Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Moderaatot poistaa mun viestei. Ei oo kivaa:(
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Kannattaisiko sitten katsoa hieman peiliin ja miettiä viestien sisältöä?

No joo mutQ saa muutki heittää tääl läppää, miksen mä saa:rolleyes:


No ei vaan ihan asiallista moderointia täällä, paljon parempaa kuin muilla foorumeilla noin yleisesti ottaen, mutta älkää please tehkö tästä mitään jatkoaika.comia jossa aiheen vierestä menevästä one-linerista saa 2 vkon bannit, moderaattorit tulevat painajaisiin ja kirjoitusoikeudet saadakseen tulee kirjoittaa mahdollisimman "ruskeakielinen" hakemus.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

No joo mutQ saa muutki heittää tääl läppää, miksen mä saa:rolleyes:
Läppää saa heittää, mutta esim. se eilinen NHL-"vinkkisi" oli sen verran luokaton "ohje", että poistin sen välittömästi. Jos siinä olisi ollut hah-hah-hauskan puujalkahuumorin lisäksi ihan oikeata avustusta, viestisi olisi ollut oikein mainio.

...mutta älkää please tehkö tästä mitään jatkoaika.comia jossa aiheen vierestä menevästä one-linerista saa 2 vkon bannit, moderaattorit tulevat painajaisiin ja kirjoitusoikeudet saadakseen tulee kirjoittaa mahdollisimman "ruskeakielinen" hakemus.
Meitä on onneksi sen verran monta ylläpidossa, että kyllä übernatsizombiksi ominpäin ryhtyvä moderaattorisetä saa varmasti yksityistä sakinhivutusta sen verran, että tajuaa taas olla inhimillinen.

Linja on totta kai tiukka, mutta toivottavasti myös reilu ja tasapuolinen.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

OFF TOPIC

***** menee hermot meette aina poistaa mun viestit täst tuu yhtään mitään
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

***** menee hermot meette aina poistaa mun viestit täst tuu yhtään mitään
Poistin viestisi, koska siinä suoraan itsekin myönsit, ettei sinulla edes ole sanottavaa.
Gran turismo 5 ennakkotilattu! Verkkokauppa.com 45 euroa (en tiä sitte onko off-topic mut oli pakko sanoo jotain)
Ketjuihin ei todellakaan ole mikään pakko sanoa, jos ei ole järkevää annettavaa. Ketään ei kiinnosta, mistä pelin tilasit ja mihin hintaan.

Panosta enemmän viestiesi sisältöön, niin kaikilla on mukavampaa. :)
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Moderaattoreilla varmaan kiirettä pitää, mutta jos vain ehtii niin olisi ihan kiva kuulla syy jos omia viestejä lähtee bittiavaruuteen. Osaisi sitten jatkossa olla siivommin :)
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Moderaattoreilla varmaan kiirettä pitää, mutta jos vain ehtii niin olisi ihan kiva kuulla syy jos omia viestejä lähtee bittiavaruuteen. Osaisi sitten jatkossa olla siivommin :)
95 prosentissa tapauksista (siis ihan yleiselläkin tasolla) syy on yksi turha viesti. Eli jokin muutaman sanan mittainen oneliner vailla mitään substanssia. Ja koska noita tulee niin uskomattoman paljon, en ikinä muuta kerkeäisi tekemäänkään kuin lähettämään käyttäjille selityksiä.

Jos viestisi siis katoaa jälkiä jättämättä, kannattaa miettiä hetki, mitä oikein kirjoitti ja ennen kaikkea, oliko viesti keskustelun kannalta lainkaan oleellinen.

PS. Tässä tapauksessa kyseessä oli varmastikin Päivän vitsi -ketjuun kirjoittamasi "GT5 julkaisu" -viesti. Se nyt oli ei ollut vitsinäkään edes hyvä, saati sitten viestinä.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Olihan se ainakin ajankohtainen, huomioiden topicin otsikon... Mutta juu, yritetään miettiä jatkossa tarkemmin.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Kyllä edelleen olen henkilökohtaisesti sitä mieltä että turhan rankkaa moderointia, mutta onhan tämä linja ollut tiedossa jo pitkään. Tuntuu vaan joskus että on hankala "hengittää" ja keskustella oikeastaan mistään kunnolla vapaamuotoisesti.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Kyllä edelleen olen henkilökohtaisesti sitä mieltä että turhan rankkaa moderointia, mutta onhan tämä linja ollut tiedossa jo pitkään. Tuntuu vaan joskus että on hankala "hengittää" ja keskustella oikeastaan mistään kunnolla vapaamuotoisesti.

Itsekin olen tätä mieltä.. Tai kontrastia sinänsä on, kun banneja ei niinkään jaella, mutta viestejä poistetaan kylmästi jos ne eivät anna jotain uutta keskusteluun. Toki tuonkin ymmärtää jos kyse on monista kymmenistä, jatkuvalla syötöllä tulevista viesteistä, mutta yksittäisiä tai edes viiden viestin ot-settiä ei mun mielestä tarvi poistaa. Ne vaan lisää väriä keskusteluun.

Eli itse ottaisin vähän rennomman linjan näissä asioissa, ja ihan hyväksi se on todettu toisilla foorumeilla. Kyl ne siellä on pärjännyt hyvin vaikken oo moderoinut viikkoon.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Tai kontrastia sinänsä on, kun banneja ei niinkään jaella, mutta viestejä poistetaan kylmästi jos ne eivät anna jotain uutta keskusteluun. Toki tuonkin ymmärtää jos kyse on monista kymmenistä, jatkuvalla syötöllä tulevista viesteistä, mutta yksittäisiä tai edes viiden viestin ot-settiä ei mun mielestä tarvi poistaa. Ne vaan lisää väriä keskusteluun.
Otan tästä vastuun aika lailla omille harteilleni, koska karkeasti arvioidenkin (etenkin Pleikkari-puolella) ainakin kolme neljästä viestistä poistuu/siirtyy toimestani.

Tämä on hyvin vaikea asia monellakin tavalla. Ensinnäkin ihmiset ovat erilaisia ja sietävät eri asioita hyvin eri tavoin. Toisia ei haittaisi yhtään, vaikka joka toinen viesti olisi tekstarikielistä "OMG LOL!" -löpinää, kun taas jotkut (kuten minä) näkevät punaista välittömästi tuollaisista muutaman merkin tai sanan höpöhöpö-onelinereista. Niitä on mielestäni ihan turhaa edes siirtää mihinkään, joten kohtalona on tyly niskalaukaus ilman mitään selitystä tai varoitusta. Kokeneemmat foorumin kävijät yleensä kyllä ymmärtävät heti, mistä syystä viesti on poistunut, mutta toiset sitkeästi laittavat saman viestin useampaankin kertaan. Sekin on ihan ymmärrettävää, koska jälkiä jättämättä kadonnut viesti voi käyttäjän näkökulmasta olla ihan vain "bugi". Tällaisissa tapauksissa yleensä laitan sitten privaatisti selityksen, miksi viesti poistettiin, ja lähes poikkeuksetta käyttäjä ymmärtää asian.

Miksi sitten en huomauta jokaisesta poistosta? Koska aika ei vaan riitä. Noita "turhiksi viesteiksi" luokittelemiani töräyksiä tulee päivästä toiseen useita kymmeniä - enkä todellakaan edes seuraa kaikkia ketjuja, kaikista alueista puhumattakaan. Ja tuntuisi melko julmalta antaa varoitusta jokaisesta pienestäkin rikkeestä. Huomaamaton viestin poisto on minusta se kivuttomin ratkaisu kaikkien kannalta.

Miksi en vain anna viestien olla? Koska niistä tulee Report bad postin kautta valituksia, ja kuten alussa sanoin, toiset tahtovat keskustelun pysyvän aiheessa ja asiallisena kautta linjan. Sitä paitsi olen vahvasti sitä mieltä, että kun tarpeeksi pitkään ja hartaasti jaksaa noita rikkaruohoja nyppiä, niiden määrä alkaa lopulta vähentyä automaattisesti.

Jos keskustelu selvästi ajautuu sivuun useamman viestin voimin, sitten siirrän viestit paikkaan, jonne ne paremmin soveltuvat. Näissä tapauksissa yleensä sitten vielä huomautan tapahtuneesta alkuperäisessä ketjussa ja kerron, missä keskustelua siitä toisesta aiheesta voi jatkaa.

On siis täysin mahdotonta miellyttää kaikkia kaiken aikaa. Aina löytyy joku, jonka mielestä toimitaan "väärin". Se pitää vain kestää. Tärkeämpää on, että suurin osa pysyy tyytyväisinä. Ja vaikka positiivistakin palautetta tulee, sitä yleensä silti aika harvoin annetaan. Niinpä on vain luotettava siihen, että niin kauan kuin soraääniä ei jonkin asian suhteen kuulu, homma toimii riittävän hyvin. Kritiikkiä ja muuta negatiivista palautetta on paljon helpompi antaa. Se on täysin inhimillistä.

Ei tämä foorumi kuitenkaan toimi millään huutoäänestyksellä, jossa muutama "valittaja" yrittää saada asioita muuttumaan. Toki kaikki palaute luetaan, ja tarvittaessa asiaa ylläpidon kesken mietitään. Jos todetaan, että palaute on aiheellista, voidaan asioita sitten muuttaakin, jos riittävä konsensus syntyy. (Käytännössä koskaan edes ylläpidossa ei olla asioista samaa mieltä, vaan keskustelua käydään ehkä hyvinkin kiivaasti. Loppupeleissä ylin päätösvalta on XShavalla.)

Teidän ei tarvitse olla asioista samaa mieltä, mutta toivottavasti tämän selityksen jälkeen ymmärrätte ainakin vähän paremmin, miksi toimin niin kuin toimin.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Miksi en vain anna viestien olla? Koska niistä tulee Report bad postin kautta valituksia.

Väitän kyllä, että isolta osin tuo johtuu juurikin tuosta valitsemastanne tiukasta linjasta.
Ja tosiaan ymmärrän kyllä, jo ennen tuota selvitystä että miksi ankarasti moderoitte.

Jotain hyvää palautetta jos voisi antaa niin varsin selkeää linjaa kuitenkin pidätte, mikä luonnollisesti on tärkeää.. melkein heti tietää jo mistä tulee huomauttamista.. mutta eihän sitä aina osaa käyttäytyä täysin sääntöjen mukaan.. eikä edes halua! Hieman anarkistia pitää olla.

:)
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Väitän kyllä, että isolta osin tuo johtuu juurikin tuosta valitsemastanne tiukasta linjasta.
Puhun vain omasta puolestani, mutta omalla kohdallani tuo pitää toki paikkansa. Olen perfektionistinen ihminen, ja haluan myös, että foorumillakin viestit olisivat siistejä, asiallisia, oikeissa ketjuissaan jne. Se on rasittavaa jopa minulle itselleni, koska viestejä on niin paljon, ja minua vain yksi. :)

... mutta eihän sitä aina osaa käyttäytyä täysin sääntöjen mukaan.. eikä edes halua! Hieman anarkistia pitää olla.
Aina ei tietystikään tarvitse mennä sääntöjen mukaan, kunhan kulkee niiden puitteissa. Eiköhän meidänkin sääntökokoelma ole sen verran lavea, että se sallii myös persoonallisemman otteen viestittelyssä.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Mistään en tähän hätään löytänyt "taas tapahtuu kummia"-topiccia, joten laitetaan nyt tänne. Eli tuon etusivun (www.konsolifin.net/bbs) alueiden viimeisin viesti-kohta on jotenkin pienentynyt, eikai vaan ole jäämässä tuollaiseksi?

EDIT: Nyt taas näyttäisi olevan entisellään.. Mitä lie päässyt modeilla käymään.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Kyllä edelleen olen henkilökohtaisesti sitä mieltä että turhan rankkaa moderointia, mutta onhan tämä linja ollut tiedossa jo pitkään. Tuntuu vaan joskus että on hankala "hengittää" ja keskustella oikeastaan mistään kunnolla vapaamuotoisesti.

Minulla taas on kokemusta, että jotkut "hengittävät" välillä siinä määrin, että sitä happea ei meinaa riittää sitten muille asti. Kyllä tähänastinen linjaus on kuitenkin mielestäni toiminut valtaosan ajasta hyvin. Huolimatta joistakin haukkomis tapauksista. Jatkossa vähintäänkin sama linjaus.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Rasittavinta on lukea viestejä, joissa ei ole käytetty lainkaan pilkkuja tai pisteitä. Pienet alkukirjaimet vielä jossain määrin menee, riippuu tapauksista.

Tämä äidinkielen olematon tuntemus/käyttö on aika legendaarista joillain brittiläisillä/jenkkiläisillä forumeilla, eli ei esim. osata tehdä enää edes lauseita/virkkeitä (kaikki kirjoitetaan vain putkeen kuin 3-vuotias). Niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin. Toivotaan, että meillä Suomessa asiat ovat edes vähän paremmin.
 
Ylös Bottom