Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mikä ratti paras sekä kaikki muukin ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskustelu

Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Mielenkiintoisia ongelmia kyllä kun niitä tuntuu olevan järjestäen kaikilla. Toki tämähän on vissiin eka Thrustmasterin tekemä hihnavetoinen koneisto eli en ihmettele jos vikoja on.

T500 on samalla lailla hihnavetoinen ja tullut markkinoille joskus vuonna 2010 tms. Eikä siinäkään ole noin paljoa ongelmia kuin 300:n kanssa.

T300 vaan taitaa olla sisuskaluiltaan huomattavasti heppoisempaa tekoa, mikä sitten valitettavasti näkyy ongelmien määrässä.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

T500 on samalla lailla hihnavetoinen ja tullut markkinoille joskus vuonna 2010 tms. Eikä siinäkään ole noin paljoa ongelmia kuin 300:n kanssa.

T300 vaan taitaa olla sisuskaluiltaan huomattavasti heppoisempaa tekoa, mikä sitten valitettavasti näkyy ongelmien määrässä.

Miten mä muistan että T500 on ratasvetoinen vielä...
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kokeileppa käännellä rattia myös ilman virtoja että tuntuuko sulla hammastusta tai mitään pykäliä siinä kun hitaasti pyörität rattia. Mulla ainakin tuntuu ja jossakin kohdassa ratti myös vähän tahmaa.
Nyt on tutkittu T300:aa tarkemmin... pientä hammastusta/pykäliä kyllä tuntuu "kylmiltään" käännettäessä. Koitin rattia nyt GT6:ssa ja sama värinä tuntui myös siinä. Värinä katoaa parin minuutin ajon jälkeen lähes kokonaan, mutta kun on hetken ajamatta palaa taas yhtä voimakkaana. Kun laitoin peliäänet kokonaan pois, niin tuo sähköinen hurina/resonointi ääni oli myös kuultavissa selvästi. Ei ole kyllä ihan terve tapaus tämäkään! Ei auta muuta kuin ottaa huoltoon taas yhteyttä!:mad:
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Nyt on tutkittu T300:aa tarkemmin... pientä hammastusta/pykäliä kyllä tuntuu "kylmiltään" käännettäessä. Koitin rattia nyt GT6:ssa ja sama värinä tuntui myös siinä. Värinä katoaa parin minuutin ajon jälkeen lähes kokonaan, mutta kun on hetken ajamatta palaa taas yhtä voimakkaana. Kun laitoin peliäänet kokonaan pois, niin tuo sähköinen hurina/resonointi ääni oli myös kuultavissa selvästi. Ei ole kyllä ihan terve tapaus tämäkään! Ei auta muuta kuin ottaa huoltoon taas yhteyttä!:mad:

Joo, kyllä näissä jokin vika on jos kerran osalla ratit pyörii silkinpehmeästi. Toivottavasti tämä on takuuseen menevä vika, huomenna varmaan tulee vastaus spostiin.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Vaikuttas vähän siltä et vikoja on eniten noissa T300RS:n erikoismalleissa, eli nämä vakiomallit ja etenkin ne jotka on tehty tehtaalla alkujaan olisi parempia. Itsellä ihan niitä ekoja ratteja mitä markkinoille tuli, sen jälkeen on järjestäen hajonneita aikamoinen liuta. Toki syitä voi olla monia mutta tämä nyt tulee mieleen ainakin...
Ei se auta kun hätistää takuuta ja toivoa et saa ehjän mallin välistä.. Piru vie mitä hommaa.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Vaikuttas vähän siltä et vikoja on eniten noissa T300RS:n erikoismalleissa, eli nämä vakiomallit ja etenkin ne jotka on tehty tehtaalla alkujaan olisi parempia. Itsellä ihan niitä ekoja ratteja mitä markkinoille tuli, sen jälkeen on järjestäen hajonneita aikamoinen liuta. Toki syitä voi olla monia mutta tämä nyt tulee mieleen ainakin...
Ei se auta kun hätistää takuuta ja toivoa et saa ehjän mallin välistä.. Piru vie mitä hommaa.
Eiköhän siellä vaan käytetä heikkoja komponentteja tehtaalla, ei meinaan ratit ole tuon firman ainoat tuotteet jotka hajoaa. Itsellä kahdet Hercules merkkiset kaiuttimet hajonnut, ensimmäiset vuoden aikana ja toiset oli heti rikki.
Nuohan on siis molemmat Thrustmaster ja Hercules saman firman tuotemerkkejä, eli Guillemot Corporation. http://www.guillemot.com
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Vaikuttas vähän siltä et vikoja on eniten noissa T300RS:n erikoismalleissa, eli nämä vakiomallit ja etenkin ne jotka on tehty tehtaalla alkujaan olisi parempia. Itsellä ihan niitä ekoja ratteja mitä markkinoille tuli, sen jälkeen on järjestäen hajonneita aikamoinen liuta. Toki syitä voi olla monia mutta tämä nyt tulee mieleen ainakin...
Ei se auta kun hätistää takuuta ja toivoa et saa ehjän mallin välistä.. Piru vie mitä hommaa.

Noi erikoismallit on tehty ekaversion palautetuista "korjatuista" rattirungoista...tää oli vitsi tai sit ei.:D

Samalla tavalla meni ekaversioitakin rikki,se taitaa olla valitetttavasti arpaonnesta kiinni toi kestäminen.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Olisi pitänyt ostaa vaan se perus T300RS versio :D

No, lauantaina vien alcantaran huoltoon ja katsotaan mitä siellä tuumaavat.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Noi erikoismallit on tehty ekaversion palautetuista "korjatuista" rattirungoista...tää oli vitsi tai sit ei.:D

Samalla tavalla meni ekaversioitakin rikki,se taitaa olla valitetttavasti arpaonnesta kiinni toi kestäminen.

Todista nyt tämäkin sitten vääräksi :D Ihan hyvin voi olla että myynti on niin suurta että tehdas ei kerkeä tekeen niitä ja "korjattuja" laitetaan sit hädissään myyntiin...

Thrustmaster on mulle aina ollut sellanen muovilelumerkki, ihan joka laite mikä on ollut tuntuu huonosti viiimeistellyltä... Tämän T300RS:n kumipäällystekin kertoo samaa tarinaa, se on halvin tapa valmistaa koska tuohan vaan jotenkin pärssisulatetaan raudan pälle, saumat löytää puolisokeakin ratin sisäreunuksesta ja noissa erikoisemmissa ne narut hiertää sormia ynnä muuta kivaa :)

No, TH8A ja rs mallit taitaa olla ekoja oikeesti kunnolla tehtyjä vempeleitä.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Lähetin "pärinä" ratin takaisin Systemalle tänään... jospa nyt osuis arpaonni ja sais ehjän tilalle!:)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Lähetin "pärinä" ratin takaisin Systemalle tänään... jospa nyt osuis arpaonni ja sais ehjän tilalle!:)

Ite pääsen viemään tuon huoltoon vasta lauantaina :D

Toivotaan että molempien ongelma ratkeaa!
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Eilen koitin pelailla loebia ja nyt ei tullu enää mitään polkimilla kun on niin sökönä.

Joten nyt läks tilaukseen t3pa:t..jotenkin kirpaisi kun en tarvi kytkintä...
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Eilen koitin pelailla loebia ja nyt ei tullu enää mitään polkimilla kun on niin sökönä.

Joten nyt läks tilaukseen t3pa:t..jotenkin kirpaisi kun en tarvi kytkintä...
Käytä lööpis kytkinpoljinta käsijarruna tai voihan kytkinpolkimien piuhoista "rosvota" ulostulon sun käsijarrukahvaanki. Sit vain pelistä laittaa käsijarrutoiminnon kytkinpolkimeen.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Edelleen sitä kytkintä ei ole pakko käyttää kokoajan, mutta rallissa jopa aina välillä sen käyttäminen tuo selvää apua. Takavetoisilla turbokoneilla se on iso etu.

Rata-ajossa olen jopa oppinut käyttämään kytkintä vaihtamiseen mikäli aina kyseinen auto sitä tarvitsee. Rallissa se on minulle mahdoton tehtävä, kun pitää niin paljon käyttää jarrua sekä kaasua samaan aikaan niin ei osaaminen enää riitä kytkimen käyttöön.

Oikeassa elämässä mun kytkimen käyttö sammuttaisi auton minuutin välein :D Jostain syystä peleissä se on vähän helpompaa.

The Crewssa vaan kytkin + H-vaihteet käyttöön niin hupi on taattua ;)
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Onhan se paljon helpompi lähteä pyörittämään donitseja kun voi kytkimellä lyödä kierrokset tappiin. :D

En itsekään kytkintä käytä normaalisti lainkaan. Joissakin pc-simuissa lähdöissä kuitenkin melko kova sana. Jos on vaikka spinnannut keskelle rataa niin kytkimen avulla joissakin peleissä saa auton pyöräytettyä nopeammin menosuuntaan.

Kytkin napissa on kuitenkin ihan hölmö.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Eilen koitin pelailla loebia ja nyt ei tullu enää mitään polkimilla kun on niin sökönä.

Joten nyt läks tilaukseen t3pa:t..jotenkin kirpaisi kun en tarvi kytkintä...

Kytkimestä ja jarrusta se levy veke ja automaattivaihteisen auton levy siihen keskelle niin et peittää jarrun ja kytkimen :D

Manuaalivaihteisella on helpompi ja nopeampi vaihtaa vaihteita kytkimen kanssa kunhan opettelee kantapää-välikaasun. Rallissakin se on melkein yhtä nopea kuin sekventaali mut saa hikoilla kyllä enempi tuon ralliauton lyhyehkön vaihteiston kanssa...
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Apu voi olla, mut G27:ssa aikanaan käytin ehkä kolme kertaa kytkintä ja oikeassa elämässä olen kortin ajanut manuaalilla, sen jälkeen noin 15 autoa omistanut...kaikki automaatilla.

Pointti on siis vain siinä, että jos haluaa laatua, on pakko ottaa kytkin. Kyllähän tuollainen kahden polkimen setti menis kaupaksi taatusti. Esim F1 simuja harrastaville.
 
Vastaus: Mikä ratti paras PS4:lle sekä kaikki muukin PS4-ratteihin ja ajopenkkeihin liittyvä keskust

Kytkimestä ja jarrusta se levy veke ja automaattivaihteisen auton levy siihen keskelle niin et peittää jarrun ja kytkimen :D

Manuaalivaihteisella on helpompi ja nopeampi vaihtaa vaihteita kytkimen kanssa kunhan opettelee kantapää-välikaasun. Rallissakin se on melkein yhtä nopea kuin sekventaali mut saa hikoilla kyllä enempi tuon ralliauton lyhyehkön vaihteiston kanssa...
Toi nopeus riippuu autosta ja pelistä. Lööpis tais vaihtaa samalla nopedella kytkimellä/h-kaaviolla kuin läpysköitäkin kaikilla autoilla. Project carsissa on kytkin/h-kaavio nopeampi vaihtaa vain normaali laatikolla olevis autois.
 
Ylös Bottom