Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metroid Dread (Metroid 5)

Peliä enemmän pelanneet, jos voisitte laittaa tänne tietoa tuosta kuinka paljon se joku isompi otus nyt sitten jahtaa pelaajaa tuossa pelin aikana? Itselleni ehdoton turnoffi jos tuo on usein toistuva elementti pelissä. Siinä tapauksessa saattaa jäädä jopa peli hankkimatta, vaikka on tämä muutoin kohtuullisen paljon kiinnostanut.
Voi Ippe, sie se oot näiden turnoffiesi kanssa vielä meikäläistäkin pahempi. Pitäiskö meidän mennä hippiretriitille, avata lukkoja ja löytää Rajattoman pelaamisen vapaus #namaste #freeyourmind ?

Vitsailut sikseen, en ole paperilla tämän mekaniikan suurin fani itsekään, mutta kerron sitten joskus kommenttini siitä että miten toimi tässä yhteydessä :D
 
"Menestyksen salaisuus on se sama kuin aina ennenkin, eli hyvä kenttäsuunnittelu. Juuri tähän osa-alueeseen on käytetty paljon aikaa, ja se näkyy. Pidin siitä, että peli luo pelaajalleen hukassa ja eksyksissä olemisen kokemuksen, vaikka siitä ei olekaan kysymys. Pelaajaa ei ohjata kädestä seuraavaan paikkaan, sillä kulkua ohjataan mestarillisesti estämällä pääsy sellaisille alueille, joihin ei vielä haluta pelaajaa päästää."


Tämä on mielestäni paras asia. Oikea Pelaajien peli. Olen aina tykännyt puzzleista juuri tällaisissa peleissä joissa on myös huippuluokan toimintaa.
 
Mun viimeisin Metroid oli NES aikaa ja nostalgiat mini nessillä, tämä tuntuu vanhalta ja tutulta metroidilta. On tätä odotettu ja vaikka ei olisi koskaan pelannut metroideja on tämä siitäkin huolimatta loistava puzzle platformer. Just kun on eksyksissä eikä tiedä mihii mennä niin alkaa löytyy uusia kykyjä ja näin ollen uusia polkuja. Kyllä tähän vaan uppoo, "vielä käyn koluamassa tämän mestan" sit huomaakin että 7h vierähti johonkin, E.M.M.I:t ei toistaseks ole harmaita hiuksia aiheuttanut, vaikka niille kiinni onkin jäännyt ja välillä päässyt irti, ne tuo mukavaa jännitystä peliin (RE2 ja nemesis tyylii, mutta ei niin rajusti ja ei niin koko ajan sekä niitä voi murhata kun saa erikoispyssyn käyttöön jolloin alue "vapautuu". Tekis mieli jatkaa mut pitää myös nukkua välillä.
 
Huhhuh. Olipahan parituntinen. Tähän asti ainakin kaikkien odotuksien arvoinen. Tuon Mariuksen kirjoituksessa olevan lainauksen voi allekirjoittaa täysin.
Ippenatorille uskaltaisin vastata jo nyt, että ei tarvitse olla huolissaan :)
Vaikuttaisi siltä että tuo on toteutettu järkevästi.
Eli ei ainakaan usein toistu sitten ilmeisesti tuo elementti? Jos näin on tosiaankin, niin eiköhän tämä mene sitten hankintaan heti ensi viikolla tilipäivän koittaessa.
 
Eli ei ainakaan usein toistu sitten ilmeisesti tuo elementti? Jos näin on tosiaankin, niin eiköhän tämä mene sitten hankintaan heti ensi viikolla tilipäivän koittaessa.
Veikkaan, että kyllä tuo elementti sinua häiritsee tosi paljon, kun tunnut oikein inhoavan jos tuollaisia on vähäkään. Veikkaan alun perusteella, että tässä tuota elementtiä on suhteessa enemmän, kun vaikka Mr X:ää RE2:ssa.

Itselle tuo vihollistyyppi oli kyllä puhdasta nannaa! Todella kuumottavia tilanteita saivat aikaan ja tuli hieman jopa kauhufiilistä monessa kohtaa. Tykkäilen kyllä todella paljon tämänastisen pelailun perusteella.
 
Veikkaan, että kyllä tuo elementti sinua häiritsee tosi paljon, kun tunnut oikein inhoavan jos tuollaisia on vähäkään. Veikkaan alun perusteella, että tässä tuota elementtiä on suhteessa enemmän, kun vaikka Mr X:ää RE2:ssa.

Itselle tuo vihollistyyppi oli kyllä puhdasta nannaa! Todella kuumottavia tilanteita saivat aikaan ja tuli hieman jopa kauhufiilistä monessa kohtaa. Tykkäilen kyllä todella paljon tämänastisen pelailun perusteella.
Kauhun tunne ei siinä välttämättä haittaa, vaan se totaalinen skriptattu olemus, josta en nimenomaan pelien vihollisten kohdalla pidä. Lisäksi myös se mistä en pidä, on se, että vastaan taistelemisen mahdollisuus puuttuu, koska haluan pelaajalla olevan peleissä kontrolli ja hyvät valinnan mahdollisuudet. Kovin skriptatut vihut vievät yleensä kontrollia ja valinnan mahdollisuuksia pelaajalta. Siitä en siis erityisesti pidä.
 
Kauhun tunne ei siinä välttämättä haittaa, vaan se totaalinen skriptattu olemus, josta en nimenomaan pelien vihollisten kohdalla pidä. Lisäksi myös se mistä en pidä, on se, että vastaan taistelemisen mahdollisuus puuttuu, koska haluan pelaajalla olevan peleissä kontrolli ja hyvät valinnan mahdollisuudet. Kovin skriptatut vihut vievät yleensä kontrollia ja valinnan mahdollisuuksia pelaajalta. Siitä en siis erityisesti pidä.

No nyt on kahden planeetan "Emmi" tavattu niin voin spoilerissa kertoa miten tuon kanssa toimitaan :

Emmillä on oma karttaan merkattu alue jossa se kiertää, sinne mennään omasta portaalista sisään aina. Eli se ei pääse yllättämään koska vaan. Sitä vastaan ei voi taistella perusaseella, joten ensimmäisellä planeetalla ainut vaihtoehto on paeta, pakoreittejä on kuitenkin yleensä useita, joten rauhassa kun pysyy, pako usein onnistuu. Sitten kun löydät tuon "ohjauskeskuksen", jonka tuhoamalla saat omega cannonin, jolla sen alueen Emmin tuhoaminen onnistuu.
Toisella planeetalla tämä mukavoituu huomattavasti kun saat phantom cloakin(näkymättömyys armor) , jolla muutut näkymättömäksi, sillon piileskely on huomattavasti helpompaa.

Alkuun tuossa oli pari kuolemaa joissa meinasi vähän jo turhautuminen iskeä, mutta aika nopeasti tosiaan huomasin että tuolta Emmin alueelta pääsee aika nopeasti pois, joten koko ajan ei tarvitse olla varpaillaan. Ja tuo näkymättömyys armori auttaa ihan hirveästi.
Mutta toki ymmärrän jos tuo jotakuta rasittaa. Peli on muuten vaan niin timanttia, että suosittelen silti.
 
Viimeksi muokattu:
Onkos tässä muuten vaikeustason valintaa?
Taaskaan ei ole tuosta mainittu sanaakaan yhdessäkään katsomassani arvostelussa.
 
No nyt on kahden planeetan "Emmi" tavattu niin voin spoilerissa kertoa miten tuon kanssa toimitaan :

Emmillä on oma karttaan merkattu alue jossa se kiertää, sinne mennään omasta portaalista sisään aina. Eli se ei pääse yllättämään koska vaan. Sitä vastaan ei voi taistella perusaseella, joten ensimmäisellä planeetalla ainut vaihtoehto on paeta, pakoreittejä on kuitenkin yleensä useita, joten rauhassa kun pysyy, pako usein onnistuu. Sitten kun löydät tuon "ohjauskeskuksen", jonka tuhoamalla saat omega cannonin, jolla sen alueen Emmin tuhoaminen onnistuu.
Toisella planeetalla tämä mukavoituu huomattavasti kun saat phantom cloakin(näkymättömyys armor) , jolla muutut näkymättömäksi, sillon piileskely on huomattavasti helpompaa.

Alkuun tuossa oli pari kuolemaa joissa meinasi vähän jo turhautuminen iskeä, mutta aika nopeasti tosiaan huomasin että tuolta Emmin alueelta pääsee aika nopeasti pois, joten koko ajan ei tarvitse olla varpaillaan. Ja tuo näkymättömyys armori auttaa ihan hirveästi.
Mutta toki ymmärrän jos tuo jotakuta rasittaa. Peli on muuten vaan niin timanttia, että suosittelen silti.
Itelle timanttia on kyllä myös nuo EMMI kohdat, pidän noista kyllä aivan pirusti tuon tunnelman ja kuumottavuuden takia. :)
 
No nyt on kahden planeetan "Emmi" tavattu niin voin spoilerissa kertoa miten tuon kanssa toimitaan :

Emmillä on oma karttaan merkattu alue jossa se kiertää, sinne mennään omasta portaalista sisään aina. Eli se ei pääse yllättämään koska vaan. Sitä vastaan ei voi taistella perusaseella, joten ensimmäisellä planeetalla ainut vaihtoehto on paeta, pakoreittejä on kuitenkin yleensä useita, joten rauhassa kun pysyy, pako usein onnistuu. Sitten kun löydät tuon "ohjauskeskuksen", jonka tuhoamalla saat omega cannonin, jolla sen alueen Emmin tuhoaminen onnistuu.
Toisella planeetalla tämä mukavoituu huomattavasti kun saat phantom cloakin(näkymättömyys armor) , jolla muutut näkymättömäksi, sillon piileskely on huomattavasti helpompaa.

Alkuun tuossa oli pari kuolemaa joissa meinasi vähän jo turhautuminen iskeä, mutta aika nopeasti tosiaan huomasin että tuolta Emmin alueelta pääsee aika nopeasti pois, joten koko ajan ei tarvitse olla varpaillaan. Ja tuo näkymättömyys armori auttaa ihan hirveästi.
Mutta toki ymmärrän jos tuo jotakuta rasittaa. Peli on muuten vaan niin timanttia, että suosittelen silti.
Ei tuo ihan niin pahalta kuulosta, kuin pelkäsin. Eiköhän tämä nyt kuitenkin tule hankittua. Kiitos infosta!
 
Älä sitten pety jos et pidäkään tuosta elementistä tässäkään pelissä. :)
Juu ymmärrän toki, että menee sitten ihan omaan piikkiin pettymys, jos pelin ostan. Ne asiat tuossa kuitenkin hieman helpottavat, että tulee vain tietyillä selkeillä alueilla vastaan, ja sitten myös se, että ilmeisesti ainakin jossain vaiheessa pystyy myös taistelemaan vastaan.
 
Juu ymmärrän toki, että menee sitten ihan omaan piikkiin pettymys, jos pelin ostan. Ne asiat tuossa kuitenkin hieman helpottavat, että tulee vain tietyillä selkeillä alueilla vastaan, ja sitten myös se, että ilmeisesti ainakin jossain vaiheessa pystyy myös taistelemaan vastaan.

Unohtui mainita että lisäksi jos "jäät kiinni", on siinä vielä pieni mahdollisuus paeta torjumalla (parry), mutta todella vaikea se on, ainakin minulle. Pari kertaa toki siinäkin onnistunut.
 
Peliä on tullut nyt pelattua muutama tunti. Olen aiemmin pelannut Metroid-peleistä vain Super Metroidin joskus 90-luvulla. Tämä on tuntunut ainakin toistaiseksi haastavammalle, mutta erittäin laadukkaalle pelille. Game over -ruudusta pääsee onneksi nopeasti takaisin peliin, eikä ainakaan toistaiseksi ole joutunut aloittamaan kovin kaukaa uudelleen.

Pelin animaatiot pystyy muuten ohittamaan painamalla + ja - painikkeita. Ensimmäisen pomon alkuanimaatio tuli katsottua melko monta kertaa, ennen kuin huomasin tuon. Sekin tuli lopulta päihitettyä.
- Opettele hännän asennot, jotta ehdit väistää sitä.
- Ammu pallot, jotta saat niistä lisää energiaa/ohjuksia.
- Käytä päähän ohjuksia tai ladattua ammusta.
- Hännän osumakohtaan toimivat myös tavalliset ammukset.
- Kun vastustaja kääntyy, liu'u sen ali ja paina X-nappia suunnilleen pään kohdalla. Tämän jälkeen pääsee ampumaan kasan ohjuksia lähietäisyydeltä.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom