Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Metroid Prime

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Little Girl

Itseäni ärsyttää varsinkin kun skannauksien textit ovat erittäin vaikeasti luettavia. En tiedä sitten johtuuko tämä sinisestä fontista, pienestä koosta vai huonosta näöstä. Jokatapauksessa joka skannauksen aikana minun täytyy kurottaa lähemmäs 32" 100hz tv:täni, että näkisin tekstin paremmin (Enkä istu kuin noin kahden metrin päässä). Lisäksi skannaus nappi on huonosti sijoitettu.

Minulla ei ainakaan skannauksessa ole ongelmia. Pelaan n. 2.5 metrin päästä, televisiona on Finluxin 21'' ja tekstit näkyvät hyvin. Napit on mielestäni sijoiteltu siinä mielessä hyvin ettei skannaus-moodi mene vahingossa päälle.
 
Olen nyt pelin mukaan pelannut n. 8 tuntia. Ensiksi täytyy sanoa, että hyvä peli ja musiikit saavat erityismaininnan. Tähän mennessä vain...


-=SPOILERS AHEAD=-

... se lumimaailman tutkimuskeskus ja Phazon Mines ovat latistaneet tunnelmaa aika roimasti. Epämääräisiä käytäviä ja suurin osa Space Pirateista ovat tylsiä. Paitsi ne vesipiraatit siellä avaruusaluksessa. Siellä siis oli tunnelmaa isolla T:llä.

-=SPOILERS BEHIND=-


Täytyy varmaan viikonloppuna pelailla loppuun.
 
Ihan hyvä kun viholliset regeneroituvat on ainakin jotain tekemistä kun ravaa ympäriinsä etsien uusia paikkoja ja sillä tavalla saa energiaa ja ammuksia kätevästi.

täytyy kyllä sanoa että joidenkin vihollisten(esim. space pirates) regeneroituminen ärsyttää hieman.

Ainakin minulle Primen kontrollit sopivat loistavasti
kyllä ne kontrollit aluksi tuntuivat hieman oudoilta mutta noin puolentunnin pelaamisen jälkeen huomasin että
En kaipaa TS2/Halo tyylisiä kontrolleja Primeen. Mielestäni peli toimii loistavasti näillä kontrolleilla.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Little Girl
Tunnin pelaamisen jälkeen peli vaikutta pienoiselta pettymykseltä.

Nyt on pelattu noin neljä tuntia ja peli on parantunut huomattavasti, lähinnä uusien kykyjen tulon myötä. Kontrollitkin alkavat sopia jo paremmin käteen ja peliin on tullut lisää syvyyttä. Ennemmin ei ole muuten tämän kaltaisissa peleissä tullut etsittyä salapaikkoja. Mutta nyt on erittäin tärkeää etsiä joka ikinen huone tarkkaan läpi. Paria vihollisista en ole muistanut skannata, mikä harmittaa näin jälkeen päin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Little Girl
Paria vihollisista en ole muistanut skannata, mikä harmittaa näin jälkeen päin.

Elä kuule huolehdi, sitten toisella läpimeno kerralla ;)
Itse olen vieläkin ihan gigseissä koko pelistä, tahtoo lisää!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Mage
Elä kuule huolehdi, sitten toisella läpimeno kerralla ;)
Itse olen vieläkin ihan gigseissä koko pelistä, tahtoo lisää!

Jos sinä olet gigseissä, niin minä olen seitsemännessä taivaassa :D

Lyhykäisesti sanottuna, ei näin hyvää peliä voi olla olemassa. Peli paranee kokoajan edetessään, .Phendrana Driftin vesikenttien musa on aivan tajutonta herkkua ja Sunken Ship on upea.

Peliä pelatessaa herää kyllä aikamoinen arvostus pelintekijöitä kohtaan. Miten hyvin kaikki yksityiskohdat ja pikkuseikat on mietitty. Esimerkiksi Sunken Shipin rauniot veden alla katkennein johtoineen jotka roikkuvat todella realistisesti teki ainakin minuun suuren vaikutuksen.

16h on nyt tullut nautiskellen pelattua, ja ainoastaan kerran olen joutunut vilkaisemaan hint systeemiin kun etsin 4h yhtä itemiä.

Olen peliä pelatessani huomannut yhden huomion arvoisen seikan, josta oli aiemmin keskustelua, nimittäin vihulaisten uusiutuminen. Nimittäin pienemmät vihulaiset uusiutuvat nopeammine kuin suuremmat. Ero ei ole mikään minuuttien luokkaa , mutta sen verran suuri, että kerkeät käväistä toisessa huoneessa savettamassa tms. Tämä on mielestäni vain plussaa , sillä hyvä vaan että peli ei ole liian helppo.

Tähän mennessä en yksinkertaisesti ole löytänyt yhtään ainokaista miinusta pelistä.
 
Mun mielestä tässä pelissä, ei oo mitään huonoa. Ohjaimen napit on suunniteltu erittäin hyvin ja kaikki toiminnot löytyy nopeasti sekä ilman että tarvii ohjainta silmäillä.
Musiikki tuo välillä jännittävän lisän toimintaan. Tehtävät pystyy helposti suorittamaan ja jos jää jumiin niin hint system pelastaa.

Välillä ajattelin, et paska juttu kun örkit uusiutuu mutta jos näin ei olisi niin homma olisi pelkkää juoksemista.

10+, ei muuta!

ps. Ootteko huomannut kun samusin antaa olla paikoillaan, niin se rupee hetken päästä räplää aseen nappeja? esim. plasma beamin kanssa.
 
Saattaapi sittenkin käydä niin, että ostan kuution, mutta sitten pitäisi vielä valita Zelda- ja Prime-pakeista.:o
 
Tuon ja sen toisen, missä on Metroid-pak ja 251-muisti, väliltähän se valinta vahvasti tulee olemaan.:)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan paavi88
Tuon ja sen toisen, missä on Metroid-pak ja 251-muisti, väliltähän se valinta vahvasti tulee olemaan.:)

Itse ostin tuon Metroid pakin kun en ollut edes tietoinen Zelda bundlen tulosta. No onhan tämäkin tietysti pelittänyt kybällä, mutta jos saisin vielä toisen mahdollisuuden harkita niin olisin luultavasti ottanut Zelda paketin :)
 
Oma arvosanani Metroidille on 10+. Peli on Mahtavasti suunniteltu. Koskaan en ole jäänyt jumiin. Enkä tähänkään asti ole pitänyt tätä peliä liian helppona. Toivotaan että FPA pelejä tule Gamecubelle lisääkin.
 
Ovien avaus mekanismit tuntuvat olevan välillä jumissa.
Huomasin äskettäin. Vaikka en ole kyllä ensimmäinen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Razoc
Ovien avaus mekanismit tuntuvat olevan välillä jumissa.
Huomasin äskettäin. Vaikka en ole kyllä ensimmäinen.

Eivät ne ole jumissa. Tuo on vain pelin tapa peittää lataustauot. Huomaat varmaankin, että kun ovi on 'jumissa' niin kuutio latailee vimmatusti oven takana olevaa huonetta muistiin. Mielestäni ratkaisu on suht toimiva.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan triple_a
Eivät ne ole jumissa. Tuo on vain pelin tapa peittää lataustauot. Huomaat varmaankin, että kun ovi on 'jumissa' niin kuutio latailee vimmatusti oven takana olevaa huonetta muistiin. Mielestäni ratkaisu on suht toimiva.

Jaa siitäkö se johtuukin. Kiinnostavaa tietää vaikka vähän näin jälkikäteen. On aikas pirun nopea lataaminen verrattuna esim PS2 tai X-Boxiin ja vielä niin huomaamaton :p
 
Toisaalta se latailee vaan pari huonetta eteenpäin että jos se latailu kauemmin kestäisi niin alkaisi jo huolestuttaa. Joskus latailu kiehauttaa, kun vihut paukuttaa tulta ja tulikiveä perään kun koittaa päästä pois huoneesta. Mutta se vaan on pelin henki.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan From Finland
varmasti cuben paras peli ei siitä epäilystäkään vain loppukuvat oli paskat.

Spoiler

Mutta pelissä on kolme eri loppuvideota, jos tarkoitat jotain kuvia niinkuin tektissäsi sanotaan niin sitten en ole niitä itse vielä saanut!

Spoiler


Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Razoc
Toivotaan että FPA pelejä tule Gamecubelle lisääkin.

Tulee tulee, jahka saavat julkaistua Metroid Prime 2:sen
 
Ylös Bottom