Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja designed
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Mun mielestäni ne pitäisi olla siellä, ainahan uusia tuotoksia missä on kova hype verrataan johonkin saman genren peleihin, cod4 sattuu vaan olemaan tämän sukupolven ( ehkä kaikkien aikojen imo) parhaita fps pelejä joten monet sitä täällä konsolifinissäkin ovat lätkineet kuukausi tolkulla. Onhan nämä aivan kaksi eri peliä mutta verrataanhaan niitä autojakin keskenään ennen ostoaikeita. Toki keskustelussa tarvii olla jotain järkevää asiaa että ei vaan ilmoiteta että paska peli cod4/gow etc.. oli paljon parempi.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Ehdottomasti kaikki vertailut pois tuolta K2 threadista ja tehkää oma "vertailu" threadi.
Samaa mieltä Weldon kanssa, oma threadi on paikallaan aina eri pelejä vertailessa.

Allekirjoittanutta ei jryin ja TT-2k:n linjaukset haittaa lainkaan, ennemmin luen asiaa itse pelistä, kuin latailuista, tai vertailusta johonkin muuhun jumal-peliiin. (kuten COD4 nyt tälläerää.)
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Tuo väliotsikointi K2 arvostelussa saa ihmiset heti vertailemaan pelejä toisiinsa. Ja soppahan siitä tulee.
Lainaan tässä hieman privaviestiäni, koska tästä asiasta on tullut varsin paljon palautetta niin arvostelun kommentteihin kuin muutenkin.
Ilmeisesti Paavin ihan huumorilla heitetyt väliotsikot käsitettiin hieman liian kirjaimellisesti. Eli ne olivat oikeastaan kollaasi kaikista tuollaisista suht. typeristäkin uhoamisista, jotka alkoivat jo ensimmäisestä Killzonesta. Sitä kun hehkutettiin "Halon tappajana". Joten Paavi sitten vaan otti väliotsikoihin muitakin vastaavia heittoja, vaikkei niitä todellakaan ollut tarkoitettu vakavasti otettaviksi. :) Ja tuskin täällä ylläpidossa kukaan olisi arvannut, että otsikoilla olisi noinkin dramaattinen vaikutus. Varsinkin kun niissä oli aina kysymysmerkki perässä, eli eivät ne edes olleet mitään väitteitä. :)
Paavi voi tietysti vielä oikaista, jos olen itse käsittänyt jotain väärin.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Nyt olen tässä vähän puun ja kuoren välissä; en tiedä, pitäisikö ne "vertailuviestit" siirtää johonkin omaan "Killzone 2 vs. Call Of Duty 4" -ketjuun, vai antaa olla siellä varsinaisessa KZ2-ketjussa.

Mielipiteitä ja ehdotuksia otetaan vastaan.

omaan ketjuun, haluan lukea pelkästään KZ2:sta, en kodiin vertailusta, ovat täysin kaksi eri peliä :)
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Nyt olen tässä vähän puun ja kuoren välissä; en tiedä, pitäisikö ne "vertailuviestit" siirtää johonkin omaan "Killzone 2 vs. Call Of Duty 4" -ketjuun, vai antaa olla siellä varsinaisessa KZ2-ketjussa.

Mielipiteitä ja ehdotuksia otetaan vastaan.

Oma näkemykseni on että kyllähän sitä verrata voi, mutta nimenomaan verrata ilman turhaa toisen pelin hehkutusta ja tosien lyttäämistä. Se ongelma syntyykin usein näissä siitä että kun yksi on verrannut ihan asiallisesti esim. ohjausmallia, niin tähän postaukseen alkaa tulla "niin mutta kun codissa toi on paljon paremmin tehty." -postauksia.

Moderointilinjasta muuten. Pääasiassa hyvää, ellei erinomaista. Muutamia ylilyöntejäkin välillä moderoinnissa ilmenee, mutta parempi sekin kuin vallaton virtuaalileikkipuisto jossa käytöstavat ovat yleensä pakkasen puolella. :)
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Olen erittäin tyytyväinen modejen panokseen varsinkin tuossa KZ2 ketjussa. Ei varmaan ihan helpoin ketju tällä hetkellä, i guess. Mä en ole viitsinyt lähtee tuohon vääntöön mukaan, saattais lopulta kääpä palaa... Mut yks mistä haluisin sanoa ja tämän tiedätte varsin hyvin itsekin, miten noille kavereille ketkä ei omista laitetta jolla ko. peliä (esim. KZ2) voi edes pelata sais jotain tolkkua ennenkun tulee avautuu ns. väärään paikkaan. En minäkään mene GOW2 keskustelua tai Zelda ketjua hämmentämään. Jos olis edes jotain viisasta asiaan liittyvää, mut ei vahingossakaan. -kiitos ja kumarrus-
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Mut yks mistä haluisin sanoa ja tämän tiedätte varsin hyvin itsekin, miten noille kavereille ketkä ei omista laitetta jolla ko. peliä (esim. KZ2) voi edes pelata sais jotain tolkkua ennenkun tulee avautuu ns. väärään paikkaan.

Onko siellä ollut yhtäkään tuollaista kuvailemaasi henkilöä avautumassa Killzonesta? Esimerkit ihmeessä mukaan.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Mitenkäs se sananlasku siitä kalikasta ja koirasta menikään?

edit. luin Avanto sun tekstin miten kokemattomampi oppii kontrollit nopeemmin tjsp. Se oli täyttä rautaa, kiitos siitä. Se miks mä saatan välillä avautuu noista edellä mainitsemistani asioista kuten "väärä paikka" jne., on puhtaasti se että vihaan konsolisotaa pelaajien kesken. Se että firmat sotii taas on meidän pelaajien etu. Jos kuitenkin kyse kuitenkin huomionkipeydestä ja provosta, niin sillekin löytyy oma paikkansa. Ei mulla ole henk. koht. ketään vastaan mitään... vielä.;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Mitenkäs se sananlasku siitä kalikasta ja koirasta menikään?

Mites se sananlasku esimerkeistä menikään? Ihmeessä tuo esille muutamia tai edes yksi, koska itse pidän melko vakavana tämän tasoista "kunnianloukkausta". Ihan asiallisesti olen mielestäni ketjussa kommentoinut, perustellut näkemyksiäni, eli lyhesti ja ytimekkäästi: asiakeskustellut. Katsos kun täällä foorumilla on joskus mukavaa tehdä sellaistakin.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

@avanto Esim. "hyssyttely", miten se nyt liittyi tohon peliin mitenkään, täh. Siellä ihmiset puhuivat puolesta ja vastaan. Jos objektiivisesti lukee viestit ei siellä hyssyttelyä ollut. Mun mielestä. Onks sulla muuten pleikkaria? Käsitin että aiot sen jossain vaiheessa hankkia, tai sit mä muistan väärin. Ei me plegepojut niin mul**uja olla kun luullaan.:) Tervetuloo vaan "kerhoon"!
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Jos sitten jatkossa keskityttäisin tässä ketjussa moderointipolitiikkaan ja heitellään henkilökohtaisuudet privaviesteinä.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Sääntöjä voisi ainakin hieman "kiristää" kun konsolisodat tuntuvat aina nousevan pinnalle oli aiheena mikä tahansa. Etenkin meidän hieman pidempään sivustolla olleiden pitäisi tietää missä ne rajat menevät (itsekin niitä välillä ylittelen).

Minusta ei ole paha asia jaella muistutuksia tai varoituksia jos aihetta on. Etenkin kun jokaiseen threadin aiheet menevät jossain välin täysin ohi aiheen. Silloin voisi hieman varoitella ihmisiä astumasta kokonaan miinaan.

Moderointi toimii, hieman voisi miettiä uutisien moderointia jotenkin helpommaksi. Sieltähän ne asiat yleensä sitten lähtevät leviämään muihin threadeihin.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Weldomitea komppaan, mutta haluaisin lisätä myös omaakin asiaa: En tiedä onko uusia käyttäjiä alkanut tässä vuodenvaihteen molemmilla puolin tulemaan paljon lisää, mutta monessakin ketjussa näkee ns. yleisen laadun tippuneen. Nyt on alkanut näkymään kauheata kirjoitustapaa (ei välimerkkejä, turhaa kiroilua, panettelua) ja lisäksi sellaisia kysymyksiä ja ketjuja, jotka olisi alle kahden minuutin etsimisellä löytänyt. Eivät nämä minun tai kenenkään muunkaan maailmaa kaada, mutta nuo ovat nyt viimeaikoina esille nousseita epäkohtia.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Samaa mieltä Weldon kanssa, oma threadi on paikallaan aina eri pelejä vertailessa.

Komppaan. Jos luen jollekin pelille omistettua ketjua, haluan kuulla kommentteja, uutisia ja veikkauksia pelistä josta on kyse ilman muiden pelien vaikutusta. Erityisesti kun sen fanituksen takia siitä tulee helposti pinnallista flamettamista.
Allekirjoittanutta ei jryin ja TT-2k:n linjaukset haittaa lainkaan, ennemmin luen asiaa itse pelistä, kuin latailuista, tai vertailusta johonkin muuhun jumal-peliiin. (kuten COD4 nyt tälläerää.)
Komppaan taas =P

Eli modet hoitaa hommansa paremmin kuin hyvin, on nyt viime kuukausien aikana tullu huomattua kuinka vaikeaa on olla mode foorumeilla jolla on vain 20-50 aktiivista ja semiaktiivista käyttäjää, joten voin kuvitella kuinka vaikeaa se täällä on.. Rispektit sinne =D
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

monessakin ketjussa näkee ns. yleisen laadun tippuneen. Nyt on alkanut näkymään kauheata kirjoitustapaa (ei välimerkkejä, turhaa kiroilua, panettelua) ja lisäksi sellaisia kysymyksiä ja ketjuja, jotka olisi alle kahden minuutin etsimisellä löytänyt.
Itsekin mielelläni heittelisin suoraan tällaiset tupelot parin päivän jäähylle, jonka aikana voisi tutustua Jukka Korpelan oikeinkirjoitusohjeisiin ja foorumin sisältöön, mutta toistaiseksi en ole ihan noin rajuihin toiminpiteisiin ryhtynyt. (Sitä saattaisi joku paheksua.) Sen sijaan varoittelen ja pakotan käyttäjät lukemaan säännöt uudestaan.

Usenetissä ruvettiin joskus viime vuosituhannen lopulla puhumaan ikuisesta syyskuusta. Internettihän ehti pitkän aikaa olla lähinnä korkeakoulujen välinen tietoverkko, johon aina uuden lukuvuoden alkaessa säntäsi nippu nyypiöitä, joista osaa täytyi sitten kokeneempien olla paimentamassa. Marraskuuhun mennessä tilanne oli rauhoittunut.

Tuolloin käyttäjäkunta oli homogeenisempää ja aika ärhäkkäkin vanhojen tapojen puolustaminen oli hyväksyttävää käytöstä. Keskusteluihin osallistujia ohjeistettiin tutustumaan käytäntöihin ja aloittamaan oma kirjoittelu vasta muutaman kuukauden jälkeen, ja silloinkin vain paikallisista uutisryhmistä.

Sitten Internet alkoi levitä joka kotiin, Usenetin käyttäjäkunta laajeni ja joidenkuiden urheiden yrityksistä huolimatta koko paska levisi käsiin. Usenetissähän ei edes ole mitään moderointia, vaan kaikki menee suodattamatta läpi ja jää ryhmiin ikuisiksi ajoiksi.

KonsoliFINissä olisi mahdollista tietysti yrittää pitää jonkinlaista kuria ja järjestystä, mutta linjanveto on ongelma. Itse heittelisin huoletta roskakoriin viestit, joissa ei ole sisältöä tai joiden kirjoitusasuun ei ole viitsitty uhrata ensimmäistäkään ajatusta (ja viestien kirjoittajat lähtisivät samalla). Oma tapani on oikolukea jokainen viesti vähintään kerran ennen sen lähettämistä, ja uskon sen näkyvän. Se minuutti, jonka säästää jättämällä tekstin kirjoitusasun tarkistamatta kuluu moninkertaisesti, kun kymmenentuhatta foorumivierasta yrittää tajuta, mitä ihmettä tässäkin kirjainsekamelskassa yritetään sanoa.

Foorumipoliisia yleensä vihataan, kielipoliisia vielä enemmän. Olen toistaiseksi tyytynyt olemaan vain ensimmäinen.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Täällä ainakin kannatetaan TT-2k:tä hamaan loppuun saakka. Kyllä se järki lähtisi fiksuimmiltakin, kun kokoajan joku Kalle 13v vetää ketjun offtopiciksi ja alkaa vertailemaan peliä johonkin Haloon ja muuta ruikutusta. Minun puolestani linjaus saisi olla vieläkin tiukempi ja laittaa näitä 3:n postauksen ihmeitä lomille ja linkki foorumin/säikeen ohjeisiin/sääntöihin.

Tuntuu, että KonsoliFin:stä on tullut lasten temmellyskenttä ja heidän ehdoilla mennään, mikä on mielestäni vääryys.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Itsekin mielelläni heittelisin suoraan tällaiset tupelot parin päivän jäähylle, jonka aikana voisi tutustua Jukka Korpelan oikeinkirjoitusohjeisiin ja foorumin sisältöön, mutta toistaiseksi en ole ihan noin rajuihin toiminpiteisiin ryhtynyt. ....................

............Foorumipoliisia yleensä vihataan, kielipoliisia vielä enemmän. Olen toistaiseksi tyytynyt olemaan vain ensimmäinen.

Täällä ollaan samalla kannalla. Tosin sitten ei, jos asia koskee minunkin viestejä :o
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Tuntuu, että KonsoliFin:stä on tullut lasten temmellyskenttä ja heidän ehdoilla mennään, mikä on mielestäni vääryys.

Minusta taas tuntuu, että meno varsinaisen foorumin puolella on rauhallisempaa ja kypsempää kuin ennen.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Minusta taas tuntuu, että meno varsinaisen foorumin puolella on rauhallisempaa ja kypsempää kuin ennen.
Sanoisin että tilanne on sekä että. :) Pidempään foorumilla pyörineet ovat oikein asiallisia, mutta vastapainoksi on uusia tulokkaita, jotka eivät välttämättä ole vielä oppineet netikettiä ja/tai foorumin sääntöjä. Se on kai sitä ns. orgaanista kasvua, eli samalla kun saitin kävijämäärät ovat kasvaneet, on mukaan liittynyt uusia foorumikirjoittajia, ja kaikille talon tavat eivät ole ihan selvät. Enitenhän tietysti joutuu "kouluttamaan" teinejä. Mutta kun katsoo kantapään kautta itseään peiliin ja muistelee omaa nuoruutta, harvapa sitä siinä iässä oli oikea virtuoosi. :)
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Tuli vaan mieleen tuosta Killzone vs cod4 porusta, että miksi ihmeessä siitä syntynyttä haloota halutaan vaimentaa? RE5 vs Dead Space vertailu kun on ihan okei :/
 
Ylös Bottom