Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras sekä kaikki muukin ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mitä tulee tuohon tuulettimeen niin ei mene kauan kun joku kokeilee sitä T300 rattiin myöskin. Epäilen itse että siellä on joku tosi halpamalli tuuletin sisällä ja se sitten lähtee käyntiin herkästi.

Jos jossain vaiheessa koen tuon T300 RS:n tuuletinmelun ongelmaksi, niin vaihdan kyllä tuulettimen parempaan.

Alkuperäiset tuulettimet ovat tietysti kustannussyistä halvimpia mahdollisia.

http://www.docdroid.net/hco8/t500-rs-new-fan-installation-en.pdf.html

Linkin kuvista näkee selvän eron alkuperäisen tuulettimen (monta pientä lapaa) eron uuteen (vähemmän mutta isommat lavat). Isolapaisessa riittää pienempi rpm ja on näin hiljaisempi, sellainen siis tilalle.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Itellä ei ainakaan vielä ole ratin tuuletin sanonut pihaustakaan mutta en ole paljon pystynyt pelaamaankaan kun pc:n toiminta on heikkoa ja PS3 joka mulla on on vielä vähän korjausta vaille.
Itellä tulee myös vaihdettua se tuuletin jos siitä tulee haittaa.
Ainakin tuo T500 tuulettimen vaihto on ihan helppo homma.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Näyttäisi olevan mahdollista, mutta pikkasen virityksen makua ja force ei toimi. https://m.youtube.com/watch?v=tIORcnftd10

Jos tähän tehdään oikeat ajurti niin pelit toimii täydellisesti, 100% tukea ei ole mutta pelit toimii täydellisesti. Logitechiltä niitä ajureita on vissiin turha odottaa, ku ovat lopettaneet ratti tuen.

Semmonen "huhu" on että fanatec ois saamassa project cars tuen PS4. Huhuja liikkuu aika paljon nyt, toivottavasti porukka tulis järkiin, ja raitit alkais toimimaan:)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Turha myös odottaa, että Sony tekisi niitä Thrustmaster sopimuksen vuoksi. Eli oikeastaan ainut taho olisi joku Peoject Carsin kaltainen peli johon joukkorahoituksella tuo saataisiin ja pistettäisiin vapaaseen jakoon. Olisiko siltin mahdollista, ettei Sony antaisi lupaa siihen samaisen Thrustmaster sopimuksen vuoksi.

Oma näkemys on ainakin se, että on aika epätodennäköistä, että tuen saisimme koskaan ja sen vuoksi itsekin pistin ratin vaihtoon. Eikä siinä, onhan tuo hihnavetoinen runko "hieman" eri kuin vanha än sotaratsun ratasviritelmä.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Logitech on todella epätodennäköistä lähiaikoina, mutta uskon että fanatec tulee toimimaan tavalla tai toisella. Väitän jopa että Project CARS julkaisua siirettiin ainakin osittain ratti tuen puuttumisen takia.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Eipä niillä taida olla mitään sen ihmeellisempiä haluja saada Fanatecinkaan tukea sen enempää kuin Logitechin, kun tuo kerran toimii PC:llä... Mutta mene ja tiedä, ei voi tietää. Aikamonen pommi se olisi kyllä lisätä nyt niitä rattitukia kun ihmiset on ostaneet jo ratteja, toisaalta silti itse peli ei ole vielä ilmestynytkään joten vielä ehtii.


Ajosimuista tuli mieleen että tuossa olis yks todella hieno setuppi, realistisin varmaan mihin olen näemmä ikinä törmännyt: https://www.youtube.com/watch?v=IiAuYqlYrSs Siitä fiiilistelemään :D
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Taas lopetin pelaamisen siten, että puhallin huutaa. Sammutin koneen, otin USB:n irti ja ratti puhaltaa nyt noin 10 min jälkeenkin vielä. Ilmeisesti se ei osaa sitä lopettaa kun katkaisee virrat kun se on päällä. Nimittäin kyllä valikoissa jne se sammuu.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Sen tuulettimen tarkoitushan on jäähdyttää se koneisto ja se ei lopeta ennen kun se tunnistaa lämpötilan olevan tarpeeksi viileä. Kai muistit nypätä virtajohdon myös irti, on varsin kummallinen laite jos silti tuuletin pyörii vieläkin.
On vähän se tunne että tuohon pitää vaan tottua, koska tämä ratti on enemmän "itse ajatteleva" kuin nuo vanhat ratit joihin ollaan totuttu. Melkein veikkaan että olis parasta vaan vaihtaa se ropelli sinne, parempi laatuiseen.

Tuli myös sellanen mieleen että jos GT6:ssa ei forcet toimi kunnolla, niin koittakaas säätää T500:n forceja vaikka ratti onkin T300, jospa se ei tunnista niitä erikseen ja siinä onkin jokin bugi. Muutenkin kannattaa peleissä tarkistaa tai ainakin kokeilla laittaa T500 ratin asetukset samalla tavalla kuin T300 mikäli tuo T300 tuki on laitettu päivityksenä. Ei siinä ainakaan mitään menetä ja välttyy kirosanoilta...
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Niinhän noissa manuaaleissa lukee, että t300 täytyy pitää ps3-moodissa aina kun pelaa ps3lla. Silloin peli tunnistaa ratin t500-rattina, joten luonnollisesti sen asetuksia säädetään pelistä. Eihän noita t300-ajureita mitenkään voi olla ps3lla, jos ei kukaan niitä jälkikäteen tee.

Pcllä pidetään myös ps3-moodissa, mutta ajurit tunnistaa ratin t300-rattina kuten pitääkin.

Ps4-moodi vain ps4llä pelattaessa.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

On GT6:ssa suoraan asetukset T300:lle, ja jos laittaa ratin kiinni kytkin PS4 asennossa tunnistaa PS3 ratin T500:ksi. En älynnyt testata forceja kytkin PS4 asennossa.

edit. Ei toiminut PS3:lla kunnolla PS4 asennossa
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

On GT6:ssa suoraan asetukset T300:lle, ja jos laittaa ratin kiinni kytkin PS4 asennossa tunnistaa PS3 ratin T500:ksi. En älynnyt testata forceja kytkin PS4 asennossa.

edit. Ei toiminut PS3:lla kunnolla PS4 asennossa

Kokeilitko niin että PS3:lla pelaat sen asennon ollessa PS4 ja säädät pelistä T500 ratin asetuksia? Tai ihan suoraan säädät PS3 asennolla T500 asetuksia pelistä, vaikuttaako se rattiin mitenkään?

Sittenhän siellä pitäs olla ihan jotain "yleisiä" ratin säätöjä merkittömille rateille myöskin noiden lisäksi joita vois kokeilla.
Pitäs melkein koittaa kaivaa tästä aiheesta GTPlanetista, siellä kun oli tuo uutinenkin että T300 tuki tulee päivityksen mukana, tai siis sehän tuli ajat sitten jo.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kokeilitko niin että PS3:lla pelaat sen asennon ollessa PS4 ja säädät pelistä T500 ratin asetuksia? Tai ihan suoraan säädät PS3 asennolla T500 asetuksia pelistä, vaikuttaako se rattiin mitenkään?

Sittenhän siellä pitäs olla ihan jotain "yleisiä" ratin säätöjä merkittömille rateille myöskin noiden lisäksi joita vois kokeilla.
Pitäs melkein koittaa kaivaa tästä aiheesta GTPlanetista, siellä kun oli tuo uutinenkin että T300 tuki tulee päivityksen mukana, tai siis sehän tuli ajat sitten jo.

En kerennyt kokeilemaan kuin pikaisesti GT:tä nappi PS4 asennossa.
Täytyy illemmalla katella paremmalla aikaa.
Minusta tuohon forcen asetuksiin pystyi vaikuttamaan "yleisistä" asetuksista ja mallikohtaisista säädettiin vain näppäimiä, voi olla että muistan väärinkin, kun en ole niitä niin paljon veivaillut.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Sen tuulettimen tarkoitushan on jäähdyttää se koneisto ja se ei lopeta ennen kun se tunnistaa lämpötilan olevan tarpeeksi viileä. Kai muistit nypätä virtajohdon myös irti, on varsin kummallinen laite jos silti tuuletin pyörii vieläkin.
On vähän se tunne että tuohon pitää vaan tottua, koska tämä ratti on enemmän "itse ajatteleva" kuin nuo vanhat ratit joihin ollaan totuttu. Melkein veikkaan että olis parasta vaan vaihtaa se ropelli sinne, parempi laatuiseen.

Tuli myös sellanen mieleen että jos GT6:ssa ei forcet toimi kunnolla, niin koittakaas säätää T500:n forceja vaikka ratti onkin T300, jospa se ei tunnista niitä erikseen ja siinä onkin jokin bugi. Muutenkin kannattaa peleissä tarkistaa tai ainakin kokeilla laittaa T500 ratin asetukset samalla tavalla kuin T300 mikäli tuo T300 tuki on laitettu päivityksenä. Ei siinä ainakaan mitään menetä ja välttyy kirosanoilta...

Luonnollisesti tuuletin toimii noin. Pelatessa esim valikoissa tuuletin sammuu lähes heti. Kerran nyt on tuuletin huutanut koko yön sammumatta. Eilen jäin kattomaan tv:tä viereen niin puoli tuntia annoin huutaa, kunnes otin virtapiuhan irti ja laitoin takaisin, niin loppui.

Mitä gt6:een tulee, niin hyvinhän siinä forcet toimii t300 asetuksilla. Ongelma on vain se, että vispaa suorilla niin pirusti ja jos säätää heikommalle, ettei vispaa, niin katoaa mutkissa tuntumaa.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

- The USB sliding switch on the racing wheel’s base must always be set to the proper
position (PS3™ or PS4™) before connecting the wheel’s USB cable to the console. To change
the sliding switch’s position, disconnect the USB cable from the console and then change the
position of the switch before reconnecting the USB cable to the console.

- On PlayStation®3, the USB sliding switch must always be set to the PS3™ position:
* The wheel is recognized in most games as a T500RS wheel.
* The wheel is functional in compatible games and in console menus.
* The “PS” function is functional on the wheel.

- On PlayStation®4, with the USB sliding switch in the PS3™ position:
* The wheel is recognized in most games as a T500RS wheel.
* The wheel is functional in compatible games, but not in console menus.
* The “SHARE” and “PS” functions are not functional on the wheel.

- On PlayStation®4, with the USB sliding switch in the PS4™ position:
* Don't forget to press the racing wheel’s PS button in order to be able to use the wheel.
* The wheel is recognized in most games as a T300 RS wheel.
* The wheel is functional in compatible games and in console menus.
* The “SHARE” and “PS” functions are functional on the wheel.

Eli PS3:lla pitäisi käyttää vain ps3-tilaa. Osa peleistä tunnistaa T300-rattina ja osa T500-rattina. Ps4:llä kuitenkin voi käyttää kumpaa huvittaa. Itse en kovin paljoa poikkeasi valmistajan ohjeista.

Vois koittaa Driveclubia tuolla ps3-tilalla, että muuttuuko ajotuntuma.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Eli PS3:lla pitäisi käyttää vain ps3-tilaa. Osa peleistä tunnistaa T300-rattina ja osa T500-rattina. Ps4:llä kuitenkin voi käyttää kumpaa huvittaa. Itse en kovin paljoa poikkeasi valmistajan ohjeista.

On tiedossa, mutta kaikkea pitää testata. :)
Jos tuo nappi jotenkin rikkoisi ratin/konsolin ollessaan väärässä asennossa, tuskin sitä nappia siinä olisi.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Eli PS3:lla pitäisi käyttää vain ps3-tilaa. Osa peleistä tunnistaa T300-rattina ja osa T500-rattina. Ps4:llä kuitenkin voi käyttää kumpaa huvittaa. Itse en kovin paljoa poikkeasi valmistajan ohjeista.

Vois koittaa Driveclubia tuolla ps3-tilalla, että muuttuuko ajotuntuma.

Mulla ei toimi polkimet PS3 tilassa ps4.:ssa.

Äsken pelailin taas ja tuuletin jäi hurisemaan. Jätin vartiksi pleikkarin päävalikkoon päälle..hurina jatkui. Sammutin pleikan ja usb irti..vartin päästä edelleen hurisi, kunnes repisin virtapiuhan irti. Ei varmaan tuollainen kuulu olla.

Kunhan tammikuussa on sairasloman jälkeen töihinpaluuniin varmaan huoltoon pistettävä..
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tuosta T300 tuulettimen toiminnasta. Äänekäshän se on omassakin yksilössä, peittoaa PS4:n, kun lähtee päälle ja oma PS4 ei taida hiljaisin olla sekään, äänekkäämpi kuin mikään kolmesta PS3:sta mitä omistan :) Ja tosiaan tuota ääntä vielä korostaa se, että tuuletin on ilmeisen heikosti kiinni koteloinnissa niin resonoi sitten lisäksi. Jos laittaa käden koteloinnin päälle niin huomattava ero äänessä heti mielekkäämpään suuntaan.

Muistaakseni tuuletin kyllä sammui heti, kun konsolinkin sammutti, mutta pitää vielä kokeilla, kun seuraavan kerran käytän rattia. Valikoissa seikkaillessa tai muuten toimettomana konsoli päällä ollessa tuuletin ainakin pysähtyy aina jonkun ajan kuluttua.

Vaihtaa kai se tuuletin pitäisi, jos on muuten toimiva ratti eikä takuuseen ole tarvetta laittaa...
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Äsken pelailin taas ja tuuletin jäi hurisemaan. Jätin vartiksi pleikkarin päävalikkoon päälle..hurina jatkui. Sammutin pleikan ja usb irti..vartin päästä edelleen hurisi, kunnes repisin virtapiuhan irti. Ei varmaan tuollainen kuulu olla.

Lämpötilaa mittaava sensori varmaankin viallinen.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mitä gt6:een tulee, niin hyvinhän siinä forcet toimii t300 asetuksilla. Ongelma on vain se, että vispaa suorilla niin pirusti ja jos säätää heikommalle, ettei vispaa, niin katoaa mutkissa tuntumaa.

Eikös tähän vaikuta just se ratin kuolleen alueen lisääminen. Voisi toimia jos PC:llä säätää itse ratista lisää kuollutta aluetta keskelle, tällöin ei tarvi pelin komentoja muutella...
Muuten tässä on yksi juttu että miksi toisilla toimii eri asetukset peleissä, pitäs aina miettiä millaiset asetukset siellä ratissa on itsessään :rolleyes:

Lämpötilaa mittaava sensori varmaankin viallinen.

joko tämä tai sitten se ei vain riitä tuo tuuletin laitteeseen ja tästä saadaan ns. epävirallinen tyyppivika jota tosin ei kyllä Thrustmasterin toimesta imoiteta.
Jännähän olisi nyt tietää onko tuo takuun korjauksen alainen juttu vai ei, tosin se ei hyödytä mitään jos saat samanlaisen tilalle... Olen myös sillä kannalla että vaihtoon tuuletin itse.
Huonosti kiinnitetty jos resonoi, mutta olen törmännyt kyllä ihan tuulettimiin jotka on susia jo valmiiksi, toki se on aika harvinaista.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kyllä tuo takuuseen kannattaa laittaa , ei yli 300€ rattia itse kannata korjata!
 
Ylös Bottom