Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras sekä kaikki muukin ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mites tuo rattiosan vaihto muuten menee, pystyykö sitä vaihtamaan kesken pelaamisen? Vai pitääkö peli sammuttaa?

Suositellaan ottaan virrat pois ratista, mutta kyllähän se vaihtoo onnistuu ihan tuosta vaan, rattia irti ja toista tilalle mutta tällöin voi bugata napit tms.

Parempaa "elämystä" tuskin voi saada millään muulla markkinoilla olevalla setillä kuin noilla vermeillä ainakin tällä hetkellä :) (tietty pc:lle nyt saa vaikka mitä)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Onko normaalia että tuo T300 jää kalibroinnin jälkeen vähän vinoon, noin kello yhden asentoon. Muuten kalibrointi näytti normaalilta, ratti käy molemmissa laidoissa, mutta ei lopuksi pysähdy aivan keskelle. Pelata en tänään vielä ehtinyt.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Onko normaalia että tuo T300 jää kalibroinnin jälkeen vähän vinoon, noin kello yhden asentoon. Muuten kalibrointi näytti normaalilta, ratti käy molemmissa laidoissa, mutta ei lopuksi pysähdy aivan keskelle. Pelata en tänään vielä ehtinyt.

Sama juttu täällä. Ratti nyt puolisen vuotta ollut käytössä ja kyllä kiesit suoraan menee vaikka alkukalibra jääkin vähän vinoon. Esim. PCarsissa ja SebuRallyssä kyllä sitten ratti on itse pelin valikoissa suorassa.

Lisäksi kun usb.n pistää PS4een kiinni niin ennen kalibraa huomaa pientä ryömimistä justiinsa myötäpäivään sentin parin verran ja sitten lähtee ensin vastapäivään vauhdilla ja sieltä täysin myötäpäivään ja lopuksi paluu keskelle.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Onko normaalia että tuo T300 jää kalibroinnin jälkeen vähän vinoon, noin kello yhden asentoon. Muuten kalibrointi näytti normaalilta, ratti käy molemmissa laidoissa, mutta ei lopuksi pysähdy aivan keskelle. Pelata en tänään vielä ehtinyt.
On normaalia...mulla jää samanlailla kalibroinnin jälkeen! Nopeasti sait ratin hommattua!:)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Lisäksi kun usb.n pistää PS4een kiinni niin ennen kalibraa huomaa pientä ryömimistä justiinsa myötäpäivään sentin parin verran ja sitten lähtee ensin vastapäivään vauhdilla ja sieltä täysin myötäpäivään ja lopuksi paluu keskelle.
Täysin samanlailla ryömii ensialkuun täälläkin! Hyvä tietää, että on tuolle ratille vain "ominaisuus"...:)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

No hyvä homma että ei oo ratissa heti vikaa.

Oli kyllä systemalta nopeaa toimintaa, sunnuntaina tilasin ja tänä aamuna tuli perille.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Onko normaalia että tuo T300 jää kalibroinnin jälkeen vähän vinoon, noin kello yhden asentoon. Muuten kalibrointi näytti normaalilta, ratti käy molemmissa laidoissa, mutta ei lopuksi pysähdy aivan keskelle. Pelata en tänään vielä ehtinyt.

Sehän käy kuitenkin keskellä lopussa, se on aika tärkeetä. Tuo on se jarrutus (oikeestaan suunnan vaihto) mekanismin syytä, se heittää ratin keskelle ja stoppaa äkisti jonka seurauksena ratti lähtee toisen suntaan juuri tuon verran, eli ei mikään ihmeellinen juttu sinänsä :)

Mä tilasin kans TH8A:n nyt systema storesta, 139€ + postit joku vajaa 5€, saas nähdä koska tulee...
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Onko joku vailla polkimia? Olisi nuo t300rs vakio polkimet käyttämättömät tuossa nurkassa.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Onko muilla ollut ongelmia T300 virtajohdon kanssa? Mulla se ei meinaa pysyä ratissa kiinni ja ratti sammuilee kun se löystyy :mad:

Pitäisikö muuten ratin lähteä heti päälle kun PS4 käynnistää jos usb on kiinni konsolissa? Mulla ei edes siitä PS napista tapahdu mitään vaan joudun käyttämään usbin irti ja sitten vasta ratti kalibroi itsensä.

Huomasin myös ajaessa sellaista että kääntäessä ratti värisee tasaisesti, kyse ei ole forceista mielestäni, onko tuo ihan tämän ratin ominaisuus vai mistä johtuu? G25:ssa ei muistaakseni ollut tuollaista värinää.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Virtajohdon kanssa ei itsellä ole ollut ongelmia ja kalibrointi tapahtuu heti konsolin käynnistyessä tarvitsematta irroittaa USB johtoa. Tuota samaista ratin värinää käännettäessä olen myös miettinyt mahtaako olla ominaisuus vai vika? Värinä ei kylläkään ole mitenkään ajoa haitannut, mutta on jotenkin outo "ominaisuus"?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Olen harkitsemassa PS4:n ostoa Project Carsin, Assetto Corsan ja Dirt Rallyn vuoksi (sekä muiden pelien, jotka eivät liity rattikeskusteluun).

Mitä sanotte, kun täällä varmaan kokemuksia on, onko Thrustmaster T150 rahojen hukkaan heittämistä vai onko se kohtuullinen ratti? Hinta miellyttäisi erittäin paljon vrt. muut paremmat 350-400€ maksavat vaihtoehdot. Jos kuitenkin on niin, että T150 on shaipaa, olen mieluummin ilman rattia tai ostan kalliimman vaihtoehdon. What to do?
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Onko muilla ollut ongelmia T300 virtajohdon kanssa? Mulla se ei meinaa pysyä ratissa kiinni ja ratti sammuilee kun se löystyy :mad:

Pitäisikö muuten ratin lähteä heti päälle kun PS4 käynnistää jos usb on kiinni konsolissa? Mulla ei edes siitä PS napista tapahdu mitään vaan joudun käyttämään usbin irti ja sitten vasta ratti kalibroi itsensä.

Huomasin myös ajaessa sellaista että kääntäessä ratti värisee tasaisesti, kyse ei ole forceista mielestäni, onko tuo ihan tämän ratin ominaisuus vai mistä johtuu? G25:ssa ei muistaakseni ollut tuollaista värinää.
Mulla on tauko vääntöhommista, mutta vastailen omalta kantilta..
Virtajohto: ei edes ekan aallon T300:ssa ollut ikinä ongelmaa. Takuutapaus sulla.
Käynnistyminen liitettäessä PS4:een tapahtuu heti itselläni. Oudolta kuulostaa tuo rattisi viiveheräily. :confused:

T300-ratin värinä käännettäessä: Ei ole ominaisuus, T300 on sulava liikkeissään. Takuuseen!
Ostin ekan T300:ni miltei heti, kun oli saatavilla, Driveclubia väänsin ja lopulta Pcarsia, kun ilmestyi. Heti Pcarsin startissa ekalla Nyrrehyökkäyksellä (video) pelin ffb hajotti ratin. Sellainen "muljahtelu" oli käännettäessä vikana ja ratti meni takuuseen.

Uusi rattini on toiminut hienosti ja seuraavan kerran saa lämpöä Assetto Corsassa.

T300RS on premium-ratti ja toimii hienosti ollessaan kunnossa.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mulla on ollut G27, T150 ja nyt toi T300 Alcantara. Omat tuntemukset näistä... T150 tarkempi kuin G27, Forcet samaa tasoa. G27 jämäkämpi ja miellyttävämpi käteen. T300 Alcantara "pesee" nuo molemmat. Forcet voimakkaammat ja hienostuneemmat. Otepinta rattiin "hunajaa"!:) Mielestäni 170 euron hintaan T150 on kuitenkin ihan hyvä "sijoitus"...

EDIT: T150:n omat polkimet ei ole kovin laadukkaat, mutta niilläkin tulee toimeen...;)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Olen harkitsemassa PS4:n ostoa Project Carsin, Assetto Corsan ja Dirt Rallyn vuoksi (sekä muiden pelien, jotka eivät liity rattikeskusteluun).

Mitä sanotte, kun täällä varmaan kokemuksia on, onko Thrustmaster T150 rahojen hukkaan heittämistä vai onko se kohtuullinen ratti? Hinta miellyttäisi erittäin paljon vrt. muut paremmat 350-400€ maksavat vaihtoehdot. Jos kuitenkin on niin, että T150 on shaipaa, olen mieluummin ilman rattia tai ostan kalliimman vaihtoehdon. What to do?

Itellä ollu T150 reilu 3kk ja oon ollu tyytyväinen, mielestäni parempi kuin G25 mikä oli tätä ennen. Forcet on paremmat, Asetto Corsassa pystyy laittamaan paljon enemmän poweria kuin G25 ennen kuin alkaa clippaamaan
Polkimethan tuossa on käytännössä samat kuin T300, eli huonot.

Itellä on G25 polkimet adapterilla kiinni ja toimivat täydellisesti. Jos ostaa T150 niin suosittelen hommamman joko G25/27 tai T3PA-polkimet, sen verran paskat noi originaalit on, mutta kyllä niilläkin ajelee.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

No voi paska, eikai se auta kun kiikuttaa systemaan tuo ratti ja katsoa mitä ne tuumaa. Värinä on pieni mutta kun se on jatkuvaa kääntäessä niin kyllä tuo häiritsee ajamista ja kääntäminen ei tunnu sulavalta, tuon värinän huomaa myös kun kääntelee rattia vaikka vaan PS4 alkuvalikossa kun ratti on päällä.

Toivottavasti huolto/takuu toimii hyvin.

F1 rattiosakin tuli eilen ja on kyllä mukavan tuntuinen ja hieno ratti :)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tulipa mieleen: onko tuo värinä mahdollisesti Project Carsin bugivärinää (tiheä terävätaajuuksinen) ? Sellaista nimittäin esiintyi paljonkin aikoinaan. Ratti kannattaa testata myös muissa peleissä. Ja esim. Driveclubissa on erikseen eräänlainen arcade-värinä ffb-valikossa, joka kannattaa het'silleen ottaa vex.

Tuollaiset mahdollisuudet kannattaa vielä poissulkea ennen takuurumbaa.
Edit: nyt huomasin tuon uuden postin. (Ei pitäisi väristä valikoissa.)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Tulipa mieleen: onko tuo värinä mahdollisesti Project Carsin bugivärinää (tiheä terävätaajuuksinen) ? Sellaista nimittäin esiintyi paljonkin aikoinaan. Ratti kannattaa testata myös muissa peleissä. Ja esim. Driveclubissa on erikseen eräänlainen arcade-värinä ffb-valikossa, joka kannattaa het'silleen ottaa vex.

Tuollaiset mahdollisuudet kannattaa vielä poissulkea ennen takuurumbaa.
Edit: nyt huomasin tuon uuden postin. (Ei pitäisi väristä valikoissa.)

Värisee myös F1 2015. Ei se auta kuin viedä takaisin :(
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Värisee myös F1 2015. Ei se auta kuin viedä takaisin :(
Kiva olis kuulla mitä tuosta värinästä huollossa tuumaavat. En ole varma esiintyykö omassa ratissani värinää koko ajan...valikoissa en ainakaan ole sitä huomannut. Huomenna pääsen konsolin äärelle, niin täytyy testailla paremmin.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kiva olis kuulla mitä tuosta värinästä huollossa tuumaavat. En ole varma esiintyykö omassa ratissani värinää koko ajan...valikoissa en ainakaan ole sitä huomannut. Huomenna pääsen konsolin äärelle, niin täytyy testailla paremmin.

Kokeileppa käännellä rattia myös ilman virtoja että tuntuuko sulla hammastusta tai mitään pykäliä siinä kun hitaasti pyörität rattia. Mulla ainakin tuntuu ja jossakin kohdassa ratti myös vähän tahmaa.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kokeileppa käännellä rattia myös ilman virtoja että tuntuuko sulla hammastusta tai mitään pykäliä siinä kun hitaasti pyörität rattia. Mulla ainakin tuntuu ja jossakin kohdassa ratti myös vähän tahmaa.

Mielenkiintoisia ongelmia kyllä kun niitä tuntuu olevan järjestäen kaikilla. Toki tämähän on vissiin eka Thrustmasterin tekemä hihnavetoinen koneisto eli en ihmettele jos vikoja on.

Mulla menee kyllä ruori ihan silkinsileästi, ei mitään vikaa...
 
Ylös Bottom