Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Onko tässä uutisen kommentoinnissa moderaattorien mielestä mitään vialla? Vain virallinen muisti kelpaa jatkossa Xbox 360:lle - Uutiset - XboxFIN

Ei voi kuin ihmetellä ettei asiaan edelleenkään puututa.

Ei PS-poikien kommentteihin puututa. Välillä varoitellaan, mutta aika vapaasti saavat remuta. Sitten erikseen tämä Xbugs vs muut taistelu.

Minusta ihan rehellistä keskustelua mielipiteistä..Tietenkin ei välttämättä kuulu uutisten alle nämä jutut.

Herrat tuntuvat hallitsevan homman, niin mistä viestistä alkaen uutisten kommentit alkoivat mennä v"#¤%"#¤. ?? Ketkä kirjoittajat ovat nyt PS-poikia?

Kenelle/keille siis tarjotaan jäähyä ja mitkä kaikki viestit poistetaan?
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Kyllähän tuolta on helppo poimia ne, jotka hieman provosoivat. Itse voin kyllä ottaa sen viikon huilin jos se on tarpeellista ja ansaittua.

Hieman harmittaa sivustonkin kannalta kun eräät PS-kannattajat tulevat kommentoimaan jatkuvasti toisen konsolin asioista vaikka eivät konsolia omista tai oikeastaan siihen edes koskeneet.

Xbugs tietenkin erikseen tältä puolelta. Ja tämä ikuinen valittaminen molempien puolien toimesta.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Ei PS-poikien kommentteihin puututa. Välillä varoitellaan, mutta aika vapaasti saavat remuta. Sitten erikseen tämä Xbugs vs muut taistelu.

Minusta ihan rehellistä keskustelua mielipiteistä..Tietenkin ei välttämättä kuulu uutisten alle nämä jutut.

Itse ainakin kun luin tuota uutista, niin inhoreaktio oli suuri. On se kumma, että näinkin sivistyneellä foorumilla vielä tuohon jaksetaan ruveta, vaikka sen niinkin kielletty pitäisi olla. Ja laukojina vielä näitä pitkän linjan jäseniä. Tosin olenhan itsekin joskus uutispalstalla kinannut, mutta ei se sitä yhtään hyväksyttävämmäksi tee.

Mahewcoro sanoi:
^ PS3:n saa uutena 299, käytettynä halvemmalla, kovalevyn vaihto käy helposti ja edullisesti, nettipeli ei maksa... jos koko pakettia katsoo niin kyllä PS3 on parempi "sijoitus", XO taas on rampautettu jos ei pulita kaikesta kovaa ylihintaa MS:lle.
Kovalchuk sanoi:
Rasti seinään :D Kerrankin voin sanoa olevani Mahen kanssa samaa mieltä. Mutta ei kai tämä matemaattinen totuus tullut kellekään yhteen- ja vähennyslaskua osaavalle yllätyksenä, eihän??
BilriX sanoi:
"Xbugs: Pälä... pälä... xBox... Pälä... pälä..."

Mitenkäs se vanha viisas sananlasku menikään? Hmmm... Ai niin.

...se koira älähtää johon kalikka kalahtaa...
Mahewcoro sanoi:
Smirre: "Pelataan edelleen niitä pelejä eikä koneita. Sieltä ne todelliset erot löytyy ^_^"

Tuossa verrattiin vain hintaa, sittenhän XO vasta köniinsä ottaakin jos lähdetään vertaamaan pelejä PS3:een saati Wiihin. ;)

Tuossa valittuja paloja. Ja mitä siihen Xbugsiin tulee, niin täytyy yhtyä TT-2k:n kantaan hepun asiallisuudesta. Kutsukaa minua vain boxipojaksi, mutta itse tulin vain paremmalle mielelle hauskoista selityksistä. Eihän jantteri ole tuolla edes vakavissaan, toisin kuin nämä muut höyrypäät. ;)

EDIT: Ja täytyy myös sanoa, että Playstation-puolelta nämä pahimmat vaahtoajat aina kumpuavat. Voitte jälleen haukkua puolueelliseksi.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Parastahan se olisi vain olla lankeamatta kenenkään provoon. Toisaalta, kiusaus mennä oikaisemaan "vääräuskoisia" ja muuten väärininformoituja on joskus vastustamaton. Mukavinta kyllä on aina nähdä tilanne, jossa provoava viesti ei saa aikaan mitään vastakaikua.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Mahewcoro:n kommentit kyllä yllättivät ainakin minut. Mutta mitään "asiatonta" en niinkään huomannut jos sitä vertaa siihen mitä täällä yleensä sanotaan. Minusta kaikkien pitäisi tarkoittaa sanomaansa eikä vaan heittää huulta. Senkin takia Xbugs on aina sillä tulilinjalla eli ottaako sen puheet tosissaan vai ei..
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Pitääkö tämä nyt tulkita siten, että Xbugsin viesti ok. Ja kaikki sitä kommentoineet ovat PS -poikia ja ne viestit voi poistaa, jolloin kaikki ovat tyytyväisiä?
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Ensimmäinenä tulee mieleen saamastani vastauksesta että miksi ihmeessä oikein toin koko asian esille, kun ennakkoon tiesin mikä reaktio tulee oleman. Jätin tarkoituksella mainitsematta ketään nimeltä, kun ajattelin että tapaukset ovat niin selviä että moderaattorikolonna osaa ne itse sieltä poimia. Ja anteeksi nyt vain kauheasti jos luulin että uutisten kommentointi on tarkoitettu juurikin nimenomaan sille kommentoinnille, eikä estottomalle flametukselle. I stand corrected.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Esitän jälleen toiveen konsolisotaketjun palauttamisesta. Siinä ketjussa sitä viihdearvoa riitti, eikä kenenkään tarvitsisi vaivautua vaivaisiin uutisiin trollaamaan.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Ensimmäinenä tulee mieleen saamastani vastauksesta että miksi ihmeessä oikein toin koko asian esille, kun ennakkoon tiesin mikä reaktio tulee oleman. Jätin tarkoituksella mainitsematta ketään nimeltä, kun ajattelin että tapaukset ovat niin selviä että moderaattorikolonna osaa ne itse sieltä poimia. Ja anteeksi nyt vain kauheasti jos luulin että uutisten kommentointi on tarkoitettu juurikin nimenomaan sille kommentoinnille, eikä estottomalle flametukselle. I stand corrected.

Yritän oppia tästäkin kun en ymmärrä. Laita vaikka privalla nimimerkit, ketkä nyt ovat PS poikia, pilaamassa X360 uutista.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Vaikka tuo toinen kommenttini on jo vähän asian vierestä niin se kuitenkin liittyy tuohon laajempaan asiaan, eli Datel (ja jotkut muut?) toivat markkinoille halvempia muistikortteja syystä tai toisesta ilman lisenssejä, ja omilla "ratkaisuillaan" ihan hirveästi vedättävälle MS:llehän tämä ei käynyt. Jos MS olisi vastavetona pistänyt markkinoille 20 euron virallisen 2 GB:n muistarin ja jättänyt blokkaamiset sikseen, niin kyllä olisi ihan eri ääni kellossa. (Ja nyt kun fantasiamaassa selvästi ollaan niin kiintolevyjen hinta samalla jollekin järjelliselle tasolle jos ei standardilevyjä alettaisikaan tukea.) Kyllä tämä juttu on aikamoinen möhläys MS:ltä, ja sitä voi käydä katsomassa vaikka Major Nelsonin blogista, miten hyvin pitkän linjan boksimiehet ovat ottaneet tämän uutisen vastaan.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Kertokaa nyt viisaammat tyhmemmälle, että mikä kyseisen uutisen kommenteissa nyt sitten on vikana.

Vai ymmärsinkö oikein, että Xbugin viestin jälkeen PS pojat valtasivat estraadin ja kaikki nuo viestit ovat siis sontaa? Ja ennen Xbugin viestiä kaikki oli ok.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Eikö uutisien kommentointia voisi muuttaa + ja - tyyppiseksi kommentoinniksi? Helpottaisi teidän urakkaa kun me ollaan mitä me ollaan.

Kovalchukille vaan se, että mikä sinun missio on? Mies tulee kommentoimaan aina XO:sta jotain vaikka ei konsolia omista. Jokin mission kyllä sinullakin pitää olla. Yleensä kun harrastat hit&run-taktiikkaa noilla kommenteilla. Muistaakseni jo konsolisotaketjussakin.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Juuri tällaisten juttujen takia olisi loistavaa kun uutisissa olisi se "report post" nappi. Tuosta Xbugsista, mielestäni yllättävän "hillitysti" tuolla oli, samoin kuin muutamat muut joilta olisin odottanut enemmänkin...tekstiä. Jos jostain pitää mainita niin (yllättävästi) Weldomite alkoi menemään jotakuinkin henkilökohtaisuuksiin vastauksessaan Kovalchukille. Ja onhan tuolta ilmeisesti jo viskelty noita viestejä menemään mutta kyllä tuolla vielä näyttäisi joutavan lisääkin puolin ja toisin. Toki uutinen oli varsin "tulenarka" mutta harmi kun emme osaa olla ihmisiksi :mad:

Taidankin oikeastaan lopettaa vastaavanlaisten uutisten kommenttien lukemisen niin ei tarvitse ärsyyntyä moisista :D

Edit: Toki se että mikä on henkilökohtaisuuksiin menoa riippuu varmaan tiettyyn pisteeseen asti siitä keneltä kysytään
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Saimaannorppa tätäkö tarkoitat:
"Osta vaan se konsoli ja kokeile vai viekö se bemari kaikki rahat? "

Itselleni on kyllä annettu pahempiakin kommentteja ilman modejen puuttumista asiaan. Etenkin jos itse on jotain minua kohtaan heittänyt niin sitten pitää ottaa nuokin minun kommentit vastaan kuin mies. Joidenkin mukaan syön kuulemma paskaa suoraan Bill Gatesin perseestä..

Näkökulmat pitää oppia muutenkin kuin lukemalla. Aina kun se ei ole täysin rehellistä se mitä lukee ja ottaa siitä mallia niin ei välttämättä tiedä miten se tilanne oikein on.

Mutta kyllä minä kovalchukin kanssa olen monessa asiassa samaa mieltä enkä todellakaan ala sanomaan, että aina olen oikeassa. Välillä vaan se veri kuohahtaa, mutta ei se ole selitys tai perustelu mihinkään.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Vaikka tuo toinen kommenttini on jo vähän asian vierestä niin se kuitenkin liittyy tuohon laajempaan asiaan, eli Datel (ja jotkut muut?) toivat markkinoille halvempia muistikortteja syystä tai toisesta ilman lisenssejä, ja omilla "ratkaisuillaan" ihan hirveästi vedättävälle MS:llehän tämä ei käynyt.

Selvennykseksi: Syy on se, että MS ei anna lisenssiä valmistaa muistikortteja tai kiintolevyjä muille valmistajille.

Weldomite sanoi:
Eikö uutisien kommentointia voisi muuttaa + ja - tyyppiseksi kommentoinniksi? Helpottaisi teidän urakkaa kun me ollaan mitä me ollaan.

Ei kuulosta hyvältä. Ainakin Pelaajalehden sivuilla se vaikuttaa vain enemmän nostattavan konsolisotaa.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Ei kuulosta hyvältä. Ainakin Pelaajalehden sivuilla se vaikuttaa vain enemmän nostattavan konsolisotaa.

Siis ei sama systeemi vaan pelkät plussat tai miinukset sen mukaan tykkääkö uutisesta vai ei. Kun ei ole komentteja ei syty mitään sotaakaan..
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Siis ei sama systeemi vaan pelkät plussat tai miinukset sen mukaan tykkääkö uutisesta vai ei. Kun ei ole komentteja ei syty mitään sotaakaan..

Tuo on kyllä totta, mutta joissain uutisissa on kyllä ihan mielenkiintoistakin keskustelua. Joten itse en ainakaan vielä kannata kommentointiosion poistoa uutisista.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Nojuu ei kyllä kuullosta ihan oikealta tavalta tuollainen "koska on mahdollisuus että syntyy väittelyä niin viedään sitten kyky keskustella ylipäätään.".
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Nojuu ei kyllä kuullosta ihan oikealta tavalta tuollainen "koska on mahdollisuus että syntyy väittelyä niin viedään sitten kyky keskustella ylipäätään.".

Voihan sitä keskustella fooruminkin puolella minne se keskustelu kuuluukin. Itse olen tätä jo monta kertaa ehdottanut, että uutisissa kommentoitu olisi hieman "suppeampaa" ja sitten uutiset siirrettäisiin foorumin puolelle jossa sitten sana olisi vapaampi.

Väittelyhän täällä on "konsolisotaa" ja sen rajoissa pitäminen uutisotsikoissa on aika työlästä minusta.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Voihan sitä keskustella fooruminkin puolella minne se keskustelu kuuluukin. Itse olen tätä jo monta kertaa ehdottanut, että uutisissa kommentoitu olisi hieman "suppeampaa" ja sitten uutiset siirrettäisiin foorumin puolelle jossa sitten sana olisi vapaampi.

Väittelyhän täällä on "konsolisotaa" ja sen rajoissa pitäminen uutisotsikoissa on aika työlästä minusta.

Juurikin samanlailla lähestyisin tätä asiaa. Varsinkin jos kommentointi on tasoa mitä se kyseessä olevassa uutisen kommentoinnissa on. Ja agitaattoreille ja kinastelijoille pitäisi avata oma temmellyskenttä. Oli se sitten vanha konsolisota-ketju, tai aivan uusi ketju. Jos sitten sortuu flamettamaan uutisessa tai ketjussa, siihen voisi puuttua välittömästi varoituksen muodossa, uusijoille kovempaa kättä. Alue voisi myös olla tilattavissa, kuten joidenkin pelien alueet. Tällöin koko konsolisota-ketju ei näkyisi käyttäjälle joka ei sitä olisi "tilannut".
 
Ylös Bottom