Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras sekä kaikki muukin ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Korostan nyt edelleenheti alkuun, että ratin runko-osa..eli voimayksikkö, keskusyksikkö vai mikä nimi onkaan, on loistava. Missään nimessä hihnavedosta en tule luopumaan enää. Eli se "ratin huonous" on nimenomaan rattiosan huonous josta olen puhunut. Näppäinten sijoittelu ja pinnoite (osittain rattivaihteetkin, vaikka nuokaan ei huonot ole missään nimessä). Eli siinä G27 on todella paljon parempi minun mielestä..ei rungon osalta.

Tein nyt testejä. Tuolla ratin johdot+5m johto. Sekä 2m jatkolla ja ilman jatkoja. Lisäksi koitin jatkojen kanssa väliin laittaa virtalähteellä olevan USB jakajan.

Peleinä PS3: WRC 4, F1 2014 ja GT6
Sekä PS4: The Crew ja Driveclub

En huomannut kertaakaan forcen pätkimisiä, eli se on erittäin satunnainen ongelma. Koitan jättää tuon USB jakajan väliin ja seurailen tilannetta.

Sitten siihen force tuntemukseen, ongelmat ovat siis vain silloin, kun tuo ongelma ilmenee. Silloin ratti on ilman feedbackiä täysin.

Crew on ihan ok kun tottuu, siinä vain eniten ollut forcen katoilua..alan kallistumaan bugiin.

Driveclub on jopa alkuvalituksen jälkeen loistava, kun täältä saadun vinkin jälkeen otin tärinät pois.

Gt6:een haluaisin hyvät säädöt joltain näihin kahteen force säätöön. Koittelin erilaisia ja parhaimmillaan mutkissa erittäin hyvä, mutta suorilla vispaa. Sit ku säätää, ettei suorilla vispaa niin mutkista menee hieman tuntoa pois. Kuitenkin kokonaisuus hyvä.

F1 on ihan ok, kertoo kaiken tarvittavan käsille.

WRC luulin jo hetken olevan ok, mutta se olikin kuvittelua. Aloin testaaman enemmän. Esim hypyssä ratti tuntuu täysin samalta, sivuluisussa täysin samalta, eli mitään palautetta ei tule rattiin. Voisiko joku testata tämän?

Voisitteko laittaa pelit mitä olette pelanneet ja millä force asetuksilla.


Kokonais tuntuma alkaa olemaan se, että Theustmasterin listauksesta huolimatta Ferrari Legends, Nascar ja WRC ei tue feedbackiä, ainoastaan itse ohjausta. Ovat toki vanhoja pelejä, ei siinä. Jos jollain on nämä niin voisitteko koittaa, sillä silloin tiedän että peli ei vain tue niitä.

Muissa forcet on ihan on kyllä hyvät, kun ei vain pätki..täytyy seurailla ja metsästää ongelmaa pitkissä sessiossa, etenkin Crewn kanssa. Toivottavasti tulis nopeasti polkimet, keppi ja F1 ratti.

Ps. Mites noi Driveclubin näppäin asetukset menee. Vasemman puolen viikseä ei sillä nimellä tunne ollenkaan, vaan vaihtamiseen on laitettava muistaakseni L2 tms, jolloin vaihtaminen toimii viiksestä. Toisella puolen se on ihan oikealla nimellään. Sit sitä peukalonäppäintä ei voi käyttää ollenkaan, kun ei tunnosta sitä.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Testasin pikaisesti GT6:sta ja WRC 4:sta ensimmäistä kertaa T300:lla.
GT6:ssa laitoin molemmat forcen säädöt täysille, jolloin suorilla vispasi hieman, mutkat ihan OK, mutta hieman vaisun oloinen oli silti.
WRC oli lähes täysin tunnoton, vakiona force näytti olevan täysillä, mutta ei sieltä paljon palautetta tullut, muutamissa hypyissä ja neulansilmässä olin havaitsevani jotain.
Vaikuttaa tosiaan siltä ettei PS3:lle ole hirveästi panostettu, lähinnä sen verran että ratilla pystyy pelaamaan, mutta nautinnolliseksi sitä ei voi sanoa.
Taitaa joutua kaivamaan DFGT:n varaston hyllyltä, jos haluaa PS3:lla enemmän vielä autoilla.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Joo se driveclubin näppåinten mäppäys mennyt jonkun päivityksen jälkeen sekaisin. Kyllä kaikki napit saa mäpättyä. Vaatii vaan testausta että mikän vastaa mitäkin. En tiedä olisko netissä jo listaa, ettei tarvitsisi itse kokeilla. T300n vaihdeläpät tuntuivat alkuun oudolta kun pelkkä hipaisu ei riitä, mutta pienen totuttelun jälkeen on ehdottomasti parhaat ja realistisimmat paddlet mitä koskaan kokeillu.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kiitos mpp testauksesta, kyllä toi toimii sitten niinkuin pitää ja PS3 tuki on vain huonoa.

Onko muilla toiminut tuo tuuletin ihan ok? 5-10min pelaamisen jälkeen tuuletin alkaa pyörimään ja on niin kova ääni, että ilman kuulokkeita jopa häiritsee. Ei ainakaan tarvi ottaa osaa Ps4:n äänekkyyskeskusteluun. :D

Mut eilen kun lopetin pelaamisen, jäi tuuletin pyörimään vaikka usb oli irti koneesta. Ajattelin sen olevan joku jälkijäähdytys, mutta aamulla kun menin alakertaan, niin tuuletin huusi edelleen. Oli siis koko yön huutanut. Virtapiuha irti ja takaisin lopetti tuon. Outoa.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kiitos mpp testauksesta, kyllä toi toimii sitten niinkuin pitää ja PS3 tuki on vain huonoa.

Onko muilla toiminut tuo tuuletin ihan ok? 5-10min pelaamisen jälkeen tuuletin alkaa pyörimään ja on niin kova ääni, että ilman kuulokkeita jopa häiritsee. Ei ainakaan tarvi ottaa osaa Ps4:n äänekkyyskeskusteluun. :D

Mut eilen kun lopetin pelaamisen, jäi tuuletin pyörimään vaikka usb oli irti koneesta. Ajattelin sen olevan joku jälkijäähdytys, mutta aamulla kun menin alakertaan, niin tuuletin huusi edelleen. Oli siis koko yön huutanut. Virtapiuha irti ja takaisin lopetti tuon. Outoa.

Eipä ole minulla tuuletin huutanu missään tilanteessa vielä,ostin ratin jo ennen pelin myyntiä jo.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Ei edes pelatessa pidä ääntä?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kyllä tuuletin puhaltelee, ja pitää ääntäkin, tosin ei ole itseä häirinnyt, kun aina pelaan kuulokkeet päässä.
Kerran on myös jäänyt puhallin päälle konsolin sammuttamisen jälkeen, tosin USB oli kiinni, ja huomasin melkein heti, virtajohdon käyttäminen irti hiljensi ratin.
Samanlainen humisija on näköjään Xbonen TX rattikin.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Itselläni tuuletin pärähtää käyntiin, kun forceja on paljon. Jokaisen pelin kohdalla se ei lähde käyntiin, mutta en itse tykkää pitää forceja mitenkään kovalla. Taitaa aina tuuletin sammua 5min käytön jälkeen, joten tosi usein kisojen välillä se sammuu valikoissa.

Tuulettimen käyttö perustuu ihan lämpötilaan, kun se menee tietyn asteen yli/ali niin se joko menee päälle tai sammuu. Kannattaa tarkkailla onko sun ratissa vikaa. Vejelläni on sama ratti ja se sanoi, että tuuletin rämisee ja pitää enemmän ääntä kuin minun t300rs. Itselläni on ihan siedettävä ääni, mutta kuulokkeet päässä tykkään muutenkin ajaa.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Lähinnä huolettaa yön yli puhaltaminen :D
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Ei pahemmin ääntele omassa ratissa tuo tuuletin. Pitkien ajosessioiden aikan käväisee päällä silloin tällöin muttei sitä juuri huomaa.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tuossa keskustelussa on kyse noista vanhoista t500 rateista, en kyllä itse menis vaihtamaan vaan jos on tuollainen ongelma ku omenanraato kuvaili, niin vaihtoon!
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Eikös näissä ainakin vuoden takuu ole? Seurailen ensin miten usein jää huutelemaan ja forcet pätkiminen tuntuis olevan vain tietyillä autoilla crewssä.
 
Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin li...

Sori tämä on varmaan käsitelty täällä, mutta kiire on kiire :) Eli toimiiko G27 tämän kanssa tai tuleeko toimiin ? Yritän puhuttaa kaveria ostaan tämän vielä tänään :)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin li...

Sori tämä on varmaan käsitelty täällä, mutta kiire on kiire :) Eli toimiiko G27 tämän kanssa tai tuleeko toimiin ? Yritän puhuttaa kaveria ostaan tämän vielä tänään :)

G27:sta puuttuu joku siru, joten ei voida saada toimimaan ps4:n kanssa.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin li...

G27:sta puuttuu joku siru, joten ei voida saada toimimaan ps4:n kanssa.

Digital Foundryn lähteiden mukaan G25/G27 saa toimimaan PS4 ilman tuota sirua. Kyse taitaa vaan olla siitä, että kukaan ei tee ajureita, koska sonylla ja Thrustmastersilla on ilmeisesti jonkin sortin diili.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mulla pätkii kaikki jakajan kanssa, hiiret ja näppiksetkin pc:ssä. Tuon takia en voi sitä suositella ja itsellä on se edessä et pitää äänet ottaa ohjaimen kautta jos PS4 USB-paikat tulee täyteen ohjaimia...
Siltä vähän vaikuttaisi että tavallinen jakaja ei päästä dataa läpi, vain virtaa ja sitäkin heikosti jos on kahta laitetta yhdessä portissa.

Mitä tulee tuohon tuulettimeen niin ei mene kauan kun joku kokeilee sitä T300 rattiin myöskin. Epäilen itse että siellä on joku tosi halpamalli tuuletin sisällä ja se sitten lähtee käyntiin herkästi.

Itse kokeilen rattia GT6, kunhan olen saanut vanhaan PS3:een hopeatahnat sisälle. YLOD-vikainen laite, jospa tuosta saisi vielä edes DVD soittimen tehtyä...
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Koitin itse suoraan pleikkaan piuhaa, eikä ollut mitään eroa siihen, että jakaja oli välissä. Pikemminkin vaikuttaa pelikohtaiselta bugilta.
 
Ylös Bottom