Metroid Dread (Metroid 5)

pelle

Well-Known Member
Siis lukemani perusteella power bomb on viimeinen päivitys ja sen jälkeen voi kerätä kaiken.
Nuo shinespark pulmat on just niitä jotka vaatii sen, että osaat juosta, hyppiä ja aktivoida shinesparkin just oikein jotta samus lentää palikoiden läpi.
 

OMI3R

Well-Known Member
Just noi juoku shinespark kikkailut oli melkosta puzzlee. Kyl siinä v**'*t ja perkeleet lensi.
 

pelle

Well-Known Member
Noi shinespark kikkailut alkaa kyllä vituttaa.
Ennen sentään oli kiva kaikkien kykyjen kanssa koluta kenttiä ja kerätä kamaa, mutta ei ole enää.
Peli ei edes kerro esim sitä, että sä voit käyttää morph ball muodossa tai hypätessä shinesparkin.
Sen tiedän, että kumpikin taisi olla mahdollista jo zero missionissa, mutta muistaakseni ainakin morph ball kikkailua tarvittiin vain sequence break oikoreiteissä eikä tavaroiden keräämisessä.

Äskenkin ihmettelin miten mun pitäs saada yks power bomb päivitys ja pikainen googletus antoi nintendo lifen oppaan jossa näytetään mistä lähdetään juoksemaan, luisutaan esteen alta, otetaan shinespark talteen, muututaan palloksi ja aktivoidaan ball spark, mutta sitä ei kerrota miten helvetissä tuo tehdään.
Nyt mun pitää etsiä sitten ohjeet tuohon. Pelin pitäisi kertoa kaikki tuollaiset jos niitä vaaditaan ihan normi pelaamiseen.

edit:

Läpi meni. Kello näytti 9.5 tuntia eli oikeasti yli kymmenen ihan varmasti kaikkien kuolemien jälkeen ja 78% tavaroista.
Lopari veti välittömästi turpaan kahden ekan yrityksen aikana jonka jälkeen katsoin tubesta videon jossa näytettiin kaikki sen hyökkäykset hidastettuina niin oli aikaa opetella mitä sieltä on tulossa ja sitten tuli kommenteista luettua mitä hyökkäyksiä kannattaa käyttää.
Tuon jälkeen meni enää toiset kaksi yritystä.

Esim parryn jälkeen kannattaa aina vaan spammata sitä sädeasetta niin nopeasti kuin pystyy sillä se tekee eniten vahinkoa ja koko ykkös vaihe loppuu jo kahden parryn jälkeen tuolla taktiikalla vaikka et muuten hyökkää ollenkaan.
Samoin kolmos vaiheen "aurinko" tuhoutuu power bombilla.

Edelleen samus returns oli mun mielestä parempi paketti ja ainakin omissa muistoissa tykkäsin jopa other M:sta enemmän ja pelasin sen toisen kerran heti perään.
Tähän en halua koskea enää ikinä.
 
Viimeksi muokattu:

OMI3R

Well-Known Member
Niiku jo sanoin, kyl siinä v###t ja perkeleet lensi to shinsparksin kanssa. Paria jölliä sai valehtelematta kymmeniä kertoja yrittää, mut ku olivat tyylii viimeisiä en voinut luovuttaa.
 

Baron

Well-Known Member
Ensimmäinen Metroid joka meni läpi loppupomon kukistumiseen asti: 14h 36min. Ja kaikista ärräpäistä ja ohjaimen lentelyistä huolimatta (kerran oli handheldinä, kääk), niin lähti uudelleen peluuseen. Jospa pääsisi alle 10h.

Loppupomot ovat siis opeteltavissa, mutta ilman nettiä olisi huonosti tälle tavispelaajalle käynyt. Ötökkäpomo oli kyllä epäreiluuden multihuipentuma, Shinesparkilla tavataan seuraavan kerran!

Tämä peli omasta mielestäni oletti aika paljon, että pelaajalla olisi historiaa sarjan kanssa. Itselleni jokainen ominaisuus oli etäisesti tuttu 20 vuoden takaa Metroid Primesta. Sitten joku Shinespark oli ja olisi käsitteenä edelleen täysi tuntemattomuus ilman nettiä: minun mielestä peli ei tuota selittänyt tai avannut missään vaiheessa.

Jos näin oli, niin Samuksen erikoisliikkeis olisi helposti voinut olla joku sisäinen ”wiki” ohjeita varten. Nyt ohjeet olivat aika ylätason tutoriaaleja sitä mukaan kun kyvyt palautuivat.
 
Ylös Bottom