Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

kuinka joku voi edes ottaa itseensä xbugsin teksteistä. itse pidän suurinta osaa kirjoituksista varsin asiapitoisina.

ja moderoinnille pelkkiä ruusuja minun osaltani
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

kuinka joku voi edes ottaa itseensä xbugsin teksteistä. itse pidän suurinta osaa kirjoituksista varsin asiapitoisina.

ja moderoinnille pelkkiä ruusuja minun osaltani

Jos minua tarkoitit, niin luepa nuo viestini uudelleen. Käyttäjä Xbugs ei minua nypi, eivät hänen viestinsä, vaan...?

T:Samat säännöt kaikille.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Toivottavasti en julkisesti mestaa itseäni, mutta periaatteessa saman sananvapauden nimissä voit liittää oman allekirjoitukseesi esim. uutisen Wii on luotettavin konsoli, Xbox 360 pitää perää.

Jos olisin fanipoika niin tekisin sen varmaan heti. Mutta kuten olen todennut, fanitan pelaamista, en mitään alustaa erityisesti.
Asiaan jota kysyin, vastattiin, joten osaltani tämä keskustelu on tällä erää ohi.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Ottakaa nyt hyvät modet siltä xbugsilta oikat pois tonne pleikkari alueelle. Ei tota vaan jaksa... Tulis varottava esimerkki muillekin ketkä käy dissaamassa toisia konsoleita ym. Pysyköö toi paskanjauhanta siellä konsolisota puolella. :) Puuttukaa vaan hanakammin noihin provoiluihin siellä missä se ei ole hyväksyttävää. Muuten olen moderointiin hyvin tyytyväinen.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Ottakaa nyt hyvät modet siltä xbugsilta oikat pois tonne pleikkari alueelle.
Ei todellakaan näin.

Xbugs on suuressa Sony-vihassaan kuitenkin loistava kirjoittelija, teksti on useimmiten asiapitoista ja asiantuntevaa.
Vinkkaahan mies tarvittaessa myös PlayStationia koskevista alennuksista ja uutisista.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Ei todellakaan näin.

Xbugs on suuressa Sony-vihassaan kuitenkin loistava kirjoittelija, teksti on useimmiten asiapitoista ja asiantuntevaa.
Vinkkaahan mies tarvittaessa myös PlayStationia koskevista alennuksista ja uutisista.

Ai että provoilu on hyväksyttävää jos kirjoittaa välillä asiaakin? Ei sydämellä, vaan järjellä...
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Jos on Xbugsia vastaan jotain henkilökohtaista, niin mieheen saa varmaan yhteyttä yksityisviestein. Ylläpito on jo Xbugsin (ja muiden) moderointia kommentoinut, joten eiköhän asia ole sillä pihvi. Ihmiset nyt provosoituvat milloin mistäkin, jolloin pelkkä jonkin viestin subjektiivinen provosoivuus ei voi millään riittää banni/sensuuriperusteeksi. Ylläpito osaa varmasti valvoa, että Xbugsin & co:n viestit säilyvät foorumin sääntöjen rajoissa, kun kerran ovat säännöt itse kirjoittaneetkin.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Ei oo mitään henkilökohtaista, mut miks noita läppiä ei voi jättää konsolisota-alueelle. Saa kuka vaan kirjottaa mihin vaan kun jättää provot pois. Kyl xbugs kirjottaa osaa ja asiaa kans, sääli vaan kun toi provoilu aina nousee otsikoihin.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Toisaalta, myös "Joka kymmenes PS3 on viallinen" olisi yhtä mielenkiintoinen otsikointi liitettäväksi allekirjoitukseen - ihan miten asian haluaa nähdä ;)
Periaatteessa tuo menee jo siihen totuuden vääntelyksi, koska tuollaisesta lausunnosta voi saada kuvan, että joka kymmenes Pleikkari on viallinen jo valmiiksi. Eli että yksi kymmenestä laitteesta on rikki jo tullessaan liukuhihnalta.

Totuuden kertomisessa ei ole sinällään mitään pahaa, vaan siinä että sitä vääntelee omien tarkoitusperiensä mukaan. Tässä tapauksessa olisi siis oikein sanoa, että 10 prosentilla PS3:n omistajista on ollut laitteisto-ongelmia konsolinsa kanssa. Mutta se on täysin eri asia kuin väittää, että joka kymmenes PS3 on viallinen.

Ymmärtänette tämän eron?
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Jos on Xbugsia vastaan jotain henkilökohtaista, niin mieheen saa varmaan yhteyttä yksityisviestein. Ylläpito on jo Xbugsin (ja muiden) moderointia kommentoinut, joten eiköhän asia ole sillä pihvi. Ihmiset nyt provosoituvat milloin mistäkin, jolloin pelkkä jonkin viestin subjektiivinen provosoivuus ei voi millään riittää banni/sensuuriperusteeksi. Ylläpito osaa varmasti valvoa, että Xbugsin & co:n viestit säilyvät foorumin sääntöjen rajoissa, kun kerran ovat säännöt itse kirjoittaneetkin.

Juurikin näin. Allekirjoitan tämän täysin. Xbugs kirjoittaa paljon asiaakin, vaikka aina aika ajoin piilottaa viesteihinsä "hieman" provoavampaakin materiaalia. Yleensä Xbugs osaa kuitenkin tehdä homman aika nokkelasti ja vieläpä pilke silmäkulmassa. Rennommin mielin ja rennommalla asenteella liikenteeseen. Kaikkea ei kannata ottaa aina niin kuolemanvakavasti.

Olen huomannut sen, että kyllä täällä noita piikkejä ja provoja/ provo- yrityksiä jaetaan puolin ja toisin. Sitä ei harrasta vain ja ainoastaan yksi henkilö/ yksi "leiri" vaan aika tasapuolisesti tuo jakautuu.

Yleisesti ottaen voisin sanoa, että selkeisiin provoihin on ihan turha tarttua, koska sitähän provosoiva kirjoittaja siinä tilanteessa juurikin hakee. Laskee vaikka mieluummin mielessään kymmeneen ja miettii asiaa sen jälkeen uudelta ja rauhallisemmalta kantilta. Tällöin provoava kirjoittaja ei saavuta tarkoitusperäänsä, koska vastakaikua kirjoitukselle ei synny. Tämä lisää myös mahdollisuutta, että tulevaisuudessa kyseisellä kirjoittajalla ei ole enää niin suurta kiusausta ryhtyä samanlaisiin provoihin.

Ymmärrän kyllä, että tämä on helpommin sanottu kuin tehty, mutta jos jokainen punnitsisi tilannetta edes hetken siellä oman päätteensä ääressä tälläisissä tapauksissa, niin foorumi saataisiin luultavasti pidettyä vielä puhtaampana ja mukavampana paikkana kirjoittaa ja kommunikoida. Tälläiset mietteet siis tällä suunnalla. Eipä tässä tällä kertaa muuta.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

"Joka kymmenes PS3 vioittuu muutaman vuoden sisään ostopäivästä"? :confused:
"Jokainen (konsoli) kuolee joskus." On paljon fiksumpiakin tapoja keskustella kuin yrittää keksiä muka hienovaraista vinoilua oman inhokkikonsolin suuntaan.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

"Jokainen (konsoli) kuolee joskus." On paljon fiksumpiakin tapoja keskustella kuin yrittää keksiä muka hienovaraista vinoilua oman inhokkikonsolin suuntaan.

Ja tarkoituksenahan oli siis yksinkertaisesti osoittaa, että tuon otsikonkin pystyy muokkaamaan omien tarkoitusperiensä mukaisesti ihan miten haluaa, kuten on jo tuon uutisoinnin kommenteissa osoitettu. Esimerkiksi eDome sai väännettyä tuosta otsikon muotoon "Microsoft sai RRODit kuriin".

"Inhokkikonsoli" :rolleyes:
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Ja tarkoituksenahan oli siis yksinkertaisesti osoittaa, että tuon otsikonkin pystyy muokkaamaan omien tarkoitusperiensä mukaisesti ihan miten haluaa, kuten on jo tuon uutisoinnin kommenteissa osoitettu.
Juuri tätä samaa itsekin hain takaa. Asioita voi spinnata niin monella tavalla, mutta sopimatonta siitä tulee silloin, kun sitä käytetään toisten mollaamiseen. Se että kehuu itseään/omaa laitettaan on vielä täysin OK, mutta jos siinä sivussa näpäytetään muita, niin se on näin suoraan sanottuna naurettavaa pelleilyä. Noiden ihmisten tarkoituksena tuntuu olevan pahan mielen ja jonkinlaisen alemmuudentunnon tuottaminen toisille.

Loppuun lainaan hieman Louis Farrakhania tehden siihen pari pientä muokkausta. :)
You know it is interesting how Xbox 360 fan boys sit here thinking that I have a reason to lie to you as though you're are so powerful and you are so wonderful and I am so ashamed of my PS3 that I have to twist and turn. Please. You are not dealing with that kind of man. You are dealing with a man who means what he says and says what he means.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Se että kehuu itseään/omaa laitettaan on vielä täysin OK, mutta jos siinä sivussa näpäytetään muita, niin se on näin suoraan sanottuna naurettavaa pelleilyä.

Niin, tässähän se ongelma on. Kun argumentit loppuvat kesken, niin henkilökohtaisuuksiin ja muihin asiattomuksiin meneminen on seuraava askel. Ja on varmaankin tässä yhteydessä turha mainita, että harvoin (jos koskaan) Xbugs on se keneltä ne argumentit ensimmäisenä loppuu.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Kun argumentit loppuvat kesken, niin henkilökohtaisuuksiin ja muihin asiattomuksiin meneminen on seuraava askel. Ja on varmaankin tässä yhteydessä turha mainita, että harvoin (jos koskaan) Xbugs on se keneltä ne argumentit ensimmäisenä loppuu.
Nämä eräät henkilöt tiedostavat olevansa sen verran fiksuja, etteivät sorru matalamielisyyksiin ja selkeisiin sääntörikkomuksiin, koska tietävät saavansa siitä välittömästi sapiskaa. Mutta jos on niin älykäs ja kirjallisesti lahjakas, miksi noita kykyjä pitää käyttää pahantekoon ja kiusaamiseen. Sitä minä en ymmärrä.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Mutta jos on niin älykäs ja kirjallisesti lahjakas, miksi noita kykyjä pitää käyttää pahantekoon ja kiusaamiseen. Sitä minä en ymmärrä.

Tätä olen myös itse miettinyt jokusen kerran täälläkin.
Niin, tässähän se ongelma on. Kun argumentit loppuvat kesken, niin henkilökohtaisuuksiin ja muihin asiattomuksiin meneminen on seuraava askel. Ja on varmaankin tässä yhteydessä turha mainita, että harvoin (jos koskaan) Xbugs on se keneltä ne argumentit ensimmäisenä loppuu.

Kun Xbugsilta tosiaan taitaa harvemmin ne argumentit loppua ensimmäisenä, miksi pitää siltikin mennä niihin muihin asiattomuuksiin? Vaikka ne ovat usein verhottuna "ovelaan" muotoon, ei se tee niistä mielestäni yhtään hyväksyttävämpiä.

Edit: Ja tämähän taitaa päteä myös muutamaan muuhun mutta Xbugsia käytin vain esimerkkinä kun hän taitaa olla sitä "kuuminta hottia" tällä hetkellä.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Itse en ajojahtiin jaksa sen enempää lähteä mukaan enää, annan ylläpidolle vallan tehdä asialle mitä tahansa, jos kokevat jonkun täällä kirjoittelevan sääntöjen vastaisesti. Se, että mielipide ei miellytä, ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kirjoittajan viesteissä olisi jotain sääntöjen vastaista. Useinhan näiden mind gamesien kohteena on vastapuolen pahimmat fanipojat, siksi tämän viimeisen lauseen kirjoitin selvennykseksi.
 
Ylös Bottom