Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Millä televisiolla pelaat Xbox 360:tä?

Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

Veikkaan, että moni uusilla next-gen-konsoleilla pelaava ei saa läheskään kaikkea irti grafiikoista television/näytön takia. Joko kuva on liian pieni tai kuvanlaatu on huono. Arvosteluissakin tulisikin aina lukea, millä televisiolla ne on arvosteltu, jotta arvosana pääsisi oikeuksiinsa. Grafiikka vaan sattuu olemaan suhteellisen tärkessä roolissa monissa konsolipeleissä nykyään. Television tärkeys nousee xbox360:n kanssa vielä tärkeäksi, jos boksi on vanhaa mallia, josta ei löydy hdmi ulostuloa.

Itse olen testaillut boksia 4:3:ta 16:10:een kuvasuhteen omaaviin televisioihin/näyttöihin. Kuvan koko vaihdellut 17 tuumaisesta 42 tuumaiseen ja voi vain ihmetellä, miten erilaista on pelata pelejä isolta ruudulta kuin tihrustaa niitä pieneltä monitorilta.
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

Veikkaan, että moni uusilla next-gen-konsoleilla pelaava ei saa läheskään kaikkea irti grafiikoista television/näytön takia. Joko kuva on liian pieni tai kuvanlaatu on huono. Arvosteluissakin tulisikin aina lukea, millä televisiolla ne on arvosteltu, jotta arvosana pääsisi oikeuksiinsa. Grafiikka vaan sattuu olemaan suhteellisen tärkessä roolissa monissa konsolipeleissä nykyään. Television tärkeys nousee xbox360:n kanssa vielä tärkeäksi, jos boksi on vanhaa mallia, josta ei löydy hdmi ulostuloa.

Itse olen testaillut boksia 4:3:ta 16:10:een kuvasuhteen omaaviin televisioihin/näyttöihin. Kuvan koko vaihdellut 17 tuumaisesta 42 tuumaiseen ja voi vain ihmetellä, miten erilaista on pelata pelejä isolta ruudulta kuin tihrustaa niitä pieneltä monitorilta.

Varmasti näin, mutta ketä (tavallista tallaajaa joka ei testaa viikottain eri töllöjä) tuo hyödyttäisi ja miten? Kyllä SD:lläkin näkee, siis se arvostelija suhteessa muuhun arvostelemaansa, onko grafiikat hyvät vai ei. Vaikka tietäisi millä se arvostelu on tehty, pitää muistaa että ihmisillä on eri maut. Kaveri esim. pitää saturaation niin korkealla, että silmiä särkee. Itse pidän kontrastia aina liian korkealla verrattuna siihen mitä proot käyttävät jne. Joten sitten pitäisi myös ilmoittaa millä asetuksilla (värit, kontrasti, korjausfiltterit yms) peli on testattu.

Edit: eikä paska peli muutu edes tykillä hyväksi ;)
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

Varmasti näin, mutta ketä (tavallista tallaajaa joka ei testaa viikottain eri töllöjä) tuo hyödyttäisi ja miten? Kyllä SD:lläkin näkee, siis se arvostelija suhteessa muuhun arvostelemaansa, onko grafiikat hyvät vai ei. Vaikka tietäisi millä se arvostelu on tehty, pitää muistaa että ihmisillä on eri maut. Kaveri esim. pitää saturaation niin korkealla, että silmiä särkee. Itse pidän kontrastia aina liian korkealla verrattuna siihen mitä proot käyttävät jne. Joten sitten pitäisi myös ilmoittaa millä asetuksilla (värit, kontrasti, korjausfiltterit yms) peli on testattu.

Edit: eikä paska peli muutu edes tykillä hyväksi ;)

No onhan pelejä tavallisen tallaajankin parempi pelata hyvästä televisiosta. Ja esim. en tykännyt lainkaan Turokista tai Frontlines: Fuel of War:sta, mutta isolta ruudulta pelit tuntuvat melkeinpä eri peleiltä. Isommalta ruudulta Xbox360:n huonotkin tekstuurit näyttävät ihmeen hyviltä, mutta pieneltä monitorilta tekstuureiden heikkous pomppaa selvästi esiin - ei niin loogisen kuuloista, mutta tosiasia. Ongelmana tällaisen television ratkaisevasta asiasta puhuttaessa on se, ettei moni ole nähnyt uusien konsolien kuvaa hyvän television kautta ja luulevat grafiikan olevan tosiaan lähes samannäköistä kuin edellisilläkin konsoleilla - enkä viittaa tällä sinuun vaan puhun yleisesti. Ja yleensäkin kun puhutaan jonkin uutuuspelin grafiikasta on jokainen grafiikan arvioija pelannut peliä todennäköisesti erilaisesta televisiosta - tämä ei voi olla vaikuttamatta mielipiteeseen.
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

No onhan pelejä tavallisen tallaajankin parempi pelata hyvästä televisiosta. Ja esim. en tykännyt lainkaan Turokista tai Frontlines: Fuel of War:sta, mutta isolta ruudulta pelit tuntuvat melkeinpä eri peleiltä. Isommalta ruudulta Xbox360:n huonotkin tekstuurit näyttävät ihmeen hyviltä, mutta pieneltä monitorilta tekstuureiden heikkous pomppaa selvästi esiin - ei niin loogisen kuuloista, mutta tosiasia. Ongelmana tällaisen television ratkaisevasta asiasta puhuttaessa on se, ettei moni ole nähnyt uusien konsolien kuvaa hyvän television kautta ja luulevat grafiikan olevan tosiaan lähes samannäköistä kuin edellisilläkin konsoleilla - enkä viittaa tällä sinuun vaan puhun yleisesti. Ja yleensäkin kun puhutaan jonkin uutuuspelin grafiikasta on jokainen grafiikan arvioija pelannut peliä todennäköisesti erilaisesta televisiosta - tämä ei voi olla vaikuttamatta mielipiteeseen.

Heh, siis edelleenkin olen samaa mieltä tuosta - ei siinä mitään. Mutta, en silti tajua ketä ja miten se hyödyttäisi jos arvostelussa ois tuo TV ilmoitettu? Nuo silti on niin makuasioita myös, että.. esim monen mielestä joku Gearsin grafiikka on paskaa pelkästään sen takia, kun HDR-kiiltää ja väripaletti on harmaavoittoinen. Ei minua haittaa vaikka se ilmoitettaisiin, onhan pc-arvosteluissakin aina melkoiset detailit koneesta vaikka saman kokoonpanon välillä voi olla kymmenien fps:ien eroja. Tämä on toisaalta ehkä väärä ketju puida asiaa..
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

Heh, siis edelleenkin olen samaa mieltä tuosta - ei siinä mitään. Mutta, en silti tajua ketä ja miten se hyödyttäisi jos arvostelussa ois tuo TV ilmoitettu? Nuo silti on niin makuasioita myös, että.. esim monen mielestä joku Gearsin grafiikka on paskaa pelkästään sen takia, kun HDR-kiiltää ja väripaletti on harmaavoittoinen. Ei minua haittaa vaikka se ilmoitettaisiin, onhan pc-arvosteluissakin aina melkoiset detailit koneesta vaikka saman kokoonpanon välillä voi olla kymmenien fps:ien eroja. Tämä on toisaalta ehkä väärä ketju puida asiaa..

Minun viestini tarkoitus ei ollut edes painottaa asiaa tuohon arvostelukeskeisyyteen, vaan siihen, että television hyvyys on hyvin tärkeää nautiskellessa uutuuskonsolien kuvasta. Ja nykyään monesti esim. hd-elokuvia arvostellessa ilmoitetaan millä laitteilla se on katsottu - muuten. Miksi ei siis konsolipelienkin yhteyteen samaa järjestelyä, kun esimerkiksi tietokonepelienkin kanssa ilmoitetaan suht tarkkaan arvostelukokoonpano - konsolien kanssa ei kokoonpanoon voi hirveästi muutoin vaikutta kuin television avulla :). Ja itse en sinänsä grafiikkaan keskity vaan kuvan laatuun( no resoluutiohan vaikuttaa aika paljon :) ), joka vaihtelee suhteellisen paljon riippuen televisiosta - esim syvyysterävyyden suhteen tai tuleeko komposiittia käytettäessä haamukuvia jne...
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

Minun viestini tarkoitus ei ollut edes painottaa asiaa tuohon arvostelukeskeisyyteen, vaan siihen, että television hyvyys on hyvin tärkeää nautiskellessa uutuuskonsolien kuvasta. Ja nykyään monesti esim. hd-elokuvia arvostellessa ilmoitetaan millä laitteilla se on katsottu - muuten. Miksi ei siis konsolipelienkin yhteyteen samaa järjestelyä, kun esimerkiksi tietokonepelienkin kanssa ilmoitetaan suht tarkkaan arvostelukokoonpano - konsolien kanssa ei kokoonpanoon voi hirveästi muutoin vaikutta kuin television avulla :). Ja itse en sinänsä grafiikkaan keskity vaan kuvan laatuun( no resoluutiohan vaikuttaa aika paljon :) ), joka vaihtelee suhteellisen paljon riippuen televisiosta - esim syvyysterävyyden suhteen tai tuleeko komposiittia käytettäessä haamukuvia jne...

Joo, miksipä ei. En vain näe siitä hirveästi hyötyä. Ehkä ennemmin siitä, että sanotaan onko tykki, teräväpiirto tv vai tavallinen sd ja tuumakoko.

Mutta jos detaileissa eri tv-malleihin lähdetään, niin tulee jo ammattilaisellakin äitiä ikävä, kun menee jo niin nippelitiedoksi. Mutta siitä huolimatta pitäis tietää myös huoneen valaistuksesta, valko- vai keltavalo, etäisyys näyttöpäätteen ja pelaajan välillä, teeveen viive, mitä liitäntää on käyttänyt jne. Ilman noita tietoja ois aika mahdoton omassa päässä mielikuvitella sitä kuvaa yhtään sen paremmaksi tai huonommaksi mitä teksti sanoo tai mitä se tv:n merkki sanoo.

Ton takia minusta tietokoneissakin (kuten myös musiikki ja DVD-arvosteluissa) on turha antaa nippelitietoa. Erot voi olla huimia vaikka ois samat laitteet, jos tila on erilainen esim. äänellä. Tietokoneissa taas eri valmistajan näytönohjaimissa on hirmuerot, ja jopa täysin identtisillä kokoonpanoilla tulee eroja fps:ssä kiitos windowsin ja kuun asennon.

Minusta lisäksi suurempi ongelma on se, että moni arvostelija ei oikeasti ymmärrä grafiikan teknisyydestä mitään, jolloin grafiikan arvostelu on joko summittaista pölinää tai miten tahansa tulkittavissa olevaa runoilua. Pahimpia nämä, jotka viljelevät termejä ansiotrooppisesta filtteröinnistä, HDR:stä, bump mappingistä, shadereista yms. miten sattuu ja virheellisesti. Toisaalta tavallista lukijaa tuskin nuo kiinnostaakaan, joten parempi vain sanoa, onko grafiikka omasta mielestä hyvää vai ei :)

HDMI ei myös esim ole automaattisesti parempi. Vanhassa töllössäni HDMI-portti oli (muuta syytä en keksi) sellainen, että värit haalistuivat selkeästi komponenttiin verrattuna ja niin paljon, että en tykännyt käyttää vaikka kohina kuvasta paranikin (kohina ei muutenkaan tosin komponentitlla kovin kauas näy, kun taas ero värien syvyydessä näkyi sinne kolmeenkin metriin).
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

Itse tilasin juuri Sony Bravian KDL-40W2000 Full-HD -television. Tuskin maltan odottaa sen saapumista. :)

PS3 taitaa olla pakkohankinta nyt tuon Blu-Ray -playbackin ansiosta. Haluan saada kaiken irti uudesta suur-hankinnastani.
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

LG 20" hd-lcd-laajakuva tv/näyttö tuli viime perjantaina ostettua verkkokaupasta vähintäänkin kohtuuhintaan: 270! Ja kuva on aivan mahtava, kunhan ei katso liian läheltä ja pitää boksia 1080i-tilassa. Liitäntöjäkin piisaa ihan joka lähtöön.
Ero vanhaan 12" surkean säälittävään putkitöllöön verrattuna on kuin helvetistä suoraan taivaaseen, eikä paluuta todellakaan ole. Samalla pääsi eroon siitä tietokoneen ikivanhasta 17" crt-näytöstä, vapautui pöydältä kummasti tilaa eikä tarvitse tuijottaa sitä sameaa kuvaa enää.

Yksi asia kyllä vaivaa suuresti: minkä takia Forza2:n demossa näkyy kohtuuttoman paljon valkoista sahalaitaa ja pikselimössöä (Voiko johtua asetuksista, boksi on säädetty 1080i-tilaan)? Muiden pelien kanssa vastaavaa ongelmaa ei ole tullut vastaan. Apua kaivataan, nyt on kyse sentään pelistä jonka takia olen ratin boksille hommaamassa!:confused:
 
Vastaus: millä televisiolla pelaat xbox 360

4v vanha 28 tuumanen laajakuva töllö joka vielä tukee tuota 60hz tilaa :D . Merkki on joku aivan outo "united", ja maksoi silloin uutena hurjat 250..

Nyt on normi töllö on vaihtunut 50 tuumaseen philipsin plasmaan.
Tässä tietoja,jos kiinostaa
Kuvan laatu on aivan uskomaton verrattuna entiseen!
Eihän se ole full-hd...
Mutta kyllä se on nätti näin normi putken jälkeen!

Köyhdyin 1500 tosta...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: millä televisiolla pelaat xbox 360

Full HD on yliarvostettua muutenkin. Moni ei näe eroja, mutta ei toisaalta uskalla sanoa siitä kun naapurikin sen eron näkee. Jos tuo philips vain kestää, niin teit hyvän valinnan kuvanlaadun suhteen kyllä.

Niinpä, henkilökohtaisesti mulle on ihan yks sama kuhan on tarpeeksi iso ruutu. Eli min 42" plasma. :D
Paljon enemmän on sillä merkitystä minkä kokosena se rynkky siinä ruudulla näkyy kun pelaa vaikka R6V2:sta kuin se et jos nyt hieman ressi heikompi tai värit haaleemmat yms. Jälkimmäisesti kuin ei immersio kasva yhtään sen enempää toisin kuin isommasta kuvasta.

Plasman hankkimisen jälkeen lopetin PC pelailun kokonaan. Ei vaan enää pysty pelaa 17" LCD:llä mitään. Tuntuu niin säälittävältä et ei mitään mieltä. Nälkä kasvaa syödessä.
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

olisikohan 20" kuvaputki telkkari. Riittää minulle ihan hyvin. Xbox 360:sen pelit näyttävät taivaallisen hyviltä jopa komposiitti piuhalla.:)
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

olisikohan 20" kuvaputki telkkari. Riittää minulle ihan hyvin. Xbox 360:sen pelit näyttävät taivaallisen hyviltä jopa komposiitti piuhalla.:)

Mut sehän ei istu sitten yhtään tohon sun mahtipontiseen nimimerkkiin!! :eek:
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

Tällä hetkellä Grundigin Elegance 28" 50Hz laajakuva putki-töllö. Ei vaan toi 360:n pelit tykkää mun 50Hz telkkarista, tuntuu että kuva vääristyy jotenkin kun "pakottaa" boxin 60Hz vaikka telkkarissa ei riitä hertsit... En tiä puhunko täyttä soosia, en ole mikään asiantuntija, mutta luulisin olevan oikeilla jäljillä:eek: Tähän asti on kyllä ajanut asiansa niin pelikäytössä kun muussakin...
Samsungin LE32R86BD on jo postissa:D Kun kerran ostin HDMI liitännällisen boxin, niin kai se telkkarikin olis hyvä olla HD, vaikka onkin "vaan" ready:) Ja tulevassa töllössä on 3 HDMI sisäänmenoa ja aika hyvät ominaisuudet muutenkin alle 700 telkkariksi. Ja hiukan vahingossa tuli tilattua myös uusi kotitatterisarja, myös Samsung (HT-Q100), siinäkin on nyt sitten HD skaalaus:rolleyes: Odottelen innolla uutta töllöä...
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

Mut sehän ei istu sitten yhtään tohon sun mahtipontiseen nimimerkkiin!! :eek:

Totta. Nick tuli ihan lennosta heitettyä. Arvasin jo etukäteen, että tuosta tulee sanomista.....:D

E: onhan se hiukan isompi kuin tuo 20".:D
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

Nyt se Samsung LE32R86BD tuli! Kyllä on pelit aivan eri näköiset. Kyllä toi HD vaan on eri juttu kun tavallinen. XO pro on liitetty nyt HDMI:n kautta ja pelaamiseen tuli nyt eri tunnelma taas, vaikka XO on ollukkin hyllyssä vasta muutaan kuukauden;)
Suosittelen lämpimästi tätä telkkaria pelaamiseen. (mikä ettei muuhunkin:))
Kuvan näkee tosta -> http://kuvake.net/user/Kankaanp%E4%E4?image_id=3755904&folder_id=359020
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

Meikäläinen pelaa tällä hetkellä tälläisellä kokoonpanolla:

Xbox360(hdmi-liitiin)
Mirai 42" FullHD-tv(Hyvin toiminut tv, hintaisekseen 1000e)
Logitech G51 -kaiutinsarja
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

Tällä hetkellä joko 15" litteä näyttö tai 32" Hd-ready

Kohta pitäisi tulla 24" Full HD näyttö. Ostin tietokonetta varten (Pääsee kolme ree mallintamaan taas, pienillä resoluutioilla 1280 x 1024 ei paljoa kome ree mallinneta). Oli jo yksi mutta lähetettiin takaisin kuolleiden pikseleiden takia. Pleikkaa kerkesi sillä kokeilemaan muttei X0ta (Ei ollut tullut vielä).

Äänet tulee Optisella 5.1 syteemistä, kaikilla laitteillaswitchin läpi (2 x PC , PS3 ja X0)
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

Itekkin sain maanantaina 24" LCD näytön jonka pistin tietokone ja xbox käyttöön, ero on kyllä ihan uskomaton 480p:stä 1080p:hen :eek:. Näytön malli on BenQ G2400W
 
Vastaus: Millä televisiolla pelaat xbox 360:a?

Itekkin sain maanantaina 24" LCD näytön jonka pistin tietokone ja xbox käyttöön, ero on kyllä ihan uskomaton 480p:stä 1080p:hen :eek:. Näytön malli on BenQ G2400W

Arvaas hatuttaako nyt pelata 15" näytöllä. Mustan menee tukkoon, sen verta vanha ja heikko näyttö. Dead Risingissa on ongelmia kun ei välillä näe tummissa kohtauksissa.. Kai se nättö tulee huomenna kun on Helsingissä koulutuksessa. On muuten kivaa mennä koulutukseen, eka kerta kymmeneen vuoteen. Yleensä toisella puolella pulpettia.

Ei oikeasti kaipaa isoa ruutua kun saa kunnon näytön. Tosin osa pelaa 2 tuumasilla taulu TVllä. Ero tuohon 24 "on 2". Joutuu kyllä istumaan lähellä mutta ei se haittaa.
 
Ylös Bottom