Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metroid Prime 4: Beyond

Siinä vielä video vertailua.



Grafiikat vähemmän yllättäen kärsii vanhalla raudalla pelatessa, mutta olennaisempana näyttäisi että mitään 25fps diaa sieltä ei ole tulossa, joten ostoonhan tää meni. Nyt on vkl vähän velvollisuuksia, mut jospa sunnuntai iltana viimestään pääsisalottelemaan, alkuviikostakin on vielä sopivasti vapaata töistä. Ja toki, tässähän on upgrade mahdollisuus, joten jos mä nyt yht'äkkiä päättäsinki kohta sen kakkosen hommata niin pienellä rahalla saa tän päivitettyä siinä tapauksessa.
 
Grafiikat vähemmän yllättäen kärsii vanhalla raudalla pelatessa, mutta olennaisempana näyttäisi että mitään 25fps diaa sieltä ei ole tulossa, joten ostoonhan tää meni. Nyt on vkl vähän velvollisuuksia, mut jospa sunnuntai iltana viimestään pääsisalottelemaan, alkuviikostakin on vielä sopivasti vapaata töistä. Ja toki, tässähän on upgrade mahdollisuus, joten jos mä nyt yht'äkkiä päättäsinki kohta sen kakkosen hommata niin pienellä rahalla saa tän päivitettyä siinä tapauksessa.

Eikstää ihan 60fps oo switch ykkösellä? Näin ainakin internet sanoo, kyl tää vähän kiinnostais mut kattoo nyt, kyllähän metroidit iskee mut jotenkin ei näyttäis äkkiseltään olevan niin hirveesti mitään uutta verrattuna vaikka nyt prime remasterediin. Mitä nyt tämä moottoripyörä ja aavikko joka on täynnä tyhjää ja turhaa tylsää ajelua, itse mestat kyllä vaikuttaa hyviltä kun pääsee sillä prätkällä perille.
 
Eikstää ihan 60fps oo switch ykkösellä? Näin ainakin internet sanoo, kyl tää vähän kiinnostais mut kattoo nyt, kyllähän metroidit iskee mut jotenkin ei näyttäis äkkiseltään olevan niin hirveesti mitään uutta verrattuna vaikka nyt prime remasterediin. Mitä nyt tämä moottoripyörä ja aavikko joka on täynnä tyhjää ja turhaa tylsää ajelua, itse mestat kyllä vaikuttaa hyviltä kun pääsee sillä prätkällä perille.
ite en huomaa mitään eroa.
 
Täytyy kyllä se sanoa että kuinka monta kertaa Metroid voi enää selvitä siitä että Samus menettää kykynsä pelin alussa ja ne on kerättävä takaisin. Samat pallomuodot ja tuplahypyt on jo kerätty kymmenkunta kertaa. Olis ehkä virkistävää joskus pitää ne kyvyt jotka on jo saatu aikaisemmissa peleissä (ainakin kaikki perus jutut) ja sitten rakentaa peli uusien kykyjen varaan. En nyt jaksa asiasta enempää miinuksia pelille antaa kun edellisestä Prime sarjan pelistä on niin kauan mutta jos näitä nyt enemmänkin saadaan niin toivon jatkossa että ei ehkä tarvis aina niitä samoja kykyjä kerätä.

Muuten pelistä ei ole muuta kuin positiivista sanottavaa. Ymmärrän kyllä nyt miksi jotkut arvostelijat tai pelaajat eivät tästä pidä, tämä ei ole Metroidvania vaan kuten aikaisemmin mainitsin niin enemmänkin old school Zelda Metroid skinillä. Tämä ei ole itselle huono asia mutta nyt ymmärrän pelin osittain negatiivisen vastaanoton. Ehkäpä Metroidin pääsarja pidetään Metroidvania tyylisenä ja tämä Prime sarja muutettiin erilaiseksi seikkailupeli sarjaksi.
 
Täytyy kyllä se sanoa että kuinka monta kertaa Metroid voi enää selvitä siitä että Samus menettää kykynsä pelin alussa ja ne on kerättävä takaisin. Samat pallomuodot ja tuplahypyt on jo kerätty kymmenkunta kertaa. Olis ehkä virkistävää joskus pitää ne kyvyt jotka on jo saatu aikaisemmissa peleissä (ainakin kaikki perus jutut) ja sitten rakentaa peli uusien kykyjen varaan. En nyt jaksa asiasta enempää miinuksia pelille antaa kun edellisestä Prime sarjan pelistä on niin kauan mutta jos näitä nyt enemmänkin saadaan niin toivon jatkossa että ei ehkä tarvis aina niitä samoja kykyjä kerätä.
Onhan tämä toki melkoinen klisee mutta kuuluu kuitenkin asiaan. Miten helvetisti niitä kykyjä sitten olisi jos tässä pitäisi kolmen aiemman Primen päälle alkaa vielä lisää niitä kasaamaan? :D

Parhaiten itselle tämän ongelman kiertää ne teokset, jotka lähtee nollista tai joissa vaihtuu päähahmo. Silloin sen kliseen voi sivuuttaa täysin, koska totta kai se hahmo on alussa täysi noob. Tai no, Metroidissa ei taida edes olla, vaan aina on kyse kykyjen menettämisestä.

No, itseä ei ole haitannut, koska tuo nyt tosiaan on niitä kliseitä, joihin tottuu koska on vähän pakkokin. Voihan se olla myös mielenkiintoista että mikä on aina milläkin kertaa syy taitojen uusiksi keruuseen tai oppimiseen: muistinmenetys, erikoinen hyökkäys/voima vai jotain muuta.
 
Oliko kolmosessa joku kykyjen menetys alussa, mielestäni ehkä ei? Ykkösessä lähti kamat kun tippui planeetalle, kakkosessa darksidelle imeytyessä.

Eilen tuli muutama tunti pelailtua ja ainakin toistaiseksi ymmärrän kritiikin peliä kohtaan. Välillä ollaan hyvinkin Prime pelien ytimessä, mennään yksin uudella alueella ratkoen pulmia ja kurmuuttaen vihollisia. Sitten voidaan hypätä avoimeen/autioon osuuteen taas hetkeksi, joka tuntuu toisinaan ihan muulta pelisarjalta kuin Prime. Viihdyn kyllä pelin parissa, ei siinä mitään.
 
1764918379861.png
Voiko tämä olla totta? On aika tyly ratkaisu jos on :rolleyes:. En hirveästi ole näihin amiiboihin tutustunut että mitä niistä saa eri peleihin mutta tämä vaikuttaa aika härskiltä.
 
Näytä liitetiedosto 20173
Voiko tämä olla totta? On aika tyly ratkaisu jos on :rolleyes:. En hirveästi ole näihin amiiboihin tutustunut että mitä niistä saa eri peleihin mutta tämä vaikuttaa aika härskiltä.

Se aavikko osuus on siis rakennettu täysin ambient soundtrackin ympärille ja siinä ei ole musiikkia. Se toimii ja luo hyvän tunnelman sen tutkimiseen. Amiibon avulla saa avattua muiden alueiden musiikkiraidat käyttöön jos haluaa jotain musiikkia kuunnella. Mutta mitään piilotettua uutta musiikkiraitaa joka olisi vain amiibojen yksinoikeus ei ole.

Sinänsä outo ratkaisu mutta itselle ihan se ja sama koska se ambient soundtrack toimii niin loistavasti siinä kohtaa.
 
Se aavikko osuus on siis rakennettu täysin ambient soundtrackin ympärille ja siinä ei ole musiikkia. Se toimii ja luo hyvän tunnelman sen tutkimiseen. Amiibon avulla saa avattua muiden alueiden musiikkiraidat käyttöön jos haluaa jotain musiikkia kuunnella. Mutta mitään piilotettua uutta musiikkiraitaa joka olisi vain amiibojen yksinoikeus ei ole.

Sinänsä outo ratkaisu mutta itselle ihan se ja sama koska se ambient soundtrack toimii niin loistavasti siinä kohtaa.
No se vähän selventää asiaa. Ajattelinkin että toi olisi aika karua noin.
 
Se aavikko osuus on siis rakennettu täysin ambient soundtrackin ympärille ja siinä ei ole musiikkia. Se toimii ja luo hyvän tunnelman sen tutkimiseen. Amiibon avulla saa avattua muiden alueiden musiikkiraidat käyttöön jos haluaa jotain musiikkia kuunnella. Mutta mitään piilotettua uutta musiikkiraitaa joka olisi vain amiibojen yksinoikeus ei ole.

Sinänsä outo ratkaisu mutta itselle ihan se ja sama koska se ambient soundtrack toimii niin loistavasti siinä kohtaa.

No se vähän selventää asiaa. Ajattelinkin että toi olisi aika karua noin.

No jaa. Kuulostaa vähän selittelyltä ja ns. "Nintendo-puolustelulta". En väitä nyt ketään faniksi mutta ei tällaisia kannattaisi liian suopeasti katsoa läpi sormien. Rajattua sisältöä tuo silti on ja käytännössä siis musiikki on rajattu 30 euron lisäukkelin taakse. Ei kuulosta kauhean asialliselta.

Toki pyöräilyt on voitu nimenomaan suunniteltua ambient-taustan kanssa pelattavaksi mutta koska me ei sitä voida tietää, niin jää myös epäilys siitä että nuo on vain keksitty siirtää amiibon yksinoikeudeksi koska jotainhan niissäkin pitää aina olla.

Tuo olisi ollut parempi niin, että amiibo olisi aukonut musiikit aiemmin tai antanut jonkin lisäkappaleen sinne kuin miten nyt on tehty. Useinhan amiibot antavat esimerkiksi lisäelämiä tai muita kulutustavaroita, jotka eivät ole yksilöllisiä, joten jonkin täysin oman ominaisuuden laittaminen amiibon taakse on kyllä ikävä homma.

Ei varmaan kaada elämää tai pelistä nauttimista mutta periaatteen tasolla taas surkeaa.
 
Nyt kun vähän enemmän päässy ajelee tuolla aavikolla niin pidän kyllä. Viola on törkeen helppo ajaa, sen voi kutsua vaikka ilmasta kesken hypyn, se että aavikko ei ole täynnä löydettävää tarkoittaa että aina kun löytää jotain se on mielenkiintoista ja merkityksellistä. Aavikko toimii myös HUB alueena joka yhdistää nuo niin sanotut luolastot/kentät. Sain ensimmäisen elementin aseeseen niin aukesi taas uusia juttuja ja voi mennä vanhoista kentistä keräämään juttuja mitä ei ekalla kerralla saanut.

No huomenna sitten vapaata niin voi pistää vähän enemmän tunteja alle.
 
Tästä pelistä ollaan montaa mieltä, mutta kieltää ei voi, että teknisesti tämä on uskomaton taidonnäyte. Hyvännäköinen ja sulava ja hiottu kun mikä.
On suorastaan epätodellista pelata tätä käsikonsolimuodossa ilman mitään kompromisseja. Silkkisen pehmeä 60pfs ah..

Muuten ensimmäisen tunnin jälkeen on helppo ymmärtää miksi tätä peliä ollaan niin puolesta ja vastaan. Itselle maistuu kyllä tähän mennessä nähdyn perusteella, mutta ei tämä perinteistä metroidia ole. Enemmän tulee vanhemmat Legend of Zelda pelit mieleen. Tutut metroid elementit on läsnä, mutta rakenne on erilainen. Lisää tunteja alle. Tässä vaiheessa näillä mietteillä.
 
Tästä pelistä ollaan montaa mieltä, mutta kieltää ei voi, että teknisesti tämä on uskomaton taidonnäyte. Hyvännäköinen ja sulava ja hiottu kun mikä.
On suorastaan epätodellista pelata tätä käsikonsolimuodossa ilman mitään kompromisseja. Silkkisen pehmeä 60pfs ah..

Muuten ensimmäisen tunnin jälkeen on helppo ymmärtää miksi tätä peliä ollaan niin puolesta ja vastaan. Itselle maistuu kyllä tähän mennessä nähdyn perusteella, mutta ei tämä perinteistä metroidia ole. Enemmän tulee vanhemmat Legend of Zelda pelit mieleen. Tutut metroid elementit on läsnä, mutta rakenne on erilainen. Lisää tunteja alle. Tässä vaiheessa näillä mietteillä.

Joo ei voi kun ihailla miten viimeistelty peli on niin teknisesti ja kaikinpuolin. Se on nykypäivänä harvinaista herkkua jopa isoilta pelitaloilta. 120 FPS tätä silmäkarkkia on ihan huikeaa. HDR myös häkellyttvään hyvä. Ei bugejakaan tähän mennessä tullut vastaan.
 
Ylös Bottom