Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Modern Warfare 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LeZe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Modern Warfare 2 [PS3]

Onko tämä uusi update noin 15 megan kokoinen, vai onko tämä update mistä puhutte jo patchattu? Itse äsken asensin päivityksen ja ihan hyvin on toiminut.

Peli on kyllä mielestäni toiminut ihan täysin heti julkaisun jälkeen. Itse ainakin olen pystynyt täysin pelata tätä. Ongelmahan on itse kuluttajat. Kun etsimällä etsitään bugeja, niin niitä yllättäen löytyy. Ja ainakin tähän mennessä pelin valmistaja on tuonnut päivityksiä, mitkä ovat korjanneet näitä bugeja. Toki pelien valmistajat voisivat hioa koodia vuosi kaupalla ja yrittää löytää mahdollisimman kattavasti kaikki viat, mutta ei tuotakaan kuluttajat oikein halua. Kaikkihan pitää saada nyt ja heti. Toinen vaihtoehto olisi jättää paljon ominaisuuksia pois ja pitää homma simppelinä, mutta tuskin tätäkään moni haluaisi.

Peli on ollut keskeneräinen jo heti julkaisun jälkeen. Itse maksavana asiakkaana en voi ymmärtää tätä seikkaa sekä tätä päivitystahtia ehkä kerran noin kolmessa kuukaudessa. Kyllä tekin joskus ymmärrätte asian, kun alatte itse maksamaan pelinne.

Oletkos ollut IW:n työtiloissa kun noin tarkasti tiedät mitä ne tekee tälle pelille "puoli valoilla" ?

En. Sen näkee jo jos julkaistaan "päivitys" joka jumittaa konsolit. Onhan tuo melkoinen farssi ja todella paha moka pelimaailmassa.

Mahtokohan sitten olla hetken se pois kun mulle ainakin tänään aamulla päivityksen tarjos eikä mitään ongelmia ollut kun muutaman tunnin paukutin

Varmasti ovat sentään tajunneet ottaa tuon "päivityksen" pois. Ei ole ainakaan toistaiseksi tarjottu.

Varmasti ovat sentään tajunneet ottaa tuon "päivityksen" pois. Ei ole ainakaan toistaiseksi tarjottu.

Kumma homma että kuitenkin kaksi tuntia sitten kun aloitin pelaamaan, niin päivitys 1.08 oli ladattava ennen pelaamista. Ja kuten on aiemminkin todettu. Päivityksissä menee aika tasaisin välein jotain pieleen. Ja sitten pukkaa uutta patchia. Joko Sonyn toimesta tai kehittäjän toimesta. Kaikki tietävät jo kantasi ja rakkautesi IW:a kohtaan, ei sitä tarvitse joka postissa toitottaa. :)

Peli on ollut keskeneräinen jo heti julkaisun jälkeen. Itse maksavana asiakkaana en voi ymmärtää tätä seikkaa sekä tätä päivitystahtia ehkä kerran noin kolmessa kuukaudessa. Kyllä tekin joskus ymmärrätte asian, kun alatte itse maksamaan pelinne.
Ehkä kannattaisi ensin lopettaa tuollaiset "kun alatte itse maksamaan pelinne" heitot. Antaa aika nuoren vaikutuksen susta, joka tosin selittää tuon itkemisen ja parkumisen. Kerro toki miten tämä peli on keskeneräinen julkaisussa, itse olen mp:tä, yksinpelin ja co-opia pystynyt pelaamaan heti julkaisusta ilman ongelmia, joten en oikein ymmärrä tuota keskeneräisyyttä. Yksi varsinainen päivitys tulee vain mieleen, jossa parannettiin mp:ssä pelitovereiden yhteyksien testausta. Muuten päivitykset tuntuvat olevan pienten bugien korjailua, joka on mielestäni täysin normaalia ja toivottavaakin. Eikä näitä bugejakaan tarvitsisi korjata, ellei nämä osaamattomat pelaajat käyttäisi bugeja hyödykseen pärjätäkseen pelissä. Se että nyt uusin päivitys jostain syystä jumittaa konsolit on toki ikävää, mutta tällaista joskus tapahtuu ja tuokin varmasti korjaantuu nopeasti, ellei ole jopa jo nyt korjaantunut.

Toki pelaavana nuorena ymmärrät, että pelien koodi monimutkaistuu jatkuvalla syötöllä ja tämän takia myös bugeja tullaan varmasti jatkossakin peleissä näkemään. Tähän ongelmaan on ratkaisuja olemassa, mutta ratkaisut nostaisivat pelien hinnat taivaisiin ja yllättäen kuluttajat eivät tästä tykkää.

Jokseenkin en ymmärrä, että miksi juuri pelit pitäisi olla täysin bugittomia tekeleitä, mitä ei pitäisi koskaan päivittää. Kuitenkin melkein kaikki muut bittimaailmassa olevat palvelut ja tuotteet tarvitsevat kohtalaisen säännöllisesti päivitystä, oli se syy sitten tietoturva tai toimivuus.

ps. Olen ostanut omat pelini monen monta vuotta, enkä ole hiekkalaatikollakaan leikkinyt enää muutamaan vuoteen. Tosin kohta varmaan täytyy taas mennä hiekkalaatikolle leikkimään, kun jälkikasvu alkaa sitä pyytämään.

pps. Vai olisiko tuossa päivityksessä jokin feature, mikä pistää konsolin jumiin niiltä, jotka pelaavat liikaa. Olisi ns. hanki elämä ominaisuus.

Ehkä kannattaisi ensin lopettaa tuollaiset "kun alatte itse maksamaan pelinne" heitot. Antaa aika nuoren vaikutuksen susta, joka tosin selittää tuon itkemisen ja parkumisen. Kerro toki miten tämä peli on keskeneräinen julkaisussa, itse olen mp:tä, yksinpelin ja co-opia pystynyt pelaamaan heti julkaisusta ilman ongelmia, joten en oikein ymmärrä tuota keskeneräisyyttä. Yksi varsinainen päivitys tulee vain mieleen, jossa parannettiin mp:ssä pelitovereiden yhteyksien testausta. Muuten päivitykset tuntuvat olevan pienten bugien korjailua, joka on mielestäni täysin normaalia ja toivottavaakin. Eikä näitä bugejakaan tarvitsisi korjata, ellei nämä osaamattomat pelaajat käyttäisi bugeja hyödykseen pärjätäkseen pelissä. Se että nyt uusin päivitys jostain syystä jumittaa konsolit on toki ikävää, mutta tällaista joskus tapahtuu ja tuokin varmasti korjaantuu nopeasti, ellei ole jopa jo nyt korjaantunut.

Toki pelaavana nuorena ymmärrät, että pelien koodi monimutkaistuu jatkuvalla syötöllä ja tämän takia myös bugeja tullaan varmasti jatkossakin peleissä näkemään. Tähän ongelmaan on ratkaisuja olemassa, mutta ratkaisut nostaisivat pelien hinnat taivaisiin ja yllättäen kuluttajat eivät tästä tykkää.

Jokseenkin en ymmärrä, että miksi juuri pelit pitäisi olla täysin bugittomia tekeleitä, mitä ei pitäisi koskaan päivittää. Kuitenkin melkein kaikki muut bittimaailmassa olevat palvelut ja tuotteet tarvitsevat kohtalaisen säännöllisesti päivitystä, oli se syy sitten tietoturva tai toimivuus.

ps. Olen ostanut omat pelini monen monta vuotta, enkä ole hiekkalaatikollakaan leikkinyt enää muutamaan vuoteen. Tosin kohta varmaan täytyy taas mennä hiekkalaatikolle leikkimään, kun jälkikasvu alkaa sitä pyytämään.

pps. Vai olisiko tuossa päivityksessä jokin feature, mikä pistää konsolin jumiin niiltä, jotka pelaavat liikaa. Olisi ns. hanki elämä ominaisuus.

En osoittanut tuota tekstiä mitenkään sinuun. Nojoo ehkä olet oikeassa, mutta ilmaisinpa kantani. Onpa sitä itsekkin tullut ostettua pelit yli 10 vuoden ajan, mutta nuoriahan tässä edelleen ollaan kuitenkin ;)

Itse pyrin täydellisyyteen tai ainakin pyrin saamaan täydellisyyttä. Mielestäni kuluttajalla on kuitenkin oikeus saada rahoilleen tuote jossa ei ole vikoja tai ainakin korjata viat, mutta ei korjata niin, että viat pahenee. Toki ihmisiähän IW:n jannut ovat, mutta kyseisessä pelissä on kuitenkin ollut yllättävän paljon "vikoja" ja niiden poistaminen on kuitenkin kestänyt mielestäni liian pitkään. Ja kuitenkin nuo viat ovat loppupeleissä olleet kohtuullisen pieniä, mutta ärsyttäviä, mutta kuitenkin olisivat olleet helposti ja nopeasti korjattavissa. Nykypäivänähän on kyllä se ongelma, että pelit on pakko laittaa markkinoille mahdollisimman nopeasti oli ne sitten keskeneräisiä tai ei ja se on valitettava seikka, että kuluttajille pääsee huonoja tekeleitä. Vähän samaan tapaa, kuin nykyiset LCD/Led-televisiot, joita pusketaan markkinoille vaikka suurin osa niistä on melkeinpä käyttökelvottomia valovuotojensa takia.

En osoittanut tuota tekstiä mitenkään sinuun. Nojoo ehkä olet oikeassa, mutta ilmaisinpa kantani. Onpa sitä itsekkin tullut ostettua pelit yli 10 vuoden ajan, mutta nuoriahan tässä edelleen ollaan kuitenkin ;)

Itse pyrin täydellisyyteen tai ainakin pyrin saamaan täydellisyyttä. Mielestäni kuluttajalla on kuitenkin oikeus saada rahoilleen tuote jossa ei ole vikoja tai ainakin korjata viat, mutta ei korjata niin, että viat pahenee. Toki ihmisiähän IW:n jannut ovat, mutta kyseisessä pelissä on kuitenkin ollut yllättävän paljon "vikoja" ja niiden poistaminen on kuitenkin kestänyt mielestäni liian pitkään. Ja kuitenkin nuo viat ovat loppupeleissä olleet kohtuullisen pieniä, mutta ärsyttäviä, mutta kuitenkin olisivat olleet helposti ja nopeasti korjattavissa. Nykypäivänähän on kyllä se ongelma, että pelit on pakko laittaa markkinoille mahdollisimman nopeasti oli ne sitten keskeneräisiä tai ei ja se on valitettava seikka, että kuluttajille pääsee huonoja tekeleitä. Vähän samaan tapaa, kuin nykyiset LCD/Led-televisiot, joita pusketaan markkinoille vaikka suurin osa niistä on melkeinpä käyttökelvottomia valovuotojensa takia.
Kannattaa myös muistaa, että vaikka itsestään joku vika tuntuu todella pieneltä ja nopeasti korjattavalta, niin tätä se ei välttämättä aina ole. Toki jollain purkkaviritelmällä vika saadaankin nopeasti korjattua, mutta pitkällä aikavälillä purkka viritelmät eivät ole niitä parhaita.

Onkos jollain muuten tietoa, että millainen porukka yleensä jatkaa pelin julkaisun jälkeen tuota ylläpitoa. Siirtyykö homma kokonaa eri tiimeille vai irroitetaanko joku porukka vanhasta tiimistä. Jokseenkin tuntuisi oudolta, että koko suunnittelu ja kehitys tiimi jatkaisi ylläpito hommissa.

Mitäs killstreak rewardeja käytätte?
Ite käytän predator missileä, harrier airstrikeä ja AC130 konetta.

Kunhan saa sen viisi tappoa niin saan predatorin. Sillä sitten toivottavasti vähintään kaksi tappoa jolloin saan harrier airstriken. Sillä sitten pitäisi tappoluku nousta yhteensä yhteentoista jolloin pääseen räiskimään AC :lla. :)

Vissiin aika yleinen kombinaatio?

Tervehdys.

Rekisteröidyin juuri avautuakseni itseäni häiritsevistä epäkohdista joihin joutuu välillä moninpelissä törmäämään.

1. Katoavat luodit ja gl-/thumper-kranaatit

Tähän tulee törmättyä päivittäin. Otetaan esimerkkinä että tähtäät tyyppiä päähän kolmen metrin päässä ja juuri kun olet ampumassa, kääntyy vastustaja kohti sinua ja ampuu. Kerkeät itse reagoimaan sen verran että ammut 100% varman ja tähdätyn headshotin, mutta lopputulos on kuitenkin se, että aseestasi kuuluu laukaus mutta piipusta ei tule mitään. Makaat maassa kuolleena ja ihmettelet.

Näin käy usein myös thumperilla. Juokset thumper kourassa ja nurkan takaa näkyy vihollisen piippu. Olet ampumassa nurkan taa kun vihollinen hyppää eteesi ja ampuu sinut. Kerkesit kuitenkin laukaisemaan thumperin, mutta ainoa joka aseestasi lähtee, on ääni. Minne meni mun kranaatti?

2. Hitbox, joka juoksee metrin perässä

Tämä on totaalisen pure awesomenes. Juokset vahvan seinän taa ja kauempana kämpännyt vihollinen ampuu perääsi. Luodit menevät seinässä olleesta oviaukosta, mutta tappavat sinut kun olet jo juossut turvallisesti pois luotisuihkun edestä.

3. Riot shield boosterit

Nämä idiootit pilaavat olemassaolollaan monta hyvää peliä.
Useinmiten näihin törmää hc s&d:ssa. Kaksi 9-prestigepelaajaa istuu spawnilla ja toinen näistä nännittää rpd:lla toisen riot shieldiin.

Näille, useinmiten -98 tai -97 liitteen nimimerkkinsä perään laittaville kaiffareille, pitäisi antaa elämänoppikoulua tunti saunan takana.

Näillä jannuilla onkin sitten loppuvaiheessa (10-prestigen tasolla 70) emblemkaapissa pelkkä riot shield -emblem ja titlenä "commander".
Useinmiten nämä kaverit pelaavat huonommin kuin ekalla kierroksellaan menevät aloittelijat.

Monet kerrat on lähtenyt iw:lle sähköpostia jossa listataan erikoisin keinoin itseään boostaavia nimimerkkejä.

Tossa nyt tollasta nillitystä. Jatkakaa.

Itselläni toimi peli vallan mainiosti, kun latasin päivityksen n. klo. 12. Pelailin pari tuntia eikä koneeni jumittanut kertaakaan. Tuli lievästi puskasta tämmönen, että porukalla koneet jumissa. :confused:
Moni tuntuu valittavan Beemerin kirjoituksista, vaikka niissä on paljon asiaakin. (Ei ehkä niin kriittisesti kannattaisi välttämättä kirjoitella, mutta silti)
Alkaa itelläkin ottamaan jo hermoon, kun näitä päivityksiä pistetään jatkuvalla syötöllä (plussaa että niillä korjataan löydettyjä bugeja), mutta onko "päivityksistä" iloa, jos tämän lataessaan löytyy uusia vikoja, ja tässä tapauksessa jopa pleikkari jumittuu!
Tiedän kyllä, että pelien kehittyessä koodit monimutkaistuvat jne. eikä kaikkeen osata varautua.
SIlti on ihan kohtuullista vaatia 55 eurolle vastinetta, ja rattipaan viesti osui naulan kantaan: "Onko kenelläkään tietoa koska tää beta loppuu? ".
Itse en ole kovin monesti nähnyt esim. care package-merkkikranu kädessä juoksevia Usain Boltteja, mutta ei semmoiset minusta kuulu tähän peliin!

.

3. Riot shield boosterit

Nämä idiootit pilaavat olemassaolollaan monta hyvää peliä.
Useinmiten näihin törmää hc s&d:ssa. Kaksi 9-prestigepelaajaa istuu spawnilla ja toinen näistä nännittää rpd:lla toisen riot shieldiin.

Näille, useinmiten -98 tai -97 liitteen nimimerkkinsä perään laittaville kaiffareille, pitäisi antaa elämänoppikoulua tunti saunan takana.

Näillä jannuilla onkin sitten loppuvaiheessa (10-prestigen tasolla 70) emblemkaapissa pelkkä riot shield -emblem ja titlenä "commander".
Useinmiten nämä kaverit pelaavat huonommin kuin ekalla kierroksellaan menevät aloittelijat.

Tajusin just, että siihenhän vois juosta väliin, jos mahtuu, eikä edes itse kuolisi.

Monet kerrat on lähtenyt iw:lle sähköpostia jossa listataan erikoisin keinoin itseään boostaavia nimimerkkejä.

Tossa nyt tollasta nillitystä. Jatkakaa.

Jep. Olen viimepäivinä törmännyt näihin boostaajiin juuri HC S&D:ssä. Ilmeisesti pelaavat sitä siksi että saavat olla pidempään nyplämässä expaa tuolla keinoin. Kun ei ole edes radaria, niin saa rauhassa leikkiä kunnes joku heidät löytää. Tämä on niitä tapauksia joissa toivoisin että HC S&D:ssä ei olisi ricochettia. Voisi lopettaa alkuunsa tuollaisen.

Tajusin että siihenhän voisi mennä itse väliin, jos vain mahtuu, eikä edes itse kuolisi.

Rekisteröidyin juuri avautuakseni itseäni häiritsevistä epäkohdista joihin joutuu välillä moninpelissä törmäämään.

Nämä kaksi epäkohtaa ovat TODELLAKIN ärsyttäviä. Erityisesti number 2. Aiheuttaa välillä vitutuksen tunteita ja ihmetystä.

Viimeksi muokannut moderaattori:

joo noi 2 ekaa on aika mystisiä tapauksia, muttei ainoita. tuntuu et tää peli lagais paljo enemmän ku edeltäjä en tiä johtuuko siitä, mut tuntuu et 3 palkilla on jo mahdotonta tappaa vihuja ja tulee tosipaljo näitä nurkantaakse kuolemisia ja vaikka ammut vihua "ensin" ja kuolet ja katot killcamin ni kas kummaa ku piipunsuusta ei tu mitään tai sit on jotai räkäpäitä siä lippaas:D

Viimeksi muokannut moderaattori:

Tähän tulee törmättyä päivittäin. Otetaan esimerkkinä että tähtäät tyyppiä päähän kolmen metrin päässä ja juuri kun olet ampumassa, kääntyy vastustaja kohti sinua ja ampuu. Kerkeät itse reagoimaan sen verran että ammut 100% varman ja tähdätyn headshotin, mutta lopputulos on kuitenkin se, että aseestasi kuuluu laukaus mutta piipusta ei tule mitään. Makaat maassa kuolleena ja ihmettelet.

Kyseessähän taitaa olla huono yhteys/kehno pingi. Jos kaverilla, jota yrität ampua on parempi pingi sinuu nähden, niin tietenkin hänen ampuma luoti on "nopeampi" kuin sinun ampuma. Viimeistän tämän huomaa Killcamista, jonka mukaan et edes ampunut kaveria.

Näin käy usein myös thumperilla. Juokset thumper kourassa ja nurkan takaa näkyy vihollisen piippu. Olet ampumassa nurkan taa kun vihollinen hyppää eteesi ja ampuu sinut. Kerkesit kuitenkin laukaisemaan thumperin, mutta ainoa joka aseestasi lähtee, on ääni. Minne meni mun kranaatti?
.

Jos thumper:n kranaatti toimii samalla tavalla kuin GL:n, niin sekin tarvitsee vähimmäisetäisyyden virittäytyäkseen. Jos siis yrität räjäyttää vihollista kahden-kolmen metrin päähän, hyvin todennäköisesti kranaatti vain pomppaa maasta/lattiasta eikä räjähdä.

... Viimeistän tämän huomaa Killcamista, jonka mukaan et edes ampunut kaveria.....

Ei tohon killcamiin oo mitään luottamista..esimerkkinä vaikka me emännän kanssa ollaan eri puolilla niin joskus toinen ehtii omassa ruudussa ampua mutta killcamissa ei tapahdu mitään...ja ei kyllä ole kummalakaan toistaan huonompi pingi/yhteys kun saman katon alla kuitenkin ollaan.

Kyseessähän taitaa olla huono yhteys/kehno pingi. Jos kaverilla, jota yrität ampua on parempi pingi sinuu nähden, niin tietenkin hänen ampuma luoti on "nopeampi" kuin sinun ampuma. Viimeistän tämän huomaa Killcamista, jonka mukaan et edes ampunut kaveria.

Tätä luotien katoamista sattuu yhtenään. Myös splitscreen-peleissä joissa pingillä ei ole osaa saati arpaa.

Jos thumper:n kranaatti toimii samalla tavalla kuin GL:n, niin sekin tarvitsee vähimmäisetäisyyden virittäytyäkseen. Jos siis yrität räjäyttää vihollista kahden-kolmen metrin päähän, hyvin todennäköisesti kranaatti vain pomppaa maasta/lattiasta eikä räjähdä.

Kahden-kolmen metrin päästä tää ois 100% varma direct impact ellei ole sokea mies tuubittamassa. Kranaatit katoaa niin lähelle kuin kauemmas ammuttaessa.

Monasti käy myös ihan normi frag kranaatin kanssa niin, että kun kokkaat sitä ja päästät irti kun huomaat tulleesi yllätetyksi, vihollinen ampuu sinut ja kranaatti katoaa. Mw1:ssä kranaatti tippui aina maahan vastaavassa tilanteessa.

Itseäni alkaa ärsyttämään se, että nuo stingerin kudit lentelevät esim. harrierista ohi sekä se että jos on kuti ehtinyt lentämään piipusta juuri, ja vihu tulee ja ampuu sinut niin se stingerin kuti häviää yhtäkkiä jonnekkin :eek:

Tuo ''ohi lentäminen'' ärsyttää erityisesti silloin, kun vihuilla on nuke kämpperi ja tämä kutsuu harrierin/tjms ja kenelläkään tiimissä ei ole cold bloodedia jolloin vihu saa aivan järjettömästi tappoja ja ketään muu ei jaksa käyttää stingeriä... Sitten tapan itseni, vaihdan stinger classiin, ammun harrieria, ohjus lentää ensin harrin vasemmalta puolelta taivaisiin, ammun uuden kudin joka lentää harrin oikealta puolelta taivaisiin ja sitten loppuivatkin kudit ja vihu on saanut jo chopper gunnerin :mad:

Toivottavasti joku ymmärsi :p

Ylös Bottom