Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

En tiedä tosiaan mitä itse toivoisin, jos "jee, ostin pelin", "minä ostan koht", "ostettu oon!!!1" -keskustelun kieltäminen ei ole mahdollista.
Periaatteessahan melkein kaikki on mahdollista, mihin vaan teknologia taipuu. Kyse on vain siitä, mitä käyttäjät tahtovat ja mitä mieltä ylläpito on asioista. Tämä ei nyt ole suunnattu mitenkään sinulle, mutta liian usein palaute menee siihen, että valitetaan kyllä, mutta se rakentava ja perusteltu parannusehdotus puuttuu. Ylläpidonkin on vaikea muuttaa linjauksiaan, jos ei ole tiedossa, mikä olisi nykyistä parempi tapa.

Dragon Age on mielestäni kuitenkin genrensä tapaus, onhan se legedaarisen yrityksen tuotos, joten tuon pelin kohdalla mehusteluakin pitäisi hieman katsoa läpi sormien.
Minusta viestien lukumäärä on aika lailla suoraan verrannollinen myös siihen, kuinka paljon tuota yhden rivin roskaa alkaa tulla julkaisupäivän kynnyksellä ja vähän sen jälkeenkin.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Niin, itse tosiaan kieltäisin suoraan kaiken turhanpäiväisen oneliner mehustuksen, kuten jo sanoin, joten outoa olisikin jos kohdistaisit tuon "valitusta, ei parannus ehdotuksia" kommentin minulle.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Niin, itse tosiaan kieltäisin suoraan kaiken turhanpäiväisen oneliner mehustuksen...
Ihan vain varmistaakseni, ettei tule väärinkäsityksiä. Eli ehdotuksesi on, että kaikki "ostin pelin"/"ei tullut peliä, tuliko muille"/"tilasin tän äsken" -viestit poistetaan koko ketjun elinkaaren ajan, eikä erillisille pelikeskusteluketjuille ole siten myöskään tarvetta?
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Ihan vain varmistaakseni, ettei tule väärinkäsityksiä. Eli ehdotuksesi on, että kaikki "ostin pelin"/"ei tullut peliä, tuliko muille"/"tilasin tän äsken" -viestit poistetaan koko ketjun elinkaaren ajan, eikä erillisille pelikeskusteluketjuille ole siten myöskään tarvetta?

Kyllä jota kuinkin, eli siis kuten kirjoitin:

En ehkä edelleenkään ymmärrä miksi tuo aivoton hype ihastelu sallitaan tiettyjen pelien kohdalla, en vaikka peli olisikin nyt super-hyper-mega-hypetys peli.

Jos viestissä ei ole sisältöä, sitä ei tarvitse julkaista. Jos viestin ainoa pointti on "ostin/tilasin pelin", niin onko siitä kenellekään hyötyä? Ja ehkä Konsolifin on väärä paikka kysellä missä oma tilaus viipyy, vaikka toki se helpoittaa ehkä, jos tietää, että muut ovat saaneet / eivät ole saaneet peliään.

Ratkaisu on tällä hetkellä ollut omalta osaltani jättää lukematta sen suuremmin näitä ketjuja näin julkaisun alla, kuten jryikin kehotti. Ja tämähän on ainoastaan oma näkemykseni asiasta, ehkä joku tosiaan on kiinnostunut lukemaan kymmeniä sivuja yhden lauseen postauksia aiheesta peli tuli/ei tullut/ostin/aion ostaa.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

1) Meillähän on pelihankintaketjut, joihin kaikki pelihankintahekumoinnit ideaalitapauksessa ohjautuisivat. Tietysti näitä ketjuja ei kukaan lue, koska toisten pelihankinnat eivät ketään kiinnosta.

Tää pitäs olla samaan tyyliin kuin gafissa, hankintaketju kaikelle (ja uusi ketju pystyyn joka kuukausi) mutta siitä pitää olla itse ottama kuva. Itse ainakin tykkään gafissa selailla tuota hankintaketjua juurikin niitten kuvien takia, pelkkää tekstiä tyyliin "ostin pelin x ja y" on aika tylsä lukea..
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Itse lopetan kanssa Hype -ketjujen lukemisen, kun alkaa tuo ostin/tilasin/nyt tuli jne viestit ilmestymään.

Saadaanhan nuo karsittua, kun viikon banaani välittömästi kun tuollaisen tarpeettoman viestin laittaa ketjuun. Loppuvat viimeistään kun menee jakeluun tai porukka vähenee.

Ja vaikka tollanen ketju, jota kanbela ehdotti tilalle. Ja eikös gafissa tosiaan ole tollasten suhteen tiukka kuri ja välittömästi tulee banaania jos erehtyy menemään reippaasti asian viereen.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Ehkä nyt kun jryi näyttää taas aktivoituneen enemmän, voisin lopultakin pitää sen paussin, jota olen tässä jo useamman kuukauden kaivannut.

...että moderaattoreilla ei riitä aika eikä kestä polla.

Jos tulee muita ratkaisuja mieleen, ehdottakaa vapaasti. Parasta olisi, jos ehdotuksessa pystyy esittämään asian sekä tavallisen käyttäjän että moderaattorin näkökulmasta. (Vinkki: mitä vähemmän joutuu moderoimaan, sitä parempi.)

Lisää moderaattoreita?
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Lisää moderaattoreita?
Ongelma ei ole niinkään määrä vaan aktiivisuus. Erilaisilla ylläpitostatuksilla varustettuja ihmisiä on n. 30, mutta aktiiviseen moderointitoimintaan osallistuu vain kourallinen. Periaatteessa se on sitten XShavan päätettävissä, pitäisikö osaa porukasta herätellä moderoimaan enemmän. Vapaaehtoisina kun täällä kaikki ollaan, niin siinä mielessä ketään ei tietenkään voi pakottaa. Osa siis pääasiassa kirjoittaa arvosteluita/artikkeleita, osa uutisia, ja Paavin kaltaiset ihmemiehet ehtivät tekemään tuota kaikkea.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Jos tulee muita ratkaisuja mieleen, ehdottakaa vapaasti. Parasta olisi, jos ehdotuksessa pystyy esittämään asian sekä tavallisen käyttäjän että moderaattorin näkökulmasta.
(Vinkki: mitä vähemmän joutuu moderoimaan, sitä parempi.)
Allekirjoittaneen mielestä tähän on yksi toimiva ratkaisu.

Kun pelistä putoilee ensimmäisiä tiedonmurusia, perustetaan ketju Pelin nimi [Alusta] Hype.
Kun peli siirtyy betan avoimeen vaiheeseen, muokataan otsikko muotoon Pelin nimi [Alusta] Hype ja Beta.
Kun peli julkaistaan, muutetaan otsikko muotoon Pelin nimi [Alusta].

Pelistä käyty keskustelu keskittyy siten yhteen ketjuun, jolloin tiedonmurusista koostuu suuri, mutta maukas kaakku.
Spoiler-tagit ovat KonsoliFINillä käytössä, joten pelokkaimpia käyttäjiä ajatellen juonipaljastukset voidaan piilottaa käyttäjien toimesta todella helposti.
Käyttäjät, joille spoiler-tagin käyttö on vaivalloista, voidaan opastaa jo KonsoliFINin säännöissä.

Mitään erillisiä pelikohtaisia hankintahekumointi-ketjuja ei tarvita, koska Uusimmat [Alusta]-peliostokset-ketju ajaa tuonkin asian aivan moitteetta.
Ketään ei oikeasti kiinnosta, saiko käyttäjä-xyz jo pelinsä vai ei.

Se vähentääkö ketjuratkaisuni moderointia, riippuu aivan täysin meistä KonsoliFINin jäsenistä.
Mikäli ehdottamani malli kuitenkin koetaan huonoksi, niin saa perustella.

Lisäys:
Moderaattorien määräähän voi lisätä, koska vapaaehtois-mallilla edetään.
Kourallinen aktiivisia moderaattoreja ei riitä vastaamaan KonsoliFIN-sivuston tuottamaan työmäärään.

Joten ei muutakuin XShava lähestymään aktiivisimpia ja asiallisimpia käyttäjiä, kyllä varmasti mielenkiintoa alan harrastajilla on suurinta ja parasta sivustoa kohtaan.
Annan ääneni käyttäjälle maagiset, jos hällä intoa riittää, ainakin asiapitoisia viestejä kaiffari suoltaa.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Se vähentääkö ketjuratkaisuni moderointia, riippuu aivan täysin meistä KonsoliFINin jäsenistä.
Ensialkuun todennäköisesti vain lisää entisestään, kun pitää jokaista erikseen huomauttaa ja selittää, miksi viesti poistettiin. Lisäksi pelkona on se, että linja koetaan liian tiukaksi, jolloin osa porukasta äänestää jaloillaan.

Yhtään hirveän hyvää ratkaisua ongelmaan en näe, mutta jos saisi selville - vaikka sitten julkisella äänestyksellä - sen vähiten huonon, niin tulisi palveltua ainakin teoriassa suurintaa osaa käyttäjistä.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Lisäksi pelkona on se, että linja koetaan liian tiukaksi, jolloin osa porukasta äänestää jaloillaan.

Onko tuo sitten huono seuraus? Jos linjaa tiukennettaisiinkin niin jaloillaan äänestäjät olisivat juurikin tätä one-liner-porukkaa, jotka eivät perustele mielipiteitään. Ja toisaalta se kannustaisi jokaista panostamaan viesteihin enemmän. Itse olen ehdottomasti tiukemman linjan kannalla. Harmittaa todella paljon nämä yhden lauseen viestit. Joku voisi ajatella, että mitä väliä yhdellä huolimattomasti kirjoitetulla viestillä on, mutta porukan päähän on iskostunut, että ne ovat hyväksyttyjä. Lisäksi perustelemattomat viestit syövät miestä. Meikäläinen ei juuri seuraa muuta kuin PS3-puolta ja siellä varsinkin ketju "Mitä PS3-pelejä odotatte?" nostaa verenpainetta. Mun mielestä siinä ketjussa on todella paljon potentiaalia, koska mua kiinnostaa tietää miksi paljon pelaavat pelaajat odottavat jotain peliä. (Oon kirjottanu samasta asiasta sinnekin) Mutta mua ei kiinnosta tietää mitä muut odottaa. Oon ilmeisesti ymmärtäny siis ketjun idean väärin, mutta tuossa olisi mun mielestä kohtuullinen parannusehdotus.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Onko tuo sitten huono seuraus? Jos linjaa tiukennettaisiinkin niin jaloillaan äänestäjät olisivat juurikin tätä one-liner-porukkaa, jotka eivät perustele mielipiteitään. Ja toisaalta se kannustaisi jokaista panostamaan viesteihin enemmän. Itse olen ehdottomasti tiukemman linjan kannalla. Harmittaa todella paljon nämä yhden lauseen viestit. Joku voisi ajatella, että mitä väliä yhdellä huolimattomasti kirjoitetulla viestillä on, mutta porukan päähän on iskostunut, että ne ovat hyväksyttyjä. Lisäksi perustelemattomat viestit syövät miestä. Meikäläinen ei juuri seuraa muuta kuin PS3-puolta ja siellä varsinkin ketju "Mitä PS3-pelejä odotatte?" nostaa verenpainetta. Mun mielestä siinä ketjussa on todella paljon potentiaalia, koska mua kiinnostaa tietää miksi paljon pelaavat pelaajat odottavat jotain peliä. (Oon kirjottanu samasta asiasta sinnekin) Mutta mua ei kiinnosta tietää mitä muut odottaa. Oon ilmeisesti ymmärtäny siis ketjun idean väärin, mutta tuossa olisi mun mielestä kohtuullinen parannusehdotus.

Täysin asiaa turiset. Tiukempi linja olisi tosiaan tarpeen varsinkin tuolla PS- puolella, jota on viime aikoina tullut aika paljon seurattua. Sinne tuntuu nimittäin ainakin omasta mielestäni iskostuneen melkoinen hälläväliä keskustelukulttuuri. Boxin puolella samaa ongelmaa ei ole havaittavissa ainakaan yhtä selvästi. Suurimmaksi osaksi tämä johtuu varmasti siitä, että siellä aktiivinen käyttäjäkuntakin on huomattavasti vähäisempi. Siellä ei edes oikein kehtaa alkaa heittämään turhia onlinereita, koska ne särähtävät tuossa pienemmän viestimäärän joukossa huomattavasti pahemmin silmiin.

PS- puolella ainakin itselläni on se ongelma, että en meinaa löytää asiapitoisia viestejä sen yleisen onliner ja offtopic- hutun joukosta. Tämä tekee kiinnostavien pelien viestiketjujen seuraamisesta huomattavasti raskaampaa. Periaatteessa pitäisi siis vaan rohkeasti ottaa tiukempi ote hommaan. Tämän tiukan linjan seurauksena porukalle toivottavasti iskostuisi mieleen, että niillä omilla viesteillään olisi hyvä tuoda ihan oikeatakin asiaa keskusteluun. Muutaman sanan letkautukset eivät tätä käyttötarkoitusta palvele ja jos niitä haluaa viljellä, niin siihen on aivan muut väylät.

Tiedän sen, että tämä tiukempi linja vaatisi entistä enemmän hommia koko KonsoliFINin moderaattori- kaartilta, mutta pidemmällä aikavälillä tämä aivan varmasti maksaisi vaivan. Pidemmällä aikavälillä tätä hommaa halutaa varmasti myös tehdä. Mitään Tilt- Clubia tai Pelaajaboardia tästä ei varmaankaan haluta tehdä.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Täysin asiaa turiset. Tiukempi linja olisi tosiaan tarpeen varsinkin tuolla PS- puolella, jota on viime aikoina tullut aika paljon seurattua. Sinne tuntuu nimittäin ainakin omasta mielestäni iskostuneen melkoinen hälläväliä keskustelukulttuuri. Boxin puolella samaa ongelmaa ei ole havaittavissa ainakaan yhtä selvästi. Suurimmaksi osaksi tämä johtuu varmasti siitä, että siellä aktiivinen käyttäjäkuntakin on huomattavasti vähäisempi. Siellä ei edes oikein kehtaa alkaa heittämään turhia onlinereita, koska ne särähtävät tuossa pienemmän viestimäärän joukossa huomattavasti pahemmin silmiin.

PS- puolella ainakin itselläni on se ongelma, että en meinaa löytää asiapitoisia viestejä sen yleisen onliner ja offtopic- hutun joukosta. Tämä tekee kiinnostavien pelien viestiketjujen seuraamisesta huomattavasti raskaampaa. Periaatteessa pitäisi siis vaan rohkeasti ottaa tiukempi ote hommaan. Tämän tiukan linjan seurauksena porukalle toivottavasti iskostuisi mieleen, että niillä omilla viesteillään olisi hyvä tuoda ihan oikeatakin asiaa keskusteluun. Muutaman sanan letkautukset eivät tätä käyttötarkoitusta palvele ja jos niitä haluaa viljellä, niin siihen on aivan muut väylät.

Tiedän sen, että tämä tiukempi linja vaatisi entistä enemmän hommia koko KonsoliFINin moderaattori- kaartilta, mutta pidemmällä aikavälillä tämä aivan varmasti maksaisi vaivan. Pidemmällä aikavälillä tätä hommaa halutaa varmasti myös tehdä. Mitään Tilt- Clubia tai Pelaajaboardia tästä ei varmaankaan haluta tehdä.

Samaa mieltä kyllä. Mielestäni tuolla Playstation-puolella meininki on mennyt todella häröksi, kuten esimerkiksi näistä MW2-ketjuista ja kumppaneista voidaan todeta.
Xbox-puolella taas -jota itsekin käytän enimmäkseen- homma on todella kivasti hoidossa, tosin löytyyhän sieltäkin näitä surkealla kirjoitusasulla väännettyjä itsestäänselvyyksiä.

Aktiivisista moderaattoreistahan on pula TT-2k:n hoitaessa esimerkillisesti hommia, joten pieni panostus siihen suuntaan ei varmasti olisi pahitteeksi.

Oma ehdotus onkin, että kaikenmaailman lyhyet ja selkeästi aivan turhat "paskaviestit" poistetaan automaattisesti, ja jos meininki nitä suoltavilla käyttäjillä jatkuu, jäähylle vain suoraan noin viikoksi. Tällähän tarkoitan tosiaan niitä ketkä eivät juuri muuta osaa tehdä, sillä kyllä meistä parhaimmatkin välillä erehtyvät, kuten Dragon Age-threadissa huomattiin. Siitä olen tosin myös itse toista mieltä, miten k.o. tilanne olisi pitänyt moderoida, mutta eiköhän tuo aihe käsitelty.

Ja tietysti kaikki käyttäjät voivat ihan rohkeasti käyttää sitä Report bad post-toimintoa tarvittaessa, itse käytin ensimmäista kertaa tuossa vähän aikaa sitten ja kylläpäs tuli hyvä mieli. ;)
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Nykyinen linja on ollut hyvä. Älkää nyt ainakaan menkö jäykistämään foorumeita. Parempi elastinen ja tilanteen mukaan muotoaan muuttava. Niille suurille nimille hype-ketjut ja pelin ilmestyessä uusi ketju alle, siis samaan tapaan kuin Unchartedin kohdalla.

Tähän lajiin kuuluu hype. Jotain samaa haluaa kokea foorumeiden välityksellä kuin siellä julkkareiden yöllisissä jonoissa. Kun ollaan kuitenkin vuosia yhdessä peliä odotettu ja aamut alkaa olla yksinumeroisia, on täysin luonnollista pieni irroittelu maanpinnasta. Se kenelle tämä ei sovi, jättää ketjun lukematta. Samoin myös noi pelien saapumiset postissa ovat hyvä indikaattori siitä missä mennään saannin kanssa ja nämä nimenomaan siellä hype-ketjussa. Ei niitä viestejä syntyisi ellei niille olisi todellista tarvetta myös lukijoiden puolelta. Luulen näiden arvon olevan ehkä korostetumpi vielä tuolla haja-asutusalueella, jossa kivijalkaa ei löydy muualta kuin navetan perustuksista.

Varmin tapa tappaa keskustelu on lyödä moderoinnilla yli. Sen kuuluu palvella, olla taustalla. Viestin tuomitseminen sen formulan kautta on liioittelua. Yhteen riviin voi asiaa mahtua enemmän kuin tähän viestiin yhteensä.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Itse olen haaveillut NeoGAF:n hankintaketjun KFIN-versiosta. Aina tulee kahlattua läpi se ketju ja ihasteltua muiden ostoksia. "Pics or ban" sääntö tännekin, ei ehkä ihan banaania mutta huomautus/varoitus ainakin. :) Sinne muun keskustelun ylimmäiseksi niin ei jää keneltäkään huomaamatta ja ajan mittaan (toivottavasti nopeasti) ihmiset menevät automaattisesti tuonne hehkuttamaan ostoksiaan. Vai onko mahdollista heittää sama ketju näkyville samaan aikaan PS, Xbox ja Nintendon puolelle?
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Nykyinen linja on ollut hyvä. Älkää nyt ainakaan menkö jäykistämään foorumeita. Parempi elastinen ja tilanteen mukaan muotoaan muuttava. Niille suurille nimille hype-ketjut ja pelin ilmestyessä uusi ketju alle, siis samaan tapaan kuin Unchartedin kohdalla.

Tähän lajiin kuuluu hype. Jotain samaa haluaa kokea foorumeiden välityksellä kuin siellä julkkareiden yöllisissä jonoissa. Kun ollaan kuitenkin vuosia yhdessä peliä odotettu ja aamut alkaa olla yksinumeroisia, on täysin luonnollista pieni irroittelu maanpinnasta. Se kenelle tämä ei sovi, jättää ketjun lukematta. Samoin myös noi pelien saapumiset postissa ovat hyvä indikaattori siitä missä mennään saannin kanssa ja nämä nimenomaan siellä hype-ketjussa. Ei niitä viestejä syntyisi ellei niille olisi todellista tarvetta myös lukijoiden puolelta. Luulen näiden arvon olevan ehkä korostetumpi vielä tuolla haja-asutusalueella, jossa kivijalkaa ei löydy muualta kuin navetan perustuksista.

Varmin tapa tappaa keskustelu on lyödä moderoinnilla yli. Sen kuuluu palvella, olla taustalla. Viestin tuomitseminen sen formulan kautta on liioittelua. Yhteen riviin voi asiaa mahtua enemmän kuin tähän viestiin yhteensä.

Siitä oon samaa mieltä, että hype kuuluu asiaan, mutta miksei sitä voisi suorittaa informatiivisemmin ja perustellummin kuin nykyään. Nuo hype-ketjut on kuitenkin mulle paras paikka etsiä pelistä tietoa, mutta se turhien viestien viidakko on vaan niin raivostuttava. "Varmin tapa tappaa keskustelu on lyödä moderoinnilla yli" Kuten tuossa aiemmi sanoin, tarkempi moderointi vaikuttaisi ainoastaan (mun mielestä) turhien viestin lähettäjiin ja jos se riittää tappamaan "keskustelun" niin aika heikolta näyttää. :rolleyes:
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Siis ei minunkaan mielestäni missään tapauksessa hypen moderoiminen ole hyvä juttu. Hype tosiaan kuuluu Konsolifiniin kuin nenä päähän, mutta välillä sen murjominen ei ole ollenkaan haitaksi. ;)

Kyllä hypetystä saa ja pitääkin harrastaa, mutta asialinjoilla. Kyllä ne surkeat ja hyvät viestit ovat kuitenkin mielestäni melko helppoja erottaa.

Esimerkillistä hypetystä alan mestarilta, Foemanilta:
Foeman, The Epic Squad Leader

Ensimmäinen komennuskseni Skiran saarella ei alkanut kovinkaan leppoisissa merkeissä. Odotin marjastamista mutta sainkin harjasta(mista).
Luulin saanneeni kaiken tarpeellisen opin gameplay-videoita katselemalla mutta todellisuus on runollisempaa.

Otin sotimisen ehkä hieman liiankin rauhallisesti. Komensin ryhmää sellaisella "Astutaanpa ensin kiven yli. Noin. Ja siirrytään tuon seinän taakse suojaan. Näin." - asenteella. Lomailu fiilikseni pilasi taktinen päähänpisto siirtää koko ryhmä pienen puuhökkelin taakse suojaan. "Eihän nuo alhaalla olevat terot nyt meitä huomaa täältä kukkulan päältä." - ajattelin. Jatkoin rinteen suunnistamista totuttuun tapaan - "Ensin tämän kiven ohi. Noin." Samassa kuuluu korvia hivelevä räjähdys ja ohjain tärisee. Katson salamaan taakseni ja puolet joukkueestani lentää kirjaimellisesti jauheliha-paloina päin näköäni. Tönöstä on enään perusteet jäljellä ja ympärillä paloja edesmenneestä tiimistäni. Winters, ryhmämme ainoa lääketiteteen opinnot suorittanut kuitenkin selvisi säikähdyksellä. Tuona hetkenä tajusin, tällä saarella ei lomailla, täällä soditaan.

Vääränlaista hypettämistä: (Pahoitteluni luvatta lainaamisesta k.o. viestin lähettäjälle.)
Loistava peli tästä tulee. Luottakkaa nyt ihmeessä Infinity Wardiin. Oon ensimmäisen Call of Dutyn julkasusta lähtien pelannu, enkä oo koskaan pettyny. Enkä luultavasti tuu pettymään nytkään.

Luultavasti asiaa ei juuri voisi havainnoillisemmaksi tehdä. Minua kiinnostaa tähän asiaan puuttuminen lähinnä sen takia, että itsekin seurailen luppotunneillani aktiivisesti Konsolifiniä uusia viestejä ja mielenkiintoisia keskusteluja etsien, ja näinpä onkin hyvin harmillista jos uudet viestit ovat täysin turhia.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Anteeksi, mutta tuo menee mielestäni jo ylireagoinnin puolelle. Vaikka tietysti jonkin verran poliittisesti korrekti pitää olla, niin silti ei täällä kaikkea voi kääriä sokeriin ja pumpuliin.

Pahoittelen silti, jos joku oikeasti keskittymishäiriöstä kärsivä piti ilmaustani loukkaavana. Sitä ei oltu sellaiseksi tarkoitettu, vaan viittasin sillä yleisesti kaikenlaisiin "emmä jaksa itse etsiä vastausta, antakaa mulle se vastaus heti" -tyyppeihin. Se ei ole enää keskittymishäiriötä, vaan laiskuutta ja väärää asennetta.

Update! Samaan kategoriaan pitänee niputtaa "sori jos tuil typoja en jaxa oiko lukuee"- ja "heheh ihan ok peli" -tyypit. Ja pakollinen disclaimer: jos jollakulla on oikeasti lukihäiriö, kertokaa se vaikka privaatisti, niin tiedän sitten suhtautua viesteihinne hieman eri tavalla.

PS. Tunnen kyllä useammankin diagnosoidun ADHD-ihmisen, mutta kyllä he silti pystyvät tuottamaan koherenttiä tekstiä ja etsimään tietoa omatoimisesti, eli ei se sinällään mikään este ole. :)

Pisti silmään tämä. Tuli just katottua yks dokumentti aiheesta ja tuntu siltä et pitää avautua. Nimittäin tuolle ADHD kirjain yhdistelmälle on käymässä samoin kun sanalle "neekeri" Alunperin ei ole tarkoitettua pahaa, mutta nyt se kuvaa negatiivista tapaa puhua toisesta ihmisestä ja sitä tulisi tämän vuoksi välttää. ADHD:n ilmiö alkaa vasta nyt tulla tutuksi ihmiskunnalle ja sen mustempi puoli on erittäin ikävän kuuloista. On ihmisiä joille elämästä selviytymiseen ei riitä se parhainkaan hyvä tahto ja sitten on esitelty kommentteja siitä, kuinka 90% vankilassa olevista on näitä tapauksia jne. Asian vertaaminen lukihäiriöön on kyllä tässä mielessä vitsi. Tämä ei ole asia joka tarkoittaa kaikissa tapauksissa vain pientä hassua ylivilkkautta vaan myös massiivisia määriä täysin pieleenmenneitä ihmiselämiä. Suosittelen esim. sanaa "hyper aktiivinen kirjoittelija" tai jotain muuta tuon ADHD:n sijasta.

Ja sitten tuosta ketjujen jako touhusta. Minusta on hyvä, että hype ja itse peliketjut ovat erillään. Näin käsillä on pelin keskustelut ennen ja jälkeen julkaisun. Lisäksi toivoisin jotain samantapaista systeemiä peliketjuille kuin yhteisöissä. Olisi todella kätevää pitää kaikki tiettyyn asiaan liittyvät ketjut saman linkin alla. Näin ei olisi hirveää haittaa jos yhteen peliin liitettäisiin vieläkin useampia ketjuja, kuten vaikka "vapaa keskustelu pelistä x" jne.

Ja tuosta insinöörimäisestä tiukasta linjastakin on täällä puhuttu. Mielestäni täällä päästetään sopivasti myös niitä ajatuksettomia kevennyksiä läpi jotta näkyy, että myös elämää on olemassa. Tosin on niitäkin ketjuja joissa pakostakin tulee ihmetys, että haluatteko te väkisin tappaa keskustelun. Mutta älkääs modet ajatelko asiaa sillä tavalla, että kehitätte jonkun konsolifin raamatun josta löytyy vastaus joka tilanteeseen. Te joudutte AINA palaamaan tähän ketjuun ja KESKUSTELEMAAN meidän kanssa siitä, miten asioita hoidetaan. Ja sitten te vielä saatte ruusujenne seassa risuja. Harmittavaa ja raskasta uskoisin, mutta haastavaa ja palkitsevaa myös. Tätä ketjua ja omia mietteitänne mukaillen suosittelisin kohtelemaan jokaista ketjua yksilönä ja päättämään mikä millekkin ketjulle on hyväksi. Varmastikkaan kaikki ketjut eivät mahdu samoihin raameihin.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Onko tässä uutisen kommentoinnissa moderaattorien mielestä mitään vialla? Vain virallinen muisti kelpaa jatkossa Xbox 360:lle - Uutiset - XboxFIN

Ei voi kuin ihmetellä ettei asiaan edelleenkään puututa.

Ei PS-poikien kommentteihin puututa. Välillä varoitellaan, mutta aika vapaasti saavat remuta. Sitten erikseen tämä Xbugs vs muut taistelu.

Minusta ihan rehellistä keskustelua mielipiteistä..Tietenkin ei välttämättä kuulu uutisten alle nämä jutut.
 
Ylös Bottom