Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras sekä kaikki muukin ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Eli oletuksena ei kannata kalibroida edes kun se toimii siitä suoraan oikein.

Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Joo siis rattiahan ei saa siinä kakkoskohdassa kääntää ääriasentoon, tein itsekin tämän virheen aluksi kunnes tajusin että itse rattia käännetään vain sen 90 astetta jompaan kumpaan suuntaan eli kello 12-> oikealle 3 tai vasemmalle klo 9.
Sen lukeman ei siis pidä olla 90 astetta vaan siinä 900 nurkilla. Itse tosin kännän ratin 750 asteeseen, se luo hieman isomman käntösäteen ja etenkin GT-autoilla mulle tulee tyhmä olo että renkaat on ääriasennossa kun ratti on käännetty suoraan vasemmalle tai oikealle. Just tuo että menee kädet ristiin ja puoli kierrosta kääntösädettä maksimi on minusta hyvä, jää vähän varaa ajaa tarkemminkin.

Eikös pelinhän pitäisi itse asiassa simuloida autokohtaisesti noita kääntösäteitä, eli ratti menee jotain 2 kierrosta normi autoilla ja GT-autoilla se menee sen mitä pitääkin, taitaa olla just puolikierrosta?
Ei auton kääntösäde muutu mihkään vaik laittasit ratin kääntösääteex 180°..siis sen lukeman mikä sul on 750°. Nyt sul menee auton renkaat laidasta laitaa ku rattia kääntää 750°. Jos on 180 ni renkaat menee laidasta laitaan puolessa kiekassa.

Joo se kääntösäde vaihtelee autoissa. Riittää, että laittaa sen 900 asteseen niin peli hoitaa loput.

Eli oletuksena ei kannata kalibroida edes kun se toimii siitä suoraan oikein.

Just näin. Jos haluaa muuttaa auton kääntösädettä,menee autokohtasiin säätöihin.

Ei auton kääntösäde muutu mihkään vaik laittasit ratin kääntösääteex 180°..siis sen lukeman mikä sul on 750°. Nyt sul menee auton renkaat laidasta laitaa ku rattia kääntää 750°. Jos on 180 ni renkaat menee laidasta laitaan puolessa kiekassa.
Mulla kun toi meni niin, että pelissä auton ratti kääntyi 180 astetta, kun itse käänsin rattia 900 astetta. :D

Tarkotin kyllä ratin kääntösädettä tietysti :rolleyes: Autoissa ei muutu mikään jos ei muuta itse auton säätöjä.

Inside Sim Racing on arvostellut Logitechin G29 -ratin.

[video=youtube;Axq9ajwZmcU]https://www.youtube.com/watch?v=Axq9ajwZmcU[/video]

Melkein voi jo Darinin elekielestä lukea että älkää hemmetissä maksako tuosta tekeleestä noin paljon. Ei tuossa G29:ssä ole oikeesti mitään, yhtään mitään sellasta mistä maksaisi niin paljon kun se nyt maksaa ja oon kyllä samaa mieltä että se näyttääkin ihan lelulta... Se jarrumodi nyt on ainoa plussa mitä löydän. Sen saa jo 30€:lla tai jotain siihen suuntaan vanhempiin malleihin... :rolleyes: Voivoi. Logitech on kyllä hyvä merkki kestävyyden puolesta mutta tämä on jo sukellus liian syvälle :D

Onko täällä T3PA polkimien käyttäjiä? Kokemuksia? Mielipiteitä?

Näihin olisi ainakin kiva saada varmistus ennen hankintaa. Sisältä on metallia kuin myös pedaali? Pedaalivarsi muovia? Kaasu löysempi kuin T300RS vakiopolkimissa, jarrumodi hyvä ja kytkin kelvollinen ? Pystyykö jarrua käyttämään ilman kenkiä, vai onko liian jäykkä?

Onko täällä T3PA polkimien käyttäjiä? Kokemuksia? Mielipiteitä?

Näihin olisi ainakin kiva saada varmistus ennen hankintaa. Sisältä on metallia kuin myös pedaali? Pedaalivarsi muovia? Kaasu löysempi kuin T300RS vakiopolkimissa, jarrumodi hyvä ja kytkin kelvollinen ? Pystyykö jarrua käyttämään ilman kenkiä, vai onko liian jäykkä?

Sukkasiltaan menty, jarrumodi on käytössä pisimmällä liikeradalla. Kaasu on ehkä jopa parempi kuin G25:n polkimissa, eli paras mitä itse käyttänyt. Tosin eipä se kaasu huono ole T300:n peruspolkimissakaan. Kytkintä en ole käyttänyt ollenkaan, kun ei ole h-kaaviota.

Jos kytkintä ei meinaa käyttää ja ajaa aina abseilla niin T3PA on turha. Heti kun absit on poissa ja autossa natsijarrut, jotka lukkiutuu herkästi, niin T3PA on hankkimisen arvoinen, jos ei löydy valmiiksi ehjiä kolmen polkimen settejä kotoa. Itse hankin vain siksi, että G25:n polkimet alkoi reistailla jo ennen T300:n hankintaa, eikä sen peruspolkimet ole milläänlailla riittävät esimerkiksi iRacingin kanssa.

Pcarsin ja Driveclubin kanssa peruspolkimet on ihan riittävät, varsinkin jos ajelee Pcarsia abseilla.

Abseja en käytä enkä mitään muitakaan apuja. Kytkin kiinnostaisi Dirt Rallya varten niin voisi aina välillä takavetoisilla nostaa kierroksia vaikka muuten ajeleekin automaattikytkimellä. Sekä tietysti parempi jarrutuntuma houkuttaa.

Jees kiitoksia mielipiteistä, voisi kai nuo polkimet hankkia. Ei se uusi Fxx599 rimmi kuitenkaan ilmesty pitkään aikaan Suomessa.

Tuossa vielä jatko-osa aikaisemmalle Shaun Colen videolle. Nyt tehdään teline kolmelle näytölle. Tuollainen olisi kyllä todella siistin näköinen.

[video=youtube;VEk7EewCOFQ]https://www.youtube.com/watch?v=VEk7EewCOFQ[/video]

Abseja en käytä enkä mitään muitakaan apuja. Kytkin kiinnostaisi Dirt Rallya varten niin voisi aina välillä takavetoisilla nostaa kierroksia vaikka muuten ajeleekin automaattikytkimellä. Sekä tietysti parempi jarrutuntuma houkuttaa.

Jees kiitoksia mielipiteistä, voisi kai nuo polkimet hankkia. Ei se uusi Fxx599 rimmi kuitenkaan ilmesty pitkään aikaan Suomessa.

On ne kyllä paremmat kuin perus T300RS:n polkimet. Sanoisin että ovat kyllä rahansa arvoiset kun eihän ne maksa kuin sen 100€ suurinpiirtein. Enempää en kyllä niistä maksaisi, siinä alkaa oleen se meikäläisen kipukynnys pelkistä polkimista.

Tosiaan tuo ratti, sitä saa odotella melkein ensi vuoteen vielä jos ilmestyy ylipäänsä lainkaan...

Aloin miettimään nyt kuitenkin sitä T500 rattia, jos jättäisikin G29 kauppaan. Muutama kysymys: onko sillä parempi ajaa ne polkimet käännettynä vai ns. oikein päin? Jos sen kääntää niin kaasu ja jarru menee ristiin, miten korjattavissa PS4 ja pc:llä?

Saako ne käännetysti tähän kiinni?
http://www.gtomegaracing.com/art-ra...t-omega-art-racing-simulator-cockpit-rs9-seat

Onko kenelläkään siitä uudesta ratista tietoa saa? Thrustmasterin tuntien varmaan maaliskuussa 2016:mad:
Lähinnä tämä vaihtoratti sai kiinnostumaan uudelleen Thrusmasterista niin ne vaihdeviikset saisi pyörimään ratin mukana. Onhan se alcantraa, joten parempi kuin T500 originaali.
http://www.thrustmaster.com/en_US/products/599xx-evo-30-wheel-add-alcantara-edition

Onko T500 kuinka vanhentunut verraten T300 kaikinpuolin? Onko Forseissa ja ajettavuudessa eroja?

Onko noita T500 hajonnut yhtä järkyttävän paljon kuin T500?
Tähän suositukset, kuka on testannut molempia eli T300 ja T500, kumpi kannattaa ostaa.

G29 ostaessa vaan pääsisi aika paljon halvemmalla. Vaikea kun ei pääse kokeilemaan missään G29. Sinällään kun harvakseltaan pelaan niin en tiedä onko se T500 niin ison rahan arvoinen. 399 hintaan kyllä G29 lähtisi ostoon. Minun tuurilla GranTurismon aikaan tulee uusi huippuratti taas.

...sai kiinnostumaan uudelleen Thrusmasterista niin ne vaihdeviikset saisi pyörimään ratin mukana...

Tätä olen itse hieman ihmetellyt - mikä ongelma tuo vaihdevipujen 'pyörimättömyys' on tuossa ratissa - eikös nyt urheilu/kisa-autoissa ole juuri näin? (Lähinnä jos haette fiilistä). Vai liittyykö tämä johonkin ihan muuhun (ettei saa vaihdettua ruoria toiseen tjms.)

Tätä olen itse hieman ihmetellyt - mikä ongelma tuo vaihdevipujen 'pyörimättömyys' on tuossa ratissa - eikös nyt urheilu/kisa-autoissa ole juuri näin? (Lähinnä jos haette fiilistä). Vai liittyykö tämä johonkin ihan muuhun (ettei saa vaihdettua ruoria toiseen tjms.)

Yleisesti ratilla pelatessa ei otetta irroiteta ratista ollenkaan, jolloin mukana pyörivät läpyskät on aina samassa kohdassa. T500:een vaihtoratilla saa toiset läpyskät jotka sit pyörii mukana.

Ketjussa oli aiemmin noista "button boxeista". Yksi halvimmista näppämistöistä modaus käyttöönhttps://www.mustaporssi.fi/tuotteet...glanti-musta/112407/dp?search=microsoft+wired. Itsellä työn alla boxi, kunhan vain loput kytkimet tulisi kiinasta. Googlella löytyy http://modelrail.otenko.com/electronics/creating-your-own-mame-arcade-controllers.

Kiinasta asti, miksi? Eikö nuo vekoy:n kytkimet kävisi? http://www.vekoy.com/index.php?cPath=63

Eli onko toi nyt Thrustmasterin DFGT/G27 välimaaston ratti? Eli periaatteessa sen hintaluokan ratti missä pitäis g29:n olla?

Ylös Bottom