Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras sekä kaikki muukin ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Dc forcet on ihan onnettomat, etenkin jos menee pelaamaan sen jälkeen kun on jotain muuta koittanut. Kaikki PS3 pelit on taas ollut käytännössä ilman forceja.

PCarsissa on kyllä pysynyt samanlaisena. Siinähän oli bugi, jossa pienikin osuma muutti forceja tai jopa kadotti ne, mutta se piti olla korjattu.

En kyllä millään jaksa uskoa et ratti ois rikki. Kouta tulee vuosi jo itellä täyteen ilman ongelmia, niin ei vaan voi samalla mennä kolmea rattia tossa ajassa. Mä sentään oon pelannu tolla jo 200-300h yhteensä yksistään kevään jälkeen.

Kuiteski forcet heikkenee ekakiekalla jo. Keskeytän kiekan ja meen varikolle,sit uuestaan radalle ja sama homma taas. Tekee tota myös muilla autoilla. Täytyy kalibroida/säätää uuestaan ja testata miten käy.

Edit: Nyt tuntuis toimvan..resetoin/kalibroin ratin uuestaan. Ihmetyttää gt6/drive clubin heikot forcet,ehkä ne vain tuntuu heikoilta project carsin jälkeen ja ehkä myös muistan väärin.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Päivityksen jälkeen kannattaa resetoida ratti asetukset dedaultille ja sitten säätää uudelleen. Siis ainakin mulla Pcarsissa oli forcet päivityksen jälkeen onnettomat mutta tuo em. auttoi heti. Ratti sen jälkeen ollut, kuin aiemminkin eli ei moittimista. DCssämforcet on tosiaan aivan onnettomat ja varsinkin pcarsin jälkeen ne oikein ole missään pelissä hyvät .

Joo totta, päivityksen jälkeenhän forcet oli ihan sekaisin.

Tässä olisi vielä pidennetty versio tuosta aikaisemmasta Shaun Colen videosta:
[video=youtube;ZZRZGjiNr8k]https://www.youtube.com/watch?v=ZZRZGjiNr8k[/video]

Näitä videoita on aina mukava katsella, kun näkee aidon innon tuohon rakenteluun.

Siis olin resetoinut/kalibroinut päivityksen jälkeen. No,tärkeintä ett nyt toimii. Ajelin tänään 3tuntia omppun lobbyssä ja hyvin toimi.:)

Mä tein aika erikoisen huomion. Kalibroikaa polkimet kahdesti, ekalla kerralla tallat pohjaan, (menee 0-100% suoraan hitaallakin vauhdilla), tokalla hitaasti ja se alkaa kelaamaan tuota numeroa pikkuhiljaa siitä 0-100%.
Rattiin sama juttu, eli kalibroikaa ekaksi nopeasti, toisella kerralla hitaasti kääntäen. En tiedä mihin kaikkeen tämä vaikuttaa vai vaikuttaako ollenkaan muta minua jäi häiritsemään tuo että ekalla kerralla kaikki menee suoraan on-off-mallilla ja tokalla vasta saa säädetttyä pidemmän mallin kautta. Jospa tällä on vaikutusta myös forceihin jollaintapaa, mene ja tiedä :rolleyes:
Jokatapauksessa mitä nyt oon oppinut PCarsista, niin kaikki säädöt on melkein paree tehdä kahdesti, melkein jopa kisat kannattaa alottaa heti restartilla... Jotain kämää on kyllä vielä havaittavissa. Kaikista tympein juttuhan on se että toisilla toimii, toisilla ei, eli ei voi sanoa mitään varmaksi :mad:
Kokeilemalla kaikkea selvii parhaiten.

Niin no itse taas en voi mennä koko ratin kalibrointiin, tai kääntösäde on joko 180 tai 900 astetta, koskaan ei mene 1:1 pelin ratin kanssa. Mutta ku pistää default asetukset, eikä koske kalibrointiin, toimii kaikki loistavasti.

Huomasin muuten että mulla on kans jotain vialla tuossa kalibroinnissa, siinähän pitää kääntää rattia 90 astetta, no vasemmalle se 90 astetta näyttää pelissä 908 ja oikealla 892, siis sillon kun ratti on oikeasti sen 90 asteen kulmassa, astemitalla tuota silmäilin... Kuuluuko sen olla noin härösti vai onko mulla koneisto vinossa? Tuo ratin koneisto tai kotelo on kyllä tasan vatupassissa, eli ei pitäisi olla siitäkään kiinni, olisko koneisto vinossa tai tuo kohta johon ratti tulee kiinni? Tällä ei kyllä ole pelissä mitään väliä, en huomaa mitään eroa ainakaan ajaessa.

BTW nyt olis vaihteiston runko suurinpirtein kasassa. Vaneria käytin koska metallista tulee niin hiton painava ja se on vähän turhan raakaa kamaa...
Jospa kuvatuksenkin tuosta härvelistä laitan:
Näytä liitetiedosto 14785
Sekventaalille teen oman "kannen " kunhan saan pöllittyä emännältä toisen leikkuulaudan :D
Tuosta puuttuu enään kytkimet, jouset, koppa ja johdotus.

Huomasin muuten että mulla on kans jotain vialla tuossa kalibroinnissa, siinähän pitää kääntää rattia 90 astetta, no vasemmalle se 90 astetta näyttää pelissä 908 ja oikealla 892, siis sillon kun ratti on oikeasti sen 90 asteen kulmassa, astemitalla tuota silmäilin... Kuuluuko sen olla noin härösti vai onko mulla koneisto vinossa? Tuo ratin koneisto tai kotelo on kyllä tasan vatupassissa, eli ei pitäisi olla siitäkään kiinni, olisko koneisto vinossa tai tuo kohta johon ratti tulee kiinni? Tällä ei kyllä ole pelissä mitään väliä, en huomaa mitään eroa ainakaan ajaessa.

BTW nyt olis vaihteiston runko suurinpirtein kasassa. Vaneria käytin koska metallista tulee niin hiton painava ja se on vähän turhan raakaa kamaa...
Jospa kuvatuksenkin tuosta härvelistä laitan:
Näytä liitetiedosto 14785
Sekventaalille teen oman "kannen " kunhan saan pöllittyä emännältä toisen leikkuulaudan :D
Tuosta puuttuu enään kytkimet, jouset, koppa ja johdotus.

Käännät rattia vasemmalle ni ett lukema on 900° ja painat risti näppäintä,näin mä oon tehny ja ohjeet oli myös siinä videossa mikä tässäkin ketjussa on.

Mulla se näyttää siellä vain 180 astetta, teen mitä vain. Eikä ole väliä vaikka ratin modesta muuttaa kääntösädettä. Ratin modella ero on vain se, että joudun kääntämään rattia 180-900 astetta, vaikka pelissä ratti kääntyy vain 180 astetta.

Tosiaan, kun jätän kaiken defaultille, enkä käy edes siellä valikoissa, menee peli ja oma ratti 1:1 ja kilpa-autoilla riittää se, että vetää kädet ristiin ympäri. Eli otetta ei tartte vaihtaa, vaikka renkaat saa enemmänkin kääntymään.

Mulla se näyttää siellä vain 180 astetta, teen mitä vain. Eikä ole väliä vaikka ratin modesta muuttaa kääntösädettä. Ratin modella ero on vain se, että joudun kääntämään rattia 180-900 astetta, vaikka pelissä ratti kääntyy vain 180 astetta.

Tosiaan, kun jätän kaiken defaultille, enkä käy edes siellä valikoissa, menee peli ja oma ratti 1:1 ja kilpa-autoilla riittää se, että vetää kädet ristiin ympäri. Eli otetta ei tartte vaihtaa, vaikka renkaat saa enemmänkin kääntymään.

Siis mä oon kääntänyt rattia ni paljon ett se lukema näyttää 900°,sit painanut ristinäppäintä. Toki ensin resetoinut ja kääntänyt ensin vasemmalle ääriasentoon ja sit oikealle ääriasentoon ja painanut ristinäppäintä. Videossa tehdään just samal tavalla.

Siis mä oon kääntänyt rattia ni paljon ett se lukema näyttää 900°,sit painanut ristinäppäintä. Toki ensin resetoinut ja kääntänyt ensin vasemmalle ääriasentoon ja sit oikealle ääriasentoon ja painanut ristinäppäintä. Videossa tehdään just samal tavalla.

Juu juu, mutta kun menen kalibrointiin, ei numerot mene kuin 180:een ja se on siinä. Ei ole väliä käännänkö itse rattia oikeasti 180 astetta vai enemmän.

Juu juu, mutta kun menen kalibrointiin, ei numerot mene kuin 180:een ja se on siinä. Ei ole väliä käännänkö itse rattia oikeasti 180 astetta vai enemmän.

Onpa ihme homma..mul menee max. 1080° muistaakseeni. Onko alusta asti ollu noin?

Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin li...

On ollu juu alusta asti. Aina välillä meen sitä päivitysten jälkeen koittaa ja aina sama homma. Sen jälkeen on kääntösäteet aivan sekaisin pelissä ja peli ajokelvoton. Sit resettiä näppäimille, eikä mene kalibrointiin ni toimii ku unelma.

Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin li...

On ollu juu alusta asti. Aina välillä meen sitä päivitysten jälkeen koittaa ja aina sama homma. Sen jälkeen on kääntösäteet aivan sekaisin pelissä ja peli ajokelvoton. Sit resettiä näppäimille, eikä mene kalibrointiin ni toimii ku unelma.

Just testailen kalinrointia ja ei mullakaan näytä kuin 180° silloin ratti on oikealle käännettynä ääriasentoon. Vasenmalle käännän sen ett lukema on 900°. Ja sen ensimmäimen kohta vaikuttaa siihen kummalla puolella ääriasennossa on180° . Koita kääntää toiseen suuntaa ni varmasti saat sen 900° astetta.

Taidan jättää väliin kun toimii loistavasti, kun ei kalibroi ollenkaan :D

Taidan jättää väliin kun toimii loistavasti, kun ei kalibroi ollenkaan :D

Testasin eilen defaultilla ja ratti kääntyi 1:1 auton ratin kans,kuten myös 900° asetuksella. Taitaa oletusasento olla toi 900°.

Ilmeisesti se on joo, mutta ainakaan rata-autoissa ei ole koskaan tarvinnut otetta ratista irroittaa, eli kädet ympäri ristiin on maksimi mitä tarvitaan.

Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin li...

Just testailen kalinrointia ja ei mullakaan näytä kuin 180° silloin ratti on oikealle käännettynä ääriasentoon. Vasenmalle käännän sen ett lukema on 900°. Ja sen ensimmäimen kohta vaikuttaa siihen kummalla puolella ääriasennossa on180° . Koita kääntää toiseen suuntaa ni varmasti saat sen 900° astetta.

Joo siis rattiahan ei saa siinä kakkoskohdassa kääntää ääriasentoon, tein itsekin tämän virheen aluksi kunnes tajusin että itse rattia käännetään vain sen 90 astetta jompaan kumpaan suuntaan eli kello 12-> oikealle 3 tai vasemmalle klo 9.
Sen lukeman ei siis pidä olla 90 astetta vaan siinä 900 nurkilla. Itse tosin kännän ratin 750 asteeseen, se luo hieman isomman käntösäteen ja etenkin GT-autoilla mulle tulee tyhmä olo että renkaat on ääriasennossa kun ratti on käännetty suoraan vasemmalle tai oikealle. Just tuo että menee kädet ristiin ja puoli kierrosta kääntösädettä maksimi on minusta hyvä, jää vähän varaa ajaa tarkemminkin.

Eikös pelinhän pitäisi itse asiassa simuloida autokohtaisesti noita kääntösäteitä, eli ratti menee jotain 2 kierrosta normi autoilla ja GT-autoilla se menee sen mitä pitääkin, taitaa olla just puolikierrosta?

Joo se kääntösäde vaihtelee autoissa. Riittää, että laittaa sen 900 asteseen niin peli hoitaa loput.

Ylös Bottom