Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

lemmu sanoi:
Ainoa ongelma tällä keskustelupalstalla on, että jokut moderaattorit ovat kyllä liian puolueellisia fanipoikia :) Siis, eikös moderaattoreiden pitäisi olla puolueettomia ihan palstan uskottavuuden suhteen?
Tokihan Modet voi vetää natsilinjaa miten tykkäävät, mutta sensuroimaton keskustelu olisi näin länsimaisen sananvapauden ideasta pitävälle ihan mukavaa nähtävää... Viime aikoina täällä on herneet ollut nenässä puolella porukasta ihan ihme asioista. :confused:
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

lemmu sanoi:
Ainoa ongelma tällä keskustelupalstalla on, että jokut moderaattorit ovat kyllä liian puolueellisia fanipoikia :) Siis, eikös moderaattoreiden pitäisi olla puolueettomia ihan palstan uskottavuuden suhteen?

I agree.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

lemmu sanoi:
Ainoa ongelma tällä keskustelupalstalla on, että jokut moderaattorit ovat kyllä liian puolueellisia fanipoikia :) Siis, eikös moderaattoreiden pitäisi olla puolueettomia ihan palstan uskottavuuden suhteen?

QFT

Ja Xbugsin bannit kaipais hieman paremmat perustelut, nykyisistä saa lähinnä sen kuvan että tiettyyn "aatesuuntaan" kallellaan oleva mode on vaan vetäny herneet nokkaan Xbugsin kovan työn tuloksena.

Onhan Xbugs kovasti trollannu ja kuvittanut tekstiä PS3 vastaisemmaksi mitä se todellisuudessa on, mutta mitään oikeita rimanalituksia ei kyllä ainakaan omaan silmään ole osunut.

Eli mielestäni Xbugsin bannaaminen (vaikkakin viikoksi) on iso miinus konsolifinin modeille.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Xbugsin banneihin ei johtanut niinkään yksittäinen tapaus, vaan hänelle on usempaan otteeseen huomautettu sodan pitämisestä sille kuuluvalla alueella ja muutenkin asiattomuuteen kallellaan olevista viesteistä.

Lähes viimeiseksi jääneessä viestissä Xbugsin vastaus toiselle käyttäjälle alkoi "Ikävä kusta aamumuroihisi, mutta...".
Kun huomautin herralle , että "tyyliä voisi hiukan tarkistaa", vastasi hän, "Totta. Eihän se ikävää ollutkaan".
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

lemmu sanoi:
Ainoa ongelma tällä keskustelupalstalla on, että jokut moderaattorit ovat kyllä liian puolueellisia fanipoikia :) Siis, eikös moderaattoreiden pitäisi olla puolueettomia ihan palstan uskottavuuden suhteen?
Mun mielestä moderaattorit saavat olla asioista hyvin voimakkaasti jotain mieltä ja sitä mielipidettään toitottaa ihan yhtä paljon kuin muutkin. Mielipide-eroista - niin vääristellyistä kuin vääristelemättömistäkin - voi ja pitääkin kiistellä sääntöjen ja forumin aluerajausten puitteissa. Jos rikotaan pelisääntöjä, puututaan peliin. Siinä kohdassa moderaattoreidenkin toimenkuvallinen velvollisuus on puuttua peliin ja ohjata keskustelu oikeille raiteille tarpeenmukaisin keinoin. Tuossa kohdassa sääntöjä rikkonut keskustelija saakoon sopivan rangaistuksen, olipa sitten tulokas, veteraani tai jopa moderaattori. Tärkeintä on se, että kukin tietää pelisäännöt, joiden puitteissa täällä yhdessä leikitään ja mahdolliset sanktiot, jos sääntöjä rikkoo tai toistuvasti liiaksi venyttää.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Count_M sanoi:
nykyisistä saa lähinnä sen kuvan että tiettyyn "aatesuuntaan" kallellaan oleva mode on vaan vetäny herneet nokkaan Xbugsin kovan työn tuloksena.

Ellei Oliver edellyttäisi meiltä järkevää bannilinjaa, jossa ei tosiaankaan tuijoteta merkkiä, olisin itse jo bänninyt kaverin pysyvästi aikoja sitten. Eli jos näin olisi, pysyvät bannit olisi tullut jo aikaa sitten.


Count_M sanoi:
Eli mielestäni Xbugsin bannaaminen (vaikkakin viikoksi) on iso miinus konsolifinin modeille.

Tähänkin saadaan eri vastaus, sen mukaan minkä konsolin kommentoiva jäsen omistaa.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

XShava sanoi:
Tähänkin saadaan eri vastaus, sen mukaan minkä konsolin kommentoiva jäsen omistaa.

Näihän seon, mollaaminen sille alueelle mihin se kuuluu. En minäkään käy muiden konsolien alueella mollaamassa käyttäjiä & laittamassa laitetta moittivia viestejä. Konsolisota on sitten oma alueensa erikseen, mellastakoon ne ketkä haluavat siellä. Onneksi kenenkään ei ole pakko lukea konsolisota-aluetta.

Joten eri vastaus täältä.

Editzor: Sen verran vielä mitä olen seurannut, modet ovat toimineet vallan mallikkaasti. Joten jatkakaas hyvää työtä. Ihmisiä tekin olette ja tuskin saatte leveää leipää tämän keskustelupalstan moderoinnista :eek:
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Count_M sanoi:
QFT

Eli mielestäni Xbugsin bannaaminen (vaikkakin viikoksi) on iso miinus konsolifinin modeille.

Korjaampa hieman tätä aiemmin kirjoittamaani tekstiä. Iso miinus on ehkä hieman liioittelua, mutta pari säröä tässä muutaman kuukauden aikana on tullut moderointiin. Tämä Xbugsin tapaus ja sitten Knight. Muuten moderointi on koko sen ajan ollut loistavaa mitä konsolifiniä ja aiemmin PS2Finiä olen seurannut (vuodesta 2001 lähtien).

Tuohon Xshavan kommenttiin sen verran, että ei yksinkertaisteta liikaa asioita. Kyllä, omistan tällä hetkellä Xbox360 koneen, mutta se ei suinkaan tarkoita sitä että fanittaisin sitä tai että näkisin asioita vihreän väristen lasien kautta.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Xbugsihan veti huikeaa parodiaa konsolisodasta. Hymyilytti aina tiukkojen ja kiihkeiden väittelyviestien jälkeen törmätä Xbugsin kieli poskella kirjoitettuihin juttuihin. En tiedä muista, mutta minä ainakin otan Xbugsin viestit aina hyvin kirjoitettuina välikevennyksinä (tosin konsolisota on yleensä sitä luokkaa, että koko ketju on melkein muuttunut yhdeksi välikevennykseksi). Siitä kyllä olen samaa mieltä, että viestit olisi pitänyt pitää konsolisodassa.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Count_M sanoi:
Tuohon Xshavan kommenttiin sen verran, että ei yksinkertaisteta liikaa asioita. Kyllä, omistan tällä hetkellä Xbox360 koneen, mutta se ei suinkaan tarkoita sitä että fanittaisin sitä tai että näkisin asioita vihreän väristen lasien kautta.

Indeed

Lloope sanoi:
Siitä kyllä olen samaa mieltä, että viestit olisi pitänyt pitää konsolisodassa.

Indeed. Hirveästi hän ei kuitenkaan mielestäni noita provoamisjuttuja veikeää kuvakieltään käyttämällä kirjoitellut konsolisodan ulkopuolelle. Eilen tai joku päivä kyllä huomautin häntä tästä, en tiedä sitten mitä sen jälkeen on tapahtunut dramaattista.

Harmihan se on, jos kaikki eivät kykene Xbugsin aivoituksia ottamaan huumorilla. Vaikka minulta vain Xbox 360 TV-tasolta tällä hetkellä löytyykin ja moni varmasti mieluusti leimaisi Xbox-pojaksi, koitan pitää tämän erillään moderoinnista ja keskusteluista, vaikka kuinka sen Halon haukkuminen sieppaisikin ;)

Olen myös edelleen sitä mieltä, että Knightin bannit eivät olleet välttämättömät, mutta se onkin vain minun mielipiteeni.

EDIT: Ai niin, kun noita postauksia "kannellaan" tuota Report bad post -nappia paineskelemalla, hillitkää kieltänne. Asiaanne ei yhtään edesauta toisten käyttäjien nimitteleminen niissäKÄÄN viesteissä.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Tiedä nyt sitten, kuinka kieli poskella -huumoria massiivinen PS3:n mollaaminen oli. Ainakin pissis-episodi oli aika patologista trollaamista.

Liian pitäisi olla liikaa konsolisodassakin. Ei siitä paskatulvasta hyödy kukaan.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Niinpä. Jos "läpän" heittäminen menee 24/7 meiningiksi, en ole itse ainakaan varma onko se enää vain läppää. Sai nimittäin nähdä jo vaivaakin niihin "tietojen" etsimisiin. Muutenkin alkoi jo kyllästyttää lukea niitä juttuja kun taso senkun heikkeni vain koko ajan.
No, viikon päästä päästään taas lukemaan niitä juttuja.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Hex sanoi:
Tiedä nyt sitten, kuinka kieli poskella -huumoria massiivinen PS3:n mollaaminen oli. Ainakin pissis-episodi oli aika patologista trollaamista.

Liian pitäisi olla liikaa konsolisodassakin. Ei siitä paskatulvasta hyödy kukaan.

Eikös tämä Pissis-juttu koskenut enemmän Wiitä? Mautonta yhtä kaikki. Enkä tarkoita, että tämä muukaan vitsaileminen nyt aina olisi yhtä hauskuutta, mutta konsolisodassa näkee kaikkea. Muistakaa toki, että kyseessä on vain viikon jäähy. Näin tapahtuu kaikille, jotka eivät pidä konsolisotaa konsolisodalle tarkoitetulla alueella. Jos sama meininki jatkuu, lähtee pidemmälle jäähylle. Toivotaan vain, että linja pysyy.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Pibe sanoi:
Niinpä. Jos "läpän" heittäminen menee 24/7 meiningiksi, en ole itse ainakaan varma onko se enää vain läppää. Sai nimittäin nähdä jo vaivaakin niihin "tietojen" etsimisiin. Muutenkin alkoi jo kyllästyttää lukea niitä juttuja kun taso senkun heikkeni vain koko ajan.
No, viikon päästä päästään taas lukemaan niitä juttuja.

Jos "uutiset" alkaa menemään sille tasolle että poimitaan jutuista yksittäisiä lauseita ja vääristellään asiaa, taikka tuodaan keskusteluihin uutisia jotka ei pidä edes lähimainkaan paikkaansa, niin onko se hyvän käytöksen mukaista toimintaa?? Tietysti on vaikea edes kuvitella kenellä ihmisellä riittää aikaa ja intohimoa moiseen hommaan. Jos tuosta ei saa mitään korvausta työmäärään nähden, ja tuota tekee ihan omaksi ilokseen, olisin aika huolissani kirjoittajasta.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Kylläpäs tämä nyt oli arka aihe näköjään :)

Oma pointtini oli vaan, että en voi tajuta miten joku konsoli on joillekkin joku pyhä lehmä? Itse olen käyttänyt windowsia monta vuotta ja haukun sitä sen takia, koska se on paska, mutta milläs muulla pelailet pc-pelejä? Eli välttämätön paha.

Jos Xbugi vai mikä onkaan eksy konsolisodan ulkopuolelle provoineensa, niin sitten oli ansaittu banni. Ihan sama mulle. Eikös konsolisodan tarkoitus ole avautua ja kertoa miksi oma on parempi kuin toinen? Ja jos linkkejä löytyy, niin sitten on jotain merkitystäkin pointilla. Toivon vaan, että asiat moderaattoreiden suhteen tuleivaisuudessa kuten nytkin on hoidettu aina järjellä, eikä tunteella.

Pian on jo kevät ja ei ehdi pelata sisällä kuumassa :cool:
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Ei se arkuus mikään ongelma varmaan ole, kaikilla on oikeus mielipiteisiinsä. Bugsin kirjotukset on monasti hauskaa luettavaa, mutta nuo linkit on nyt viime päivinä ollut ihan puutaheinää, taikka sitten linkin uutisesta on kaivettu joku yksittäinen lause ja tehty siitä jotain aivan muuta. Kyllä Sony on tarjonnut ihan tarpeeksi ammuksia viime vuoden aikana ettei pitäisi olla ongelmia löytää lokaa ilman vääristämistä. Ja ei siihen kevättä tarvita, ei ehdi pelaamaan nytkään :rolleyes:
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Niin, kunhan ihmiset vielä noin yleensä keskittyisivät edes hieman osoittamaan miksi se oma konsoli on parempi, eikä vain ja ainoastaan mollaamaan muita. :)

No joka tapauksessa, itse en ole yhtään aiheetonta bannia vielä huomannut.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

XBugs ei muutoin mielestäni olisi ansainnut banneja, jos olisi pitänyt sodan omalla alueellaan,
vaikka kyllähän mies asiaakin osaa kirjoittaa, kuten Xoron telsuista PSFIN-puolella.

itse nautin xbugsin "uutisista" , mutta sodan lietsominen alueen ulkopuolella on silti bannien arvoista,
varsinkin kun oliver, paavi ja muut modet siitä mainitsivat useaankin otteeseen.

xbugs palaa viikon kuluttua, uusine "uutisineen" ,
mutta toivottavasti muistaa pitää sodan omassa osiossaan.

jatkakaa vain samaan malliin ylläpidossa, koska mielestäni menettelette aivan oikein.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Näin on. Pisteet teille.. tosin Knightin banni on hieman epäselvä..
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Kaipaisin uudempia ja tarkempia ostan/myyn/vaihdan -alueiden sääntöjä. En vieläkään ole aivan varma, että mitä modattua tavaraa myydä ja mitä ei, miten on laita "varmuuskopioitujen" -pelien kanssa, kun niitä näkyy silloin tällöin konsoleiden mukana tulevan?

Entäs nuo promo-versiot, onko niiden myynti sallittua? Lähinnä tätä kyselen kun yhdestä promoversiosta pitäisi päästä eroon ja täältä varmaan mielenkiintoisemmat vaihtoehdotukset/ostotarjoukset saisin, mutta en ole vieläkään saanut kunnolla selvää, onko minun nyt hyväksyttävä se täällä myydä vai ei.
 
Ylös Bottom