Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras sekä kaikki muukin ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mulla G29 ja Dirt ja rata-autopelejä. Mielestäni plug&play kääntösäde kaikissa tähän mennessä. Mutta, rallipelejä pitää mielestäni ajaakin vähän eri tavalla. Formulaa ja gt autoja voi ajaa siten, että molemmat peukalot on koko ajan kiinni ratissa omilla paikoillaan ja kääntösäde on silti riittävä. Ralleissa pitää vähän enemmän pyörittää rattia kuten oikeassakin elämässä. Katso vaikka joku video youtubesta https://youtu.be/mVf12nqJDIY niin näet että tiukoissa mutkissa rattia voi joutua kääntämään oikeasti yli akselinsa ja esim tuonne 540deg asti. En tiedä johtuuko ongelma tästä mutta tosissaan ei tuon dirtin pelaaminen onnistuisi jos pitää kokoajan peukalot paikoillaan ratiss.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Ei sitä pelkkää basea taida löytyä oikein mistään. Ja jos jostain ulkomailta löytyykin, niin maksaa niin paljon, että on järkevämpi ostaa koko paketti ratteineen ja polkimineen.

Saksan Amazonista vaan suosiolla koko setti tilaukseen, jos mahdollisimman halvalla haluaa päästä. Noin 245€ tulee hinnaksi.

Jos siellä toimii yhtään takuuasiat niin sitten mutta muuten ei kannata edes miettiä T300-sarjan ratteja.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Jos siellä toimii yhtään takuuasiat niin sitten mutta muuten ei kannata edes miettiä T300-sarjan ratteja.
Mulla on ainakin sellainen käsitys, että Amazonilla takuut toimisi ihan ok.

Tuli tuo tilattua, joten eiköhän sen takuun pääse jossain vaiheessa käytännössäkin kokeilemaan.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kellään ollu isompia ongelmia t300rs:n kanssa? Mulla on nyt viides tai kuudes ratti vaihdettu takuuseen reilun 2kk aikana ja tuntuu taas, että ei ole kaikki aivan kohdallaan :confused:

On ollut vikaa polkimissa, jostain puuttui voima lähes kokonaan, yksi ei halunnut kalibroida itseään minkään ohjain- tai firmwaretemppujen jälkeen. Osa on vain lakannut toimimasta vähäisen ajelun jälkeen.

Näissä on kyllä aivan uskomattoman paljon laadun heittelyä, osa on tuntunut silkinpehmeältä ja osassa tuntunut "hammastus" selvästi rattia käännellessä. Nykyinen tuntuu varsinkin mutkista ulos tullessa kuolleelta ja "tyhjältä". Jostain jenkkifoorumilta luin, että kyseessä voi olla ns uudenkarheus jonka pitäis kulua pois tovin käytön jälkeen.

En enää tiedä olenko jo vainoharhainen ja saanut pelonsekaisin tuntein kantaa uutta laatikkoa verkkokaupasta :D Onneksi sentään takuupalvelut ovat toimineet.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Itsellä yli 2v vanha t300rs ilman ongelmia. Kummasti luottoa noi syö, jos joutuu kokoajan vaihtelee uuteen. Itsellä kun toiminut ongelmitta, niin jaksan liputtaa Thruatmasterin puolesta.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kellään ollu isompia ongelmia t300rs:n kanssa? Mulla on nyt viides tai kuudes ratti vaihdettu takuuseen reilun 2kk aikana ja tuntuu taas, että ei ole kaikki aivan kohdallaan :confused:

On ollut vikaa polkimissa, jostain puuttui voima lähes kokonaan, yksi ei halunnut kalibroida itseään minkään ohjain- tai firmwaretemppujen jälkeen. Osa on vain lakannut toimimasta vähäisen ajelun jälkeen.

Näissä on kyllä aivan uskomattoman paljon laadun heittelyä, osa on tuntunut silkinpehmeältä ja osassa tuntunut "hammastus" selvästi rattia käännellessä. Nykyinen tuntuu varsinkin mutkista ulos tullessa kuolleelta ja "tyhjältä". Jostain jenkkifoorumilta luin, että kyseessä voi olla ns uudenkarheus jonka pitäis kulua pois tovin käytön jälkeen.

En enää tiedä olenko jo vainoharhainen ja saanut pelonsekaisin tuntein kantaa uutta laatikkoa verkkokaupasta :D Onneksi sentään takuupalvelut ovat toimineet.
Mulla on 3. ratti käytössä joka on "kestäny" nyt kohta 2vuotta. Jokin aika sit se lopetti toimimasta,mut firmiksen uuelleen asennus herätti henkiin.

2 ekaa gte mallia hajos kumpiki n.2 viikossa..forcet hävis ja kalibroinnissa oli häikkää.

Ihmeen pitkä pinna sul on,ku et oo vaihtanut merkkiä.:)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Ihmeen pitkä pinna sul on,ku et oo vaihtanut merkkiä.:)

Mielessä on käynyt vaihto g29. Arveluttaa kuitenkin että tuntuuko se sitten kuinka paljon köykäisemmältä verrattuna thrustmasteriin. Kohtuu luotettava kampe se ilmeisesti kuitenkin on.

Lisättäköön vielä että maltillisilla forceilla tulee ajettua, niin ei voi noita hajoamista sen piikkiin laittaa.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Itsellä yli 2v vanha t300rs ilman ongelmia. Kummasti luottoa noi syö, jos joutuu kokoajan vaihtelee uuteen. Itsellä kun toiminut ongelmitta, niin jaksan liputtaa Thruatmasterin puolesta.

Kyllähän sulla siitä meni kaasupolkimen jousi poikki n. vuosi sitten foorumi viestien perusteella.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Niin juu se, ratista ite puhuin. Senkin sain avaamalla toimimaan, ei se poikki ollut lopulta vaan irti sieltä. Edelleen ne hyllyssä toimivana on ne polkimetkin.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

En nyt muista kaikka saitteja edes mutta aika paljon olen tuosta etsinyt asiaa miksi juuri T300 on se mikä hajoaa heti ja koittanut myös kaivella palautusprosentteja yms. ja aika raaka totuus on se että hajoavat, melkein kaikki...

Osalla syy on se että alunperin tehtiin T300RS:n malleja sekä EU että Jenkkimalleina, nyt niitä on tehty Jenkimalleja jotka muutettu suoraan EU-malleiksi (eli heti ekat ratit olis toimivia, oma T300 tukee myös tätä jonka myin jo pois) ja koska jenkeissä on 110V (?) virtajärjestelmä ja täällä 230-240V niin ratin osat eivät sitä kestäisi, esimerkiksi 110V-> 230V kun mennään, moottorin pitää olla tuplasti lujempaa kiinni että se ei irtoa, näitä hajoamisia on tapahtunut, taisi olla täälläkin jollakin se kun muovit hajosi ratin sisältä(?).

On hyvin hankala sanoa yhtä ainoaa vikaa kun noissa tuntuu olevan monta vikaa... Vähän niin että käy hyvä tsäkä jos saat sellasen joka kestää.
TS-PC ratti kun tuli ulos, luulen että se on paranneltu aika paljonkin vs. T300RS, kunhan saavat tehtyä tuosta vielä pleikkaversion, tuskin tulee samasta mutta ainakin se GT-edition tulee jossa kai sama base pääosin (?).
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kyllä mä voin lyödä vaikka henkeni pantiksi, että nuo laitteet ei syö 230v, tai edes 110v. Kyllä siinä on muuntajat välissä vetämässä 5-12v, tai kun jenkki kyseessä, niin 24v ihan mahdollinen myös.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Näin vähän ajattelinkin. Sen vuoksi ratin kestävyyteen ei voi vaikuttaa 110/230v erot.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Paras hinta laatu varmaan tässä yllä laitteista mihin takuun saa :)

Suosittelen kuitenkin tarkan markan vartijana tuota g29 rattia jos sen saa vielä tuohon noin 180€ + shifer 60€ on ehkä hiukan tarkempi kuin t150, ainakin ajat parani heti..
Miinuksena vois sanoa et voimaa on paljon enemmän noissa thrust mastereissa kuin logitecissä ja kolisee ainakin assetoa pelatessa , mut siihen auttaa kun laittaa forcet 100 & muut asetukset lähelle nollaa / pois , tosin tientuntu johinkin 40% paikkeille.

Eli joo ostin siis itsekkin sen ihan extemporena trs150 tilalle " alesta." + vaihdekepin ( vaihdekepin koska kaipas jotain tekemistä suorillekkin )
Oikeestaan syy olikin se et sain vaihde kepin , kytkimen ja ratin melkein pelkän thrustmasterin h shifterin hinnalla (
noh ei nyt ihan) mitä haaveilin aiemmin käytettynä löytäväni .
joka tapauksessa polkimissa on kytkin ja ne ovat paremmat kuin t150 mukana tulevat.
Yotubessa on videoita asetuksista esim dirt rallyyn ja kaikkiin muihinkin, niin ei tarvii itse arpoo kaikkea , toki vaikea sanoa mikä on paras mutta sieltä kopion itselleni asetukset joltain ja tuntuma parani huomattavasti . mm. dirtissä ohjaus on nyt huomattavasti hitaammalla mitä itse asetin alkuun ja paljon luonnollisempi ajaa nyt ..


 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Onko teillä joku kikkakolmonen jolla voi saada G25/27 polkimista tuntumaa ilman ABS jarruja?
Mulla menee auto heti ympäri kun hipasenkin (luonnollinen pieni painallus) ilman ABS:ää ja oon kyllä tehnyt kaiken että saisi tuohon tyhjää tilaa ja jarrut ottais oikeesti kiinni vasta siellä pohjalla. Jännä jutttu on se, että ilman ABS tuo on "on-off" mallin poljin ja ABS:n kanssa tuntus että poljin toimii "oikein" eli polkimen resoluutio muuttuu yhtäkkiä n. 4:stä sinne 256 vai mikä näissä on se normi :D Minkäänlaista tuntumaa noissa ei kyllä ole, ainoastaan jousivastavoima.

Ei itseäni haittaa ajella ABS:n kanssa tuon jutun takia mut olishan se nyt hieman realistisempaa. Jarrutusmatkat on ainakin 1/4 lyhyempiä Project carsissa ilman ABS, onko tämäkään normaalia? Tämän takia kait tuo tekoäly on aina puskurissa jos jarrutan ajoissa :rolleyes:
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Osaisikohan joku auttaa, kun T3PA:n kaasupolkimesta ruvennut kuulumaan turhankin säännöllisesti pientä ininää pääasiassa kaasulta jalkaa nostettaessa. Joku siellä ilmeisesti huutaisi pientä rasvausta siis, tai ääni on ainakin sellainen. Onko siis samanlaisia kokemuksia, hyviä arvauksia tai muita, että saisi tuon loppumaan ruuvaamatta auki koko settiä? Ei yhtään huvittaisi lähteä aukomaan noin pienen jutun takia ja kun polkimetkin ovat vasta pari hassua kuukautta vanhat.

Kysytään vielä samalla siitä, että tekeekö noilla vanhoilla (T300:n orkkis)-polkimilla mitään tai kannattaako niitä lähteä esim. myymään? Rojua niin paljon muutenkin, ettei viitsisi "varapolkimia" säilyttää vaan sen takia, että jos käytössä olevat sattuvat hajoamaan.
 
Ylös Bottom