Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Miten valitsette pelikoneenne?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tuamo


jos oikein muistan niin toi intellivisionin AD&D oli ensimmäinen tietokoneille/konsoleille koskaan tehty ad&d-peli,vai onks tota ennenkin tehty joku jollekin koneelle? mäkin oon joskus pelannu tota. :)

The Quest For The Rings ilmestyi vuonna 1981 Philips Videopacille. Samana vuonna ilmestyi The Conquest Of The World samaiselle laitteelle. Mukana taisi tulla joku iso kartta ym... Erittain harvinaisia nykyaan.

Atari 2600:lle ilmestyi Adventure vuonna 1980.

Jos pelkista AD&D peleista puhutaan niin Mattelin AD&D (myohemmin lisanimi Cloudy Mountain) oli ensimmainen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slayer
Pelien. Tietenkin hinta on aina pakko katsoa eli en ala mitään seitsesmäntuhannenviidensadan markan konsolia ostamaan tuli siihen kuinka paljon hyviä pelejä tahansa. PS2 maksoi jo liikaa eli sen noin 3000,- kun sen ostin (minulla ei koskaan ollut PSX:ää). Mutta jos nyt ei oteta huomioon tuota hintaa vaan oletetaan, että olen valitsemassa joidenkin konsolien välillä eikä tunneta lausetta "en osta mitään" niin valitsen sen konsolin jonka pelit ovat minun mielestäni parhaimmat miettien samalla tulevia pelejä ja tehden siitä omat johtopäätökseni. Ja tällä kertaa PlayStaton 2 näytti parhaimmalta (se tuli tosin ostettua hiemän hätiköidysti). Graafiset suoritukset ja tehokkuus konsolissa ei minua ainakaan kiinnosta.

Over and out.

Jos tehokkuus ja graafiset suoritukset eivät sinua kiinnosta, niin teitpä väärän ostoksen. Olisi kannattanut ostaa PSOne tai käytetty PS, huippupelejä löytyy kasoittain, ne ovat aivan törkeän halpoja ja koneenkin olisi saanut erittäin halvalla.
Että kai se tehokkuus edes vähän kiinnosti...
 
Vastaus: Miten valitsette pelikoneenne?

Koska minulla ei ole fullHD telkkua vieläkään, niin en osta vielä hd konsoleita. Valitsen konsolit sen mukaan mitä pelejä niille on tehty. Partypelit, urheilupelit ja monipelit. Retroa mieluiten tietenkin.
 
Vastaus: Miten valitsette pelikoneenne?

Xboxin ohjain tuntuu minulle paremmalta, mutta kaikki muut vertailut meneekin sitten Pleikkarin puolelle.

Kuitenkin PC paras!
 
Vastaus: Miten valitsette pelikoneenne?

Pelailin ennen Nintendolla ja Segalla. Kun Playstation tuli..vihasin sitä, kun xbox tuli, rakastin sitä. Sen jälkeen olikin vuosien tauko etten pelannut mitään. Ainut syy miksi konsolin ostin takaisin oli ajopelit ja rattituki oli ainut kriteeri. Vaihtoehtona oli vain PS3. Sen jälkeen en koskaan nähnyt 360:ssä mitään, miksi se olisi sen kummallisempi kuin pleikka. Joten oli luontevaa plus jäsenyyden jne takia siirtyä PS4:een, eikä Xbox Oneen.
 
Vastaus: Miten valitsette pelikoneenne?

Ostan kaikki konsolit koska haluan pelata yksinoikeuspelejä. PC:llä sitten niitä multiplatform pelejä jotka ovat konsoliversioita parempia (grafiikka, modituki jne) ja omat yksinoikeuspelit.

Se että ihmisellä on suosikki konsoli/merkki on ihan normaalia. Itselläni se on Nintendo, koska kasvoin heidän tuotoksien kanssa. Mutta kun monilla tuntuu menevän se fanittaminen hieman yli jolloin suurin osa aika foorumeilla menee vastustajan laitteen haukkumiseen/vikojen kuuluttamiseen niin se jos jotain on mielestäni sairasta.
 
Vastaus: Miten valitsette pelikoneenne?

Mielenkiintoiset pelit ja laaja pelivalikoima ovat se tärkein tekijä. Useimmille konsoleille näitä tulee ainakin jonkin verran jossain vaiheessa, joillekin heti julkaisussa ja joillekin myöhemmin hiljaisemmalla tahdilla. Tämä koskee myös ounasteltua tulevaisuuden pelivalikoimaa, esim. PS1 oli jo heti alusta lähtien selvä voittaja N64:ään verrattuna.

Myös taaksepäinyhteensopivuus on tärkeää, esim. Vita tuli hankittua lähinnä taaksepäinyhteensopivuuden vuoksi "Super PSP"-laitteeksi. Viime aikoina myös Wii U on ollut jälleen vaarassa pudota pelkäksi "Super Wii"-pelilaitteeksi Wii-pelien pelaamiseen.
 
Vastaus: Miten valitsette pelikoneenne?

Ostan aina "pääkonsolit" molemmat, eli x ja p laatikot.
Molempia käytän. Se kumpi alkaa keräämään pölyä enemmän, menee myyntiin.
Tähän mennessä se on aina ollut PS.
Niin tässä uudessa sukupolvessakin.
 
Vastaus: Miten valitsette pelikoneenne?

Sama homma itsellä, Playstationin ja Xboxin ostan. Xboxit on pääasiassa yksinoikeusia varten, muuten mennään Pleikkarin kanssa multiplattareissa. Pc:llä sitten Bäfät, DayZ yms. "silmäkarkki" pelit.

Nintendoon en ole koskenut sitten SNES:n jälkeen, eikä kyllä Mariot ja kumppanit nappaisikaan enää tippaakaan.
 
Vastaus: Miten valitsette pelikoneenne?

8-bit nintendo oli ensimmäinen konsolini, ja sillä tuli pelattua aina tuonne PS2 julkaisuun asti. Olisin kyllä halunnut ennen tuota PS2 saamista, tuon Nintendo 64 mutta porukat ei sitä ostanut ja itse olin sen verran pieni niin ei ollut rahaa ostaa itse sitä. PS2 tuli saatua joululahjaksi ja sillä pelattiin aina tuonne PS3 julkaisuun asti. Toki kaverin työnä tuli kokeiltua tuota ekaa Xboxia mutta se ei oikeen napannut. Sitten, kun tuo julkkarina ostettu PS3 hajosi (toimii kyllä vieläkin ainakin jotenkin.) niin hommasin pari vuotta sitten tuon. Xbox 360 koska monella kaverilla se on ja aattelin, että nyt saa pelata netissä niitten kannssa. No eipä paljon oo tullut boxilla netissä pelattua, että sama asia varmaan olisi jos olis ostanut vaan uuden pleikkarin.
Xbox 360 ohjain on kuitenki se paras ohjain millä itse olen pelannut joten siitä boxille kyllä plussaa.

Ja mitä tulee tähän uuteen konsolisukupolveen niin uuden konsolin valitsen aika lailla sen perusteella kumman kaverit hommaa. Ja suurin osa kavereista ostaa näillä näkymin PS4 joten eiköhän sama konsoli tule itsekkin ostettua. Mitä tuosta Xonesta olen lukenut niin iste en oikeen lämpene kyseistä konsolia kohtaan millään lailla. Mitä nyt Dead Rising 3 vaikuttaa todella mielenkiintoiselta.

Mutta ostetaan nyt aluksi tuo PS4 ja katsotaan jos ostaa tuon Xonen sitten joskus lähempänä seuraavaa konsolisukupolvea.
 
Vastaus: Miten valitsette pelikoneenne?

Ostan aina tehokkaimman ja laadukkaimman laitteen. Kahdessa viimeisimmässä sukupolvessa se on ollut Sonyn tuote ja niin lienee tulevaisuudessakin.
 
Vastaus: Miten valitsette pelikoneenne?

Kaikki pleikkarit ovat tiensä talouteeni löytäneet ja onpa yksi x360 myös meille eksynyt, tosin se ei kahta kuukautta pidempään viihtynyt.

Mielestäni ps3 oli se aikuiselle sopivampi vaihtoehto bluray tuen ja omaperäisen (huikeat indiepelit) ja ehkä kypsemmän (Heavy rain, Last of us jne.) pelikirjastonsa ansiosta.

Ps4 oli siis aikalailla no brainer, kun MS: n laitteilla ei tunnu olevan meikälle mitään annettavaa ja en jaksa pc: n kanssa leikkiä.
 
Vastaus: Ultimaattisen pelitelkun metsästys

Moi!
Oon hankkimassa ensimmäistä pelikonetta ja haluisin kuulla mielipiteet tästä löytämästäni koneesta.
http://www.jimms.fi/fi/Product/Show..._3-ge70-2pc-i5-4210h-gtx-850m-8gb-1tb-freedos

Pyörittääkö tää pelejä kuten csgo tai vaikka far cry 4? Itsehän en siis tiedä yhtään mitään koneista, koska olen ollut konsolipelaaja koko ikäni :D. Vastauksia odotellessa :)

Kyllähän tuo pyörittää, mutta onko ihan pakko olla läppäri? Aika tykin pöytäkoneen sais tolla hinnalla.
 
Vastaus: Miten valitsette pelikoneenne?

Jep, pöytäkonetta vaan kehiin niin saat samalla rahalla 3x paremman.
 
Vastaus: Miten valitsette pelikoneenne?

Mikäli ei ole erityistä syytä hypätä pc puolelle, niin en suosittele siihen kelkkaan lähtemistä. Konsolit on huomattavasti edullisempia sekä helpoudeltaan parempia pelikoneita. Pc on jo kolmen vuoden päästä vanha ja buginen kun taas konsolin voi vaikka huoletta uusia edullisuutensa takia. Kaikki vaan toimii konsolissa pelipuolella paremmin. Modaukset ja modaajat ovat sitten eri asia jos tämä kiinnostaa niin silloin pc on parempi hankinta.
 
Alkuinvestoinnin jälkeen PC-pelaaja selviää kyllä tuntuvasti halvemmalla, joten ainakaan kustannussyistä ei PC-pelaamista kannata karttaa.
 
Vastaus: Miten valitsette pelikoneenne?

Alkuinvestoinnin jälkeen PC-pelaaja selviää kyllä tuntuvasti halvemmalla, joten ainakaan kustannussyistä ei PC-pelaamista kannata karttaa.

No kyllä tälleen tyhjästä kun lähtee niin varmaan 2tonnia täytyis laittaa. Ja 6v päästä ps4 pyörittää pelejä edelleen ilman säätämistä, se 2 tonnin kone tuskin. Ja sitä 1500e rahaa ei säästä kyllä siinä ajassa kun täytyy jo jotain uusia.
 
Vastaus: Miten valitsette pelikoneenne?

Mikäli ei ole erityistä syytä hypätä pc puolelle, niin en suosittele siihen kelkkaan lähtemistä. Konsolit on huomattavasti edullisempia sekä helpoudeltaan parempia pelikoneita. Pc on jo kolmen vuoden päästä vanha ja buginen kun taas konsolin voi vaikka huoletta uusia edullisuutensa takia. Kaikki vaan toimii konsolissa pelipuolella paremmin. Modaukset ja modaajat ovat sitten eri asia jos tämä kiinnostaa niin silloin pc on parempi hankinta.

En koskaan vaihtaisi PC:n valinnan mahdollisuutta konsolin helppouteen. Konsoleilla kun asiat toimivat niin hyvä, mutta entäs silloin kun ne eivät toimi: Verkkopalvelu jumissa -> nettiin ei pääse ollenkaan. Peli ei toimi -> voit vain odottaa päivitystä. Kehittäjä rajoittaa pelivideon tallentamista -> et voi asialle mitään. Konsolista tulee uusi ja hiljaisempi versio -> koko laite ostettava uudelleen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Miten valitsette pelikoneenne?

siis tiiän kyllä että tulis halvemmaks koota oma kone mutta kun oon just menossa lukion ekalle ja kun kerran sinne tarttee sen läppärin ni aattelin ostaa ihan suoraan semmosen pelikoneen jolla voi pelata ja tehä myös niitä lukio juttuja :D
 
Ylös Bottom