Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras sekä kaikki muukin ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mitä aiot hankkia tilalle?

Hankin nuo T3PA polkimet tilalle.



Ratin pinnoite aiheuttaa mulle isoja ongelmia. Siinä ratin puolien kohdalla on sellainen sauma, ja tässä muutaman tunnin pelaamisella molemmissa peukaloissa iso vesikello. Samaa oiretta oli kyllä G27:llakin. Olen sen verran hikoavaa sorttia, että toi kumipintainen ratti on edelleen todella epämiellyttävä.

Omenanraato, sieltä tuli paljon asiaa, oikeastaan järjestäen samat kommentit kuin mulla. Nyt varmaan ymmärrrät miksi se oikea ratti tuon tilalle on mulla ostoslistalla. Juurikin tuo kumipinta, minusta tuntuu että se kuluu puhki kohta herkästi ja kokeilin itse hanskoilla, hyvin toimi, mutta ilman niitä tulee sormet "hiottua" sileäksi :/ Itse ratti vaikuttaa melko huonolta pitkää ajoa miettien. Polkimet on susia myöskin.
Isompi ratti tarvii olla kyllä, tuo koneisto on sen verran voimakas että pieni ratti tuntuu jotenkin välillä olevan "ei hallinnassa" jos et väännä voimalla sitä sinne minne tarvii. Uskon myös että nuo forcet tuntuu melko aidolta jos on vähän isompi ratti, koska sillä saa vastamomenttia laitettua sen verran paljon. Hyvin se toimi jo G25:ssa mutta tämä on melko varmasti vieläkin parempi.
Ferrarin F1- ratilla saakin sitten säätää forcet melko pieniksi.

Huomasin sellaisenkin, että jos pistää PS4:n valmiustilaan, on USB irroitettava koneesta, muutoin ratti kalibroi jatkuvasti, typerää.
PS4 asetuksista usb:n virta pois?

Kokeilin itse tuota rattia ToCa 3-pelillä ja se ei kyllä forceillaan ollut mistään kotoisin, kaikki oli myöhässä, auto kääntyi myöhään ja forcet toimi myöhässä vaikka nitä säätelin pelistä ja ohjelmalla.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Hankin nuo T3PA polkimet tilalle.





Omenanraato, sieltä tuli paljon asiaa, oikeastaan järjestäen samat kommentit kuin mulla. Nyt varmaan ymmärrrät miksi se oikea ratti tuon tilalle on mulla ostoslistalla. Juurikin tuo kumipinta, minusta tuntuu että se kuluu puhki kohta herkästi ja kokeilin itse hanskoilla, hyvin toimi, mutta ilman niitä tulee sormet "hiottua" sileäksi :/ Itse ratti vaikuttaa melko huonolta pitkää ajoa miettien. Polkimet on susia myöskin.
Isompi ratti tarvii olla kyllä, tuo koneisto on sen verran voimakas että pieni ratti tuntuu jotenkin välillä olevan "ei hallinnassa" jos et väännä voimalla sitä sinne minne tarvii. Uskon myös että nuo forcet tuntuu melko aidolta jos on vähän isompi ratti, koska sillä saa vastamomenttia laitettua sen verran paljon. Hyvin se toimi jo G25:ssa mutta tämä on melko varmasti vieläkin parempi.
Ferrarin F1- ratilla saakin sitten säätää forcet melko pieniksi.


PS4 asetuksista usb:n virta pois?

Kyllä nuo ongelmat forceissa tuntuis olevan puhtaasti pelissä. Se et Thrustmaster ilmottaa tuen esim WRC:lle, ei selkeästi tarkoita force tukea. Koska tuo toimii ihan hyvin toisissa peleissä. Mistä sais edullisia "ajohanskoja", jotka siis näyttäis ajohanskoilta, mut ois mahd ohuet. Parhaimmillaan siis forcet on oikeasti loistavat, mutta kun tukea ei ole, niin tuntuma on varmaan lähellä T80:stä. :D ei tuo huoleta, koska tiedän, ettei PCarsissa ole tuota ongelmaa, kun alunperin tehty noille rateillr. Muihin on tuki lisätty jälkikäteen (PS3 siis). Harmittaa vain, kun olisin halunnut myös nimenomaan PS3:n peleistä nauttia. Nyt jää GT6 ja F1 varaan koko pelaaminen sillä alustalla. :/ mitenköhän Grid Autosport toimisi?

Ja en viitsi usb virtaa ottaa pois, kun latailee kuulokkeita siitä.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kaikki tarvittavat T300RS-arviot ja -arvostelut olivat netissä hyvissä ajoin, joten katkerahko vuodatuksesi ihmetyttää Omenanraato. Ja eihän T300rs voi mitenkään olla yhteensopiva vanhojen PS3-pelien kanssa. Ilmeisesti ainoastaan GT6 tukee sitä virallisesti, kuten pitäisi.
Nyt en pitkään aikaan ole voinut Drive Clubia ajaa, joten muistikuvien varassa menen: sen arcade-rattitärinän otin heti alkuun pois häiritsemästä. Forcet täysillä ja peli jakaa silti hyvin minimaalisesti voimaa käsille. Ei tuo ongelmaksi asti silti muodostunut. DC+T300RS= hyvä ajokokemus, ja varsinkin aika-ajo osio.
Onko DC lopulta simCADE vai SIMcade? Väliäkö tuolla. Peli toimii joillakin osa-alueilla (vauhdin tunne, yllättävän hyvä graafinen ilme, ihan ok ajotuntuma), kun taas joillakin alueilla on koodissa oiottu liikaa.
Minä ainakin nautin T300:lla DC:sta ja tulen nauttimaan ja uusista ilmaisista lisäosista heti, kun kynnelle kykenen ja kunnes Pcars ilmestyy.


p.s. Jos ratti aiheuttaa vesikelloja käsiin, on syytä opetella löysäämään otetta 'ohjekirjojen mukaan'. Ehkä ne ratin nyanssitkin alkaa sitten löytymään. Nimim. "on kokemusta useista tuntien TT-sessioista T300:lla DC:ssa."
 
Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin li...

Ei se ole varsinaisesti mitään vuodatusta. Ratti oli juuri sellainen kuin ennakkoon odotinkin, eli huonompi kuin G27. Kerroin vain yleisesti mietteitäni kyseisestä vekottimesta. Oikeastaan nappien sijoittelu oli se isoin järkytys. (Edit: ja lisään vielä sen, että tiesin mitä saan. En olisi sitä halunnut tehdä, mutta pakko, kun vaihtoehtoja ei ole.)

Ja nimenomaan Thrustmaster on itse ilmoittanut testaamani pelit yhteensopiviksi, joten kyllä minä odotin niiden myös toimivan.

Mitä tulee otteeseen, niin peukaloita lähinnä leputan tuossa kohdassa ja muilla sormilla pidän kiinni. Tuon sauman sijainti on vain aivan naurettava, kuten toki oli G27:ssakin.

Ja mitä forceihin tulee, niin en ymmärrä miten tunnen ne Crewssä, Gt6:ssa ja F1:ssä, mutta en DC:ssä. Kyllä siinä ne itse forcet on todella heikot ja erittäin sattumanvaraiset. Koitin sitä tuossa meinaan uusiksi jo. Huomenna koitan vielä lisää. Dc:tä pidän täytenä Arcadena, en simcadena. Siltikin on uskomatonta, miten paljon paremmat forcet Crewssä on, jonka pitäisi olla täysin pädipeli. (Edit: näytti aika moni valittaneen DC:n heikoista Forceista, kun googlettelin. Eli en ole yksin asiani kanssa. Se etteikö siihen tottuisi ja voisi pelistä nauttia on ihan toinen juttu)

Edit: tässä vielä Thrustmasterin ilmoittamat pelit. Osa on ilmestynyt ratin jälkeen ja muutkin saaneet päivityksiä, joten uskoisin et näihin ois pitänyt kyllä tuki tulla, todellisuudessa tuki on osassa peleistä vain toimivuus ilman forceja:
PlayStation[emoji768]4 – List of Force Feedback games

Your racing wheel is Force Feedback-capable on PlayStation[emoji768]4 (*) with:

- DRIVECLUB[emoji769] - PS4

- F1 2015 – PS4

- PROJECT CARS - PS4

- THE CREW[emoji769] - PS4

- Many other games coming very soon



PlayStation[emoji768]3 – List of Force Feedback games

The wheel is recognized in most games as a T500RS wheel.

Your racing wheel is Force Feedback-capable on PlayStation[emoji768]3 with:

- GRAN TURISMO[emoji768] 5 – PS3

- GRAN TURISMO[emoji768] 6 – PS3

- DIRT[emoji768] 3 - PS3

- DIRT[emoji768] Showdown – PS3

- F1 2011 – PS3

- F1 2012 – PS3

- F1 2013 – PS3

- F1 2014 – PS3

- GRID2[emoji769] - PS3

- GRID[emoji769] AUTOSPORT – PS3

- NASCAR[emoji768] 2011 THE GAME – PS3

- NASCAR[emoji768] THE GAME[emoji769] INSIDE LINE – PS3

- NASCAR[emoji768] ‘14 – PS3

- NEED FOR SPEED[emoji769] THE RUN – PS3(*)

(*) In this game, the “PS” button is non-functional.

- TEST DRIVE[emoji768] UNLIMITED 2 – PS3

- WRC 2 – PS3

- WRC 3 – PS3(*)
(*) In this game, the “PS” button is non-functional.

- WRC 4 – PS3

Many other games coming very soon
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Itsellä 6-vuoden g25stä hyppääminen t300seen oli todella vaikuttava muutos. Kaikki on itse ratissa parempaa ja raikkaampaa. Jarrupolkimella voi heittää vesilintua, mutta se olikin tiedossa etukäteen. Suoraa vertailua tähän asti vain iracingistä ja wreckfestistä molemmilla rateilla, eikä paluuta logitechiin ole. Konsoleilla kaikki ajopelit gt5ttä lukuunottamatta ollu g25llä paskaa forcejen ja inputlagin vuoksi.

Driveclub kuitenkin on ihan hauska tuolla t300lla, eikä huonot polkimet haittaa siinä. Tärinät veke ja forcet johkin 50 luokkaan. Vois pitää 100ssakin, jos ei tee tappisladeja. Silloin ratti menee jokseenkin raskaaksi. Viivettä kuitenkin on kun peli on 30fps. The crew tuntu aivan käsittämättömän huonolta ratilla, vaikka koitin kuinka säätää. Ehkä huonoin konsoli+ratti -kokemus ikinään.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Itsellä 6-vuoden g25stä hyppääminen t300seen oli todella vaikuttava muutos. Kaikki on itse ratissa parempaa ja raikkaampaa. Jarrupolkimella voi heittää vesilintua, mutta se olikin tiedossa etukäteen. Suoraa vertailua tähän asti vain iracingistä ja wreckfestistä molemmilla rateilla, eikä paluuta logitechiin ole. Konsoleilla kaikki ajopelit gt5ttä lukuunottamatta ollu g25llä paskaa forcejen ja inputlagin vuoksi.

Driveclub kuitenkin on ihan hauska tuolla t300lla, eikä huonot polkimet haittaa siinä. Tärinät veke ja forcet johkin 50 luokkaan. Vois pitää 100ssakin, jos ei tee tappisladeja. Silloin ratti menee jokseenkin raskaaksi. Viivettä kuitenkin on kun peli on 30fps. The crew tuntu aivan käsittämättömän huonolta ratilla, vaikka koitin kuinka säätää. Ehkä huonoin konsoli+ratti -kokemus ikinään.

Heh aika eri fiilikset tuon Crewn kanssa. Siinä on paha se kuollut alue kyllä, joka vesittää aika hyvin koko fiiliksen, mutta oma tuntemus on silti se, että ekaa kertaa tunsin tien kuten pitäisi. Vaati tosin kääntösäteen säätämisen pelin asetusten lisäksi.

Ja kuten sanoinkin niin itse ratin sisuskalut toimiessaan on noin 20vuotta edellä G-sarjalaista. Se ei missään nimessä ole ongelma, vaan koko vehkeen kantava voima. Ei vain nuo pelit oikein hyödynnä sitä. Osa ei ollenkaan ja suurinosa huonosti.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kääntösädettä ei saa driveclubissa missään nimessä säätää. Oletuksella ehdottomasti paras tuntuma. Sen joutuisi muutenkin säätämään joka kisaan uudestaan.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kääntösädettä ei saa driveclubissa missään nimessä säätää. Oletuksella ehdottomasti paras tuntuma. Sen joutuisi muutenkin säätämään joka kisaan uudestaan.

Oletuksella sitä alunperin koitinkin, myöhemmin koitin 360:llä. Mut mul on ne tärinät mediumilla. Luulen, että ongelma saatais olla siinä. Täytyy koittaa.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mistä sais edullisia "ajohanskoja", jotka siis näyttäis ajohanskoilta, mut ois mahd ohuet.

Motonet, Biltema yms. Ei kannata maksaa ajohanskoista montaa sataa, mulla on itellä tommoset kangasselkäiset/kangassisusta tekonahkahanskat, Ejendalsin Tegerat. Ovat ulkonäöltäänkin kuin ajohanskat mutta hemmetin mukavat eikä hiosta. Noissa kannattaa katsoa ettei ole kumia tai varsinkaan koko-nahkaisia hanskoja, hikoaa kädet helposti (kokemuksen ääni, 24H kisa sellasilla :D). Sisusta kannattaa myös katsoa että on kangasta kokonaan.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Onneksi ajopenkkiin tuo LG 300e 42" oli nappivalinta. Se ei harmita. :)
;)
Mistä sais edullisia "ajohanskoja", jotka siis näyttäis ajohanskoilta, mut ois mahd ohuet.
Ihan oikeita ajohanskoja vaikka kartingiin saa monista alan liikkeistä, lähtien 20-30€. Itse hommasin karting-hanskat silloin, kun G25:ssa oli mokkaratti ja piti vääntää GT5:n Red Bull X-challenget kultaa, ois kyllä kädet vuotanu verta muuten :D Samoja hanskoja on sitten tullut käytettyä, kun omalla autolla käynyt radalla vaikka enemmänkin mokkarateille noi oikeat hanskat on, toimii kyllä muillakin, kun ei niin vakavaa ajelua ole :)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Melko samaa näköä nuo mun ajohanskat sisäpuolelta ainakin, pitäisi toimia ihan hyvin :)
Rehellinen mielipide tuosta näytöstä, onko se liiian iso tuohon nenän eteen, tuleeko silmät kipeäksi?
Mä melkein lyhentäisin tuota näytön takana olevaa tukipistettä jos mahdollista, näyttää kovin roikkuvan tuo tv, tosin kuva saattaa huijata.
 
Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin li...

Melko samaa näköä nuo mun ajohanskat sisäpuolelta ainakin, pitäisi toimia ihan hyvin :)
Rehellinen mielipide tuosta näytöstä, onko se liiian iso tuohon nenän eteen, tuleeko silmät kipeäksi?
Mä melkein lyhentäisin tuota näytön takana olevaa tukipistettä jos mahdollista, näyttää kovin roikkuvan tuo tv, tosin kuva saattaa huijata.

Eilen ajelin sellaiset 6-7h putkeen, eikä tullu silmä kipeäksi. On itseasiassa aika loistavan kokoinen. Ei taida kyllä nämä LCD töllöt muutenkaan kipeytyää silmiä kuten kuvaputket. Pelailin yöllä vielä fifaakin tuossa ja voi että kun näytti hyvältä. :)

Kiinnitys on erittäinkin tukeva. Tuo pieni harmaa neliö kiinnike on liukukiskolla oleva teline. Eli voin koska vain nostaa telkkarin tuosta pois. Se näyttää siksi roikkuvalta, kun juuri tuossa telineessä on muutama milli väljää. Se vesakiinnitys kestää 30kg ja siinä on nyt 9kg tv kiinni.

Edit: ja siis tuo kiinnike on siksi noin, koska siinä on kaltevuuden säätö.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mistä tuon ratin firmiksen version tietää? Ainoastaan PC:llä?

Kun valittelin eri pelin forceja, niin tuntuu että ratti sekoilee. Crew kadottaa aina välillä forcet totaalisesti. Ratin irroitus koneesta auttaa. Koitinpa WRC:tä uusiksi, niin nyt toimi sekin.

Et oisko joku buginen firmis sisällä, vai voiko USB olla vain liian pitkä..sama piuha toimi kyllä G27:lla.
 
Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin li...

Voi johtua piuhasta. Mulla on 2 metrinen jatkojohto kun pelaan pc:llä ja toimii hyvin kun välissä on virtalähteellä olevan jakaja.
On oltava vielä niin päin että ratti kytketty suoraan jakajaan ja jakajasta jatkojohto koneeseen.
Jos laitan jakajan suoraan koneeseen, ja siitä jatkojohdolla rattiin, tai suoraan koneeseen pelkällä jatkojohdolla ilman jakajaa, pätkii forcea.

Edit. Tuo jatkojohto on jokin halpa "paukkulanka", voisi laadukkaammalla toimia ilman jakajaakin?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mulla 5m piuha, tosiaan g27 meni vielä hyvin, mutta tämän kanssa ilemenee näköjään 3-4h välein ongelmia.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mullakin DFGT toimi ilman jakajaa, voisiko olla että Thrustmaster tarvitsee johonkin toimintoon käyttöjänniteen usb:n kautta, ja pitkällä piuhalla jännite tippuu liian alas?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mullakin DFGT toimi ilman jakajaa, voisiko olla että Thrustmaster tarvitsee johonkin toimintoon käyttöjänniteen usb:n kautta, ja pitkällä piuhalla jännite tippuu liian alas?

Ei luulis kun on erillinen virtalähde ja tekee hyvin satunnaisesti.

Onko jollain force asetuksia GT6:lle. Voimakkuus ja herkkyys. Nyt voima itellä kolmosessa ja herkkyys täysillä, mut ei jotenkin tunnu hyvältä.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kokeile ilman sitä jatkojohtoa, niin sittenpä tiedät. Vaikuttaa oudolta nuo sun ongelmat. Omasta mielestäni t300 hakkaa mennen tullen G27:n ja niin on kaveritkin sanoneet. Todella tarkka ratti ja forcet on hyvät ja auton liikkeet tuntee ratissa. Ainut moitittava on hieman halvan oloinen ratin päällys, kun se on kumia mutta ei sekään mua haittaa. G27 rattia en takas ottas, on tämä t300 sen verran hyvä!
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tämmösen löysin

Q1: How long of a cable can I use to connect my device?
A1: In practice, the USB specification limits the length of a cable between full speed devices to 5 meters (a little under 16 feet 5 inches). For a low speed device the limit is 3 meters (9 feet 10 inches).

Q2: Why can't I use a cable longer than 3 or 5m?
A2: USB's electrical design doesn't allow it. When USB was designed, a decision was made to handle the propagation of electromagnetic fields on USB data lines in a way that limited the maximum length of a USB cable to something in the range of 4m. This method has a number of advantages and, since USB is intended for a desktop environment, the range limitations were deemed acceptable. If you're familiar with transmission line theory and want more detail on this topic, take a look at the USB signals section of the developers FAQ.

Q3: How far away from a PC can I put a USB device?
A3: With the maximum of 5 hubs connected with 5m cables and a 5m cable going to your full speed device, this will give you 30m of cable (see section 7.1.19 for details). With a low speed device, you will be able to get a range up to 27m, depending on how long the device's cable is. With a straightforward cable route, you will probably be able to reach out 25m or so from the PC.

Q4: I need to put a USB device X distance from my PC. What do I do?
A4: If X is less than 25m or so (see previous question), buy a bunch of hubs and connect them serially with 5m cables. If you need to go farther than that, put another PC, or maybe a laptop, out where you need the device to be and network it with the first PC using something that's intended to be a long-range connection, such as Ethernet or RS-485. If you need to use nothing but USB, consider using USB based Ethernet adapters to hook the PCs together.
 
Ylös Bottom