Niillä ne pelinkehityksen kulut katetaan ja raha tehdään vielä pitkään.Ja noita losoja meinataan tukea vielä pari vuotta![]()
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Niillä ne pelinkehityksen kulut katetaan ja raha tehdään vielä pitkään.Ja noita losoja meinataan tukea vielä pari vuotta![]()
Niillä ne pelinkehityksen kulut katetaan ja raha tehdään vielä pitkään.
Olemassa olevia konsoleita niin paljon ja uuden sukupolven konsoleita niin vähän jostain on rahat saatava. Mutta ei ole kyllä tässä kohtaa mitään järkeä ostaa vanhoja konsoleita ellei käytettyä saa halvalla.Näinhän se on, aikakin PS4:n kohdalla kun konsolia menee edelleen kaupaksi. Tuossa ku katto ton videon miten peli pyörii BC:n kautta niin onneksi on olemassa parempia vaihtoehtoja kuin kittuuttaa uutta peliä 15-20fps dianasarjana.
Meneekö se nyt niin että kun ps 5 ei löydy mitään moodia niin se tavoittelee 60fps ja xbox series x löytyy performance moodi niin se on lukittu 60fps ja quality moodi on lukittu 30fps
Resero on julkaissut oman pikaisen Cyberpunk 2077 -vertailunsa kaikista konsoliversioista alkaen ihan perus-PS4:stä ja Xbox One S:stä.
Jauts noita One S:n lukemia! PS4:llä meno on vähän siedettävämpää, mutta kyllä silläkin tippuu ihan tuonne ”teinilukemiin” välillä.
PS5:n ja Xbox Series X:n 60 fps pysyy Performance Modessa* varsin hyvin yllä.
* Tai no PS5:ssä ei tällä hetkellä muuta olekaan.
Niillä ne pelinkehityksen kulut katetaan ja raha tehdään vielä pitkään.
Näkyisi kaipaavan vielä CP2077 melkoista lisäoptimointia kumpaisellakin konsolilla:
Näkyisi kaipaavan vielä CP2077 melkoista lisäoptimointia kumpaisellakin konsolilla:
Kipeästi kaivataan pelille next gen -päivitystä. Vaikka peliä kehutaan kuinka paljon, on minun vaikea innostua keskeneräisestä pelistä, sillä tuo näyttäisi olevan ihan "pelikelvoton" edellisen sukupolven konsoleilla. Peli ei kuulemma pyöri tasaisesti edes 3090 -näytönohjaimella eli saattaa mennä hetki, kun suorituskykyongelmista on päästy eroon. Alan pelaamaan Cyberpunkkia heti, kun se on saanut konsoleilla ja tietokoneella päivityksiä, että peli on varmasti kunnossa.
Tässä vielä unohtuu kuvasta valtava määrä käyttäjiä, jotka pelaavat PS4- ja Xbone-konsoleilla. Onkohan niille tulossa jonkinlaista toivon palauttavaa päivitystä, vai oliko tarkoitus vain nyhtää rahat ison laitekannan turvin julkaisussa? En hengitystä pidättäisi korjausta odotellessa.
Joo valitettavasti aika kauaksi jäätiin toivotusta suorituskyvystä Cyberpunkissa jos laitteena ei ole monen tonnin PC. Eikä tätä voi pelkästään "mutta kun se peli on niin iso ja laaja"-tekosyyllä kuitata. Iso ja laaja oli RDR2 eikä siinäkään ollut läheskään tällä tasolla ongelmia ja bugeja.
Joo valitettavasti aika kauaksi jäätiin toivotusta suorituskyvystä Cyberpunkissa jos laitteena ei ole monen tonnin PC. Eikä tätä voi pelkästään "mutta kun se peli on niin iso ja laaja"-tekosyyllä kuitata. Iso ja laaja oli RDR2 eikä siinäkään ollut läheskään tällä tasolla ongelmia ja bugeja. Ehkäpä CDPR:n vahvuus ei ole saada pelit valmiiksi heti julkaisuun kuten nyt on nähty Noiturin ja Cyberpunkin kanssa. Kyllähän Noiturikin oli buginen alussa, mutta vuosien saatossa sitä on paljon tuettu ja nykyään peli on todella valmis paketti. Odotan samaa kohtelua Cyberpunkille.
On myös sanottava, että aika iso kolaus CDPR:n pro consumer-imagoon saatiin tämän julkaisun myötä siltä osin mitenkä konsolikansaa kohdeltiin. Eikä pelkästään sen takia, että peli ei pyöri hyvin konsoleilla vaan sen takia, että tätä salailtiin. Vai miksi muuten olisi konsoliarvostelujen embargo vasta 11. päivä? Selvästi haluttiin hätäisimmät ostamaan pelin konsoliversioon täyteen hintaan vaikka peli pyörisikin surkeasti.
Cyberpunk 2077 -peliä pääsee pelaamaan noin 18 sekuntia nopeammin Xbox Series X:lla kuin Playstation 5:lla. Xboxin Quick Resumella pääsee pelin kimppuun jo alle kymmenessä sekunnissa.
Jaa, jos sattuu omistamaan nVidian huokeamman pään RTX-kortin niin silloin pelaaminen 1080p resolla onnistuu jo selvästi ihan alle 1keuron pc-laitteistolla. RDR2 oli suunniteltu last gen Jaguar CPU:n mukaan, joten vertailu tähän ontuu pahasti. CP2077 on selvästi tehty highend PC-rautaa hyödyntämään, joten ei ole ihmekään että tämä yskii pahemman kerran sitten näillä mopommilla konsoleilla.
Toki CDPR olisi saanut tuoda esille pelin nykykunnon selvästi last genin osalta, mutta tässä saatiin taas arvokas oppitunti siitä, että koskaan ei pidä ennakkotilata pelejä jos niiden kunnosta ei ole mitään takeita.
DF sai myös oman analyysinsä valmiiksi pelin osalta:
Jos sietää 30 fps ruudunpäivitystä, niin tällöin Series X tarjoaa tasaisimman kokemuksen konsolien osalta. 60 fps ruudunpäivitystä arvostavat taas voivat napata PS5-version, joka pyörii tässä tilassa kilpailijaansa paremmin.
Tämä nyt oli täysin odotettavissa jos peli pyörii kerran BC-tilassa PS5:n osalta.
"mutta tässä saatiin taas arvokas oppitunti siitä, että koskaan ei pidä ennakkotilata pelejä jos niiden kunnosta ei ole mitään takeita"
Tässä saatiin myös hyvä osoitus siihen asiaan että mitä kannattaa miltään studiolta odottaa joka ei julkaisupäiväksi anna edes PS4 ja Xbox one versioiden arvosanoja julki.. Eikä niitä vieläkään ole saatu kuin muutama ulos. Vähän offtopic mutta silti.
Taitaa ps5:n 60fps mukana tulla tyhjä kaupunki.Jos sietää 30 fps ruudunpäivitystä, niin tällöin Series X tarjoaa tasaisimman kokemuksen konsolien osalta. 60 fps ruudunpäivitystä arvostavat taas voivat napata PS5-version, joka pyörii tässä tilassa kilpailijaansa paremmin.
Taitaa ps5:n 60fps mukana tulla tyhjä kaupunki.
Siksi, että kaupunki olisi eläväisempi? Eikö se nyt ole aika päivänselvää miksi hahmoja on lisätty? Harmi että se osuu framerateen, mutta jos videon katsoit niin ero ei ole kovin suuri. Molemmilla droppailee. No, omien testien perusteella täytyy jopa vähän yllättäen sanoa että Quality mode on tässä se paras tapa pelata. Tasainen ruudunpäivitys ja nätimpi graafinen ulosanti.En tajua miksi Xbox-versioon oli ylipäätään pitänyt lisätä NPC:iden määrää alunperinkään, jos tämä tapahtuu frameraten kustannuksella.
Ai noinko koville ottaa Xboxin tappio performance moodissa, kun pitää ihan trollaukseen turvautua?No käännetääs vielä lisää veistä haavassa kun 1.04 patchissa myös NPC:iden määrää on lisätty myös pleikkareilla:
En tajua miksi Xbox-versioon oli ylipäätään pitänyt lisätä NPC:iden määrää alunperinkään, jos tämä tapahtuu frameraten kustannuksella.