Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

MGS2: Substance tietoa & kuvia!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sorbitoli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Se mitä olen päässyt pelailemaan Splinter Celliä, niin mukavalta menoltahan se vaikutti, muttei todellakaan MGS2:ta parempi. Siinä on vaan jotakin, mitä SC:stä puuttuu... Mutta mielipiteet on aina mielipiteitä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Guardian Viper
Se mitä olen päässyt pelailemaan Splinter Celliä, niin mukavalta menoltahan se vaikutti, muttei todellakaan MGS2:ta parempi. Siinä on vaan jotakin, mitä SC:stä puuttuu... Mutta mielipiteet on aina mielipiteitä.
Jep, ei taida SC:ssä olla skeittailua, joka sopii hyvin hiiviskely peleihin. lol :D

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan phoe
Jep, ei taida SC:ssä olla skeittailua, joka sopii hyvin hiiviskely peleihin. lol :D

D'oh, ei Metal Gear Solid 2:ssakaan ole :p

Ei vain kolahda SC samalla tavalla kuin MGS1 ja 2 ilmestyessään.

Jos SC:ssä olisi hemmoja jotka osaa matkustaa ajassa, ja vihollisia, joihin joutuu upottamaan lippaallisia, niin SC olisi varmasti vuoden 2002 kuumin tapaus (se on jo nyt).

Splinter Cell on enemmän realistista hiiviskelyä kaipaaville, toisin kuin MGS2, jossa juoni tiputtaa sinut kottikärryiltä heti kun aloitat pelaamisen. Toisaalta hyvä kikka Hideolta pitkittää pelin kestoa, koska sen joutuu pelaamaan 5 kertaa läpi tajutakseen juonen :).

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
Lähinnä huvitti, että peli joka kunnolla käännettynä olisi konsolin paras, haukutaan huonoksi "X-Box -asteikolla", kun vehkeellä on ollut tuonkin jutun kirjoituspäivään mennessä tasan yksi peli jonka edes voitaisiin ajatella haastavan MGS:n kisaan parhaudesta!
Lähinnä huvitaa, kun Groover ei jälleen kerran osaa lukea...vai kuka sitä huonoksi on haukkunut?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gimble
Lähinnä huvitaa, kun Groover ei jälleen kerran osaa lukea...vai kuka sitä huonoksi on haukkunut?

Sinä. Jos tämän kommentin kirjoittaa: "Ei kyllä kuulosta miltään huippupeliltä ihmisten kommenteista päätellen... (ainakaan XBOX:n asteikolla)", niin ei siitä nyt sitä kuvaa saa että peliä hyvänä pitää.

Mulla toisaalta voi olla vähän kieroutunut käsitys, sillä PS2 -pelaajana mulla on mahdollisuus olla pelaamatta muita kuin huippupelejä. Näitä helmiä nimittäin PS2:lla on tarpeeksi ettei keskinkertaista tarvi hankkia. Kaikilla ei tietenkään samaa mahdollisuutta ole.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan NviperO
Jaajaa... vai että yksi peli. Taitaa olla sinunkin pelikokemuksesi Xboxilla aika vähäistä. Kunnolla käännettynäkään peli ei enää pärjäisi Splinter Cellille, ja pääset sen itsekin huomaamaan kun peli tulee ensi vuonna myös PS2:lle.

Huomaa milloin viesti on kirjoitettu! SC ei ilmeisesti ole vieläkään ilmestynyt? Ja pidetään ne jalat maassa sen SC:n paremmuuden suhteen, MGS2 on jo loistavuutensa näyttänyt, SC ei.

Huomaa milloin viesti on kirjoitettu! SC ei ilmeisesti ole vieläkään ilmestynyt? Ja pidetään ne jalat maassa sen SC:n paremmuuden suhteen, MGS2 on jo loistavuutensa näyttänyt, SC ei.

No eipä ole. Mutta tuo sinun viestisi huokui taas niin tuttua asennetta, että Xboxilla on vain yksi hyvä peli. MGS2 on loistava peli, mutta oman SC kokeiluni perusteella sen on aika astua siltä korokkeelta alas. Ainoa mihin SC voi enää kaatua, on joko A) sen frameraten täydellinen droppi tai B) sen juonen täydellinen lässähtäminen. Visuaalisesti ja pelattavuudeltaan peli on kirkkaasti viiden tähden luokkaa, ja jos tarina jatkuu samalla Tom Clancy -kaavalla mistä se lähti liikkeelle, niin tiedän mikä peli tulee pyörimään hyvin monta kertaa tämän vuoden aikana omassa Boxissani. Vielä pitäisi löytää peliaikaa sille pinolle muita vasta ilmestyneitä/juuri ilmestyviä mahdollisia huippupelejä. Kaikkien hankkimista uusina ei rahatilannekaan millään salli.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan NviperO
No eipä ole. Mutta tuo sinun viestisi huokui taas niin tuttua asennetta, että Xboxilla on vain yksi hyvä peli.
Asenteen esiinkaivamisesta saa syyttää gimblen "X-Box -asteikkoa" :D

En sinänsä epäile SC:n mahdollisuuksia olla loistava peli, se taas toisaalta EI tarkoita sitä että MGS2 jotenkin siitä huonontuisi että SC on hyvä.
Mikäli SC todella on niin erinomainen kuin on annettu odottaa, on siinä yksi syy lisää harkita mahdollista boxin hankintaa. Tällä hetkellä minulle henkilökohtaisesti ei niitä vielä tarpeeksi ole - tosin enemmän kuin esim. GC:n ostoon. Tässä pähkäillessä on onneksi tarjolla noita hyviä PS2-pelejä ihan riesaksi asti, joten on aikaa odotella ja venyttää päätöksiä.

En sinänsä epäile SC:n mahdollisuuksia olla loistava peli, se taas toisaalta EI tarkoita sitä että MGS2 jotenkin siitä huonontuisi että SC on hyvä.
No ei se myöskään varmaan tule paranemaankaan? Eli josset jaksanut lukea aiempia kommenttejani, niin uskon MGS:n olevan ihan hyvä peli!

Huippupelit on kuitenkin erikseen ja en usko MGS:n pääsevän siihen sakkiin. Se oli joo "helmi" PS2:lla, mutta XBOX puolella huippupeli pallille pääseminen ei ole niin yksinkertaista...varsinkin, kun pelikaupan hyllyssä kyttää vieressä sen tasoisia pelejä, kuin Spliter cell. Nykivällä PS2-grafiikalla toteutettu peli ei välttämättä ole hirveen kova juttu XBOXilla, tämä on siis vaan mun perstuntumalla tehty olettamus ja pianhan asian pääsee itse toteamaan...pakkohankintahan se peli on jokatapauksessa.

No ei se myöskään varmaan tule paranemaankaan? Eli josset jaksanut lukea aiempia kommenttejani, niin uskon MGS:n olevan ihan hyvä peli!

Huippupelit on kuitenkin erikseen ja en usko MGS:n pääsevän siihen sakkiin. Se oli joo "helmi" PS2:lla, mutta XBOX puolella huippupeli pallille pääseminen ei ole niin yksinkertaista...varsinkin, kun pelikaupan hyllyssä kyttää vieressä sen tasoisia pelejä, kuin Spliter cell. Nykivällä PS2-grafiikalla toteutettu peli ei välttämättä ole hirveen kova juttu XBOXilla, tämä on siis vaan mun perstuntumalla tehty olettamus ja pianhan asian pääsee itse toteamaan...pakkohankintahan se peli on jokatapauksessa.

No huippupeliksihän se on jo PS2:lla todettu. Ja nyt siis puhun MGS2: Sons of Libertystä. Ja se peli sellaisenaan olisi XBoxilla kolmen parhaan joukossa helposti. "Nykivä PS2 -grafiikka" on kuitenkin niin näyttävää että on täysin vertailukelpoista mihin tahansa XBox-peliin tällä hetkellä. NIIN ja se ei nyi.
Sitten jos puhutaan XBox-käännöksestä: Mitä ilmeisimmin XBoxista ei ole saatu puristettua niitä tehoja ulos että peli pyörisi sujuvasti. No, ei voi mitään. Huonoista käännöksistä ei varmasti tule olemaan millään konsolilla pulaa tulevaisuudessakaan. Pelin hyvyys yhdellä koneella ei näköjään takaa sitä että kaikki versiot olisivat hyviä. Tästä löytyy esimerkkejä liikaa jo nyt...

No huippupeliksihän se on jo PS2:lla todettu.
Joo...ja "Blue Max" oli C64:n huippupeli, mutta tuskin tuskin olisi XBOXin huippupeli jos se sille nyt suoraan portattaisiin...toivottavasti pointti alkaa pikkuhiljaa hahmottuun?

Ja XBOXin MSG nykii ihan saatanasti ja ainakin minä punun nyt siitä...toivottavasti nyt sekin hahmottuu?

Joo...ja "Blue Max" oli C64:n huippupeli, mutta tuskin tuskin olisi XBOXin huippupeli jos se sille nyt suoraan portattaisiin...toivottavasti pointti alkaa pikkuhiljaa hahmottuun?

Ja XBOXin MSG nykii ihan saatanasti ja ainakin minä punun nyt siitä...toivottavasti nyt sekin hahmottuu?

Tässäpä tämä juuri onkin. Blue Max ehkäpä saataisiin niukin naukin pyörimään boxissa samalla tasolla kuin kuusnepassa. Asia ei ole näin MGS:n kanssa.

Juttelustasi paistaa nyt selvästi läpi oletus siitä että XBoxin pelit olisivat jotenkin korkeammalla tasolla kuin PS2:n pelit. Tästä ei kyllä mitään käytännön näyttöä ole olemassa.

Juttelustasi paistaa nyt selvästi läpi oletus siitä että XBoxin pelit olisivat jotenkin korkeammalla tasolla kuin PS2:n pelit. Tästä ei kyllä mitään käytännön näyttöä ole olemassa.
LOL! Juuei ole! :D Sovitaavn vaikka sitten niin! Koska tämä ei ole konsolisota-threadi, niin en jaksa alkaa vänkäämään päivän selvästä asiasta. Sun ja muutaman muun boardin jäsenen kanssa on aika turha tästä aiheesta edes keskustella. Sen on saanut konsolisota puolella havaita. Ihan sama kuinka monta tuhatta riviä tulee faktaa ja hyviä perusteluja, siitä minkä takia PS2 on "nuhapumppu" XBOXiin verrattuna, niin aina sieltä tulee näitä hupaisia "ei ole mitään näyttöä olemassa" replyjä...juusesiitä...parempi antaa olla.

Ja nyt näyttää muuten se "XBOX-asteikko" hommakin näkyä...1 ehdottomasti PS2:n eliittiin kuuluva peli jää armotta Splinter Cellin loiston varjoon. MGS2 on varmasti hyvä, mutta se EI todennäköisesti tule olemaan XBOX:n ns. "huippupeli"

Ja nyt näyttää muuten se "XBOX-asteikko" hommakin näkyä...1 ehdottomasti PS2:n eliittiin kuuluva peli jää armotta Splinter Cellin loiston varjoon. MGS2 on varmasti hyvä, mutta se EI todennäköisesti tule olemaan XBOX:n ns. "huippupeli"

No, jos se boxi saa yhden hyvän pelin, niin sitten se asteikko varmaan menee niin että:

10: Halo, SC
.
.
.
.
.
.5: Seuraavaksi paras peli

Sillehän ei voi mitään että käännöksiä tehdään onnettomasti. Ei se silti muuta tosiseikkaa siitä että MGS sellaisena kuin se on PS2:lla olisi huippupeli myös XBoxilla.

Ja Huomatkaa! MGS2 on vuoden vanha peli!

Metacriticillä on SC saanut hyvän ka:n 95%. Pelkään pahoin että mahdolliset tulevat käännökset eivät yllä tämän XB-version tasolle. Kuitenkaan ei olla tehty engineä uusiks :(

Vielä viimeinen lisäys: MGS2 96% sama mesta

Viimeksi muokannut moderaattori:
Sillehän ei voi mitään että käännöksiä tehdään onnettomasti. Ei se silti muuta tosiseikkaa siitä että MGS sellaisena kuin se on PS2:lla olisi huippupeli myös XBoxilla.
Ja sun mielipide on sitten absoluuttinen totuus? Itse oon sitä mieltä, että se ei mikään huippupeli ole, koska xboxilta löytyy saman genren huomattavasti parempi tekele. En ole henk. koht. asiaa valitettavasti päässyt vielä toteamaan, mutta ennakkotietojen perusteella peli näyttää aika selvältä. Vaikka XBOXin MGS olisi identtinen porttaus PS2:lta, niin se olisi mun mielestä edelleen "vain" hyvä peli.

Metacriticillä on SC saanut hyvän ka:n 95%. Pelkään pahoin että mahdolliset tulevat käännökset eivät yllä tämän XB-version tasolle.
Noälä! Ei tarvi olla mikään Einstein käsittääkseen, että vaikka kääntö tehtäisiin kuinka hyvin niin se ei koskaan voisi kääntyä pleikkarille ilman huomattavia graafisia muutoksia. Eli Pelkosi toteutuu aivan varmasti, JOS peli joskus pleikalle kääntyy...

En ole henk. koht. asiaa valitettavasti päässyt vielä toteamaan, mutta ennakkotietojen perusteella peli näyttää aika selvältä. Vaikka XBOXin MGS olisi identtinen porttaus PS2:lta, niin se olisi mun mielestä edelleen "vain" hyvä peli.

LOL, eli et ole pelejä pelannut, mutta silti SC on parempi? OK, eiköhän tuo kommentti kiteytä juttujesi tason...

Edit: Ai niin, aika läppä tuo MGS2:n graafinen mollaaminen. Enpä ole vielä Boxilla nähnyt MGS2:n (PS2-versiota) hienomman näköistä peliä. DoA3:sta ja SC:ä en ole tosin koittanut.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban
LOL, eli et ole pelejä pelannut, mutta silti SC on parempi? OK, eiköhän tuo kommentti kiteytä juttujesi tason...
LOL, tuo postaus osoittaa luetun ymmärtämisen tasosi. Eli jos nyt tarvii taas mennä rautalanka linjalle niin kun kirjoitin "peli näyttää selvältä" tarkoitin, että SC tulee oletettavasti olemaan parempi peli näistä kahdesta.
Edit: Ai niin, aika läppä tuo MGS2:n graafinen mollaaminen. Enpä ole vielä Boxilla nähnyt MGS2:n (PS2-versiota) hienomman näköistä peliä. DoA3:sta ja SC:ä en ole tosin koittanut.
Eli jos totean, ettei peli ole huippupeli niin se on graafista mollaamista? On se ihan hyvän näköinen, en ole koskaan mitän muuta väittänytkään. Se ei silti XBOXilla ole mitään ihmeellistä ja pelin graafinen taso ei yllä lähellekkään Splinter Cellin loistoa.

Ja sun mielipide on sitten absoluuttinen totuus? Itse oon sitä mieltä, että se ei mikään huippupeli ole, koska xboxilta löytyy saman genren huomattavasti parempi tekele. En ole henk. koht. asiaa valitettavasti päässyt vielä toteamaan, mutta ennakkotietojen perusteella peli näyttää aika selvältä. Vaikka XBOXin MGS olisi identtinen porttaus PS2:lta, niin se olisi mun mielestä edelleen "vain" hyvä peli.

Noälä! Ei tarvi olla mikään Einstein käsittääkseen, että vaikka kääntö tehtäisiin kuinka hyvin niin se ei koskaan voisi kääntyä pleikkarille ilman huomattavia graafisia muutoksia. Eli Pelkosi toteutuu aivan varmasti, JOS peli joskus pleikalle kääntyy...

Siis: Et ole pelannut kumpaakaan peliä millään alustalla ja mielipide on vankka!?! Toi jos mikä on sitä naurettavaa itseään.

No, toi toinen puoli asiaa nyt ei ole mitenkään ilmeistä. Varsinkaan kun lukee ton sun kirjoittaman ekan kappaleen, niin toiseenkin kappaleeseen suhtautuu sen ansaitsemalla vakavuudella

Jos haluaisin tohon jotain väittää, niin heittäisin heti noi metacriticin arvosanat kehiin, ymmärrän kuitenkin asian parmmin enkä näin tee

Vielä Gimblelle:

Miksi et menisi ja ostaisi sitä Splinter Celliä, niin tietäisit jotain ainakin toisesta pelistä, mistä puhut niin "asiantuntevasti"

Ylös Bottom