintaa ja juonenkuljetusta näin paljon 2033:sta. Sen lisäksi nuo parikymmentä kaatumista yhtä monen pelitunnin aikana vesittivät kokemuksen aika lailla kokonaan.

Stealth-kohtaukset olivat lähinnä naurun pitelyä. Harmi. Kolme jantteria noin neliömetrin alueella puukolla nurin ilman että vihulla ilmekään värähtää.

PS3-version arvostelu luettavissa:
Metro: Last Light - Arvostelu - PlayStationFIN

Tosiaan en tiedä oliko mulla vain äärimmäisen hyvää tuuria vai onko peli pleikkarilla oikeasti vakaampi. Nimittäin paria äänisekoilua lukuun ottamatta yhtään bugia ei tullut vastaan.
Suosittelemisen arvoinen kokemus.

Tosiaan en tiedä oliko mulla vain äärimmäisen hyvää tuuria vai onko peli pleikkarilla oikeasti vakaampi. Nimittäin paria äänisekoilua lukuun ottamatta yhtään bugia ei tullut vastaan.

PS3:lla huitaisin itsekkin pelin läpi ja ainoat "bugit" oli myös äänipuolella. Muuten ei mitään moitittavaa.

PS3:lla huitaisin itsekkin pelin läpi ja ainoat "bugit" oli myös äänipuolella. Muuten ei mitään moitittavaa.

PS3 täälläkkin, peli ei nyt ole ihan läpi asti vielä mut ilmeisesti melko lopussa, ja ainut bugi mikä on tullut vastaan
Tuli siellä suolla kun piti sitä lauttaa odotella ja se iso örvelö hyökkäsi päälle jolloin Artyom jäi hyppimään takavasemmalle, mikään muu ei auttanut joten piti sokkona tähtäillä siihen lautalle jolloin heppu rauhoittuis :D

Metro: Last Light on mulle tunnelmaltaan ehkä yksi parhaimpia pelejä mitä olen viimeaikoina pelannut, olen muutenkin heikkona kaikkiin maailmanloppu venäläisiin maisemiin sijoittuvista peleistä kuten esim Stalker. Olen pelannut melko paljon kaikkia säikähtely kauhu pelejä, jossa yleensä säikähtely kohdat ym ovat halpoja ja niihin turtuu parin ekan säikähtelyn jälkeen. Metro: Last Light onnistuu siinä missä harva peli onnistuu, pitämään sen ahdistavan tunnelman loppuun asti.

Itse en niin välittänyt taistella sotilaita vastaan, ne oli loppujen lopuksi melko tylsiä ja aina odotin koska taas pääsee niihin kohtiin missä Metro on parhaimillaan. Olet yksin, pelottavat äänet, sontaa lentää happinaamarin lasiin, sitä pyyhkiessä happi loppumassa eikä varahappea ole taskussa, luodit loppumassa, asetta latailessa juokset paniikissa karkuun huutavia olentoja, samalla etsien jostain lisää happea, ihme kaupalla just löytyy yksi. Karut maisemat ulkotiloissa varsinkin ovat hyvin lähellä seuraavan sukupolven tasoa jopa PS3:lla. Maisemia vaikka kuinka haluisi ihastella, niitä ei ikävä kyllä pysty pitkään ihastelemaan vaan aina pitää muistaa että happea ei riitä loputtomasti.

Peli olisi melko varmasti ehkä jopa vuoden peli mikäli se olisi freeroam (Stalker) tapainen, jossa voit liikkua metro tunneleissa vapaasti ulkotiloihin ja suorittaa erilaisia tehtäviä. Sitä se ei ikävä kyllä ole vaan se jää puhtaasti putkijuoksuksi, mutta erittäin hyvä sellainen. Vaikka luin arvosteluissa että peli kaatuu ja on täynnä bugeja, niin itse taisin olla onnekas eikä peli jäätynyt kun kerran koko sen 12h ajan mitä tähään yhteensä meni, johtuu ehkä siitä että kyseessä on digitaalinen versio eikä levy versio, voi olla ehkä pelkkää tuuria.

En kadu pätkääkään että pulitin päälle 40 euroa tähään peliin, varsinkin kun kyseessä on melko tuntematon uusi? pelifirma jota mielellään tuen eikä aina tarvii rahansa lykätä johonki turvalliseen isoon pelifirmaan, josta saa käteensä sen Call Of Dutyn.

Jos haluat tunnelmallisen pelin, mitä pelataan yksin pimeessä kuulokkeet päässä niin suosittelen lämpimästi Metro: Last Light :)

Termoz ja Dragonfly: Se Ranger-mode tulee "ensimäisten joukossa ostaneille" (näitä on vieläkin kaupoissa) ilmaiseksi Limited Editionin muodossa.

Mihin aseeseen sopivat 15mm steel balls-ammukset?
Mistä mahtaa ko. ase löytyä?

Mulla on vieläkin toi 2033 kesken. Tunnelma ja maailma on kyllä enemmän kuin kohdallaan mutta itellä tökkii vähän toi ampumisen huono toteutus. Esim. sniperilla välillä kun ampuu kaveria 3 kertaa päähän ja ihan varmasti osuu niin ei edes liikahda. Sit välillä lähtee kertalaakista, niinkuin pitäiskin mun mielestä jos snaippaat päähän. Välillä vähän syö miestä kun muutenkin vähäiset ammukset menee hukkaan vaikka ihan selvästi osuu sinne minne pitääkin ja ei ole mitään vaikutusta. Pelissä ei kuitenkaan ole mitään muuta tekemistä kun kävellä tunneleissa ja ampua niin kyllä tuon aspektin pitäis olla kunnossa. Jos maailma olis vähän vapaampi ja olis muutakin tekemistä välillä esim. paikkojen tutkiskelua jne. niin tuon vois paremmin antaa anteeksi.

Toinen juttu mikä kans vähän hämää on että peli niin ohjattu. Tähän asti suurimman osan ajasta oon kävellyt jonkun kaverin perässä ja ampunut. Vähän vapaampi meno olis ollut paljon tyydyttävämpi.

Halusinkin kysyä että onko tässä uudessa pelissä sama ongelma tuon ampumisen kanssa ja onko tämä yhtä ohjattu kuin eka osa??

Tämä tuli hommattua ja pienen pelailun jälkeen vaikuttaa hyvältä, peliin on näköjään hiippailua laitettu jonkin verran. Varmaan tuo onkin pelin ainoa vapaus kun saa päättää että hiippaileeko vai räiskiikö. Tunnelma vaikuttaa hyvältä, graffat näyttää hyvältä, aseet tuntuu kivoilta ja niissä on potkua. Mukava myös sekin ettei kaikki pelit kerro jenkkiläisistä, lisää tarvii tahkoa sen verran hyvän maun on antanut tämä.

Hmm, onko tässä PC-versiossa jokin paha bugi vai enkö nyt hiffaa jotain? Jämähdin ihan alkuvaiheeseen kun tarkoituksena on pitää matalaa profiilia. Nyt checkpointti alkaa siitä, että vihollinen on jo huomannut minut ja huone alkaa täyttyä kaasulla. Kaasunaamaria en ainakaan saa päälle ja vaikka ehdinkin kiivetä kaverin perään tikkaita ylös, niin henki lähtee aina samassa kohdassa.

Tuosta löytyi videokin, muttei vastausta.

[video=youtube;ke0DmfmEFoc]http://www.youtube.com/watch?v=ke0DmfmEFoc[/video]

EDIT: Aloitin kyseisen chapterin uudelleen ja nyt toimii.

Onko bugi kyseessä kun theathre stationin kohdalla niiden kymmenien örkkien ampumisen jälkeen Pavel sanoo "follow me! Faster! Faster!" Mutta jääkin seisomaan siihen paikoilleen. Peli siis tyssää siihen kohtaan, mitään mahdollisuuksia ei ole päästä etenemään ilman Pavelia. Youtubesta katsoin PC-gameplayn kyseisestä kohdasta ja siinä Pavel lähtee etenemään. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa?

Ylös Bottom