Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras sekä kaikki muukin ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Oon pari tuntia ajellu T150 ratilla ja vois koittaa rustata jotain fiiliksiä.

Ainoat ratit mihin voin tuota verrata on Driving Force Pro ja G25 millä oon ajellu noin 5-7 vuotta. Driving Force Prota nyt ei kannata oikeestaan edes mainita, koska ero on niin iso.

Kyllä tuosta T150 tuntee heti että laadukas ratti on kyseessä, tuntuu jämäkältä käsissä. Pienen säätämisen jälkeen sain Assetto Corsan forcet tuntumaan ihan perkeleen hyviltä verrattuna G25.
Kaikki pienetkin pomput sun muut tuntuu tosi hyvin ja ratti on perkeleen tarkka jos vertaa G25, minkäänlaista deadzonea ei oo, myös vaihdeläpsykät ansaitsee isot kehut!

Project Carsissa PS4 version kanssa oli aluksi isoja ongelmia tuntuman kanssa, enkä sitä pienen säätämisen jälkeenkään saanut tarpeeksi hyväksi.
Oletus kuitenkin on että isomalla säätämisellä Project Carsin saa paremmaksi, ei voi olla ratista kiinni koska Assetto tuntui niin perkeleen hyvältä.

Mitä polkimiin tulee niin kyllähän nuilla pystyy ajamaan, mutta varsinkin jarruttaessa on ongelmia, koska poljin on niin tunnoton.

Loppuvetona vois sanoa että ratti on parempi kuin G25 ja jopa aika helposti, on vaan niin paljon tarkempi ajaa kuin deadzonea ei ole ja forcet on paremmat. Tuo on myös paljon hiljaisempi kuin G25.

Perkeleen hyvä hinta-laatusuhde. Parin tunnin testin perusteella 8/10 ja jos polkimet ois paremmat niin 9/10.

Sen verran vielä pakko heittää että, varsinki openwheelereillä tuli aluksi tosi outo fiilis, vähän niinku etu-pää ois seilannu ihan koko ajan, aluksi tuntu todella oudolta että ihmettä, mutta se johtui siitä terävyydestä, ensimmäistä kertaa kuitenkin noin terävä ohjaus itellä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Oon pari tuntia ajellu T150 ratilla ja vois koittaa rustata jotain fiiliksiä.

Ainoat ratit mihin voin tuota verrata on Driving Force Pro ja G25 millä oon ajellu noin 5-7 vuotta. Driving Force Prota nyt ei kannata oikeestaan edes mainita, koska ero on niin iso.

Kyllä tuosta T150 tuntee heti että laadukas ratti on kyseessä, tuntuu jämäkältä käsissä. Pienen säätämisen jälkeen sain Assetto Corsan forcet tuntumaan ihan perkeleen hyviltä verrattuna G25.
Kaikki pienetkin pomput sun muut tuntuu tosi hyvin ja ratti on perkeleen tarkka jos vertaa G25, minkäänlaista deadzonea ei oo, myös vaihdeläpsykät ansaitsee isot kehut!

Project Carsissa PS4 version kanssa oli aluksi isoja ongelmia tuntuman kanssa, enkä sitä pienen säätämisen jälkeenkään saanut tarpeeksi hyväksi.
Oletus kuitenkin on että isomalla säätämisellä Project Carsin saa paremmaksi, ei voi olla ratista kiinni koska Assetto tuntui niin perkeleen hyvältä.

Mitä polkimiin tulee niin kyllähän nuilla pystyy ajamaan, mutta varsinkin jarruttaessa on ongelmia, koska poljin on niin tunnoton.

Loppuvetona vois sanoa että ratti on parempi kuin G25 ja jopa aika helposti, on vaan niin paljon tarkempi ajaa kuin deadzonea ei ole ja forcet on paremmat. Tuo on myös paljon hiljaisempi kuin G25.

Perkeleen hyvä hinta-laatusuhde. Parin tunnin testin perusteella 8/10 ja jos polkimet ois paremmat niin 9/10.

Sen verran vielä pakko heittää että, varsinki openwheelereillä tuli aluksi tosi outo fiilis, vähän niinku etu-pää ois seilannu ihan koko ajan, aluksi tuntu todella oudolta että ihmettä, mutta se johtui siitä terävyydestä, ensimmäistä kertaa kuitenkin noin terävä ohjaus itellä.

Jos tuohon saisi ratin vaihdettua isompaan niin en miettisi kahta kertaa jos en omistaisi T300:sta että ostaisinko vai en...Halpa se on.
Mulla siis on tottumuksen takia oltava se lähelle 30cm:n ratti, en osaa ajaa tommosella jossa on vastus ja kädet menee liian lähelle toisiaan, siis multa loppuu vääntövoima kun joutuu kiertään rattia niin "pienessä tilassa". En tiedä tajuaako kukaan mitä yritän sanoa, se vain kääntyy liian pienesti tuo ratti ja näinollen en saa tarvittavaa tarkkuutta siihen :D Tosin mulla oli G25:ssa 35cm:n ratti...

Btw. kyllähän tässä nyt täytyy taas tehdä uus pelipenkki kun sain rautaa ja löysin sopivat kiskot tohon GT Omegan jakkaran jatkoksi (pöydän jalat). Hitsausvermeet pitää metsästää enään tai oikeastaan paikka jossa tuon hitsaa :)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Jimmsillä nyt tarjouksessa Logitech G29, Driving Force, (PS3/PS4/PC) Ohjauspyörä, poljin + vaihdekeppi -paketti hintaan 399 jos ketä kiinnostaa. Itseä meni luotto T300RS:ään kun alkoi kalibroidessa tehdä sitä mitä monelle muullekin eli ensin hitaasti vasemmalle 3/4 kier-
rosta ja sitten hurjalla voimalla oikealle rajoitinta vastaan jota jatkuu niin kauan että vetää USB-piuhan irti.

Toki tiedostan Thrustmasterin teknisen paremmuuden forcefeedbackin toteutuksessa, mutta luotettavuudessa tuntuu olevan parantamisen varaa, kuten myös takuuajassa joka on vain 1 vuosi vs Logitechin 2 vuotta. Itsellä ainakin menee luotettavuus/kestävyys etusijalle, ei nimittäin oikein nappaisi maksaa 1-2 vuoden välein yli 300 euroa uudesta ratista kun vanha taas sanoo sopimuksen irti.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Jimmsillä nyt tarjouksessa Logitech G29, Driving Force, (PS3/PS4/PC) Ohjauspyörä, poljin + vaihdekeppi -paketti hintaan 399 jos ketä kiinnostaa. Itseä meni luotto T300RS:ään kun alkoi kalibroidessa tehdä sitä mitä monelle muullekin eli ensin hitaasti vasemmalle 3/4 kier-
rosta ja sitten hurjalla voimalla oikealle rajoitinta vastaan jota jatkuu niin kauan että vetää USB-piuhan irti.

Toki tiedostan Thrustmasterin teknisen paremmuuden forcefeedbackin toteutuksessa, mutta luotettavuudessa tuntuu olevan parantamisen varaa, kuten myös takuuajassa joka on vain 1 vuosi vs Logitechin 2 vuotta. Itsellä ainakin menee luotettavuus/kestävyys etusijalle, ei nimittäin oikein nappaisi maksaa 1-2 vuoden välein yli 300 euroa uudesta ratista kun vanha taas sanoo sopimuksen irti.

Mulla kävi vähän sama homma T300:n kanssa. Hajosi siis juuri tuolla samalla tavalla ja sen verran tosiaan meni luotto kyseiseen laitteeseen, että en viitsinyt silloin uutta samanlaista ottaa tilalle.

Päädyin sitten ostamaan tilalle G29:n ja ajelinkin sillä jonkin aikaa ihan tyytyväisenä, kunnes tuli hommattua "vahingossa" Thrustmasterin T500, kun sattui sopivaan hintaan kohdalle. G29 meni sitten myyntiin ja täytyy kyllä sanoa, että on tuo T500 tuntumaltaan ihan eri maailmasta. Melkein suosittelisin tuotakin harkitsemaan, jos täyden ps4-tuen puutteen kanssa pystyy elämään. Tekniikkakin pitäisi ilmeisesti olla aika pomminvarmaa T300:aan verrattuna.

Jos G29:ään päätyy ja haluaa mahdollisimman halvalla päästä, niin Saksasta saa ratin ja polkimet himpun yli kolmella sadalla. Shifterin voi sitten hommailla erikseen, jos tarvitsee, G27:n keppejä esim. saa käytettynä muutamalla kympillä.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tänään kun pakkasin T300RS:ää takuupalautukseen niin eräs asia kiinnitti huomioni; myyntipakkauksen kanteen oli liimattu keltainen kolmio jossa teksti: 100-125V version! No avasin vielä laatikon ja totesin että myös ratin runko-osan pohjassa luki : Power Supply 100-125V
60Hz 1.6A . Kuitenkin virtajohdossa lukee 250V ja 2.5A ja on siis normi suomessa käytettävä pistoke. Herättää kysymyksen että olisiko
tämä voinut aiheuttaa rikkoutumisen? Toisaalta olisiko se voinut kestää näin kauan (8 kk) rikkoutumatta? Onko joku muu törmännyt vastaavaan? Vai kuuluisiko siellä wheelbasen pohjassa olla tarra jossa lukee 220-240V ja2.5A ? Niin ja vielä made in China :D

ps. Eihän toi kaiken järjen mukaan ole mahdollista, olishan sen pitänyt kaiketi kärähtää aika pian 230V verkkovirtaan kytkemisen jälkeen...ehkä on tullut vain väärät tarrat.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tänään kun pakkasin T300RS:ää takuupalautukseen niin eräs asia kiinnitti huomioni; myyntipakkauksen kanteen oli liimattu keltainen kolmio jossa teksti: 100-125V version! No avasin vielä laatikon ja totesin että myös ratin runko-osan pohjassa luki : Power Supply 100-125V
60Hz 1.6A . Kuitenkin virtajohdossa lukee 250V ja 2.5A ja on siis normi suomessa käytettävä pistoke. Herättää kysymyksen että olisiko
tämä voinut aiheuttaa rikkoutumisen? Toisaalta olisiko se voinut kestää näin kauan (8 kk) rikkoutumatta? Onko joku muu törmännyt vastaavaan? Vai kuuluisiko siellä wheelbasen pohjassa olla tarra jossa lukee 220-240V ja2.5A ? Niin ja vielä made in China :D

ps. Eihän toi kaiken järjen mukaan ole mahdollista, olishan sen pitänyt kaiketi kärähtää aika pian 230V verkkovirtaan kytkemisen jälkeen...ehkä on tullut vain väärät tarrat.

Voi jumalauta näitä vehkeitä hehe. Itsellä myös T300 ja on toiminut kolmisen kuukautta moitteetta kop kop. 599 alacantaran kanssa on kyllä makia ajella kunhan vaan ei leviä kuten kilpaveljillä monilla on näemmä tapahtunut. Oon koittanu alkukalibroinnissa pari kertaa vähän hillitä sitä pamautusta ääriasentoon, mutta siitä on ratti seonnut täysin joten antaa paukuttaa sitten.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tänään kun pakkasin T300RS:ää takuupalautukseen niin eräs asia kiinnitti huomioni; myyntipakkauksen kanteen oli liimattu keltainen kolmio jossa teksti: 100-125V version! No avasin vielä laatikon ja totesin että myös ratin runko-osan pohjassa luki : Power Supply 100-125V
60Hz 1.6A . Kuitenkin virtajohdossa lukee 250V ja 2.5A ja on siis normi suomessa käytettävä pistoke. Herättää kysymyksen että olisiko
tämä voinut aiheuttaa rikkoutumisen? Toisaalta olisiko se voinut kestää näin kauan (8 kk) rikkoutumatta? Onko joku muu törmännyt vastaavaan? Vai kuuluisiko siellä wheelbasen pohjassa olla tarra jossa lukee 220-240V ja2.5A ? Niin ja vielä made in China :D

ps. Eihän toi kaiken järjen mukaan ole mahdollista, olishan sen pitänyt kaiketi kärähtää aika pian 230V verkkovirtaan kytkemisen jälkeen...ehkä on tullut vain väärät tarrat.

Itsellä lukee myyntipakkauksen kannessa 220-240 version kuten muuallakin...ratti toiminut moitteetta 18kk !!voi olla tietenkin sattumaakin..
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kyllä saa tosiaan puuta koputella tämän (toisen) T300:ni kanssa.Kyllä viimeisimmänkin Pcarssin pätchin jälkeen on jo kaksi kertaa runtannut vasempaan laitaan pelin seotessa kesken ajon. Vauriot onneksi lieviä ja henkisellä puolella.
Gran Turismo Sport saisi jo tulla pian. Mielenkiinnolla odottaa, mitä PoDi:n pojjaat ovat keksineet rattifysiikkapuolelle.. :p
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Vähän offtopiccia mutta en kyllä usko että Polyphonyn tyypit pääsee lähellekkään Project Carsin ajotuntumaa, semi-arcadea sieltä on todennäköisesti tulossa.
Myös FFB on ollu vanhemmissa versioissa todella huono, joten senkään suhteen ei odotukset ole korkealla:)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Noin kuukausi sitten saapui tännekin 599XX Alcantara ratti ja tuli se vaihdettua tuon T300 pleikkariratin tilalle. Painoahan tuolla on reilu 100g vähemmän mitä pleikkariratilla, taisi olla täällä jo mainittukin. Kyllä on todella hyvän tuntuinen, Dirt Rallya ajeltu reippaasti. Harmi, kun vasta nyt tullut tarjolle se paketti mistä löytyy osat tuohon settiin mikä itsellä käytössä, paloi vähän enemmän rahaa, kun erikseen kaikki ostettu, mutta onpahan varapolkimet ja ratti :D

T3PA-polkimista alkoi kaasupoljin vikisemään (https://www.youtube.com/watch?v=4ZwkbaS_foY), kun nosti poljinta, kohtalaisen ärsyttävä vaiva. Sain korjattua suihkimalla wd40:tä polkimen 'saranaan', kun ei muutakaan sopivampaa ainetta ollut käsillä. On muuten vähän hankalassa paikassa, ei ihan mitä tahansa ainetta saa laitettua sinne avaamatta polkimia, itse en viitsinyt avata, kun olisi joutunut purkamaan ajopenkistä polkimet.

TH8A-keppi on nyt toimittanut käsijarrun virkaa sekventaalimoodissa, mutta pitää kyllä keksiä joku muu käsijarru, että saa h-kaavion käyttöön. Toimiikohan pelien kanssa, jos on samaan aikaan käytössä 2kpl TH8A-keppejä? Toinen usb:llä ja toinen rattiin liitettynä. Tekis mieli kokeilla, mutta pitäis hommata toinen keppi. Onkohan uudenmaan alueella ketään kepin omistavaa niin voitaisiin kokeilla? :)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

TH8A-keppi on nyt toimittanut käsijarrun virkaa sekventaalimoodissa, mutta pitää kyllä keksiä joku muu käsijarru, että saa h-kaavion käyttöön. Toimiikohan pelien kanssa, jos on samaan aikaan käytössä 2kpl TH8A-keppejä? Toinen usb:llä ja toinen rattiin liitettynä. Tekis mieli kokeilla, mutta pitäis hommata toinen keppi. Onkohan uudenmaan alueella ketään kepin omistavaa niin voitaisiin kokeilla? :)
2 kepin toimivuus riippuu peleistä ps4:lla. Project carsissa luulis toimivan,ku erillinen näppiski toimii.

Pc:llä luulis toimivan. Joskus youtubessa oli video,jos oli 3 shifteriä(th8a)...h-kaaviona,sekventaalina ja käsijarruna. Käytti samaan aikaa käsijarrua ja h-kaaviota tai sekventaalia. En ny löytäny tota videoo.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Minulla on mielenkiintoinen tilanne. Mietin, onko ratissa vikaa vai onko pelissä bugi?

Ongelma:
Rattiohjaimena Thrustmaster T500. Peleinä olen käyttänyt F1 2015 ja Project CARS. Pelasimme viikko takaperin F1 2015-peliä onlinessa botteja vastaan. Minulla kävi harjoituksessa ja kilpailussa useaan otteeseen, että autosta katosi ohjaus 3 sekunnin ajaksi. Voitte arvata lopputuloksen, kun menen suoralla 300 km/h. Oletin, että kyseessä on online-sessiossa ilmenevä bugi. Ajelin äskein tuossa Time Trial -pelimuotoa ja jälleen kerran autosta katosi ohjaus n. 3 sekunniksi. Minulle ei tule mitään ilmoitusta, että yhteys olisi katkennut. Tein juuri äskettäin testin kiskomalla johdon irti kesken ajon, kun kytkin yhteyden uudelleen ratti alkoi kalibroimaan itseään. Tuossa ongelma tapauksessa ohjaustuntuma katsosi hetkellisesti ja palautui. Aloin nyt miettimää voisiko rattiohjaimessa olla jotain häikkää? Formulaa pelatessa käytän F1-rattilisäosaa.

Project CARSissa on ilmennyt vastaavaa. Esimerkiksi tein ratin kääntökulmaan säädön, jotta auto kääntyisi pienemmällä vasteella, mutta ensin katsosi forcet ja sitten tuli viesti, että yhteys ohjaimeen katkennut. Aluksi luulin, että tuo on bugi, mutta sitten kun pidin hetken tauon ajamisesta ja laitoin pelin tauolle, palatessani ilmoituksena oli, että yhteys ohjaimeen menetetty. Luulin alkuun, ettö nuo ovat pelissä ilmeneviä bugeja, mutta nyt, kun F1 2015 on ilmennyt samankaltaisia ongelmia niin tuntuu, että ratissa on jotain pientä vikaa.

Olen alkanut pohtimaan, että tuo olisi ratissa oleva ongelma. Käytän USB-jatkojohtoa, koska en saa muuten laitettua siististi noita ratin johtoja Wheel Stand Pro:n kanssa. Uskoisin, että mikäli jotain ongelmia jatkojohdon kanssa olisi, tuo ratti ei toimisi pelien kanssa. Nuo ongelmat ovat alkaneet vasta viimeaikoina.

Onko teille käynyt vastaavaa? Täytynee huomenna tehdä isompi testi, mutta alkaa tuntua, että ongelma on ratissa.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

2 kepin toimivuus riippuu peleistä ps4:lla. Project carsissa luulis toimivan,ku erillinen näppiski toimii.

Pc:llä luulis toimivan. Joskus youtubessa oli video,jos oli 3 shifteriä(th8a)...h-kaaviona,sekventaalina ja käsijarruna. Käytti samaan aikaa käsijarrua ja h-kaaviota tai sekventaalia. En ny löytäny tota videoo.
Juu pc:llähän tuo varmasti toimiikin. Nyt kiinnostaisikin toimiiko myös PS4:llä :) Mielessä on käynyt sekin, että jos toimii rattiin liitettynä ja usb:llä samaan aikaan niin tuohon rattiinhan voisi ehkä liittää pelkästään yhden napin omatekoisen käsijarrun ja kaapelin avulla (vanhasta minidin-liittimellä olevasta näppäimistöstä vaikka liitin ja kaapeli). Tai sitten kaksi keppiä usb:llä myös PS4:ään kiinni.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Juu pc:llähän tuo varmasti toimiikin. Nyt kiinnostaisikin toimiiko myös PS4:llä :) Mielessä on käynyt sekin, että jos toimii rattiin liitettynä ja usb:llä samaan aikaan niin tuohon rattiinhan voisi ehkä liittää pelkästään yhden napin omatekoisen käsijarrun ja kaapelin avulla (vanhasta minidin-liittimellä olevasta näppäimistöstä vaikka liitin ja kaapeli). Tai sitten kaksi keppiä usb:llä myös PS4:ään kiinni.

Varmuudella toimii ps4 project carsin osalta ainaki keppi ja ite tehty "käsijarru". Mulla on shifteri(th8a) ratissa ja targuksen nronäppis usb:llä pleikassa. Szuper on tehny h-kaavio/sekventaalin ite näppäimistön piirilevyä apuna käyttäen ja button boxeja jossa on "ylimääräinen" käsijarrun ym liitäntä mahdollisuus on myös tehty.

Kuten sanoin,se on peli kohtainen toimiiko shifteri ja näppis ps4:lla. Mulla ei oo autopelejä project carsin lisäksi kuin driveclub,koklaan tänään toimiiko siinä toi kombo.

Omenanraadolla on enemmän autopelejä ja th8a+itetehty buttonbox ylimääräisellä ulostulolla varustettuna-->joten ehkä Omppukin vois koklata niiden toimivuutta ps4:lla muissa peleissä.

Ilmottelen päiväl privana tai täällä toimiiko driveclubissa noi jutskat.:)

Edit: ei ainakaan driveclubissa toiminut.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Olen alkanut pohtimaan, että tuo olisi ratissa oleva ongelma. Käytän USB-jatkojohtoa, koska en saa muuten laitettua siististi noita ratin johtoja Wheel Stand Pro:n kanssa. Uskoisin, että mikäli jotain ongelmia jatkojohdon kanssa olisi, tuo ratti ei toimisi pelien kanssa. Nuo ongelmat ovat alkaneet vasta viimeaikoina.

Joku tosi hämärä muistikuva, että olisin joskus jostain lukenut usb-jatkojohdon aiheuttaneen jollekin samankaltaisia ongelmia. Tuo nyt on ainakin niin helppo testata, että kannattaa varmaan koittaa jatkuuko ongelmat, jos kytkee ratin ilman jatkojohtoa.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Joku tosi hämärä muistikuva, että olisin joskus jostain lukenut usb-jatkojohdon aiheuttaneen jollekin samankaltaisia ongelmia. Tuo nyt on ainakin niin helppo testata, että kannattaa varmaan koittaa jatkuuko ongelmat, jos kytkee ratin ilman jatkojohtoa.

Ajelin tuossa 1,5 h eikä vastaavaa ongelmaa ollut. Jotain hämärää tuossa USB-jatkojohdossa on, nimittäin eilen kytkin PS4-ohjaimen latautumaan, jotta akku ei loppuisi. Pelin aikana minulle tuli ohjaimesta peliin ohjainkomentoja, joita en edes tehnyt. Hyvä ettei mitään isompaa ollut.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Varmuudella toimii ps4 project carsin osalta ainaki keppi ja ite tehty "käsijarru". Mulla on shifteri(th8a) ratissa ja targuksen nronäppis usb:llä pleikassa. Szuper on tehny h-kaavio/sekventaalin ite näppäimistön piirilevyä apuna käyttäen ja button boxeja jossa on "ylimääräinen" käsijarrun ym liitäntä mahdollisuus on myös tehty.

Kuten sanoin,se on peli kohtainen toimiiko shifteri ja näppis ps4:lla. Mulla ei oo autopelejä project carsin lisäksi kuin driveclub,koklaan tänään toimiiko siinä toi kombo.

Omenanraadolla on enemmän autopelejä ja th8a+itetehty buttonbox ylimääräisellä ulostulolla varustettuna-->joten ehkä Omppukin vois koklata niiden toimivuutta ps4:lla muissa peleissä.

Ilmottelen päiväl privana tai täällä toimiiko driveclubissa noi jutskat.:)

Edit: ei ainakaan driveclubissa toiminut.
Se on kyllä tiedossa, että pCarsissa toimii usb näppäimistön tai siitä tehdyn buttonboxin avulla :) Nyt tosiaan haen sitä yhteensopivuutta kahdella kepillä, koska sehän toimii ainakin yksinään useimmissa muissakin peleissä. Toisen kepin hommaamiselta voisi välttyä, jos siihen ratin liitäntään mikä on tarkoitettu kepille saisi vaikka itse tehtyä jonkun muun ohjaimen, kun itse keppi on usb:llä. Omakin usb näppis buttonbox on juottamista vaille valmis, mutta toistaiseksi en siihen ole ulostuloa tekemässä, kun toimivuus PS4:llä niin rajallinen. Helppo se on sitten lisätä, jos tarvetta :)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tänään kun pakkasin T300RS:ää takuupalautukseen niin eräs asia kiinnitti huomioni; myyntipakkauksen kanteen oli liimattu keltainen kolmio jossa teksti: 100-125V version! No avasin vielä laatikon ja totesin että myös ratin runko-osan pohjassa luki : Power Supply 100-125V
60Hz 1.6A . Kuitenkin virtajohdossa lukee 250V ja 2.5A ja on siis normi suomessa käytettävä pistoke. Herättää kysymyksen että olisiko
tämä voinut aiheuttaa rikkoutumisen? Toisaalta olisiko se voinut kestää näin kauan (8 kk) rikkoutumatta? Onko joku muu törmännyt vastaavaan? Vai kuuluisiko siellä wheelbasen pohjassa olla tarra jossa lukee 220-240V ja2.5A ? Niin ja vielä made in China :D

ps. Eihän toi kaiken järjen mukaan ole mahdollista, olishan sen pitänyt kaiketi kärähtää aika pian 230V verkkovirtaan kytkemisen jälkeen...ehkä on tullut vain väärät tarrat.

Virtajohdossa voi lukea mitä vaan, kun kuitenkin laitteen sisällä on käsittääkseni muuntaja joka jakaa virtaa tietyllä volttimäärällä, eli tuonne rattiin asti ei pitäisi päästä noin isoa virtamäärää kuin mitä johdossa lukee (tätä ei kait huomioida tuolla missä ratit valmistetaan, jotain siellä on eri tavalla kuin meillä, kenties heillä on tasaisempi virransyöttö yleensäkin kuin suomessa?).

Itse suosittelen käyttämään jatkojohtoa jossa on ylijännitesuoja, tällöin virtapiikki ei tule suoraan ratille toisin kuin suoraan seinästä otettuna. Ja onhan tuo jännitesuojalla varustettu jatkojohto muutenkin ihan käypä laite :)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

T3PA-polkimista alkoi kaasupoljin vikisemään (https://www.youtube.com/watch?v=4ZwkbaS_foY), kun nosti poljinta, kohtalaisen ärsyttävä vaiva. Sain korjattua suihkimalla wd40:tä polkimen 'saranaan', kun ei muutakaan sopivampaa ainetta ollut käsillä. On muuten vähän hankalassa paikassa, ei ihan mitä tahansa ainetta saa laitettua sinne avaamatta polkimia, itse en viitsinyt avata, kun olisi joutunut purkamaan ajopenkistä polkimet.

TH8A-keppi on nyt toimittanut käsijarrun virkaa sekventaalimoodissa, mutta pitää kyllä keksiä joku muu käsijarru, että saa h-kaavion käyttöön. Toimiikohan pelien kanssa, jos on samaan aikaan käytössä 2kpl TH8A-keppejä? Toinen usb:llä ja toinen rattiin liitettynä. Tekis mieli kokeilla, mutta pitäis hommata toinen keppi.

WD-40, Rostoff, CRC, noita suosittelen itsekin! Jokaiseen laitteeseen jossa ei elektroniikka ole paljasta ja saranoita/liikkuvia osia on :)

Olettaisin että sun pitää iskeä ensin tuo vaihteisto kiinni ratin kautta, sitten ottaa napit pois "vaihteista" eli asetat vaihdekepille jotkut muut komennot kuin itse vaihteet, sitten isket usb:llä toisen vaihteiston kiinni niin pitäisi toimia. Kahta samoilla komennoilla olevaa laitetta ei kait pysty yhdistämään... Tai sit se on toisinpäin, eli ensin usb:n kautta ja sit ratin kautta toinen :rolleyes: (en ole siis yhtään varma joten älä tämän perusteella osta toista vaihteistoa :D Tai osta ja myy mulle toinen :D )

PC:llä toimii vaikka 5 vaihteistoa yhtä aikaa.



Älkää käyttäkö jatko-johtoja rattien kanssa, tuon muistan itsekin jostain aiemmista keskusteluista että ne sekottavat "jotain" komentoja.. PS4 ohjaimen kanssa voi hyvinkin käyttää kun siitähän tuo ohjain vain lataa akkua, ainakin mulla.
 
Ylös Bottom