Aika vääntöä täällä Voisin kertoa omasta pelihistorista. Minulla on PC, ps4 pro, ja xbox series s. Olen pelaillut c64:sta lähtien ja nintendo 8bit, yms tuttuja laitteita. 486:sta lähtien pc:t oli pelikoneena n20v vuotta, ja jossakin kohtaan ostin ps3:n oikeastaan leffakäyttöön. Pelejä ostin myös ja opettelin pelaamaan padilla.
Kyllästyin jossakin kohtaan siihen, ja jatkoin pc:llä. No ps4:n jälkeen alkoi pad-ohjaus jo tuntumaan paremmalta, ja siihen löytyi asetukset että sai oikein tarkaksi säätämällä. Lähinnä siis codeja, bf, yms tullut pelailtua. Isokangas ja hd-tykki, sohva + konsoli. Ei ollut enään paluuta istumaan tietokoneen äärelle kuin työasiaoissa. Tiedän että pc:llä voi myös pelata tykillä, ja padeilla, mut aivan eriasia pelata nettipelejä pc: + pad, vs hiiri/näppis. Paljon mielekkäämpää pelata konsolilalla konsolipelaajia vastaan. Onhan niitäkin ketkä pelailee hiirellä, mut veikkaisin että vähemmistö. Kun tuon kapulaohjauksen oppi, niin ei ole enää paluuta. Tulee sen verran jo selkärangasta. Ah ja vielä elite2 ohjain ja korkeampi tatti siihen... <3
Ostin xbox series s:n nyt viimeksi. Koska muut alustat oli loppuunmyyty. Oisin varmaan ps5:n ostanut, mut nyt täytyy myöntää että olen kyllä tyytyväinen että oli Game pass:sta löytyy niin paljon pelejä jotka on jäänyt pc:llä kesken, ja nyt ne voi pelata sohvalta. Mahtavaa! Voi olla että jossakin kohtaa ostan ps5:n tai X:n mutta tällä hetkellä kun tykkikin on full-hd, niin eipä siitä x:stä kauheasti iloa olisi ollut. Annetaan sitten S eteenpäin kummipojalle, tms kun alkaa X:aa saamaan ja päivitellään sitten hifiä samalla (jos tarvetta näen ). PS on loistava laite myös en sitä sano, ja niin on pc::kin. Minulla on edelleen kaikki ja tulee todennäköisesti olemaan. Pelaamisessa ei ole minulle tärkeintä grafiikka, tai 3sec nopeammat latausajat. Vaan fiilis, ja ohjaimen toimivuus. Tosin vanhemmissa peleissa voi olla vähän hakusessa, ja esim rage2:sta ei meinaa saada mitenkään omaan makuun sopivaa ohjausta. Mutta ylipäätään boxilla suurinosa peleistä toimii todella hyvin. Uusin codi siihen on vasta ostettu ja on se myös ps4:llä. Ei niissä nyt graafisesti isoja eroja ole mut tykkään enemmän boxin ohjaimesta. Mielenkiinnolla odotan ps5:sta, ja minkälainen kapula siihen on tehty. Toki latausajat on mieleen boxilla.
Xbox tuntuu olevan ikäiselleni pelaajalle se mieluisin laite. Pelit ovat makuuni, ja gamespass. En taida uusia ps+palvelua, kun en ole sieltä oikeastaan kuin pari pelattavaa peliä löytänyt tässä n3-4v aikana. Toki olen sinne muutaman pelin ostanut ja pelannut läpi, mutta passista vaan sai kaikki pelit heti kouraan mitä tahdoin. Piti laittaa 2tb ulkoinen levy kiinni, ja vapaana taitaa olla 300gb Uusimmat pelit toki koneen sisäiselle levylle.
Olen siis monialustapelaaja, ja semmoisena tulen todennäköisesti pysymäänkin. Vaikka yksi on TÄLLÄHETKELLÄ, ja OMAAN makuun ylitse muiden Koitin olla ylistämästä liikaa mielekkäintä alustaani, mut omapahan on mielipiteeni
Ihan mielenkiintoinen kertomus, ei vaan liity ketjun aiheeseen mitenkään. Täällä olisi moiselle parempi osoite: https://forum.konsolifin.net/thread...-konsolipelaamisen-9-sukupolvi.90210/page-259
Palataas taas vertailuihin, NXGamer saanut käsiinsä myös Dirt 5:n PS5-version ja luvassa nyt next-gen alustojen vertailua:
"
- A bug can make the game run at 45~50fps on XSX. To solve this restart the console
- Texture detail, anisotropic filtering, foliage density, all lower on Series X
- Resolution in Quality mode tends to hover between native 4K and 1800p on PS5, goes down to 1440p often on Series X
- Reduction in LODs on XSX.
- 120Hz mode turns Tesselation off on Series X completely. All the rest becomes even worse than the PS5 version. LOD is reduced significantly.
- 120Hz mode runs at 1080p on X versus 900p on PS5, but there are lots of graphical details simply gone in X.
- 120Hz mode seems to run about 1 to 2% better on Series X. 117 vs 115 fps on one track, 116 x 115 on the other. In general performance is great on both.
- Performance seems identical or slightly favoring PS5 in 60FPS mode."
Pitkälti samat havainnot mitä DF toi esille omassa vertailussaan.