Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

lemmu sanoi:
Oma pointtini oli vaan, että en voi tajuta miten joku konsoli on joillekkin joku pyhä lehmä?

Kenelle se sitten on? Ja varsinkin kenelle ylläpitäjälle?
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Arcane sanoi:
Entäs nuo promo-versiot, onko niiden myynti sallittua? Lähinnä tätä kyselen kun yhdestä promoversiosta pitäisi päästä eroon ja täältä varmaan mielenkiintoisemmat vaihtoehdotukset/ostotarjoukset saisin, mutta en ole vieläkään saanut kunnolla selvää, onko minun nyt hyväksyttävä se täällä myydä vai ei.
En minäkään tiedä foorumin sääntöjä tässä asiassa, mutta jo itse promo-levyssä yleensä lukee että sitä ei saa myydä ;)
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Mitään laitontahan siinä ei ole.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Ei laitonta, mutta niin paljon hyvien tapojen vastaista, että niitä ei täällä myydä. Promoversioitahan ei anneta ihan kenelle tahansa, vaan niihin liittyy aina jonkinlainen herrasmiessopimus siitä, että promoa käytetään vain johonkin määrättyyn tarkoitukseen, yleensä arvostelukappaleena. Kohtuullisen iso osa KonsoliFINinkin saamista arvosteltavista peleistä on noita promoja, ja lainaehtoihin kuuluu, että niitä ei myydä siinäkään tapauksessa, että maahantuoja ei niiden palauttamista vaadi.

Ymmärtänette siis, että tässä tapauksessa lauletaan niiden lauluja, joiden leipää syödään.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Ja lisäksi kaikkien promo- ja esittelytuotteiden verotuksellinen arvo on nolla, mikä kumoutuu, jos niitä aletaan myymään eteenpäin.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Mikä vero? Eihän yksityishenkilö ole ALV-velvollinen.

Tarkennus vielä tuohon laillisuusjuttuuni. En tietystikään tarkoittanut, että niitä olisi suositeltavaa myydä eteenpäin, vaikka homma ei olekaan kuin mahdollinen sopimusoikeuden rikkomus. Ja ymmärrettävistä syistä on parempi, että niitä ei täällä myydä.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Hex sanoi:
Mikä vero? Eihän yksityishenkilö ole ALV-velvollinen.
Yksityishenkilö joutuu maksamaan tulo- tai lahjaveroa kaikista verotettavista etuuksista. Promopeliä voidaan pitää työkaluna, jolla ei ole tuollasta verotettavaa arvoa, mutta jos pelin saa myydä, se muuttuu työsuhde-eduksi tai palkkioksi, josta maksetaan tuloveroa.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

jryi sanoi:
Yksityishenkilö joutuu maksamaan tulo- tai lahjaveroa kaikista verotettavista etuuksista. Promopeliä voidaan pitää työkaluna, jolla ei ole tuollasta verotettavaa arvoa, mutta jos pelin saa myydä, se muuttuu työsuhde-eduksi tai palkkioksi, josta maksetaan tuloveroa.

Tietysti se onko tuossa tapauksessa juttu veron alaista vai ei, on myyjän ongelma, ei ostajan, eikä kolmantena osapuolena toimivan kauppapaikan. Itse kauppahan ei ole lain vastainen. Mutta tosiaan, kun tämä sivusto itse vastaantottaa maahantuojien lähettämiä promopelejä, on hemmetin hyvät perustelut, että niitä ei saa näkyä kauppapaikoilla. Moraalisestikin homma on tietysti epäilyttävää, ainakaan yhtään uudempien pelien osalta.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Valmistautukaa pakkolaskuun!

Tuo kuvaa mielestäni melko hyvin konsolifinin menoa, Roimasti on otettu takapakkia kun vertaa siihen mitä se ennen oli. Tietenkin kun tulee lisää käyttäjiä, tulee myös lisää sitä paskaa. En olisi tosin uskonut, että tämä paska tarttuu myös ylläpitoon.

Tässä tulikin mieleen, että pystynkö itse poistamaan omaa tunnustani? Jos ei, niin joku modehan sen voi hoittaa näppärästi.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Pyhästä lehmästä...

XShava sanoi:
Kenelle se sitten on? Ja varsinkin kenelle ylläpitäjälle?

XShava sanoi:
Ellei Oliver edellyttäisi meiltä järkevää bannilinjaa, jossa ei tosiaankaan tuijoteta merkkiä, olisin itse jo bänninyt kaverin pysyvästi aikoja sitten. Eli jos näin olisi, pysyvät bannit olisi tullut jo aikaa sitten.

XShava sanoi:
Tähänkin saadaan eri vastaus, sen mukaan minkä konsolin kommentoiva jäsen omistaa.


No harm intended, kunhan ihmettelin ?


Tässä tulikin mieleen, että pystynkö itse poistamaan omaa tunnustani? Jos ei, niin joku modehan sen voi hoittaa näppärästi.

Dont leave me! Sitäpaitsi avatarisi on mestan hienoin ;)
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Rocky_Balboa sanoi:
Valmistautukaa pakkolaskuun!

Tuo kuvaa mielestäni melko hyvin konsolifinin menoa, Roimasti on otettu takapakkia kun vertaa siihen mitä se ennen oli. Tietenkin kun tulee lisää käyttäjiä, tulee myös lisää sitä paskaa. En olisi tosin uskonut, että tämä paska tarttuu myös ylläpitoon.
Haluaisitko hieman valottaa "paskan tarttumista ylläpitoon"? Tällaisesta palautteesta on vaikea saada mitään rakentavaa irti.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Zoukka sanoi:
No harm intended, kunhan ihmettelin ?

Olen nykyisin täysin sony fani, sen myönnän. Joten anna nyt sitten esimerkki missä olen banninyt kaverin fanitukseni johdosta? Sitähän ihmettelylläsi varmaan ajat takaa, että toimin fani pohjalta moderoinnissa.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Rocky_Balboa sanoi:
Tässä tulikin mieleen, että pystynkö itse poistamaan omaa tunnustani? Jos ei, niin joku modehan sen voi hoittaa näppärästi.

Et, mutta kuittaa tähän niin poistan sen.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

XShava sanoi:
Olen nykyisin täysin sony fani, sen myönnän. Joten anna nyt sitten esimerkki missä olen banninyt kaverin fanitukseni johdosta? Sitähän ihmettelylläsi varmaan ajat takaa, että toimin fani pohjalta moderoinnissa.

Ethän sinä vielä ole bänninyt, mutta minusta on todella huolestuttavaa jos moderaattorin penkillä istuu ihminen joka ON VALMIS bannimaan fanituksen perusteella. Fani saa olla, mutta se ei saa vaikuttaa millään tavalla moderointiin.


Sitten haluaisin myös tarkennusta yhteen juttuun nimittäin "spämmimiseen". Eli mikä on konsolifinin sääntöjen mukaan turhaa spämmiä vai onko sellaista ? Esim onko Xbugsin linkkiviidakko spämmiä ? Entä nämä jokaisessa theadissa ilmenevät "niin just", "olen samaa mieltä" ja "tää on paras" ? Minusta nämä ovat samalla viivalla "tämä on paska" "Sony vittuun" ja "eikä ole" tapausten kanssa.

Vai tekeekö negatiivinen sävy viesteistä spämmiä ?
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Zoukka sanoi:
Ethän sinä vielä ole bänninyt, mutta minusta on todella huolestuttavaa jos moderaattorin penkillä istuu ihminen joka ON VALMIS bannimaan fanituksen perusteella.
Niinhän se olisikin, mutta onko jossain ollut mielestäsi näkyvissä merkkejä tuollaisen moderaattorin löytymisestä KonsoliFINin riveistä? Vai oliko tuo vain yleinen huomio?
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

tsinivuo sanoi:
Tokihan Modet voi vetää natsilinjaa miten tykkäävät, mutta sensuroimaton keskustelu olisi näin länsimaisen sananvapauden ideasta pitävälle ihan mukavaa nähtävää... Viime aikoina täällä on herneet ollut nenässä puolella porukasta ihan ihme asioista. :confused:

Sinulla taitaa olla sensuurin ja sananvapauden käsitteet hieman hukassa. Näihin perehtymisen lisäksi suosittelen vierailua jollekin isommalle, vähän tai ei lainkaan moderoidulle keskustelupalstalle kuten Suomi24:n foorumille.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Sananvapaus : (vaihda sana "lehti" "keskustelufoorumi"ksi)

"Sananvapaus ei ole sama asia kuin julkaisuvapaus. Lehdistöllä on julkaisuvapaus, mikä tarkoittaa sitä, että lehden toimituksella tai omistajalla on oikeus valita, mitä sisältöä lehteen painetaan. Esimerkiksi sanomalehtien mielipidepalstan sensuuri ei riko sananvapautta, vaan tässä yhteydessä sananvapaus tarkoittaa sitä, että jokaisella on oikeus tehdä oma media, jossa julkituo oman mielipiteensä, ja käyttää niitä muita medioita, jotka siihen vapaaehtoisesti suostuvat, tai viestiä medioita käyttämättä.

Sananvapauteen ei kuulu oikeus saada muilta apua sanomansa levittämiseen, vaan oikeus levittää sanomaansa ilman, että muut sitä pakkokeinoin estävät."
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

jryi sanoi:
Niinhän se olisikin, mutta onko jossain ollut mielestäsi näkyvissä merkkejä tuollaisen moderaattorin löytymisestä KonsoliFINin riveistä? Vai oliko tuo vain yleinen huomio?

Yleisesti. Mutta eikö kukaan näe tätä ?

Ellei Oliver edellyttäisi meiltä järkevää bannilinjaa, jossa ei tosiaankaan tuijoteta merkkiä, olisin itse jo bänninyt kaverin pysyvästi aikoja sitten.


Mutta enpä kuitenkaan inise, ennenkuin tipahtaa. Bannailusta minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Zoukka sanoi:
Yleisesti. Mutta eikö kukaan näe tätä ?

Eiköhän kaikki näe. Ja ehkä kaikki osaavat päätellä muutamia huolestuneita lukuun ottamatta, että kykenen vielä tällä iällä erottelemaan Moderaattorina olen fanina oloon.

Tulin mukaan PS2FINiin aikanaan ihan fani pohjalta, enkä olisi tullutkaan ilman sitä. Eikä se pieni sisäinen fani ole mihinkään kadonnut. Se ei mielestäni estä olemasta KonsoliFINin modena, vaikka henkilökohtaisesti olisin valmis bännimään fanina porukkaa jos en noudattaisi KonsoliFINin modejen yhtenäistä linjaa asian suhteen. Fanina bännimisessäkin varmaan olemme eri aaltopituudella siitä, missä bannimisen raja kulkisi. En siis bännisi siltikään sen mukaan mitä konsolia fanittaa. Vaan sen mukaan miten saa muut kävijät hermostumaan kirjoituksillaan. Ennemmin bännin yhden jatkuvan vastarannan kiiskin kuin 10 kaveria vastapuolelta yleisen rauhan säilymisen takia.

Enkä ole koskaan ketään bänninyt henkilökohtaisista syistä tai muutenkaan oman sisäisen fanini takia. En edes pelkän PS2FINin aikana. Vaan kävijöiden valituksien pohjalta, eikä silloinkaan suoraan vaan harkinnan ja todellisen syyn jälkeen.

Yhden viestin kirjoittajia olen tosin bänninyt omatoimisesti, mutta nämä lähinnä olleet botteja tai muuten jonnin joutavia kirjoittajia. Joilla on tarkoituksena ollut vain spämmiä foorumia.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Tuo Xshavan viesti on luettava siten, että me moderaattorit olemme omien suosikkikonsoliemme kohdalla olemme pidättyväisempiä tuon bannaustyökalun käytön kanssa. Itseänikin Xbugsin kommentit ärsyttivät, mutta koska en pysty tässä tapauksessa välttämättä erottamaan asiatonta käytöstä minua ärsyttävistä mielipiteistä, pidin oman lusikkani erossa tuosta sopasta.

Samasta syystä minä (eikä kukaan Nintendo-fanittaja) huomautin Xbugsille jatkuvasta pissis-sanan käytöstä. Käytännössä siis pyrimme jääväämään itsemme sellaisista asioista, joihin meillä on liian tunnepitoinen suhtautuminen.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

KonsoliFINissä on 3 eri fanijoukkoa ja niitä joille kelpaa useampikin. Otetaan nyt Xbugsi esimerkiksi, niin itseäni ei kaverin kommentit edes ärsytä yleisesti. Vasta kun kommentit levisivät ajoittain PlaystationFINin puolelle rupesivat ne ärsyttämään. Eivätkä silloinkaan sisällöllisesti, vaan sen takia että jokainen ketju mihin kaveri postaa. Alkaa menemään kiistelyksi.

En siis tajua, miksi ei voi pysyä muurahaiskeosta poissa ja antaa fanien keskustella omasta laitteestaan. Miksi pitää mennä tarkoituksellisesti sinne sohimaan jatkuvasti.
 
Ylös Bottom