Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Miksi valitsitte konsolinne?

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Pelit-lehti kertoo peleistä varsin puhdasoppisesti ilman peliteollisuuspainotusta tai monien lehtien harrastamaa katu-uskottavuus -roskaa. Sinusta lehti on nörttimäinen.

en näe näillä asioilla mitään tekemistä toistensa kanssa. enkä edelleenkään ole perustellut lehden luonnehdintaani moisilla, virheellisillä, johtopäätöksillä. juuri näissä tilanteissa toivoisin sinulta astetta huolellisempaa sisälukua.

oletin, että PELIT-lehden nörttimäinen ote on laajemminkin havaittu, onhan se niin selvää ja häpeilemätöntä, kuten tietysti pitääkin olla. seuraavassa esimerkkejä satunnaisen PELIT-lehden nörttimäisistä kielikuvista, alkaen kannesta ja loppuen takakanteen (arvonnan tulos: huhtikuu 4/2002):

HUOM! en ehdi nyt lukea kuin heti silmään pistävät tai isolla painetut nörttimäisyydet ;):

s.

10 - (Otsikossa) enää hetken kukun, yhden vuoron teen, sitten nukun. oho, nysse kello jo sois! täytyy jäärä töistä pois ja demoneita piestä, sillä muuten Uther on mennyttä miestä.

11 - pääkaupungin rushaaminen ei ole taktisesti järkevää. niitä suojelee oma superprötö, luokkaa "tapan yhdellä iskulla koko kaupan ja hartaudella kasvatetun armeijan".

11 - (väliotsikko) HURMERINNAT

*selausta*

16 - (otsikossa) The Kökkö Tycoonien seassa Majesty loistaa kuin timantti.

16 - ...tosiaikanaksu...

17 - Hyvää: pyörii nuhapumpuissa.

*selausta*

21 - (kuvateksti) tahdon palvella Playstationia rehellisesti sekä parhaan kykyni mukaan etsiä ja edistää sen parasta.

25 - ..Kurtisin pääaseena on pistoolien sijasta hurjan näköinen nelisakarainen kiekko.

*selausta*

32 - (termi) ESIMULGASUT

32 - jos koiran ikä määritellään kaikista HOMMin versioista (kolme) ja lisälevyistä (noin viisisataa), niin ainoa temppu on fossilointi.

34 - ...annos TosiPelejä (tm), joista kasvaa karva rintaan, jne...

35 - (kuvateksti) Melon on helppo ländätä.

41 - ..parhaat biisit jäävät päähän soimaan, mutta äklöimpiä rallatuksia ei kuuntele naapurin mummokaan.

50 - Hyvää: taistelijat ovat uskomattomia friikkejä.

51 - (Otsikko) Skriik! Ka-Blam! Doh!

59 - (kuvateksti) hirveä paniikki takakentällä, kun tulossa on raju iskulyönti.

61 - (kuvateksti) miksi tekoälyn puolustajat ovat saaneet konekivääreitä, mutta pelaajat eivät? niskalaukaus sen kunniaksi.

62 - (otsikko) Peltilehmien vaihtoviikot

64 - (väliotsikko) kis, kis, kippurahäntä.

73 - (otsikko) sotaa, sotaa, sotaa vain.

76 - (otsikko) vääntäen, kääntäen ja vatkaten

88 - (otsikko) nyyppien pelisanasto

90 - (intro sarjakuvalle) Lue pyhä sarja, kallis lukija. Sua koskettaa se huumori voi. sua viihdyttää se, kuvin naurattaa se, piirtäjäpoikamme huumor'veikko on!

siinä nyt karkealla selaamisella muutamia heti silmiin osuvia oivaltavia vitsejä ja tyylikkäitä kielikuvia ;)

edelleen painotan, että minua ei lehden nörttimäisyys haittaa. PELIT-lehdessä on tiettyjä juttuja minkä takia sitä ostan silloin tällöin, mutta kun kerran pyysit esimerkkejä listaamaan, niin ole hyvä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Mitä sanomisestasi olisi pitänyt päätellä?

ehkä juuri sen mitä kirjoitinkin?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Justin Bailey
tässä linkki mistä voit katsoa kaikki EDGEn PC-arvosanat + kyseisen julkaisun numeron, jotta voit kotona lukea perusteet arvosanalle. -> http://library.northampton.ac.uk/njd/edge/search.php?search=1&stitle=&sdev=&spid=21&sscore=

odotan äärimmäisen suurella mielenkiinnolla listaa PC-peliarvioista missä EDGE on "kahvilla". jos joku arvosana tuntuu härskiltä niin kannattaa lukea perusteet. esim Red Alert 2.

Millä perusteilla Red Alert 2 sai huonomman arvosanan kuin Tiberian Sun (5 vs. 7)? Olisi oikeasti kiva tietää. Max Paynenkin (6) tapaus ihmetyttää, vaikka voin arvatakin mistä sitä haukuttiin.

En jaksa Edgen arvosteluihin tämän enempää puuttua, mutta tästä kritisoin kyllä: "And good luck finding that other mag." Vastaus siis palautteeseen, jossa lähettäjä kertoi jättävänsä Edgen ostamatta tulevaisuudessa. Mielestäni liian ylimielinen asenne. Muutenkin lehden ylistäminen joka käänteessä tuntuu jotenkin oudolta, mutta kai vika sitten on minussa. Ja tiettyjen genrejen syrjiminen tuntuu vähän hassulta, vaikka se olisikin jotenkin perusteltu.

Edge on sisäpiirin lehti (ja en tarkoita pelkästään devaajia).

Edit: Piti vielä sanoa, että ei Edge suinkaan mitään paska-arvosteluja yleensä kirjoita. Joskus sattuu huonompia, ja "normaaliin" arvosteluasteikkoon tottuneena on hankala tulkita Edgen arvosanoja. Enivei, jos pitäisi antaa "arvostelut random-generaattorilla tehtyjä" -palkinto antaa jollekin lehdelle, valinta osuisi ruotsalaiseen Super PLAYhin. Ihan hyvä lehti muuten, mutta joskus ei voi kuin pudistaa päätä niille arvosanoille mitä sieltä tulee. Sama skaala kuin Edgessäkin, mutta selkeästi epätasaisemmat arvosteluperusteet.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Kiitos listasta Justin. Sillä on todella asiallisesti pituutta ja varmasti oli mainio tapa viettää lauantai-ilta.

Nuo esimerkkisi todella todistivat Pelit-lehden olevan nörttien lehti. Täytyy tästedes pitäytyä lehdissä, jotka suhtautuvat peleihin niiden ansaitsemalla vakavuudella. Jätetään Pelit-lehti niille nörttikavereillesi, jotka eivät nörttiyttään häpeä.

Kun niin monta kertaa olet jo minua kieltänyt, en kai sitten voi vetää johtopäätöksiä, mihin tuo kavereiden nörtittely ja pakonomainen lehden nörttiyden todistelu viittaa. Minä kyllä oikeasti luulin, että "nörtti" katoaa ihmisten kielenkäytöstä aikuistuessa.

No, älä huoli, en minä ymmärrä house-musiikkiakaan. :p
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan IgeL
Millä perusteilla Red Alert 2 sai huonomman arvosanan kuin Tiberian Sun (5 vs. 7)? Olisi oikeasti kiva tietää. Max Paynenkin (6) tapaus ihmetyttää, vaikka voin arvatakin mistä sitä haukuttiin.

jees, kaivan illemmalla lehdet esille ja ilmottelen.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan IgeL
En jaksa Edgen arvosteluihin tämän enempää puuttua, mutta tästä kritisoin kyllä: "And good luck finding that other mag." Vastaus siis palautteeseen, jossa lähettäjä kertoi jättävänsä Edgen ostamatta tulevaisuudessa. Mielestäni liian ylimielinen asenne. Muutenkin lehden ylistäminen joka käänteessä tuntuu jotenkin oudolta, mutta kai vika sitten on minussa. Ja tiettyjen genrejen syrjiminen tuntuu vähän hassulta, vaikka se olisikin jotenkin perusteltu.

sama täällä.

ennen sadatta julkaisua tämän asenteen esilletuonti oli hieman huolellisemmin perusteltu. joka tapauksessa lehden muu sisältö enemmän kuin paikkaa pienen ylimielisyyden ja heillä on onneksi yhä kyky myöntää ja ennen kaikkea ilmoittaa virheensä.

mainitsemassasi tapauksessa oli muistaakseni taustalla LOTR-elokuvan kritisointi yleisellä tasolla? ja se kyllä on ihan aiheellista...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan IgeL
Edge on sisäpiirin lehti (ja en tarkoita pelkästään devaajia).

kyllä, olen huomannut saman. kuka tahansa voi toki liittyä seuraan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Kiitos listasta Justin. Sillä on todella asiallisesti pituutta ja varmasti oli mainio tapa viettää lauantai-ilta.

alkuillasta meni toki puolisen tuntia tuon kokoamiseen. kiitos kun arvostat, että vastasin asiallisesti kysymykseesi.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Nuo esimerkkisi todella todistivat Pelit-lehden olevan nörttien lehti. Täytyy tästedes pitäytyä lehdissä, jotka suhtautuvat peleihin niiden ansaitsemalla vakavuudella. Jätetään Pelit-lehti niille nörttikavereillesi, jotka eivät nörttiyttään häpeä.

käsittämätöntä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Kun niin monta kertaa olet jo minua kieltänyt, en kai sitten voi vetää johtopäätöksiä, mihin tuo kavereiden nörtittely ja pakonomainen lehden nörttiyden todistelu viittaa. Minä kyllä oikeasti luulin, että "nörtti" katoaa ihmisten kielenkäytöstä aikuistuessa.

rakas Hex,

nörtti on ihan yleisesti käytetty termi, jopa aikuisten!!11!! keskuudessa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Nuo esimerkkisi todella todistivat Pelit-lehden olevan nörttien lehti. Täytyy tästedes pitäytyä lehdissä, jotka suhtautuvat peleihin niiden ansaitsemalla vakavuudella. Jätetään Pelit-lehti niille nörttikavereillesi, jotka eivät nörttiyttään häpeä.

palaan vielä tähän koska vaikuttaa ettet itse huomaa mitä teet.

ignoroit kaiken mitä olen asiasta kirjoittanut ja korvaat sen omilla, täysin virheellisillä, päähänpinttymisilläsi. minä ostan yhä PELIT-lehteä, mutta en minkään muun kuin siällön takia, sama pätee EDGEen ja yleensä kaikkeen mitä teen. enää en asiaan palaa, jos et tätä tekstiä ymmärrä niin jätän homman suosiolla.

+ sinä pyysit minulta esimerkkejä.

en ollut tätä aikaisemmin maininnut sanan "nörttimäinen" kuin kerran, kuvatessani muutamia lehtiä mihin olen vuosien varrella tutustunut. mitään haukkuvaa siinä ei ollut, enkä siihen oma-aloitteisesti missään vaiheessa palannut saatika viitannut.

ps. viimeinen lauseesi ei edes huvittanut minua. toki se oli kaikinpuolin odotettavissa (aka henkilökohtainen hyökkäys vailla mitään asiasisältöä).
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Justin,

Turha itkeä, jos kuset on jo housussa. Kun on itse ensin kirjoittanut alentavasti, on turha ruveta vinkumaan, jos minä pistän takaisin käyttäen omia kirjoituksiasi.


Aika komeaa saldo viikonlopulta: :D
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nakkerton
Sinulla on hauska tyyli ohittaa toisten viestien pääsisältö ja takertua epäolennaisuuksiin. Olet aika tyylikkäästi onnistunut siinä minun kohdallani tässä moninpelijutussa.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Justin Bailey
koin tavan millä vastasit kysymyksiini ja kommenteihini sen verran tarkoituksellisesti alentavana ja ignoroivana
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Justin Bailey
ignoroit kaiken mitä olen asiasta kirjoittanut ja korvaat sen omilla, täysin virheellisillä, päähänpinttymisilläsi.

On siinä meriittiä kerrakseen.

Parasta nettikeskusteluissa ovat sieltä saatavat uudet kaverit.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Off-topic

Jos joku vielä kehtaa väittää että PS2 on tehokkaampi kuin XBox, niin nauran päin hänen naamaansa. Mutta konsolien paremmuushan onkin jo aivan toinen asia!
 
Tämän tuhersi Hex
Mieluummin vastaisit pointteihini, kuin valittaisit epäolennaisuuksiin tarttumisista.

Ihan reilua okei, mutta jos lausut esimerkiksi tällaisen kommentin "Yksinpeli muiden ihmisten kanssa osoitti jo, ettet ymmärrä mistä nettipeleissä on kyse. Siksi sinun ei ehkä nettipelien ja saman koneen moninpelien sosiaalista puolta kannata vertailla." minun on pakko syyttää sinua epäolennaisuuksiin tarttumisesta (vaikket muuten sitä tekisikään) ja huonosta luetunymmärtämesistä.

MOHien vertailuun en löydä suurta tarvetta kokonaisuuden kannalta. Kuten kirjoitin kyse oli muutama vuotta vanhoista muistikuvista, mutta sen uskalla vielä niistä todeta, että alkuperäinen MOH oli parempi peli vuonna 1999 kuin AA vuonna 2002.

Tässä ruudunjakoasiassa, jota nyt pidän tärkeimpänä pointtina, olemme tulleet siihen pisteeseen, että enpä tiedä onko siinä enää mitään sanottavaa. Sinun tuomasi heikkoudet kyllä allekirjoitan, mutta selvästi heikompina. Minä olen kokoajan painottanut moninpeliä sosiaalisena kokemuksena, sinä puhtaasti pelinä. On kuitenkin niin hauska räiskiä vieressä istuvan kaverin kanssa, että jaetturuutu ei ole suuri ongelma (lan onnistuu kyllä konsoleillakin). Sinun mielestäsi konsoleilla kannattaisi pelata jotain sellaista moninpeliä, jossa ei tarvitse jakaa ruutua. Mielestäni tämä on aika perusteetonta, kun katsoo kuinka laadukkaita jaetunruudunmoninpelejä on, kuten Mario Kartit, GE, PD, TS1&2 ja Halo. Kaikki siis erittäin hyviä moninpelejä myös pelillisesti, joita ei edes muuten pysty pelaamaan.


Ihmeellistä valitusta kyllä sinulta, joka valitat siitä, olenko kirjoittanut sanan isoilla kirjaimilla.
En voinut olla vastustamatta. Se kuitenkin kuvaa erilaista suhtautumistamme asiaan varsin hyvin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Justin,

Turha itkeä, jos kuset on jo housussa. Kun on itse ensin kirjoittanut alentavasti, on turha ruveta vinkumaan, jos minä pistän takaisin käyttäen omia kirjoituksiasi.


Aika komeaa saldo viikonlopulta: :D


On siinä meriittiä kerrakseen.

Parasta nettikeskusteluissa ovat sieltä saatavat uudet kaverit.

Hyvä HEX, nyt tuli kyllä viimesen päälle riman alitus.
 
Tsiisus teidän kanssa Hex, nakkerton ja Justin.
Tuo jos mikä on huumoria, siis ulkopuolisen silmistä katsoen. En jaksanut tosin lukea muuta kuin ne toistenne kohteliaat haistattelut. Se muu olikin sitten turhaa.
 
Jestas, kun tappelin juupiksen ja slaisserin kanssa konetehoista niin toivottavasti keskustelu ei näyttänyt sivustakatsojan silmään tältä. Lancerin mielipiteeseen yhdyn.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Jestas, kun tappelin juupiksen ja slaisserin kanssa konetehoista niin toivottavasti keskustelu ei näyttänyt sivustakatsojan silmään tältä. Lancerin mielipiteeseen yhdyn.

No, enpä tiedä tämän keskustelun, aihe on kuitenkin siinä mielessä tuore, että siitä vielä riittää keskusteltavaa (ainakin keskustelun alussa), toisin kuin konsolisodasta, siis sen varsinaisessa merkityksestä. Yhdessä threadissahän oli jotain yli tuhat postia, jossa samat pointit tuotiin aina toistuvin syklein.

Haistattelu adds the flavour. ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Jestas, kun tappelin juupiksen ja slaisserin kanssa konetehoista niin toivottavasti keskustelu ei näyttänyt sivustakatsojan silmään tältä. Lancerin mielipiteeseen yhdyn.

Meidän välinen keskusteluhan oli ihan sivistynyttä tuohon verrattuna ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
Hyvä HEX, nyt tuli kyllä viimesen päälle riman alitus.
Pahus,

Vieläkö kirvelee, että "tehokkain konsoli" ketjun argumenttisi tyylikkäistä grafiikoista ja DOA3:sta osuivat omaan nilkaan?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Pahus,

Vieläkö kirvelee, että "tehokkain konsoli" ketjun argumenttisi tyylikkäistä grafiikoista ja DOA3:sta osuivat omaan nilkaan?

Päinvastoin! Tässä on kiva huomata sivusta, että argumentaation tasosi ja toisen tekstin käsittelysi on juuri niin hanurista kuin siinäkin aiheessa.

Luit silloin tekstejäni kuin piru raamattua haluamattakaan ymmärtää sitä pointtia mitä ajoin takaa.
 
Voi.....

"argumentaation tasosi" :D

On tainnut jäädä jotain hampaankoloon. Ihan totta, että en halunnut ymmärtää perusteluitasi. Mm. Icon tekijöiden taiteellinen lahjakkuus perusteena konsolin tehokkuudelle oli sellaista scheissea, että siitä sieditkin saada täyden lastillisen.

"Luit silloin tekstejäni kuin piru raamattua"

"Pillitä Elli pillitä....."

Pirullinen kusipäähän minä olenkin. Suolaa suolaa, lisää suolaa!

Nyt odotellaan, että tänne ilmaantuisi lisää itsensä aikanaan loukatuksi kokeneita.

"Jumalauta kakarat, kohta paukkuu pakarat! Nyt tulee turpaan kaikille, myös isälle ja äidille!
Pukki isän kampittaa, lasten päätä tukistaa, pöydän ääreen rynnistää, ja ruuat säkkiin kähveltää.
Perhe itkuun pillahtaa, pukki kaapit koluaa, porot sisään laukkaavat, kaiken vihreen haukkaavat.
Perhe karkuun kavahtaa, pukki tuvan hajottaa, poron selkään hypähtää, kylän halki nelistää."


Kaikki mukaan.
 
Olettepas te hassuja veijareita... =) Täällähän alkoikin jo olemaan hiukan kuivaa, kun Tehokkain Konsoli lyötiin lukkoon.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Voi.....

"argumentaation tasosi" :D

On tainnut jäädä jotain hampaankoloon. Ihan totta, että en halunnut ymmärtää perusteluitasi. Mm. Icon tekijöiden taiteellinen lahjakkuus perusteena konsolin tehokkuudelle oli sellaista scheissea, että siitä sieditkin saada täyden lastillisen.

"Luit silloin tekstejäni kuin piru raamattua"

"Pillitä Elli pillitä....."

Pirullinen kusipäähän minä olenkin. Suolaa suolaa, lisää suolaa!

Nyt odotellaan, että tänne ilmaantuisi lisää itsensä aikanaan loukatuksi kokeneita.

"Jumalauta kakarat, kohta paukkuu pakarat! Nyt tulee turpaan kaikille, myös isälle ja äidille!
Pukki isän kampittaa, lasten päätä tukistaa, pöydän ääreen rynnistää, ja ruuat säkkiin kähveltää.
Perhe itkuun pillahtaa, pukki kaapit koluaa, porot sisään laukkaavat, kaiken vihreen haukkaavat.
Perhe karkuun kavahtaa, pukki tuvan hajottaa, poron selkään hypähtää, kylän halki nelistää."


Kaikki mukaan.


Ei kannata yrittää kääntää tätä enää muiden niskaan. Jos on väännön hävinnyt, ei enää kannata yrittää, muuten menee kasvot. Tosin ne sulta tais kyllä jo mennä.

Se on hyvä kaivaa vääristellen muiden vanhoja juttuja kun tietää ettei kukaan niitä jaksa tarkistaa (tai edes voi). Itsehän sanoit muuten silloin että pelikoneiden parhaimmuuden ratkaisee teho...HHMMM! Ei kuulosta kovinkaan järkevältä minun korvaan. Siksipä kaikki kura naamaasi on ansaittua. Ja hiekkapaperilla iho rikki ja merisuolaa haavoihin. Ja kaikki kusee niihin myös.

Hahhahhaa.

Joillekin se on näköjään kova paikka antaa periksi. Se kyllä huomattiin jo aiemmin, mutta että tällaista...maku meni kyllä tyypistä.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom